مدیر مهندسی و توسعه گروه صنعتی آمیکو در گفت‌وگو با «عصرخودرو» خبر داد:

نسل بعدی آسنا، اتوماتیک و توربو خواهد بود

عصر خودرو- گروه صنعتی آمیکو یکی از پیشگامان عرضه خودروهای تجاری به بازار ایران طی حدود ۲۰ سال گذشته است. آمیکو تا کنون بیش از ۱۱ خودرو تجاری را به بازار معرفی کرده و از معدود خودروسازانی است که در هیچ شرایطی نظیر تحریم ها، نه تنها تولیدش را متوقف نکرده بلکه با نوآوری و تلاش، عملکرد قابل توجهی را در بازار به نمایش گذاشته و در راستای تامین نیاز های بازار خودروهای تجاری کشور قدم برداشته است.

دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳:۰۰

نسل بعدی آسنا، اتوماتیک و توربو خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»،  آمیکو در کنار تولید خودروهای سنگین تجاری که به عنوان امضای این شرکت شناخته می شود طی سال های اخیر تمرکز ویژه  ای روی عرضه پیکاپ دو کابین تنومند آسنا و همچنین کاربری های متنوع کامیونت 5.2 تن داشته است تا ضمن خلق ایده های جدید در بازار خودرو های کار، فصلی جدید را در تاریخ برند آمیکو رقم بزند. به بهانه بررسی فعالیت های کنونی آمیکو و آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف تخصصی محصولات این برند گفت و گویی با کاوه پناهی؛ مدیر مهندسی و توسعه گروه صنعتی آمیکو داشتیم که مشروح آن را در ادامه خواهید خواند.

- با توجه به آنکه خودروهای سنگین آمیکو به صورت اختصاصی برای بازار و جاده ایران طراحی شده اند، مهم ترین مزایای این محصولات در مقایسه با دیگر خودروهای سنگین برای تردد در جاده های ایران چیست ؟
از سری خودروهای سنگین ، AMICO M2631 ( 400 EEV) جدیدترین محصول آمیکو میباشد. این خودرو نسل پیشرفته M2631، 10 چرخ نام آشنای معادن و جاده های کشور است که طراحی آن مطابق استانداردهای روز محصولات سنگین اروپایی با کابین بدون دماغه و دارای رگه هایی از طراحی های محصولات موفق عرصه خودروهای سنگین همانند مان میباشد.  از آنجایی که این کامیون باید توانایی پیمایش و فعالیت در محیطهای ناهموار و انواع شرایط محیطی سخت معادن را دارا باشد ، در طراحی مجموعه ها و سیستم های به کار رفته در آن حداکثر تلاش در راستای استفاده از تکنولوژیهای روز با قابلیت انطباق با شرایط جغرافیای طبیعی کشور، با هدف حفظ و ارتقاء خوشنامی 10 چرخ  کمپرسی 6x4 آمیکو بوده است.
عایق بندی مناسب کابین ، مقاومت بدنه و رنگ آن در شرایط سخت، سیستمهای کمکی و رفاهی همانند تخت، مونیتور، سیستم پخش CD/DVD، بخاری درجا، سیستم تهویه اتوماتیک قدرتمند از جمله ویژگیهای کابینAMICO M2631  میباشند.
این خودرو با شاسی نیرومند نردبانی دو لایه با پروفیل 30 سانتی متری و محورهای بهبود یافته عقب با تحمل وزن طراحی 32 تن به صورت مجموع مناسب کار در هر نوع محیط سخت و حمل بارهای کوناکون است. نسل جدید 2631 آمیکو با  وزن ناخالص مجموع بالای 28 تن جزو قدرتمند ترین محصولات از نظر بار قابل حمل در محصولات هم رده خودش محسوب میگردد.
این خودرو دارای موتور  قدرتمند شرکت  Wechai (تکنولوژی AVL اتریش) با حداکثر قدرت 400 اسب بخار و حداکثر کشتاور 1950 نیوتن متر با  حجم 12 لیتر می باشد. از ویژگی های این موتور می توان به دارا بودن توربو شارژر قوی محصول شرکت BorgWarner  آلمان و رادیاتور و اینتر کولر با استفاده از طرح BEHR ، اشاره کرد که با فشرده کردن و خنک کردن هوای ورودی راندمان موتور را به مراتب بالا میبرند. این خودرو با دارا بودن سیستم SCR با مخزن  Ad Blue 35 لیتری با پمپ BOSCH آلمان در خروجی اگزوز خود دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV (دوستدار محیط زیست ) می باشد. این خودرو دارای گیربکس فول سنکرونیزه 14 دنده محصول شرکت با تکنولوژی EATON  می باشد.. از دیگر مزایای مهم این گیربکس توزیع قدرت مناسب توسط میل هرزگردهای دوقلو (Twin counter shafts) و همینطور سیستم تعویض دنده کابلی راحت وسریع به کمک هماهنگ ساز های دوبل((double cone synchronizer اشاره کرد. این گیربکس با انتقال قدرت با نسبت دنده بالا در دنده اول خود به همراه نسبت دنده نهایی کاهنده مرکزی اکسل های عقب با نسبت (3.866) و کاهنده های سر توپی چرخ های عقب ، قدرت فوق العاده ای به چرخ ها داده که این مسئله با ارتفاع مناسب از زمین این خودرو  و 10 تایر رادیال  TubeLess با سایز 315/80R22.5 نصب شده روی آن، باعث شده که بتوان AMICO M2631   را بهترین خودروی سنگین شیب رو و مناسب ترین خودرو برای کار در معادن و کارگاه ها قلمداد کرد. این خودرو دارای سیستم تعلیق  جلو نرم و راحت که از سه لایه فنر پارابولیک + میل موج گیر + کمک فنر تلسکوپی ZF که پایداری بیشتری در هنگام دور زدن و حتی بارگذاری اضافه ، برای خودرو فراهم می کند. و سیستم تعلیق عقب این خودرو، از فنر تخت فولادی چند لایه (سیستم تعلیق بوگی)  همراه با میل موج گیر تشکیل شده است. با این سیستم های تعلیق مطمئن خواهید بود که حرکت خودرو بدون لرزش خواهد بود. ترمز اصلی (Service Brake) خودرو، سیستم هوای فشرده بر کاسه چرخ‌ها به صورت دوبل است. این سیستم ترمز رو دو سیستم ترمز کمکی خفه کن اگزوز و ترمز موتور (CRB تکنولوژی Jacobs ) همرا هی می کنند. تمام اتصالات به کار رفته در سیستم ترمز این خودرو از نوع easy joint ساخت شرکت VOSS آلمان است که اتصالات محکم و در عین حال راحت جهت انجام سرویس های دوره ای مربوط به سیستم ترمز هستند.  سیستم ترمز این خودرو دارای سیستم ABS، EBL و سیستم ضد لغزش ASR (شرکت WABCO آلمان) است.
از ویژگی های این سیستم ها می توان به افزایش عمر قطعات سیستم انتقال قدرت، افزایش عمر  لاستیک، جلو گیری از  لغزش لاستیک خودرو، افزایش پایداری و افزایش فرمان‌پذیری خودرو اشاره کرد.این سیستم ها به همراه قابلیت قفل کن (قفل دیفرانسیل هر محور) و جفت‌کن ، رانندگی در شرایط لغزان را برای راننده تسهیل می کند.

- پیکاپ آسنا نخستین خودرو تولیدی کشور بود که موفق به اخذ استاندارد های 85 گانه شد، این پیکاپ در مقایسه با رقبا چه مزایایی از نظر طراحی فنی دارد که زودتر از دیگر محصولات موفق به گذراندن این استاندارد شده است ؟
اسفندماه سال 1395 ، سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تعداد استانداردهای خودرویی از 55 به 85 مورد افزایش یافته است و با توجه به مصوبه شورای سیاست‌‌گذاری خودرو، با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعه‌‌سازان عملا وارد فاز اجرایی شد. بر اساس این مصوبه، در هر یک از زمان‌بندی‌های اعلامی (دی 96، تیر 97 و دی 97) به صورت پلکانی استاندارد های خودریی به 85 عدد رسید. با توجه به این امر خودروی پیکاپ آسنا از همان ابتدا با در نظر گرفتن این  استاندارد های بین المللی طراحی و ساخته شد. با داخلی سازی این خودرو در سال 98 سعی شد این رویه ادامه دار باشد و خودرویی همگام با استاندارد های بین المللی روانه بازار شود که ثمره آنرا می توان در قبولی در آزمون هایی که برای خودری داخلی سازی شده آسنا انجام شده، مشاهده کرد. با توجه به افزایش        استاندارد های خودرویی به 85 استاندارد، و بروز شدن استاندارد های قبلی و همینطور اضافه شدن       استاندارد های جدید ،اکثر خودرو سازی ها در برآورده کردن نیاز استاندارد های جدید برای خودروی خود به مشکل خوردند ولی خودروی پیکاپ آسنا با در نظر گرفتن این موارد طراحی شده لذا از همان ابتدا به عنوان خودرویی که کلیه استاندارد های مربوطه را دارا می باشد از سوی سازمان ملی استاندارد ایران گواهی تایید نوع را اخذ نمود.
اکثر استاندارد های جدید در زمینه ایمنی می باشند که می توان به استاندارد( حفاظت از سرنشینان کابین وسایل نقلیه تجاری) که در زمینه استقامت کابین خودرو برای محافظت هر چه بیشتر از سر نشینان است و استاندارد (حفاظت از افراد پیاده) که در زمینه طراحی مناسب جلوی خودرو و استفاده و جانمایی مناسب قطعات بکار رفته در جلوی خودرو برای سلامت وایمنی هر چه بیشتر عابر پیاده هنگام برخورد با خودروی آسنا و همینطور استاندارد (چراغ رانندگی در روز برای وسایل نقلیه) که از جمله استاندارد های جدید روشنایی برای ایمنی هر چه بیشتر در هنگام رانندگی است ، اشاره کرد ، با توجه بروز بودن استاندارد های بین المللی خودرو آسنا و همینطور استفاده از الزامات ایمنی همچون  قطعات جاذب انرژی استفاده‌شده است در قسمت جلوی شاسی خودرو که از 4 ناحیه انرژی تصادفات را به خود جذب کرده و مانع از انتقال این ضربات به کابین خودرو خواهد شدو همینطور دو عدد کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، درب‌های تقویت‌شده، گارد ایمنی اتاق بار، سیستم‌های ترمز ABS+EBD، قفل مرکزی، قفل کودک درب عقب، قفل محافظ زاپاس، ایموبلایزر متصل به ECU و... می توان آسنا را یکی از ایمن ترین خودرو های موجود در بازار ایران دانست، ناگفته نماند که ECU و ایموبلایزر این خودرو ساخت شرکت دلفی آمریکا (Delphi Technologies) بوده و ازلحاظ امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار داشته و به همین دلیل احتمال به سرقت رفتن خودرو تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

- برنامه گروه صنعتی آمیکو برای نسل بعد پیکاپ آسنا چیست؟ مهم ترین تفاوت ها و تغییرات در نسل جدید  آسنا چه خواهد بود ؟
نسل بعدی پیکاپ آسنا با گیربکس اتومات ارائه خواهد شد. این یک مدل  جدید  از خودروی  پایه آسنا است از سال 98 دربرنامه توسعه ای شرکت قرار گرفته است . مهم ترین تفاوت های نسل جدید آسنا به شرح ذیل می باشد:
1)خودروی آسنا جدید دارای موتور 4K22 توربو شارژر با حداکثر توان  210 اسب بخار و حداکثر گشتاور 320 نیوتن متر می باشد.
2)گیربکس خودروی  ASENA جدید از نوع اتوماتیک است.
3)حداکثر سرعت خودروی جدید 160 کیلومتر در ساعت می باشد.
4)خودروی جدید تک گانه بنزینی می باشد.
5)تغییرات عمده در تریم داشبورد خودروی جدید و غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر شمار خودروی جدید نسبت به نسل قبل. 
من و همکارانم در آمیکو نه تنها در قدم های نهایی ارائه نسل دوم پیکاپ آسنا هستیم بلکه هم اکنون بخشی از طرح های توسعه ای مجموعه معطوف به تحقیق و توسعه نسلهای بعدی این محصول  پرطرفدار میباشد. امیدوارم علی رغم مشکلات ناشی از تحریمها به زودی حامل خبرهای خوب بیشتری برای مشتریان و مصرف کنندگان محصولات آمیکو که حامیان همیشگی ما هستند, باشیم.

برچسب ها

موتور توربوآمیکوآسنا
مطالب مرتبط بیشتر
فروش کامیون ده چرخ آمیکو ۲۶۳۱ یورو ۵+ پایگاه اینترنتی جدید گروه صنعتی آمیکو راه اندازی شد نقش موثر تیم آتش نشانی آمیکو در عملیات اطفای آتش حضور آمیکو در بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد حضور گروه صنعتی آمیکو در نمایشگاه خودرو مشهد امضای تفاهم‌نامه بن‌سازه آفرود ملی برپایه هم‌افزایی افتتاح نمایندگی شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) در زنجان استقبال گسترده مردم از محصولات آمیکو در نمایشگاه اصفهان آمیکو اسپانسر مراسم اهدای جوایز برندگان دهمین جشنواره فیلمهای ایرانی استرالیا حضور موفق گروه صنعتی آمیکو در نمایشگاه‌ خودرو شیراز حضور گروه صنعتی آمیکو در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی خودروی شیراز افتتاح نمایندگی شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) در تبریز سرمایه گذاران در منطقه آزاد باید تقویت شوند برگزاری گردهمایی مدیران و کارکنان گروه صنعتی آمیکو ظرفیت تولید ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ اتوبوس در سال را داریم نام "تقی تقی زاده اصل" در زادگاه آمیکو ماندگار شد... کامیون ۲۶۳۱یورو۵+ جان سخت جاده ها و معادن آسنا توربو اتوماتیک Limited Edition کارشو شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) در مجتمع تجاری اوپال گام های بلند آمیکو برای لیدری بازار خودروهای تجاری و پیکاپ برگزاری همایش سراسری نمایندگان شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) پیکاپ آسنا توربو اتوماتیک با پیشرانه Mitsubishi چه کسی شماره "یک" آسنا اتوماتیک را خرید؟ فروش آسنا اتوماتیک به تعداد محدود و با تحویل فوری آسنا اتوماتیک قیمت خورد آسنا اتوماتیک به زودی می آید بازدید مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی از شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) معرفی محصول جدید آمیکو در روزهای آینده اصحاب رسانه آریزو ۵ توربو جدید را به روز، مدرن و ایمن توصیف کردند نگاهی دقیق به کمپرسی M۲۶۳۱ یورو ۵+ آمیکو راه اندازی انبار قطعات پرمصرف آمیکو برای تامین سریع نیاز مشتریان طرح فروش تابستانی اعتباری مرداد ماه ۱۴۰۰ بازیابی خاطرات قدیمی با امکاناتی مدرن؛ رنو ۵ توربو ۳ رونمایی شد طرح فروش اعتباری و تابستانه کامیونت ۵.۲ آمیکو ویژه تیرماه ۱۴۰۰ ب ام و M۴ مدل ۲۰۲۱؛ ترکیب دماغه جدید با اتاق کوپه و پیشرانه توربو +عکس اولین همایش سراسری نمایندگان شرکت ارس خودرو دیزل(آمیکو) در سال ۱۴۰۰ بازدید مشاور رئیس جمهور و مدیران عامل مناطق آزاد کشور از کارخانه آمیکو واقع در منطقه آزاد ارس بیراهه نوردی با آسنا حضور شرکت آمیکو در نخستین دوره نمایشگاه تیونکس ۲۰۲۱ تهران ارس خودرو دیزل وچرخشگر موافقتنامه همکاری امضا کردند فروش نقدی کامیونت های ۵ تن آمیکو در دو رنگ سفید و زرد آمادگی آمیکو برای حضور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده طرح فروش ویژه پیکاپ آسنا به مناسبت عید سعید فطر رونمایی از دو محصول جدید فروش کامیونت ۵۰۲ آمیکو فروش و خدمات پس از فروش ارس خودرو دیزل (آمیکو) باز است ارائه خدمات پس از فروش در ایام نوروز توسط نمایندگان منتخب ارس خودرو دیزل (آمیکو) آغاز فروش ویژه کمپرسی ۲۶۳۱E یورو ۵ آمیکو از امروز "جان سخت آمیکو" آمد! خطوط تولید آمیکو توسعه خواهد یافت آغاز فروش ویژه آمیکو آسنا (طرح پیشواز بهار) پروژه مسکونی آتام افتتاح شد تئوری شایسته سالاری در انتخاب مدیران صنعت خودرو َسبد محصولات آمیکو گسترش می یابد شرایط جدید فروش پیکاپ آمیکو آسنا اعلام شد کاربرد قفل دیفرانسیل در خودروها چیست؟ تیگو۵ با قلب تپنده توربو می آید فلسفه جدید آمیکو در حوزه خدمات پس از فروش ارتقاء رتبه خدمات پس از فروش «آمیکو» ادامه آموزش پرسنل آمیکو در مرکز خدمات این شرکت افزایش رضایت مندی مشتریان اولویت آمیکو گزارش تصویری از برگزاری چهار دوره آموزشی برق پیکاپ در تاریخ ۱۳ الی ۱۶ مهرماه ۹۹ در مرکز آموزش خدمات پس ازفروش آمیکو رشد صد در صدی آمیکو در تامین قطعات یدکی هدف ازسومین جشنواره خدمات پس از فروش آمیکو چیست؟ دوره آموزشی فنی گیربکس پیکاپ در شرکت آمیکو برگزار شد آغاز جشنواره پائیزه آمیکو طرح فروش انواع فروشگاه های سیار کامیونت های M۵.۲ آمیکو پنجره ای نو به کسب و کار سومین غربالگری و انجام نمونه گیری جهت آزمایش تشخیص ویروس کرونا در دفتر و تعمیرگاه مرکزی آمیکو محصول جدید آمیکو امسال عرضه خواهد شد قدرت آسنا را در شوروم مرکزی آمیکو لمس کنید ۱۶ خرداد، روز جهانی محیط زیست با آسنا نگاهی به کم مصرف ترین پیکاپ های دو دیفرانسیل در ایران لوتوس اسپریت توربو اچ سی؛ خودرویی که فقط ۲۱ دستگاه از آن تولید شد!+تصاویر مسئولیت اجتماعی آمیکو در روزهای شروع کرونا گام مهم آمیکو در فاصله گذاری اجتماعی آمیکو حامی جمعیت بی نشان ها فستیوال خدماتی گروه صنعتی آمیکو در ارومیه به پایان رسید آمیکوآماده تجهیز ناوگان های حساس کشوری است تمهیدات گروه صنعتی آمیکو برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت کارکنان تخصیص یک دستگاه خودروی فالومی آمیکو به فرودگاه بین المللی شاهرود از سیل سیستان تا برف گیلان؛ همراهی همیشگی آمیکو با هلال احمر گزارش تصویری مراسم یاد بود بنیان گذار شرکت آمیکو اولین سالگرد درگذشت بنیان گذار آمیکو وزارت نفت به جمع مشتریان پیکاپ آسنا پیوست + تصاویر حضور آمیکو در نمایشگاه خودرو تهران قطعی شد آغاز داخلی سازی فراتر از ۲۷درصدی پیکاپ آسنا گزارش تصویری از حضور گروه صنعتی آمیکو در نخستین نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران حضور آمیکو در نمایشگاه بین المللی دریایی بندرعباس شرکت آمیکو دوره آموزشی اکسل و سیستم تعلیق ترمز محصولات سنگین را برگزار کرد برگزاری دوره های آموزشی موتور محصولات ۲۶۴۰ و ۳۸۴۰ در آمیکو حضور آمیکو در چهاردهمین نمایشگاه خودرو آذربایجان غربی برگزاری دوره آموزشی ایزو در آمیکو همراهی مدیران ارشد آمیکو و مدیران استانی در اختتامیه نمایشگاه خودرو کرمانشاه برگزاری دوره های جامع آموزشی در آمیکو برگزاری دوره آموزشی برق کشنده ۲۶۴۰ در راستای افزایش دانش فنی نمایندگان آمیکو آغاز جشنواره خدمات پس از فروش آمیکو همراه با آمیکو آسنا در جاده، شهر و کوهستان رقیب تجاری های اروپایی از سرزمین پارس آغاز فروش ویژه خودروهای سنگین M۲۶۴۰ گروه صنعتی آمیکو بررسی خودرو آمیکو دو کابین آسنا + قیمت تغییر قیافه به سبک توربو! ارسال دومین اکیپ کمک رسانی گروه صنعتی آمیکو به هم وطنان آسیب دیده در سیل ارسال ۵ خودروی پیکاپ آسنا شرکت آمیکو به مناطق سیل زده باشگاه مشتریان آمیکو به معادن گرگان رسید بنیان‌گذار گروه صنعتی آمیکو درگذشت بازآفرینی از راه بومی‌سازی محصول جدید آمیکو به زودی در بازار ایران روند بحران‌های آینده صنعت خودرو برندگان قرعه کشی آمیکو مشخص شدند معرفی نسل جدید پورشه " پانامرای جی تی اس" با قدرت ۴۵۰ اسب بخار (+عکس) آغاز فروش ویژه وانت های آمیکو با تحویل ۳۰ روزه رونمایی از پیکاپ آسنا تیون شده آسنا می تواند پیکاپ آسنا اتومات پاییز رونمایی می شود تامین ۱۰۰ درصدی قطعات آمیکو در دوران گارانتی جک S۵ اتوماتیک در برابر ‌هایما S۷ توربو؛ بلندقامتانِ توربو چینی آزمایش فنی پیکاپ آمیکو آسنا؛ ۴۰۰ کیلومتر با پیکاپ همه‌فن‌حریف نگاهی به سورن ELX توربو به عنوان نخستین خورو توربو تولید داخل کوچولوی تندوتیز آلمانی معروف‌ترین خودروهای توربو در ایران خط تولید محصول جدید آمیکو گشایش یافت محبوبیت از دست رفته ... قیمت انواع کامیون و کامیونت‌ها ۱۵بهمن۹۶ مدیر نمایندگی آمیکو در کرمان: تا کنون بیش از ۳۰۰ دستگاه از پیکاپ جدید آمیکو به تولید رسیده است نمایش پیکاپ دو کابین آسنا توسط آمیکو در نمایشگاه خودرو کرمان ملاقات با آسِنا، وانت آفرود آمیکو در نمایشگاه خودرو ساری گزارش تصویری از حضور آمیکو در نمایشگاه خودرو ساری ۳۰ درصد افزایش قدرت برای خودروهای توربو؛ عرضه ریس چیپ‌های آلمانی توسط داتیس خودرو پورشه پانامرا توربو S هیبرید؛ یک استیشن ۶۸۰ اسب‌بخاری! گزارش تصویری از حضور آمیکو در نمایشگاه خودرو تهران گزارش تصویری از حضور آمیکو در نمایشگاه خودرو تبریز رانندگی بی دغدغه با قفل دیفرانسیل تمام اتوماتیک آمیکو نمایندگی می پذیرد نسخه‌های خاص «BMW سری ۷» تصاویر رنو کولیو ۲۵۰ اسب بخاری لو رفت معرفی مروارید پاگانی! آوانته ۲۰۱ اسبی با شتاب ۸ ثانیه تولید انبوه سورن توربوشارژ فردا آغاز می شود موتورهای توربوی کوچک مورد استقبال قرار گرفتند
برگشت به بالا