آغاز به کار اولین تاکسی‌های ۱۰۰ درصد برقی در لندن

عصر خودرو- شهردار لندن با هدف کمک به پاکسازی هوای آلوده پایتخت انگلیس، خبر آغاز به کارِ تاکسی‌های سیاهِ کاملاََ برقی را در این شهر اعلام کرده است.

پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹:۰۰

آغاز به کار اولین تاکسی‌های ۱۰۰ درصد برقی در لندن

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، "دینامو" (Dynamo)، یک تاکسی برگرفته از مدل یک ون برقی نیسان در کارخانه‌ای در شهر "کاونتری"، اولین تاکسی 100 درصد برقی در خیابان‌های لندن از سال 1899 میلادی محسوب می‌شود.

فقط دو نوع وسیله نقلیه که هر دو میزان انتشار صفر دارند، قادر به دریافت مجوز جدید تاکسی‌ از سازمان دولتی "حمل و نقل در لندن" (TfL) هستند.

حدود 2450 تاکسی هیبریدی الکتریکی ساخته شده توسط کمپانی الکتریکی لندن (LEVC) از زمان معرفی آن در ژانویه سال 2018 میلادی مجوز فعالیت در پایتخت را دریافت کرده‌اند. مدل LEVC می‌تواند با باتری حدود 112 کیلومتر حرکت کند و یک موتور بنزینی نیز دارد که برای استفاده در خارج از مرکز لندن بوده و  قابلیت استفاده تا حدود 644 کیلومتر را دارد.

تاکسی "دینامو" که برگرفته از نیسان مدل e-NV200 Evalia است، با یک بار شارژ، قابلیت پیمایش حدود 300 کیلومتر را دارد. قیمت این تاکسی‌ها 55 هزار و 495 پوند است اما رانندگان قادر خواهند بود تا از دولت مبلغ 7500 پوند برای کمک هزینه خرید این خودروهای برقی مطالبه کنند.

صادق خان، شهردار لندن از مشاهده رانندگان تاکسی که برای داشتن هوایی پاک‌تر تلاش می‌کنند، ابراز خرسندی کرده است. بیشتر 20 هزار دستگاه تاکسی سیاه مجوزداری که در لندن مشغول به کارند، دیزلی هستند.

صادق خان تلاش برای برقی شدن تاکسی‌ها را بخش اصلی برنامه‌های خود برای بهبود کیفیت هوا در لندن اعلام کرده است. به گفته وی تاکسی‌های "دینامو"، خروج تاکسی‌های دیزل آلاینده را از خیابان‌های شهرهای سراسر انگلیس تسریع می‌کند.

لندن 42 میلیون پوند را برای ترغیب رانندگان به مبادله تاکسی‌های قدیمی و آلاینده خود با تاکسی‌های جدید برقی اختصاص داده است.

به نوشته روزنامه گاردین، طبق گزارش سازمان دولتی حمل و نقل در لندن (TfL) تاکسی‌ها عامل انتشار 16 درصد از گاز گلخانه‌ای اکسید نیتروژن منتشر شده از وسایل نقلیه در مرکز لندن هستند.

انتهای پیام

    خبرنگار مهسا سلطانی دبیر معصومه انصاری

لینک کوتاه
برچسب‌ها:

    تاکسی
    تاکسی برقی
    لندن

برچسب ها

تاکسی برقی
مطالب مرتبط بیشتر
سومین تاکسی برقی ایران خودرو معرفی شد تاکسی‌های برقی ایران‌خودرو وارد تهران می‌شوند تسهیلات وزارت خانه‌های صمت و نفت برای خرید تاکسی برقی امکان‌سنجی وعده واردات ۱۰۰هزار تاکسی برقی سازوکار واگذاری تاکسی های برقی پایتخت بزودی اعلام می شود نوسازی چهار هزار دستگاه تاکسی در پایتخت کرمان موتور ۴۰۰ خودرو برقی تحویل تاکسیرانی داد قابلیت بهره‌برداری ۵۰ هزار تاکسی برقی در تهران مدیرعامل ایران خودرو: شبکه خدمات پس از فروش آماده ارایه خدمات به تاکسی‌های برقی است معرفی دو تاکسی برقی جدید ایران خودرو تاکسی‌های برقی به‌مرور داخلی‌تر می‌شوند دومین تاکسی برقی ایران‌خودرو در آستانه ورود به ناوگان اختصاص ۱۰ هزار و ۵۰۰ دلار یارانه برای تاکسی‌های برقی ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی تاکسی مدرن برقی به خیابان ها می آید خیابان‌های تهران در انتظار تاکسی‌های برقی ورود ۱۰۰ هزار تاکسی برقی به شهرهای بزرگ تا پایان سال تخصیص ۳ میلیون دلار به واردات تاکسی‌های برقی تشکیل کمیته‌های فنی برای تامین و واردات اتوبوس و تاکسی‌های برقی جایگزینی ۵۰ هزار تاکسی فرسوده با خودروهای برقی قیمت هر "تاکسی برقی" وارداتی حدود یک میلیارد تومان است انعقاد قرارداد تامین ۱۰۰۰ خودروی برقی برقی کردن تاکسی‌های تهران به کجا رسید؟ تاکسی‌های تهران برقی می‌شوند اولین تاکسی برقی مجهز به وای فای آغاز به کار کرد
برگشت به بالا