احتمال ممنوعیت خودروهایی دیزلی و بنزینی در اتحادیه اروپا تا ۲۰۴۰

عصر خودرو- دانمارک از اتحادیه اروپا تقاضا کرده تا تردد خودروهای دیزلی و بنزین سوز را در خاک این اتحادیه تا سال ۲۰۴۰ ممنوع کند.

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۰۰

احتمال ممنوعیت خودروهایی دیزلی و بنزینی در اتحادیه اروپا تا ۲۰۴۰

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دانمارک برای اجرای طرح یادشده حمایت ده کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا را نیز به دست آورده و همگی این کشورها اصرار دارند که با هدف مقابله با روند گرمایش زمین استفاده از خودروهای دیزلی و بنزین سوز در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا سال 2040 به طور کامل ممنوع شود.

همچنین قرار است فروش این نوع خودروها در خاک کشورهای مذکور تا سال 2030 به طور کامل ممنوع شود.  پیشنهاد یادشده در جریان برگزاری نشستی با حضور وزرای محیط زیست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ مطرح شده است.

دانمارک پیش از این در اکتبر سال 2018 اعلام کرده بود که فروش خودروهای مصرف کننده سوخت های فسیلی را در خاک خود تا سال 2030 به طور کامل ممنوع می کند. اما این ایده در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت. در حال حاضر مشخص نیست که سطح همراهی با این طرح جدید در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا چه حد خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان ملل، در حال حاضر دانمارک در میان تمامی کشورهای جهان بیشترین همراهی را با طرح های کاهش گرمایش زمین دارد و موثرترین سیاست ها را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا اجرا می کند. امتیاز این کشور از 100 توسط سازمان ملل 72.61 اعلام شده است.

 

برچسب ها

خودروهای بنزین سوز و دیزلی
مطالب مرتبط بیشتر
اتمام حجت کلانتری در مورد دیزلی‌ها خودروهای سواری دیزلی شماره‌گذاری می‌شوند؟ مهر استاندارد بر سوخت خودروهای دیزلی یک استاد دانشگاه : سازمان محیط زیست در مورد دیزل‌ها محافظه‌کارانه برخورد نکند به جای توقف تولید سواری دیزلی، کیفیت سوخت را افزایش دهیم تاکید مجدد بر مخالفت محیط زیست با تولید سواری دیزل افزایش تولید ذرات معلق در صورت تولید سواری‌های دیزلی خودروهای الکتریکی ارزان‌ترند یا بنزینی و دیزلی؟ فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در سوئد ممنوع شد "فیلتر دوده" قطعه لوکس نیست عرضه‌ افزودنی نانو برای کاهش آلودگی خودروهای دیزلی جهان به سوی خودروهای دیزلی بدون دوده می‌رود ممنوعیت خودروهای بنزینی در دانمارک پورشه تولید خودروی بنزینی را متوقف می کند راه برای ممنوع شدن تردد خودروهای دیزلی در آلمان هموار شد سوخت های گوگردی ، سیستم FBR خودروهای دیزلی را نابود می کند دود از دیزل بلند می‌شود! آغاز طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل خودروهای دیزلی درون شهری در سنندج حذف آلودگی دیزل‌ها در گروی نصب فیلتر دوده شب‌های تهران با اگزوز دیزلی ها سیاه می ‌شود تردد خودروهای بنزینی و دیزلی ممنوع می‌شود خودروهای دیزلی باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند ممنوعیت فروش خودروهای گازوئیلی و بنزینی در بریتانیا باور غلط استفاده از روغن موتور دیزلی در پیشرانه‌های بنزین‌سوز! فرانسه متعهد به کمک به خودروسازان در زمینه حذف خودروهای دیزلی شد پافشاری آلمان بر استفاده از خودروهای دیزلی آلمان خودروهای بنزینی و دیزلی را کنار می‌گذارد فروش خودروهای بنزینی و دیزلی در اروپا ممنوع می‌شود رشد خودروهای برقی؛ چالشی پیش روی تقاضای نفت فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در ایتالیا متوقف می شود ایران به «مسیر سبز» خودروسازی می‌پیوندد؟ ممنوعیت استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی در هلند تا سال ۲۰۲۵
برگشت به بالا