مدیرعامل شرکت آرتانمانگر اردبیل مطرح کرد

رشد ۵۰ درصدی نمایشگاه قطعات خودرو رشت در سال ۹۸

عصر خودرو- هفتمین نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته از تاریخ ۹ الی ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گیلان برگزار خواهد شد.

شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷:۰۰

رشد ۵۰ درصدی نمایشگاه قطعات خودرو رشت در سال ۹۸

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گسترش نیوز ، محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی گیلان در نزدیکی شهر رشت و در فضای بالغ بر 25 هزار متر مربع دایر شده است. این سایت به لحاظ قرارگرفتن در مرکز استان، علاوه بر محوریت در صنایع مختلف و کشاورزی، محوراصلی در توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران بوده و لذا از اهمیت ویژه‌ای در توسعه تعاملات اقتصادی منطقه شمال کشور برخوردار است.

از 9 مهر قرار است برای هفتمین سال متوالی، شاهد برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در این شهر باشیم. به همین بهانه گفت‌وگویی داریم با مسلم نوروزی مدیرعامل شرکت آرتانمانگر اردبیل و مجری این رویداد تا از کم کیف برگزاری آن بگوید. با ما همراه باشید:

هفتمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته رشت امسال در چه ابعادی برگزار خواهد شد؟

رویداد 5 روزه قطعات خودرو یکی از مشهورترین و پربازدیدترین عناوین نمایشگاهی در استان گیلان است که هر سال هزاران بازدیدکننده تخصصی دارد. این نمایشگاه به مدت 5 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گیلان برگزار شده و فرصتی ویژه برای نمایش توانمندی‌های مربوط به طراحی و ساخت قطعات خودرو توسط تولیدکنندگان پرتلاش داخلی است.

امسال در این نمایشگاه 70 واحد تولیدی از استان‌های تهران، گیلان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان، فارس و البرز آخرین تولیدات و محصولات خود را در معرض متخصصان و بازدیدکنندگان خواهند گذاشت. نکته مهم آنکه این شرکت‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان فناوری‌های جدیدی را در حوزه قطعات خودرو در نمایشگاه به معرض دید عموم قرار خواهند داد.

مهمترین اهداف شما در این سال‌ها از برگزاری این رویداد چه بوده است؟

در شرایطی که امکان برقراری ارتباط تجاری با کشورهای دیگر وجود ندارد، ما سعی داریم ضمن ارائه توانمندی‌های این صنعت در سطح استان شرایطی را فراهم کنیم تا برندهای مطرح کشوری بتوانند مشتریان خود را به صورت مستقیم جذب نمایند.

در همین رابطه سعی داریم تبادل دانش و اطلاعات مربوط به نیازهای حوزه داخلی‌سازی قطعات خودرو و جذب سرمایه‌گذاران قدرتمند برای رساندن طرح و ایده‌ها به مرحله تولید را در دستور کار این رویداد قرار بدهیم. غیر از این موارد ایجاد نمایندگی توسط واحدهای تولیدی در سطح استان و معرفی محصولات واحدهای تولیدی به بازار مصرف از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

این رویداد در سال 98 چه تفاوت هایی با دوره‌های قبل دارد؟‌

مهمترین تفاوت این رویداد با دوره‌های گذشته در عنوان آن است. این نمایشگاه در دوره‌های قبل با نام نمایشگاه خودرو و قطعات یدکی برگزار می‌شد که امسال برای نخستین بار به‌صورت تخصصی و فقط با موضوع قطعات برگزار می‌شود.

نکته قبال توجه آن است که اگرچه برگزاری نمایشگاه به صورت تخصصی کلید خورده اما افت متراژ‌ نداشتیم و امسال در فضایی به وسعت 6 هزار متر مربع برگزار خواهد شد. آمارها نشان می‌دهد که این عدد نسبت به دوره قبل بیش از 50 در صد رشد داشته است. در این شرایط حساس و تحریم‌های صورت گرفته و اوضاع نابسامان بازار خودرو فکر می‌کنم این اتفاق پیش از آنکه دلیلی مبنی بر کارایی و توانمندی مجموعه ما باشد نشان از ظرفیت بالای کلان‌شهر رشت در حوزه طراحی و تولید قطعات خودرو دارد.

در این رویداد بخش‌های جانبی هم تعریف شده است؟‌

بله. برگزاری چند کارگاه‌های آموزشی در حاشیه این نمایشگاه را در دستور کار داریم. در همین رابطه کارگاه‌ تخصصی ویژه سرویس کارکنان، تعمیرکاران و قطعه فروشان در طول برگزاری نمایشگاه در محل سالن همایش نمایشگاه بین‌المللی استان گیلان برگزار می‌شود که به همه فعالان این عرصه توصیه می‌کنم با هدف بهبود فضای کسب و کار حتما در این رویدادها شرکت کنند.

در پایان لطفا شرکت برگزارکننده را به صورات کامل معرفی فرمایید.

شرکت نمایشگاهی آرتانمانگر اردبیل در سال 1389 به پشتوانه تجربه و توانایی و انگیزه مضاعف افراد متخصص در این صنعت و با هدف برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی در جهت کمک به پیشرفت و گسترش صنایع داخلی تاسیس شد.

این مجموعه با جذب نیروی کار جوان تحصیل کرده و مجرب توانسته حدود 300 عنوان نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی در زمینه صنعت ساختمان، تاسیسات، صنعت خودرو، صنعت برق، لوازم خانگی، مبلمان، خانه مدرن و... در استان‌های آذربایجان شرقی (سایت نمایشگاه بین‌المللی تبریز)، اردبیل، گیلان، گلستان، قزوین، زنجان، کرمانشاه، مازندران و خوزستان را با کیفیت و کمیت مطلوب برگزار کند. این مجموعه در هر سال 40 عنوان نمایشگاه تخصصی برگزار می‌کند که می‌توان از آن به عنوان یک رکورد صنعتی یاد کرد.

برچسب ها

نمایشگاه قطعات خودرو رشت
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا