بررسی‎ فنی خودرو قبل از یک سفر زمستانی

عصر خودرو- لحاظ کردن برخی نکات مهم فنی قبل از سفر با خودروی شخصی می تواند، ضمن بالا بردن ایمنی سفر رضایت بخشی را برای خانواده ها به همراه داشته باشد.

سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹:۰۰

بررسی‎ فنی خودرو قبل از یک سفر زمستانی
 

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، ایمنی سفر به خصوص در فصل زمستان و البته در سفرهای طولانی یکی از نکاتی است که همواره بایستی به آن توجه شود.

 موارد کلی که قبل از سفر ها باید حتما بررسی شود:

سلامت موتوری خودرو که در صورت لزوم باید توسط افراد متخصص و یا مکانیک مجرب چک و بررسی شود.

چک کردن میزان باد لاستیکها و کیفیت لاستیک که آیا آجهای آن به اندازه کافی می باشد (که در صورت لزوم بهتر است توسط متخصصین این امر و تعمیرگاههای مربوطه بررسی گردد)

بررسی میزان روغن موتور که باید قبل از اینکه خودرو را روشن کنید در اوایل صبح توسط گیج روغن بررسی شود.

بررسی سالم بودن سیستم آبپاش و برف پاکن خودرو به خصوص در جاده های کوهستانی و بارانی و لغزنده.

بررسی سلامت لنت مناسب و سیستم ترمز خودرو

چک کردن بنزین کافی در باک و محاسبه دقیق مسافت  مسیر جهت سوخت گیری در زمان مناسب.

بررسی سلامت سیستم روشنایی خودرو چراغهای جلو، عقب، راهنما و مه شکن ها جهت رانندگی ایمن به خصوص در شب و جاده های تاریک.

موارد فوق تعدادی از مهمترین مسائل برای یک سفر بی خطر است. لازم به ذکر است، در مورد مسافرتهای فصلی مثلا در زمستان باید حتما از سیستم گرمایش و داشتن زنجیر چرخ و سلامت برف پاکنها بعلاوه موارد بالا بررسی شود.

 

 

برچسب ها

زمستانسفر
مطالب مرتبط بیشتر
سفر به ۷شهر قرمز شمالی، ممنوع سفرهای جاده‌ای دوباره ممنوع می‌شود؟ اعمال قانون بیش از ۶۴ هزار خودرو تخصیص هزینه سفرها به خودروهای لوکس دید و بازدید و سفر را تعطیل کنید مردم در تعطیلات عید فطر سفر نکنند سفرهای کرونایی چگونه باشد پیشنهاد تعطیلی یا کاهش ظرفیت حمل ونقل عمومی آمار سفر خودروهای پلاک همدان ۷۷ درصد کاهش یافت سهمیه نوروزی بنزین در تابستان استفاده شود آیا می‌توانیم در سفرهای هوایی حیوانات خانگی‌مان را همراه خود ببریم؟ قیمت بنزین چه تاثیری بر سفرها گذاشت؟ باید و نبایدهای قوانین و مقررات هتل ها چگونه با بدترین اتفاقات سفر مواجه شویم؟ مسافران زمان بازگشت را به ساعات پایانی امروز موکول نکنند ۶۰ درصد مسافران شمال هنوز به خانه برنگشته‌اند هموطنان از سفرهای غیرضرور به استان‌های شمالی و غربی پرهیز کنند رانندگان قبل از سفر از صحت و سلامت فنی وسایل نقلیه خود مطمئن باشند نشست کمیسیون عمران با مسئولان دولتی برای اندیشیدن تمهیدات سفرهای نوروزی خودروهای برقی در زمستان بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند! کیفیت خودروها در مدار ثبات سرما و برف،آمد و شد در انگلیس را مختل کرد ۸ بررسی‎ فنی خودرو قبل از یک سفر زمستانی قابلیت محرک تمام چرخ برای حرکت زمستانی کافی نیست تاثیر سفر با خودروهای شخصی بر افزایش آلودگی هوا چگونه مصرف سوخت خودرو در زمستان را کاهش دهیم؟ رانندگان نسبت به تجهیز ایمنی خودرو‌ها اقدام کنند سفر به یاد ماندنی مشتریان مدیران خودرو در چین چطور همه می‌رویم شمال؟ آماده باش راهور برای نماز عید قربان و سفرهای آخرهفته سفر در کوتاه‌ترین زمان با همکاری خودرو و بالگرد آشنایی با علت و ویژگی های گرم کردن خودرو در هوای سرد بازار داغ یخ‌شکن‌های خودرو پیش از سفر در روزهای برفی حتما اینجا را ببینید چطور خودرویتان را برای زمستان آماده کنید؟ ۳ دلیل عمده خرابی باتری خودرو در زمستان ۲۴ سال، میانگین عمر ماشین آلات زمستانی راهداری خراسان رضوی چگونه خودرو را در زمستان تمیز نگه داریم؟ خودروی خود را برای زمستان آماده کنید! سرما تا مغز استخوان توصیه‌های زمستانی به رانندگان خطری کوچک با اثری بزرگ ۵ نکته برای ایمنی بیشتر در رانندگی زمستانی چگونه مصرف سوخت خودرو در زمستان را کاهش دهیم؟ در جاده‌های لغزنده چگونه برانیم؟ استفاده از نمک برای یخ‌زدایی در معابر تهران متوقف می‌شود
برگشت به بالا