حضور محققان حوزه خودروهای سبز در همایش بین‌المللی "قوای محرکه نوین"

عصر خودرو- اولین "همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین" با کارکردهای جاده‌ای، ریلی، هوایی، دریایی و ایستگاهی و با محوریت انواع خودروهای برقی، ۷ و ۸ اسفند ماه امسال در دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود و از محققان و صنعتگران این عرصه دعوت شده است تا مقالات و دستاوردهای پژوهشی خود را تا ۶ بهمن به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

حضور محققان حوزه خودروهای سبز در همایش بین‌المللی "قوای محرکه نوین"

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، غلام‌رضا مولایی‌منش، دبیر همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین با بیان اینکه قوای محرکه بخشی از یک سیستم دارای حرکت بوده و وظیفه حرکت را بر عهده دارد، اظهار کرد: به عنوان مثال قوای محرکه در خودرو، مجموعه "موتور و گیربکس" را تشکیل می‌دهد.

وی توضیح داد: در قوای محرکه نوین، از سیستم‌های سبز و غیرآلاینده محیط زیست استفاده شده که در این همایش به طور خاص بر انواع خودروهای برقی اعم از هیبریدی، باتری، پیل سوختی و سلول خورشیدی تمرکز شده است.

دبیر همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین ضمن دعوت از محققان، اساتید، دانشجویان و صنعت‌گران برای ارسال مقالات و دستاوردهای پژوهشی خود به این همایش تا 6 بهمن امسال، گفت: از ابتدای فرآیند برنامه‌ریزی برای همایش، با دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی در ارتباط بودیم.

مولایی‌منش در خصوص نمایشگاه جانبی این همایش، توضیح داد: در این نمایشگاه شرکت‌های درگیر در حوزه خودروهای برقی حضور دارند. مرکز تحقیقات خودروی ایران‌خودرو، مرکز تحقیقات سایپا و برخی شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله شرکت‌هایی هستند که در نمایشگاه حضور داشته و دستاوردهای خوبی را در زمینه خودروهای سبز ارائه داده‌اند. همچنین سایر شرکت‌ها که دستاوردی در این زمینه دارند، می‌توانند از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی mpt2019@iust.ac.ir، نسبت به حضور و مشارکت در نمایشگاه اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه مقالات انگلیسی در International Journal of Automatic Engineering و مقالات فارسی این همایش در نشریه علمی-پژوهشی مهندسی مکانیک مدرس به چاپ خواهند رسید، افزود: با مجلات معتبر دیگری نیز در تعامل هستیم تا مجموعه مقالات این همایش را در قالب یک شماره ویژه به چاپ برسانند.

دبیر همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین با اشاره به اینکه فهرست کارگاه‌های این همایش هنوز نهایی نشده و درباره آن‌ها در سایت همایش به نشانی http://mpt2019.iust.ac.ir/ اطلاع‌رسانی خواهد شد، تشریح کرد: کارگاه "هزینه تا عمل در صنعت خودرو"، "طرح‌ریزی استراتژی تأمین زنجیره‌ خودرو"، "طراحی قوای متحرکه ترکیبی در محیط مطلب سولینگ" و "طراحی و شبیه‌سازی سیستم‌های عدسی در خودروهای برقی" در این همایش برگزار خواهند شد.

مولایی‌منش در پایان با اشاره به اینکه در همایش فوق تمام مقالات در حوزه مهندسی تحویل گرفته می‌شود، اظهار کرد: در حوزه خودرو، زمینه‌های مکانیکی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، کامپیوتر و ... درگیر هستند، ضمن آن که مدعوین بین‌المللی و شاخص در عرصه خودرو نیز در این همایش حضور خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، اولین "همایش بین‌المللی قوای محرکه نوین" با محورهای سیاست‌ها و زیرساخت‌های توسعه خودروهای برقی، طراحی، مدل‌سازی و کنترل، مدیریت انرژی و حرارت، سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی، محرکه‌های الکتریکی، الکترونیک و تشعشعات در خودروهای برقی؛ خودروهای برقی پیل سوختی و خورشیدی، موتورهای نوین احتراقی در خودروهای هیبرید برقی، سوخت‌های جایگزین و سیستم‌های محرکه الکتریکی غیرخودرویی 7 و 8 اسفندماه در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود.

برچسب ها

خودرو سبزهمایش بین‌المللی "قوای محرکه نوین"
مطالب مرتبط بیشتر
عدم استقبال صنایع خودرویی از فناوری‌های پاک داخلی طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی در دستور کار جهاددانشگاهی خواجه نصیر تلاش‌های وزارت صنعت برای توسعه فناوری‌های خودروهای پاک امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای برپایی دوره‌های تخصصی خودروهای پاک در وزارت صنعت آن روی سبز کُره‌ای‌ها توسعه سبز یک انتخاب نیست ، یک اجبار است دستیابی به هوای پاک در گروی برخورداری از صنعت خودروی سبز سبزترین خودروسازان جهان خودروهای سبز با کدام برق استارت می‌خورند؟ اثر خودرویی خروج از توافق پاریس رشد فروش خودروهای سبز هیوندای تجربه شرقی در تولید خودروهای پاک بازپس گیری ۳۳۳ میلیون دلار یارانه خودرو سبز در چین خودروهای سبز چگونه به حل بحران آلودگی کمک می کنند؟ دریافت یارانه خودروی سبز در چین دشوارتر می‌شود هیوندای ۱۴ مدل خودروی سبز تولید خواهد کرد آغاز مهندسی معکوس «خودرو سبز» در کشور حمایت انگلستان از خودروهای سبز ایران، پل ژاپنی‌ها برای تامین خودرو سبز خاورمیانه و اروپا بهترین سازندگان خودروهای سبز بهترین خودروهای سبز ۲۰۱۵ را ببینید تصاویری از موج بعدی خودروهای سبز
برگشت به بالا