رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان:

ورود بی‌ضابطه خودروهای آفرود به مرنجاب ممنوع می‌شود

عصر خودرو- رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: با توجه به ناهماهنگی‌های گذشته و ورود و خروج بی‌ضابطه ماشین‌های آفرود و دو دیفرانسیل، از این پس باید مجوز کلوپ سافاری استان برای این خودروها صادر شود تا ورودشان بلامانع باشد.

شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

ورود بی‌ضابطه خودروهای آفرود به مرنجاب ممنوع می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، حسین انصاری‌فرد در  خصوص مشکلات زیست‌محیطی به وجود آمده در منطقه کویر مرنجاب، اظهار کرد: هر جا نظم و انضباط نباشد خرابی و تباهی جایگزین آبادی خواهد شد و بر همین اساس کلوپ سافاری اصفهان تصمیم گرفت تا از ورود خودروهای آفرود و دو دیفرانسیل به منطقه بین‌المللی گردشگری مرنجاب ممانعت کند تا با هماهنگی و تأیید این کلوپ سفرهای خودروها انجام شود.


وی افزود: هدف ما خدمت به طبیعت، محیط زیست و آیندگان است٬ اگر بر همین منوال قدیم تاکنون با کویر مرنجاب رفتار کنیم به زودی شاهد نابودی این منطقه بکر و بی‌نظیر خواهیم بود٬ چیزی که ما را بیش از هر چیز ناراحت می‌کند. اثرات مخرب زیست‌محیطی که پس از پایان سفر خودروهای آفرود و دو دیفرانسیل بر جای می‌ماند ٬ چوب‌های سوخته٬ ریگ‌های جابجا شده٬ گیاهان و جانوران از بین رفته و انبوه زباله که این منطقه را زشت و ناهمگون می‌کند٬ چیزی که اگر حیوان وحشی آنجا باشد چنین صحنه‌هایی دیده نمی‌شود و برخی از انسان‌ها از وحوش مخرب‌تر هستند.

رئیس کلوپ سافاری جنوب غرب کشور ادامه داد: با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی مجوز ساماندهی خودروهای سافاری را برای پیشگیری و حفظ محیط زیست کویر مرنجاب گرفتیم و این اقدام هم برای انسان‌ها، مسافران و گردشگران مفید است و هم برای حیات وحش و محیط زیست مرنجاب و از اهالی رسانه می‌خواهیم به کمک ما بیایند و با اطلاع رسانی و شفافیت کامل به محیط زیست و مرنجاب ٬ این نگین زیبای کویر ایران خدمت کنند.

 

برچسب ها

خودرو آفرود
مطالب مرتبط بیشتر
فورد اکسپلورر ۲۰۲۱ را بیشتر بشناسید+عکس تویوتا تاکوما TRD آفرود ۲۰۲۱؛ جدیدترین ویرایش از "پرفروش ترین وانت میان سایز" در آمریکا +عکس تبدیل داج دورانگو ۲۰۰۶ به آفرودری از جنگ جهانی دوم! +عکس اورست بیس کمپ؛ شاسی بلند آفرودی و تولید محدود فورد +عکس پکن BJ۴۰؛ از آفرودر چینی "بایک" تا نگاهی جدی به جیپ رانگلر! +عکس فورس ایی؛ تایید رسمی آفرودر لوکس الکتریکی +تصاویر خودروی دو دیفرانسیل برای مناطق صعب العبور ساخته شد خودروهای آفرودی بلای جان کویر های اصفهان عرضه خودروی آفرودی جان سخت شورولت نمایشگاه خودروهای آفرود در برج میلاد تهران گشایش یافت اولین تصاویر از خودروی آفرودی ۲۰۱۹ سوزوکی ۶۸ خودرو آفرود در بوستان جنگلی سوهانک تهران توقیف شد درخشش هایلوکس در سالگرد ۵۰ سالگی +عکس خودروهای «آفرود»، عامل تخریب بوستان جنگلی سوهانک ۵ خودروی سوپر لوکس برای آفرود (+عکس) خودروهای کلاسیک و آفرود و انواع موتور در فومن به نمایش در می آیند خودروهای آفرود آینده امداد و نجات (+عکس)
برگشت به بالا