دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

عصر خودرو- وظیفه "چراغ چک" باخبر کردن راننده از عملکرد نادرست سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی است و علت روشن شدن آن در خودروهای مختلف با توجه به نوع سیستم و تکنولوژِی خودرو متفاوت خواهد بود.

دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از میزان، موارد زیر تقریبا از علل رایج و مشترک روشن شدن چراغ چک بین همه خودرو‌ها است:

1-سوزن انژکتور: در صورت از کار افتادن سوزن انژکتور موتور با لرزش شدید کار کرده و توان آن به شدت کاهش می‌یابد.

2-کویل دوبل: در صورت از کار افتادن کویل در بیشتر موارد موتور با لرزش شدید کار کرده و توان آن به شدت کاهش می‌یابد.

3- سنسور اکسیژن: با توجه به این که این سنسور تاثیر مستقیم در تنظیم مصرف سوخت دارد خرابی آن باعث بالا رفتن مصرف بنزین می‌شود.

4- ناک سنسور: علت روشن شدن چراغ چک به دلیل خطای ناک سنسور بیشتر عدم تایمینگ موتور است تا خرابی خود سنسور.

5-‌ای سی یو (ecu): در بعضی موارد روشن شدن چراغ چک به دلیل خرابی سخت افزاری یا نرم افزاری خود ecu است که این عیب در خودرو‌هایی که به صورت کارگاهی دوگانه سوز شده اند بیشتر مشاهده می‌شود.

6- عدم عملکرد صحیح فن خنک کننده موتور: در بعضی مواقع با بالا رفتن آمپر آب خودرو همراه است.

توجه: مواردی که با بالا رفتن آمپرآب، لرزش و بد کارکردن موتور همراه است از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و باید سریعا جهت رفع عیب به تعمیرگاه مراجعه کرد.

برچسب ها

چراغ‌ خودروچراغ چک خودروسیستم برق خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
ساخت دستگاه عارضه‌یابی زیربخش‌های برق و الکترونیک خودروهای تولید داخل ۱۰ دلیل روشن شدن «چراغ چک» خودرو چگونه مشکل سیستم برق خودرو را برطرف کنیم؟ عمده‌ترین دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو + راه‌حل بومی سازی و تولید انواع چراغ خودرو برای خرید لامپ خودرو چقدر هزینه کنیم؟ برای خرید چراغ چقدر هزینه کنیم؟ چراغ های فولکس واگن با عابران پیاده حرف می زند برای خرید چراغ جلو چقدر هزینه کنیم؟ چگونه یک هدلایت مناسب خریداری کنیم (بخش اول) چراغ‌های جدید مرسدس بنز که به جای راننده صحبت می‌کنند دلایل روشن شدن چراغ چک خودرو آشنایی با چراغ Daylight عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ تشخیص مشکلات تغذیه الکتریکی خودرو وقتی چراغ خودرو هم هوشمند می‌شود جلوگیری از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز با ساخت داخلی یک چراغ نگاهی به سیستم چراغ‌های چرخش با فرمان؛ چشمان متحرک سمفونی چَشم‌ها در شهر آفتاب! چرا در بعضی خودروها فقط یک چراغ دنده عقب بکار رفته است؟ قیمت فروش چراغ خودرو در بازار اندر حکایت دیلایت در خودروهای جدید چراغ چک خودرو را بشناسیم از رنگ‌های متفاوت چراغ گردان تا ارگان‌های مجاز به استفاده از آن شورشیان پیشرانه طراحی چراغ جلو جدید برای دید بهتر در برف و باران+تصاویر داستان چراغ‌های مخفی خودروهای آینده به چراغ جلو نیاز نخواهند داشت بالا و پایین چراغ نور بالا به بازار لامپ خودرو نبض بازار اسپرت‌کارها گران می‌تپد!
برگشت به بالا