قائم مقام اتومکانیکای بین‌المللی در افتتاحیه اتومکانیکای ۲۰۱۷ استانبول مطرح کرد:

ترکیه بهترین مکان برگزاری نمایشگاه است

عصر خودرو- قائم مقام اتومکانیکای بین‌المللی در آیین افتتاح اتومکانیکای ۲۰۱۷ استانبول از ترکیه به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری نمایشگاه نام برد.

پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲:۰۰

ترکیه بهترین مکان برگزاری نمایشگاه است

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اولاف موسیهف قائم مقام اتومکانیکای بین المللی، صبح امروز در افتتاحیه نمایشگاه اتومبیل مکانیکای استانبول 2017 در سخنرانی خود ضمن اشاره به تاریخچه و مکان برگزاری نمایشگاه‌های پیشین به بررسی موقعیت منحصر به فرد ترکیه در زمینه برگزاری نمایشگاه و تجارت خودرو در منطقه پرداخت.
در آیین افتتاح این مراسم که با حضور بختیار اسدزاده سرکنسول ایران، محمود احمدی کنسول اقتصادی ایران و کیوان زاده مشاور بخش اقتصادی سفارت ایران برگزار شد، موسیهف که به صورت همزمان مدیر اتومکانیکای فرانکفورت نیز هست،بیان کرد: ترکیه به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص و دسترسی به اروپا و آسیا از شرایط بسیار خوبی برای برگزاری و تجارت صنعت خودرو برخوردار است.
وی ادامه داد : صنعت خودروسازی ترکیه به دنبال همکاری با برندهای بزرگ اروپایی و آمریکایی در سال های اخیر پیشرفت ‌های بسیاری داشته است و علاوه بر این ترکیه به عنوان یکی از قطب های تولید خودرو در اروپا شناخته می‌شود مجموعه این دو عامل به همراه موقعیت جغرافیایی ترکیه در معبر اتصالی اروپا و آسیا باعث شده اتومکانیکای استانبول هواره یکی از مهمترین نمایشگاه‌های اتومبیل در سطح جهان باشد و به همین دلیل همه ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می کند
مدیر اتومکانیکای فرانکفورت در ادامه به تاریخچه برگزاری این نمایشگاه نیز اشاره و بیان کرد:نمایشگاه خودرو فرانکفورت (IAA) اولین نمایشگاهی است که در زمینه صنعت خودرو که از سال 1897 توسط انجمن صنعت خودرو کشور آلمان که  به اختصار VDA نامیده می شود، در محوطه نمایشگاهی شهر فرانکفورت برگزار می گردد. در ابتدا این نمایشگاه با موضوعات خودروهای سبک و سنگین و کلیه صنایع مرتبط با خودرو برگزار می شد. در سال 1971 به علت رکود اقتصادی حاکم بر اروپا، این انجمن برگزاری نمایشگاه فوق را لغو کرد. اما تعدادی از صاحبان تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات پس از فروش و برخی از سازندگان قطعات یدکی خودرو همچنان خواهان برگزاری نمایشگاه بودند.
موسهف افزود: سرانجام زمانیکه سیاستگذران به ضرورت برگزاری این نمایشگاه پی بردند،  اولین دوره این نمایشگاه در سال 1971 با موضوعات قطعات یدکی ، خدمات پس از فروش ، تجهیزات تعمیرگاهی و کارواش برگزار شد.

برچسب ها

اتومکانیکای استانبول ۲۰۱۷
برگشت به بالا