مروری بر مهم‌ترین اتفاقات دنیای موتوراسپرت در سال ۹۵

سال سریع!

عصر خودرو- رقابت‌های ورزشی همواره از ساختاری دراماتیک در کنار جنبه‌های ورزشی دیگر برخوردارند. در این میان رشته‌های موتوراسپرتی به دلیل بستر مناسب برای قابلیت رشد شخصیت‌های قهرمان‌، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند. هر‌ساله در این رقابت‌ها‌ اتفاقاتی نو و هیجان‌انگیز رخ می‌دهد و صفحات جدیدی در دفتر تاریخ ثبت می‌شود. جوانان جویای نام از راه می‌رسند و قهرمانان دیگری از رقابت‌ها‌ کناره‌گیری می‌کنند.

پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱:۰۰

سال سریع!

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، سال 95 هم مانند ادوار گذشته از افت و خیز‌های ویژه رقابت‌های موتوراسپرت بی بهره نبود و اتفاقات جالبی را به خود دید. با نزدیک‌شدن به پایان سال نگاهی گذرا به رویدادهای مهم اتفاق افتاده در هر زمینه‌ای می‌تواند بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد و امید و انگیزه برای ورود به سال جدید را به وجود آورد. در این مقاله سعی داریم به مهم‌ترین رویداد‌ها و اتفاقات دنیای موتوراسپرت (اتومبیلرانی و موتورسواری) در سال 95 بپردازیم.

تصادف آلونسو
یکی از جالب‌ترین نکات شروع سال 95‌، نزدیک بودن زمان سال تحویل و نخستین رقابت فصل فرمول یک بود. تنها ساعتی پس از تحویل سال جدید‌، رانندگان رقابت استرالیا را آغاز کردند و فصل 2016 رسما آغاز شد. بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته حتما به یاد دارند که در حالی‌که ساعاتی از شروع سال 95 می‌گذشت‌، یک شوک در مقابل چشمان همه اتفاق افتاد. مک لارن مشکی رنگ فرناندو آلونسو در حالی با قسمت پشت خودرو تیم‌ هاس به رانندگی استبان گوتی یه‌رز برخورد کرد که سرعتی معادل با 290 کیلومتر بر ساعت داشت و هنوز به منطقه ترمز پیچ نرسیده بود. در نتیجه این برخورد خودرو آلونسو در مقابل دیدگان میلیون‌ها هوادار‌، برای لحظاتی در هوا معلق شد و سپس با دیواره کناری پیست برخورد کرد. پس از حادثه‌، تشخیص دادن مک لارن نابود شده وی با موانع کناری پیست چندان راحت نبود اما او به هر حال از زیر خودرو به بیرون خزید. او در نتیجه این برخورد موفق به کسب تاییدیه‌های لازم از سوی تیم پزشکی رقابت‌ها برای دو مسابقه بعدی نشد و استافل وندورن به جای وی روی صندلی تیم مک‌لارن نشست.

نقل مکان لورنزو به دوکاتی
تقریبا از اوایل فصل 2016 و شروع رقابت‌های موتوجی‌پی امسال زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال جنجالی لورنزو به دوکاتی شنیده می‌شد که در ماه آپریل به صورت رسمی اعلام شد. در همین حال نیز والنتینو روسی قرارداد خود را تا سال 2018 میلادی تمدید کرد و در طول فصل نیز به خوبی برای کسب مقام قهرمانی جنگید. حال آنکه لورنزو اسپانیایی فصل چندان موفقی را پشت سر نگذاشت و هر شب با رویای نشستن بر پشت یک دوکاتی گذراند. مسئولین یاماها نیز که خیلی زود از این انتقال با خبر شده بودند در مراحلی به لورنزو اجازه انجام تست در میانه‌های فصل روی موتورسیکلت فصل 2017 دوکاتی را صادر نکردند. با پایان یافتن فصل و شروع تست‌های فصل 2017 مشخص شد که لورنزو نیاز به تمرین و گذراندن زمان زیادی برای به دست آوردن توانایی راندن این دوکاتی با حداکثر توان را دارد و از کمک‌های کیسی استونر نیز بهره گرفت. به هر حال این قهرمان سه دوره مسابقات موتوجی‌پی پس از انتقال به دوکاتی اعلام کرد که تمایل دارد ورزش حرفه‌ای خود را در این تیم پایان برساند.
فرشتاپن وارد می‌شود
شاید بتوان در آینده فصل 2016 رقابت‌های فرمول یک را با نام مکس فرشتاپن به یاد آورد. این جوان تازه‌وارد به رقابت‌های فرمول یک فصل را در تیم دوم مجموعه ردبول یعنی توروروسو آغاز کرد اما در حالی که تنها چند مسابقه از فصل گذشته بود‌، مسئولین تصمیم گرفتند که صندلی او با دنیل کیات تغییر کند. پس از ورود این جوان هلندی به تیم برتر گروه و خوش‌سابقه یعنی ردبول‌، تمام معادلات رقابت‌ها بر هم خورد و او به تک ستاره هر مسابقه بدل شد. در حالی که این فصل در تسخیر دو پیکان نقره‌ای درخشان مرسدس بود‌، اما مکس به خوبی از فرصت رخ داده در رقابت بارسلونا استفاده کرد و پس از برخورد دو راننده تیم مرسدس یعنی نیکو رزبرگ و لوئیس همیلتون با یکدیگر‌، موفق به پیروزی در این مسابقه شد و به کتاب رکوردهای فرمول یک راه یافت. او اکنون جوان‌ترین فردی است که موفق به پیروزی در یک رقابت فرمول یک شده و با داشتن سن 18سال و 228 روز به تاریخ پیوست.

پیروزی میلی‌متری در نسکار
کوین‌ هارویک در رقابت پیست فونیکس آریزونای مسابقات نسکار موفق به ثبت لحظه‌ای تکرار‌نشدنی شد. وی در حالی که رقابت را از رده هجدهم آغاز کرده بود با تلاش فراوان موفق به رسیدن به رتبه نخست در 5 دور آخر شد و لحظات جالبی را در کنار کارل ادواردز گذراند. طی دورهای آخر برخورد‌های بسیار زیادی بین این دو راننده شکل گرفت و بارها از کناره به یکدیگر ضرباتی وارد ساختند اما در لحظه عبور از خط پایان هیچ کس نمی‌توانست تشخیص دهد که چه کسی نخست از آن عبور کرده است. کار به جایی کشید که داوران برای صدور رای نهایی از عکس خط پایان استفاده کردند و در نهایت مشخص شد که‌ هارویک موفق شده با 0.01 ثانیه اختلاف سریع‌تر از خط پایان عبور کند. این یک رکورد برای پیست فونیکس به شمار می‌آید و همچنین  پس از این رقابت اعلام شد که‌ هارویک پنجمین راننده فعال رقابت‌های نسکار است که 9000 دور را در رده اول طی کرده است.

رقابت مرسدس‌ها
بدون شک ورود به عصر جدید خودرو امروز و بازگشت توربوشارژر‌ها برای تیم مرسدس تا کنون بسیار خوب بوده و این تیم از سال 2014 به پیروز بی رقیب مسابقات بدل شده است.
همین برتری نسبی خودروها نیز باعث شده که دو راننده این تیم بتوانند با خیالی راحت از سرعت بیشتر خود برای فاصله گرفتن از سایر رانندگان استفاده کنند و در فضایی بی دغدغه به رقابت با یکدیگر بپردازند. اما این آسودگی خاطر برای چند مرتبه از هر دو راننده این تیم صلب شد و اشتباهات تیمی‌، فنی و شخصی باعث شد که این برتری به خطر بیفتد. در رقابت بارسلونا هر دو راننده با یکدیگر برخورد کردند که خروج آنها از رقابت را در پی داشت و در چند رقابت دیگر نیز برخورد آنها باعث خروج یکی از آنها می‌شد.

روسی بد شانس
سال گذشته را نمی‌توان فصلی موفق در کارنامه والنتینو روسی دانست. هر چند او در رده‌بندی نهایی رقابت‌های موتوجی‌پی جایگاه دوم را از آن خود کرد اما اشتباهات فردی و بدشانسی‌های متوالی اجازه ندادند تا او سال راحتی را پشت سر بگذارد. شاید بتوان رقابت پیست ماجلو  ایتالیا را نقطه عطف فصل دانست. این مسابقه در حالی آغاز شد که لورنزو با 90 امتیاز در جایگاه نخست قرار داشت و مارکز و روسی به ترتیب با 85 و 78 امتیاز در تعقیب وی بودند. در حالی که روسی در دور هشتم در تلاش برای نزدیک شدن به لورنزو بود ناگهان پیشرانه موتورسیکلت او دچار حادثه شد و دود غلیظی از آن خارج شد که به معنی از دست دادن امتیازات و فاصله گرفتن با نفرات نخست بود. همچنین بدشانسی‌های این راننده ایتالیایی در رقابت‌های هلند‌، آلمان‌، اتریش و چک نیز باعث شد که او از نیمه‌های فصل امید قهرمانی را از دست بدهد.

شگفتی موناکو
دنیل ریکاردو راننده تیم ردبول که از پیشرانه‌های رنو استفاده می‌کند‌، در عین ناباوری موفق به شکست مرسدس‌ها در مسابقه موناکو شد. این در حالی رخ داد که خودروهای تیم مرسدس حداقل 3 ثانیه در هر دور نسبت به سایر خودروها سریع‌تر هستند اما موناکو به لطف ویژگی‌های خاص خود این اجازه را به تیم ردبول داد تا با نصب آخرین به‌روزرسانی‌های خود بتوانند از سد تیم مرسدس بگذرند و جایگاه نخست را در جلسه زمان‌گیری به دست آورند. ریکاردو همچنین با عملکرد خوب خود در این مسابقه به همه اثبات کرد که همچنان راننده خلاق و سریعی است.

داستان تراژیک لومان
لومان امسال نیز همانند سایر ادوار این مسابقه بسیار پرحادثه و همراه با رقابت‌های نزدیکی بود اما گل سرسبد این رقابت‌، در دور پایانی آن رخ داد. در حالی‌که تیم تویوتا با قدرت رتبه نخست را در دست داشت‌، ناگهان خودرو این تیم به دلیل بروز مشکل در توربوشارژر‌، روی خط مستقیم و در مقابل دیدگان مسئولین تیم از حرکت ایستاد تا هجدهمین پیروزی پورشه چندان شیرین نباشد اما تلخی غم شکست تا مدت‌ها در ذهن مدیران تویوتا باقی بماند.

تغییر مالکیت فرمول یک
مسابقات فرمول یک از ابتدا توسط یک کمیته مرکزی برگزار شده است اما سال گذشته تغییراتی در مالکیت این مسابقات به وجود آمد. شرکت رسانه‌ای لیبرتی میدیا که در کشور آمریکا فعالیت می‌کند‌، از اوایل سال نسبت به خرید حق برگزاری رقابت‌های فرمول یک اقدام کرد و سرانجام موفق به متقاعد‌کردن سرمایه‌گذاران خود و فدراسیون اتومبیلرانی برای تصدی مدیریت این رقابت‌ها شد. در نتیجه این تغییر مدیریت‌، برنی اکلستون پس از سال‌ها فعالیت در فرمول یک از سمت مدیریت عزل شد و خون تازه‌ای در رگ‌های فرمول یک به جریان افتاد. بسیاری از کارشناسان امیدوارند‌، این شرکت آمریکایی بتواند روز‌های اوج فرمول یک را بازگرداند و مخاطبین با آن آشتی کنند.

افتخار بین المللی

در سال گذشته‌، یک راننده ایرانی موفق به حضور در یک رقابت بین‌المللی معتبر شد و پرچم ایران را در یک میدان بین‌المللی به اهتزاز در آورد. آرام مارتروسیان در دی ماه سال 95 اعلام کرد که به عنوان یکی از رانندگان تیم Red Camel Jordan در رقابت 24 ساعته امارات شرکت خواهد کرد. این مسابقه در پیست معروف اتودروم دوبی برگزار شد و این راننده ایرانی در کنار سایر هم تیمی‌های خود با سئات لئون کاپ ریسر تیم به رقابت پرداختند. هر چند در میانه‌های مسابقه‌، حادثه‌ای برای خودرو این تیم رخ داد اما با وجود وارد شدن خسارات جدی به خودرو‌، مارتروسیان و سایر رانندگان موفق به طی زمان 24 ساعته این مسابقه شدند و این خود افتخاری بزرگ برای کشور ما به شمار می‌آید. این رقابت در تقویم رسمی فدراسیون جهانی به ثبت رسیده است و رانندگان بزرگی مانند رابرت کوبیکا هم در آن شرکت داشته‌اند.
آرام مارتروسیان سال‌ها در داخل کشور و در مسابقات داخلی شرکت کرده ‌و عنوان‌های بسیار زیادی را در کلاس آزاد و چند دسته دیگر به دست آورده است.لازم به ذکر است که رقابت بعدی 24 ساعته نیز در پیست ایتالیا و در تاریخ 27 و 28 اسفند برگزار خواهد شد.

برچسب ها

موتورسواریورزشخودرو‌ اسپرت
مطالب مرتبط بیشتر
خاص ترین سدان اسپرت کادیلاک چه ویژگی هایی دارد؟ کادیلاک CT۴-V بلک وینگ؛ قدرتمندترین سدان کامپکت اسپرت ۲۰۲۲ آمریکا +عکس ب ام و M۵۵۰i؛ ترکیبی از یک سدان لوکس و تجربه رانندگی اسپرت +عکس اونتادور التیمیت؛ قدرتمندترین لامبورگینی غیرهیبریدی تمام دوران معرفی می شود +عکس جنسیس G۸۰ اسپرت ۲۰۲۲؛ سدان لوکس با پیشرانه توربودوقلو +عکس پورشه ۹۱۱ جی تی۳ تورینگ مدل ۲۰۲۲ رونمایی شد+ عکس بازگشت به موقع! هرگونه فعالیت در پیست اتومبیلرانی و موتورسواری همدان ممنوع شد خط و نشان تورین برای لامبورگینی و فراری! +عکس موتور‌های سنگین از امروز می‌توانند به خیابان‌ها بیایند! تیم گروه بهمن برای دومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر بسکتبال شد سوبارو اتومبیل مسابقه‌ای جدید خود را معرفی کرد تیونینگ آلمانی برای اسپرت ترین خودروی تویوتا+عکس د تومازو پنترا؛ تحفه دهه هفتادی که وارد حراج می شود +عکس SWM؛ شاسی بلند اسپرت چینی با کیت بدنه و مجموعه ای از امکانات روز +عکس LC ۵۰۰؛ زیباترین کانورتیبل ژاپنی ۲۰۲۱+تصاویر شاهکار جدید شرکت منصوری: تیونینگ فورد GT سانتافه N؛ لباس اسپرت برای شاسی بلند محبوب کره ای! +تصاویر کرولا ۲۰۲۱ در یک نسخه ویژه+ تصاویر فورد برانکو اسپرت ۲۰۲۱+تصاویر لافورزا اسپایدر؛ خودروی دست ساز با قلب کادیلاک! +تصاویر معرفی مدل به روز شده ام وی ام ایکس ۳۳ برابام اتوموتیو؛ از فرمول ۱ تا ابرخودروی "بی تی۶۲" +تصاویر لوتوس اسپریت توربو اچ سی؛ خودرویی که فقط ۲۱ دستگاه از آن تولید شد!+تصاویر فورد موستانگ پرفروش‌ترین خودرو اسپرت در ۲۰۱۹ معرفی موتورسواران قهرمان خانواده آشناسازی خانواده‌ها با مخاطرات رانندگی پرخطرموتور سواران چرا موتورسواران قانون را رعایت نمی‌کنند؟ موتورسواران قانون‌گریز، در تیررس پلیس ولوو خودروی اسپرت ایمن می سازد ورود موتور چهار چرخ به ایستگاه‌های آتش نشانی بازار تا ۳ ماه آینده احتمال قانونی شدن موتورسواری بانوان در ایران موتورسواری زنان؛ مطالبه‌ای که باید به آن پاسخ داد سعید معروف راهی تیم «بایک موتور» در لیگ چین شد رشد ۵۶ درصدی موتورسیکلت‌های فرسوده تا سال ۱۴۰۲ واکنش سخنگوی فدراسیون فوتبال به انتشار عکس اتوبوس تیم ملی در جاده قزوین سال گذشته ۳۷۴۵ موتورسوار کشته شدند طرح اولیه از خودروی اسپرتی که به پهپاد تبدیل می شود تغییرات نود و هشتی! سانحه رانندگی برای فاطمه چالاکی ۱۰ موتورسیکلت زشت تاریخ معاصر (+عکس) لامبورگینی رکورد زد! شاسی بلند جدید فولکس واگن به بازار می آید + تصاویر "کودک ۶ ساله‌" قربانی بی‌مبالاتی پدر حین موتورسواری شد نفرات برتر دور دوم مسابقات موتور ریس قهرمانی کشور مشخص شدند راکبین موتورسیکلت در زمان بارندگی بیشتر مراقب باشند با ۱۰ مدل از بهترین نمونه های شورولت کوروت آشنا شوید موتورسیکلت سواران در معرض خطر برخورد و واژگونی مرگ ورزشکار معروف در سانحه تصادف خودروی اسپرت با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شد عطش بی‌پاسخ آمریکایی! موتورسواران ۱۵ تا ۱۸ سال بیشترین مجروحان حوادث رانندگی در قم پلیس برای توقیف خودرو گرشاسبی به باشگاه پرسپولیس رفت موتور سواری الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری راکبان موتورسیکلت و عبور از مقررات راهنمایی و رانندگی نگین خودرو؛ حامی قهرمانان ورزش ملی کشور گروه بهمن از تیم ملی فوتسال بانوان تقدیر کرد تب موتورسواری در مسکو! همه مسئولانی که موتور سوار می‌شوند اما بدون کلاه! +عکس بررسی تاثیرات رینگ اسپرت بر عملکرد خودرو گرانترین خودروی اسپرت جهان ساخته می شود اسپرت‌های پرحاشیه پوست اندازی هاچبک محبوب اشکودا قهرمانان سال ۹۶ موتورسواری سرعت معرفی شدند همزاد هندی لندروور دیسکاوری اسپرت لباس مخصوص موتورسواران تولید شد معرفی مشهورترین و خاص‌ترین خودروهای اسپرت ژاپنی در کلاس Kei؛ جادوی کِی برخورد با موتور سواران متخلف مطالبه شهروندان است سرپرست بازاریابی پرشیا خودرو : عرضه محصولات اسپرت ب ام و در بازار ایران شگفتی جدید آلفا رومئو سانحه رانندگی برای بازیکن پرسپولیس کلاهبرداری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیونی از سرپرست تیم ملی کشتی پوگبا و خودرو جدیدش در کمپ تمرینی یونایتد تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن، در صدر قرار گرفت و راهی مرحله پلی آف شد موتورسواری زنان در عربستان سعودی آزاد شد آموزش ۷۰۰۰ موتورسوار متخلف تهرانی در٢٦ ایستگاه سیار آموزشی دستیار نیکی کریمی به ادعاهای بدلکار وی پاسخ داد افشاگری دختر قهرمان موتور سواری علیه نیکی کریمی ب‌ام‌و i۸ رودستر در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شد (+عکس) مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم قهرمانی استان اصفهان برگزار می‌شود طرح ترافیک کاپیتان تیم ملی را غافلگیر کرد+ عکس ایست به دوچرخ پرحاشیه! اجرای طرح گشت پلیس موتورسوار زن در هند هیجان جام جهانی با مدیران خودرو سه تخلف عمده موتورسواران در تیررس پلیس آزمایش بلندمدت MG۶ در بازار دست‌دوم؛ انگلیسی- چینی چابک و بی‌ادعا کورس دو بازیکن استقلال در اتوبان و وحشت مردم! تصادفات جرحی در گناوه ۱۶ درصد کاهش یافت توقیف ۱۰۲دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در رودان هیجان بیشتر با کوچولوی فانتزی سوزوکی با این اتوبوس برای سفر به هیچ چیز نیاز ندارید! ۱۹۹۹ Alfa Romeo Bella؛ زیبای مرموز آیا مرسدس بنز بهترین ورزشگاه جهان را ساخته؟ رئیس آئودی اسپرت، رئیس بوگاتی می‌شود ویراژ زن موتور سوار بر بام تهران یک قوچ و دو روح فولکس‌واگن جای بنز را در تیم ملی آلمان گرفت ب ام و از نوعی میوه‌ تجهیزات ایمنی موتورسواری می‌سازد آخرین قسمت از رویاپردازی‌های یاماها در قلمرو چهارچرخ‌ها همکاری جگوار با اندی ماری برای معرفی اسپرت بریک XF توقف تولید خودروهای اسپرت در پژو طرح اولیه خودروی الکتریکی مناسب مسابقات طولانی رونمایی شد ابرخودروی تک سرنشین در ناوگان پلیس+تصاویر روح مسابقه در هاچبک خوش‌قیمت رنو+تصاویر کاهش آمار تصادفات موتورسواران در مسکو زنی که سوار بر موتور گرد جهان می‌چرخد + عکس خودروهای اسپرت پرنده ویراژ مرگ در شهر؛وقتی موتورها زندگی‌ها راخاموش می‌کنند آرزوهای اسپرت۹۶ اتوبوس مدرن تیم ملی رسما رونمایی شد موتورسواران در فصول گرم بیشتر تصادف می‌کنند بهداد سلیمی به جمع چری سواران پیوست! رونق موتورسواری در بازار کم‌رونق شب عید+عکس ب‌ام‌و کلاسیک با قلب پیوندی! یک ماشین و دو تیون! تصویری از خودرو کاپیتان سابق استقلال پس از تصادف شدید امروز استفاده ۶۰ درصد از موتورسواران از کلاه‌ایمنی لوکس‌ترین خودروهای اسپورت ۲۰۱۷ +تصاویر دختر ۱۶ساله اهوازی ۳ خودرو رابا دندان کشید تازه‌وارد مک‌لارن قاتل سوپراسپرت‌ها برای لذت از موتور سواری چقدر باید هزینه کرد؟+جدول قیمت حضور گروه بهمن در مسابقات سوپرلیگ A بسکتبال بانوان فروش خودروهای لوکس مدال‌آوران المپیکی روسیه جدیدترین روش در اسپرت‌کردن ماشین +تصاویر گینسی‌های سرعتی دنیای خودرو + تصاویر موفقیت تنها زن ایرانی شرکت‌کننده در مسابقه دوچرخه‌سواری بازی‌های سه‌گانه هاوایی کنسرت در خودرو! تهران چند "موتوری" دارد؟ چند درصد موتورسواران در تصادفات جان خود را از دست می دهند؟ اهداء خودرو به مدال آوران المپیک توسط شرکت خودروسازی مدیران خودرو راننده فرمول یک و مدال طلایی که در پارالمپیک به دست آورد خودروی اسپورت باریک را ببینید تیم ملی موتورسواری تشکیل می شود نبرد ۱۲۵ تا ۱۰۰۰ سی سی ها در آزادی خراسان رضوی برنده سومین راند مسابقات موتورسواری سرعت قهرمانی کشور شد تصویری از اتوبوس اختصاصی تیم‌ملی فوتبال هدیه ارزشمند رییس جمهور روسیه به المپیکی ها فخرفروشی فدرر با مرسدس اسقتبال با bmw کروک و موتورسواران از قهرمان المپیک محصول جدید خودرو آستون مارتین بهناز شفیعی از سختی‌های موتورسواری بانوان می گوید سرعت جان موتور سوار ۳۵ ساله را گرفت مکثی بر عجایب ورزشکاران گــران قیمت اسپرت بیابانی و اسپرت خیابانی رونمایی رونالدو از ماشین تازه‌اش آئودی S۱ مدل ۲۰۱۶ زشت‌ترین خودروهای اسپرت +عکس سونوگرافی عجیب که به جای "جنین" ،"ماشین اسپرت" نشان داد خودرو والیبالیست های ایرانی تیم ملی + تصاویر داستان آلفارومئو ۲۵۰ هزار تومانی! بهترین خودروهای سال ۲۰۱۶+تصاویر جذابترین و چشم نوازترین کروکی های موجود در بازار+تصاویر New MVM ۳۱۵ Sport خوشتیپ تر از قبل قدم به خیابان ها می گذارد ایران خودرو فرمان پیکان را به جلالی سپرد تهران قهرمان تیمی مسابقات موتور کراس شد تجاری از کلاس اسپرت اسپرت‌های خوش‌ قیافه +تصاویر خودروهای آنتیک، سریعتر از خودروهای ایرانی سریع ترین خودرو دیفرانسیل-جلو دنیا در جهنم سبز! مزدا هم کراس‌اوور کوپه می‌سازد ... جذاب و پرحاشیه سنگینی بار ترافیک بر شانه های شهر تور خودروهای کلاسیک کرج- نمک آبرود برگزار می‌شود آوانته ۲۰۱ اسبی با شتاب ۸ ثانیه افسانه یونانی به واقعیت تبدیل شد فرار خونین موتورسوار از زیر چرخ های راننده عصبانی ۶ موتورسوار مالزیایی از مسیر ایران به حج می روند اتومبیل گران قیمت ستاره لیگ برتر فورد موستانگ پرفروش ترین خودرو اسپورت کوپه در جهان شد تشدید طرح برخورد با تخلفات موتور سواران کمربند تهویه هوا ویژه موتور سواران شوماخر زنده می‌ماند؟ اسپرت ترین خودرو های دنیا سوپر اسپرت هوندا رونمایی شد موتورسیکلت‌های بیـراهه‌نورد اسپرت ترین خودروهای دنیا مسابقات چند جانبه موتور کراس در دامغان برگزار شد درخشش بانوی موتور سوار ایرانی در جهان تمرینات پرسپولیس و استقلال نمایشگاه خودرو های لوکس! ۱۰ خودرو پرسرعت جهان همایش خودرو اسپرت در زاهدان خبرهای خوبی از شوماخر ندارم حمله هواداران خشمگین والنسیا به خودروی گری‌ نویل نخستین همایش بزرگ بانوان موتورسوار البرز‌ برگزار می‌شود موتورسواری ۱۲۰ کیلومتری حرم تا حرم معرفی برابوس مرسدس بنز C ۴۵۰ AMG اسپرت نگاهی به هزینه های سرسام آور برای اسپرت کردن خودرو دهکده ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی در قم احداث می‌شود فراری F۸۰، سریع‌ترین خودرو جهان ماشین لوکس کریستیانو رونالدو آخرین مدل پورشه باکسترهدیه تولد ویژه رونالدو به مادرش خاطرات بهرام شفیع از قوری و سماور تا یاتاقان زدن ماشین اش! کلاه جدید بر سر موتورسواران «اسپلینتر»؛ ابرخودرو چوبی! شاید دوستم به خاطر خودرو گران‌قیمتش به قتل رسید فوتبالیست بی تیم سوار بر خودور کهکشانی اش اسپرت کردن خودرو با مقوا برترین خودروهای اسپرت سال ۲۰۱۵ حواله ۲۵ میلیونی خودرو برای بزرگ مردان هندبال ایران خودرو وحید هاشمیان در دوران جوانی خودرو لوکس؛ عامل مصدومیت گران‌ترین فوتبالیست جهان! «فلوید می‌ودر» برای پسرش بنز ۱۸۲ هزار پوندی خرید رقابت‌های موتور کراس استان سمنان پیست موتورکراس و اتومبیلرانی تویسرکان افتتاح شد اتومبیل‌های مختلف کلوپ در لیورپول جلوگیری از پرواز خودرو با دیفیوزر مانور موتورسواران قانونمند در البرز برگزار شد قدر دانی از ۵۰ موتورسوار گیلانی قانونمند در رشت مدیریت موتورسواران امکان پذیر است رونمایی از خودرو پیکان علی کریمی در نمایشگاه مشهد برگزاری رژه موتور سواران از میدان ولیعصر حضور پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس در اختتامیه جام سفیران صاحب گران ترین خودرو جهان را ببینید جدید ترین اسباب بازی بوکسورقهرمان در جهان چالش بهترین بازیکن جهان با ماشین های میلیاردی مازراتی؛ ماشین مشترک مسی، رونالدو و دایی! ۵۰ قهرمان موتورسواری در استان سمنان فعالیت می کنند خاطره بازیکن تیم ملی والیبال از سرعت غیر مجاز تصویری از کریس رونالدو با لامبورگینی گرانقیمتش بدهی کرار را با دادن خودرو حل کردم سمنان فاقد پیستی مناسب و استاندارد در ورزش موتورسواری است باشگاه ذوب آهن ۷۰ دستگاه اتوبوس به هوادارانش اختصاص داد بنزی که زیر پای کریس رونالدو است گرفتن عکس یادگاری با ماشین علی دایی! سوییچ bmw قبل بازی با ملوان! همایش بزرگ پیاده روی در قزوین برگزار می شود سانحه برای خودرو حامل سه ملی‌پوش کاراته حذف خودرو از جوایز همایشهای پیاده روی درست نبود حذف خودرو از جوایز پیاده‌روی خانوادگی خودرو قهرمان ووشوی زنان جهان چراغ ترمزی برای محافظت از موتورسواران سریع‌ترین کارت گلف دنیا سران ورزشی‌ها چه شغلی دارند و چه ماشینی سوار می‌شوند؟ خودرو جدید ۵ میلیون دلاری قهرمان بوکس حواله خودرویی که قرار بود به والیبالیست‌ها داده شود به صورت ریالی پرداخت شد مسابقات کشوری موتور سواری ریس چرخش دولتی‌ها در واگذاری سرخابی‌ها به خودروسازان برگزاری مسابقه موتورسواری استان همدان در ملایر اظهارات پسر قلعه‌نویی درباره آن پورشه و ... پسرم نه مازراتی دارد نه پورشه مزدا ۳ هدیه به پسر خوب پرسپولیس بالوتلی از رانندگی محروم شد خودورسازان مجبور به خرید باشگاه ها می شوند؟ طارمی این ماشین قرمز را به مجتبی محرمی هدیه می دهد فخرالدینی و طارمی خودرو جایزه می‌گیرند تاثیر استقلال و پرسپولیس بر قیمت خودرو مخالفت دولت با طرح خودروسازان برای اجاره سه ساله پرسپولیس و استقلال درباره حواله خودروهای والیبالیست‌ها و کشتی‌گیران طبق آیین‌نامه اقدام می‌کنیم آغاز اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در مازندران وعده یک دستگاه خودرو به کشتی‌گیر قهرمان تازه ترین تویوتا اسپرت در ژنو
برگشت به بالا