درخشش بانوی موتور سوار ایرانی در جهان

عصر خودرو: بهناز شفیعی متولد استان البرز و ۲۷ ساله است. او از شناخته شده ترین چهره های موتورسواری بانوان ایران و جهان است. شفیعی غیر از موتورسواری ورزش های دیگری از جمله پارکور و نینجوتسو را دنبال می کند.

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶:۰۰

درخشش بانوی موتور سوار ایرانی در جهاندرخشش بانوی موتور سوار ایرانی در جهاندرخشش بانوی موتور سوار ایرانی در جهاندرخشش بانوی موتور سوار ایرانی در جهاندرخشش بانوی موتور سوار ایرانی در جهان

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه، بهناز شفیعی متولد استان البرز و 27 ساله است. او از شناخته شده ترین چهره های موتورسواری بانوان ایران و جهان است. شفیعی غیر از موتورسواری ورزش های دیگری از جمله پارکور و نینجوتسو را دنبال می کند. بسیار عاشق سفر است و دوست دارد روزی با موتور به دور دنیا سفر کند. او معتقد است که جای خانم ها تنها در خانه و آشپزخانه نیست و انجام هر کاری از خانم ها بر می آید.

در ادامه گفت و گوی ما را با او بخوانید.

از چه سالی موتورسواری را شروع کردید؟

سیزده بدر سال 1383 توسط یکی از همسایگانمان دعوت شدیم به روستایی نزدیک زنجان به نام قیدار. در آن ده من خانمی را دیدم که نزدیک به 15 سال موتورسواری می کرد، همچنین خانم های دیگری در آن روستا بودند که با موتورهای معمولی تردد می کردند.

من با دیدن موتورسواری این خانم ها هم بسیار تعجب کردم و هم انگیزه ای شد برای من که به موتورسواری روی بیاورم و یاد بگیرم و همان روز از آن خانم موتورسواری یاد گرفتم و دیگر به موتورسواری ادامه دادم.
در دوران کودکی فکر می کردید روزی موتورسوار شوید؟

نه فکر نمی کردم، اما از کودکی عاشق موتورسواری بودم و هر وقت یکی از آشنایان یا اقوام می آمدند که موتور داشتند آنقدر گریه می کردم که مرا با موتور یک دور بچرخانند.
نخستین موتورتان را در چه سالی خریدید؟

نخستین موتوری که خودم خریدم یک موتور 125 سی سی در سال 1387 بود و سال 1390 یک موتور آپاچی خریدم و در اسفند ماه سال 1392 کراس را شروع کردم.
وقتی رشته موتورسواری را انتخاب کردید نظر خانواده تان چه بود؟

مادرم خیلی تشویقم می کرد و جلوی کارم را نمی گرفتم. به انتخابم افتخار می کرد و می گفت دختر باید زرنگ باشد و همه کاری بلد باشد.
از چه سالی موتورسواری در پیست را آغاز کردید؟

من از سال 89 تا 91 در شارجه امارات موتور ریس سوار می شدم و در سفری که به تایلند هم داشتم آنجا در پیست موتور ریس سوار شدم و متاسفانه نمی دانستم که در ایران خانم ها می توانند به صورت حرفه ای در پیست موتورسواری کنند و آن زمان هیچ شناختی نداشتم. زمانی که وارد کراس شدم توسط مربی ام جناب آقای مهین خاکی با خانم هایی آشنا شدم که در رشته کراس فعال بودند. اما پیگیری که کردم توسط فدراسیون دیدم در رشته ریس در ایران هیچ خانمی فعالیت ندارد و من برای این رشته تلاش کردم تا اینکه امسال در خود ایران به صورت حرفه ای ریس را انجام دادم و مدرکم را گرفتم.

در شهر موتورسواری می کنید؟
خیر، چون ممنوع است و به خانم ها گواهی نامه داده نمی شود. من فقط ورزش موتورسواری را در مکان اختصاصی خودش انجام می دهم.

دوست دارید با موتور سفر کنید؟
یکی از هدف هایم این است که روزی با موتور به دور دنیا سفر کنم و خیلی دوست دارم امکان این سفر برایم فراهم شود.

برنامه تمرین های موتورسواری تان به چه صورت است؟
در حال حاضر هفته ای سه جلسه موتورسواری می کنم.

تاکنون آسیب دیدگی داشته اید؟
زمین خوردگی داشته ام اما خدا را شکر تاکنون آسیب جدی ندیده ام.

خیلی ها شما را به عنوان نخستین زن موتورسوار ایران می شناسند، نظرتان درباره لقب نخستین چیست؟
من در هیچ مصاحبه ای تاکنون عنوان نکرده ام که نخستین بانوی موتورسوار در ایران هستم اما متاسفانه یک سری از رسانه ها از عکس و نام من سوءاستفاده کرده اند و برای تبلیغات کار خودشان تیتر زده اند نخستین بانوی موتورسوار ایران، همچنین بانوان دیگری هم بودند که در این چند سال گفت و گو کرده اند و خود را به عنوان نخستین زن موتورسوار معرفی کرده اند در صورتی که این لقب به یک نفر مختص نمی شود چون اسنادی شامل عکس و روزنامه متعلق به بیش از 40 سال پیش موجود هست که نشان می دهد در آن سال ها بانوان موتورسوار پلیس داشته ایم و حتی بانوانی بوده اند که با موتور حرکات نمایشی انجام می داده اند. اما طبق تحقیقات و گزارش هایی که در فدراسیون موتورسواری انجام شده تا الان نام من به عنوان نخستین بانوی ریس سوار ایران ثبت شده است.

تاکنون در مسابقات حرفه ای موتورسواری شرکت کرده اید؟
در مسابقات خیر، چون در ایران مسابقه ای برگزار نمی شود. من فقط به فستیوال جهانی موتورسواری ایتالیا دعوت شده و در آنجا شرکت کردم که در آن فستیوال پنج خانم را به عنوان موتورسوار نمونه جهان در سال 2015 انتخاب کردند که یکی از آن ها من بودم.

غیر از موتورسواری ورزش دیگری هم انجام می دهید؟
بله پارکور، نینجوتسو و فیتنس انجام می دهم.

از میان ورزش هایی که انجام می دهید اگر تنها قرار باشد یکی را انتخاب کنید انتخاب تان کدام است؟
موتورسواری را انتخاب می کنم.

برای خانم هایی که دوست دارند رشته موتورسواری را انتخاب کنند چه پیشنهاد و توصیه ای دارید؟

یکی از اهدافم این است که پیشگامی باشم برای بانوانی که علاقه به این رشته دارند تا بتوانند الگو بگیرند و وارد این رشته بشوند و پیشنهاد می کنم که بیایند به فدراسیون موتورسواری و در این رشته ثبت نام کنند تا آموزش های لازم را برای ورود به این رشته ببینند.

هدف نهایی تان در موتورسواری چیست؟

اول از هر چیز من عاشق موتور و موتورسواری هستم و بیشتر از همه عاشق خود ورزش موتورسواری هستم. اینکه بتوانم علاقه ام به موتورسواری را به نتیجه برسانم و این کار را انجام دهم. اما از وقتی وارد بحث های حرفه ای تر این رشته شده ام هدفم این است که می خواهم در ایران تیم بانوان را تشکیل بدهم تا مسابقات برگزار شود و بانوانی داشته باشیم که بتوانیم به مسابقات خارج از کشور اعزام کنیم.
نگاه و برخورد آقایانی که به صورت حرفه ای در این رشته فعال هستند نسبت به خانم هایی که وارد این رشته شده اند چیست؟

به غیر از یک سری محدود از آقایان که قهرمان این رشته هستند و ما را حمایت می کنند، اکثر آقایان به شدت با موتورسواری بانوان مخالف هستند. مخصوصا از موقعی که من وارد این رشته شده ام و مورد توجه رسانه های معتبر جهان قرار گرفته ام مخالفت هایشان شدیدتر شده است و بیشترین حرف شان با من این است که شمایی که دو سال است وارد این رشته شده اید چرا اینقدر مشهور شده اید و ماهایی که 40 سال است در این رشته هستیم هنوز کسی ما را نمی شناسد. من چند سالی است که در حال مقابله با این آقایان هستم و تا جایی که بتوانم ادامه می دهم چون واقعا عاشق این رشته ورزشی هستم.
عجیب ترین کاری که تاکنون با موتور انجام داده اید چه بوده؟

به علت اینکه فرهنگ سازی نشده از لحاظ مردم عام همین که بانوان موتورسواری می کنند خودش کار عجیبی است ولی از نظر خودم کار عجیبی نیست.
خطرناک ترین کاری که تاکنون انجام داده اید چه بوده؟

در حال انجام تمرینی هستم که روی دو موتور در حال حرکت بتوانم حرکات نمایشی انجام دهم و امیدوارم که با تمرین زیاد موفق شوم.
موتوری که درحال حاضر دارید مدلش چیست؟

من الان موتور کراس سوزوکی 250 سی سی دارم.
تفریح مورد علاقه تان کدام است؟

تفریح مورد علاقه ام فقط موتورسواری و ورزش است.
غیر از موتورسواری کار دیگری هم انجام می دهید؟

من مدیرمالی یک شرکت بودم که پارسال به علت علاقه شدیدم به موتورسواری کارم را رها کردم و به صورت حرفه ای تمام وقتم را برای موتورسواری گذاشته ام و الان هم نمایندگی انحصاری کلاه موتورسواری لیزر هلمت در ایران را دارم و کار و زندگی ام با موتور گره خورده است.
اهل آشپزی کردن هستید؟

خیر، چون برای این گونه مسائل همیشه می توانی وقت بگذاری و در زندگی سریع یاد بگیری و هیچ وقت برای خانه داری دیر نیست، اما برای موتورسواری ممکن است دیر شود چون سن در موتورسواری بسیار مهم است و نظرم این هست که خانم ها جایشان فقط در خانه و آشپزخانه نیست و می توانند فراتر از اینها فعالیت کنند چون خانم ها قادر به انجام دادن هر کاری هستند.
به عنوان یک خانم موتورسوار برنامه غذایی خاصی دارید؟

بله. من چون هم بدنسازی و هم موتورسواری انجام می دهم به صورت مداوم هر ماه به دکتر تغذیه سر می زنم و برنامه غذایی می گیرم و طبق آن تغذیه ام را انجام می دهم.
یک موتورسوار خوب باید چه خصوصیات و شرایطی داشته باشد؟

مهم ترین مسئله برای موتورسوار تمرین کردن زیاد است و هر موتورسواری که تمرینش بیشتر باشد به طور حتم موفق تر است. چون در رشته موتورسواری مخصوصا کراس اگر بین تمرین هایی که انجام می دهید فاصله بیفتد عقب می افتید. یعنی هم از نظر بدنی و هم از نظر تکنیکی افت خواهید کرد. برای پیشرفت باید حداقل سه بار در هفته این رشته را انجام داد و در کنارش اگر ورزش های دیگری هم انجام دهید صددرصد موفق تر خواهید بود به خصوص انجام ورزشی مانند بدنسازی و دویدن بسیار موثر است.

اهل سفر هستید؟ آخرین سفری که رفته اید به کجا بوده؟
خیلی مسافرت را دوست دارم و آخرین سفرم به کیش بوده است.

اگر در این لحظه بخواهید برای سفر خارجی و داخلی جاهایی را انتخاب کنید کجاها خواهدبود؟
برای سفر خارجی ایتالیا را انتخاب می کنم و چون پیست های موتورسواری ایتالیا فوق العاده خوب است و دوستان زیادی هم در ایتالیا پیدا کرده ام. همچنین مردمان خیلی خوبی دارند و فرهنگ شان شبیه فرهنگ ما است. برای سفر داخلی هم شمال را انتخاب می کنم.

برای سفر چه جاهایی را به ما پیشنهاد می کنید؟
من برای سفر به هرجا که می روم اول دوست دارم به پیست های آن منطقه بروم و موتورسواری کنم اما چون عاشق تاریخ و تمدن ایران هستم شیراز را پیشنهاد می کنم و دیدن تخت جمشید را.

در خارج کشور هم اروپا را دوست دارم و بیشتر جاهایی را برای سفر پیشنهاد می کنم که بشود در آنجا موتورسواری کرد مثل ایتالیا، تایلند، امارات و ترکیه.
پیست خاصی هست که دوست داشته باشید در آن موتورسواری کنید ولی هنوز موفق نشده اید؟

بله. من زمانی که وارد کشور ایتالیا شدم و راننده در فرودگاه به دنبالم آمد چشمم به یک پیست بزرگ موتور کراس در کوه خورد و آنقدر این پیست زیبا بود که من دلم ضعف رفت و گفتم کاش بشود در این پیست موتورسواری کنم.
چرا خانم های موتورسوار در پیست آزادی نمی توانند تمرین کنند؟

چون موتورسواری بانوان در ایران به رسمیت شناخته نمی شود. خانم ها حق موتورسواری در این پیست را ندارند به همین علت مجبوریم در پیست های اطراف تهران و اطراف کرج موتورسواری کنیم.
چقدر امیدوارید که روزی بتوانید در پیست آزادی موتورسواری کنید؟

من یک چندباری اجازه گرفتم از فدراسیون و در این پیست موتورسواری کرده ام که آن هم به علت برگزاری کلاس یا سمپوزیومی در این پیست بوده. اما در حال حاضر فدراسیون خیلی دارد همکاری می کند و بسیار پیگیر این قضیه هست و آقای صیدانلو هم که به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شدند قول تمرین بانوان در پیست آزادی را به ما داده اند و امیدوارم در سال جدید بتوانیم در این پیست تمرین کنیم.
عجیب ترین خصوصی اخلاقی تان چیست؟

عجیب ترین خصوصیت اخلاقی ام این است که غرور ندارم و هیچ وقت نمی گویم من زمین نمی خورم یا به طور مثال نمی گویم در موتورسواری شکست نمی خورم. حرفم این است که اگر 10 بار هم زمین بخورم باز هم بلند می شوم و این بار قوی تر و از شکست هایم درس می گیرم و هیچ انتهایی برای من وجود ندارد.
فکرمی کنید تا چند سال دیگر بتوانید در پیست موتورسواری کنید؟

برای موتورسواری حرفه ای سن مهم است و شاید بتوان تا سن 36، 35 سالگی موتورسواری کرد اما ما خانمی داریم که با 45 سال سن هنوز موتورکراس سوار می شود. سن روی چگونگی و حد موتورسواری تاثیر می گذارد چون هرچه بالاتر برود آدم از نظر بدنی ضعیف تر می شود.
دل تان که می گیرد چه کار می کنید؟

موتورسواری می کنم.
و حرف آخر.

توصیه می کنم مخاطبان وقت بیشتری صرف ورزش و سلامتی خودشان کنند و در خودشان هدف و انگیزه ایجاد کنند و برای رسیدن به هدف شان هم بجنگند و تلاش کنند. همچنین تشکر می کنم از تمام مسئولان زحمتکش فدراسیون اتومبیل رانی و موتورسواری ایران و ریاست فدراسیون موتورسواری را به جناب آقای صیدانلو تبریک عرض می کنم.

موتورسیکلت های مسابقه ای
از مشخصه های این نوع موتورسیکلت سرعت، شتاب، قدرت ترمزگیری و قدرت مانور بالا است. به همین دلیل رانندگی با این وسیله نیاز به هوش و سرعت عمل بالا دارد. دستگیره فرمان کوتاه با قابلیت گردش بسیار محدود (بین 10 تا 15 درجه!)، ارتفاع زین بیشتر و طول کمتر موتورسیکلت نسبت به مدل کروز و عقب بودن جاپایی باعث می شود که راکب قدری روی موتور خمیده شده و شکلی آیرودینامیکی به خود بگیرد.

ترمزها، لاستیک ها، سیستم انتقال نیرو و سیستم تعلیق این موتورها نیز عملکرد بسیار خوبی دارند. این نوع موتورسیکلت ها در انواع تک سرنشین (و به ندرت دو سرنشین) تولید می شوند. معمولا روی این نوع موتورها انجین هایی با حجم 125 سی سی تا 1300 سی سی نصب شده و وزن تقریبی آنها نیز بین 135 کیلوگرم تا 235 کیلوگرم است.
سیستم انتقال نیروی این موتورها نیز در دو نوع زنجیری و شفت است و جالب این که فاقد جک بغل یا وسط بوده و برای پارک کردن آنها از خرک های مخصوص که در زیر چرخ عقب نصب می شوند، استفاده می شود. بسته به اندازه موتورسیکلت و حجم انجین به کار رفته، این گروه به زیرگروه های زیر تقسیم می شود:

Small capacity Sport Bikes: 125- 400 cc
Cc 800- Super Sport bikes: 500

Cc 1100- Super bikes 800
Sport touring: 1100- 000

در ایران موتور به چند دسته تقسیم می شود؟
1- کلاس ریس (مسابقه ای)

2- کلاس استریت (خیابانی)
3- کراس

4- تریل
5- بیابانی یا داکار

6- کلاسیک مانند هارلی دیوسون و از این قبیل شکل
7- موتورهای مسافرتی مانند گلدوین و غیره

8- موتورهای چهارچرخ و عجیب

موتورهای کراس: این موتورها دارای قدرت (سی سی)های متفاوتی هستند و شامل دو مدل دوزمانه و چهارزمانه هستند و به خاطر شکل ظاهری که دارند مخصوص کوه ها و تپه ها و جاهای پردست انداز هستند و به درد جاده ها و خیابان های شهر نمی خورند.
موتورهای تریل: موتورهای تریل مثل موتورهای کراس هستند با این تفاوت که یک کله چراغ جلوی آنها قرار دارد و دارای راهنما هستند. در کل برای شهر و تپه مناسب ترند یعنی فقط مخصوص تپه نیستند امکانات شهری نیز دارند مثل بوغ، چراغ راهنما، جاپلاکی و...

موتورهای ریس یا مسابقه ای: این نوع موتورها دارای زیبایی زیادی هستند و طرفداران زیادی هم دارند. اکثر تنه و بدنه این نوع موتورها از فلاپ پوشیده شده و انواع مختلفی دارند. با مارک ها و سی سی های مختلف مانند هوندا، کاوازاکی، دوکاتی، یاماها، سوزوکی و... در این نوع موتور باید موتورسوار روی موتور تقریبا خم شود که حالت جذابی به موتور می دهد.
موتورهای استریت یا خیابانی: این نوع موتورها همان طور که از اسمش پیداست مخصوص خیابان و شهر هستند و قدرت مانور بیشتری نسبت به موتورهای ریس دارن و دارای سی سی های متفاوتی هستند و مدل و مارک های آن هم کم نیست. مانند: Suzuki، polsar bandit، cb. 1000 gs و...

جواز تردد در ایران
در ایران تا 250 سی سی پلاک می شود و بدون دردسر می شود از آن استفاده کرد. البته بعضی از موتورها به خاطر مشکل سند یا 4 سیلندر بودن شان یا دوزمانه بودن شان پلاک نمی شوند.

تفاوت بین موتور کراس و سوپرکراس چیست؟
مسابقات موتوسواری یک ورزش هیجان انگیز است که سطح آدرنالین را نه تنها در شرکت کنندگان، بلکه در تماشاچیان نیز بالا می برد.

دو اصطلاح موتورکراس و سوپرکراس آنقدر هیجان انگیز هستند تا طرفداران آن از جا برخیزند و خود را به محل مسابقه، چه با پخش زنده روی تلویزیون و چه مکانی در جاده برسانند.
برای یک تماشاچی معمولی، تفاوت چندانی بین این دو مسابقه هیجان انگیز وجود ندارد. اما کسانی که اندکی درباره دنیای مسابقات موتور سیکلت ها اطلاع دراند، می دانند که تفاوت های بسیاری میان این دو از مسابقات وجود دارد. در این مقاله به بررسی این تفاوت ها می پردازیم.

موتورکراس
موتورکراس یک مسابقه ورزشی جاده ای است که ریشه در انگلستان اوایل قرن 20 دارد که آزمایشات موتورسیکلت برای انتخاب برندگان در بسیاری از مهارت های مختلف سواری برگزار می شد.

در حالی که آزمایش انجام شده برای پیدا کردن راننده ای با مهارت حفظ تعادل مربوط می شد، در نهایت برای پیدا کردن سریع ترین راننده عنوان موتورکراس در جاده ظهور پیدا کرد. در حالی که رقابت های اولیه به همان عنوان اشاره می کرد. بعدها کلمه موتورکراس برای توصیف این مسابقات جاده ای به کار گرفته شد.
موتورکراس به زودی در بسیاری از کشورهای اروپایی محبوب شد و نخستین قهرمان این رشته نیز از کشورهای اروپایی بود.

موتورکراس در سال 1966 توسط قهرمان این مسابقه، تورستن هالمن به آمریکا معرفی شد.

مسابقات موتورکراس در زمین های باز (بیشتر در مناطق روستایی) در مسیرهایی به ابعاد 0.5 تا 2 مایل طول و 16-40 فوت عرض، برگزار می شوند.

مسیر عمدا نامنظم همراه با پستی و بلندی، منحنی ها و جهش است تا اطمینان  حاصل شود که راننده تمرکز زیادی دارد و استادانه برای زنده ماندن در مسیر و رقابت با دیگر موتورسواران به سمت راست و چپ می رود.

سوپرکراس
سوپرکراس مسابقات موتور سیکلت جاده ای است که مشتق شده از موتورکراس و شامل مسابقه در مسیرهای مصنوعی ساخته شده داخل ورزشگاه و دیگر مکان ها است.

درواقع، مسیر برای این مسابقه دائمی نیست و در داخل زمین بیسبال و فوتبال و ورزشگاه ها ساخته می شود.
محل برگزاری مسابقات سوپرکراس در داخل شهرها، بسیار تبلیغ شده و حتی در تلویزیون نیز نمایش داده می شوند.

از بسیاری جهات، سوپرکراس اختراع آمریکا در پاسخ به موتورکراس است.

گرچه مسیر این مسابقات طبیعی نیست، اما آنها سخت تر از مسیرهای موتورکراس هستند. رویدادهای سوپرکراس در ایالات متحده آمریکا بسیار محبوب است و آنها پس از مسابقه NASCAR محبوب ترین رویدادها می باشند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

موتور سیکلتموتورسواری
مطالب مرتبط بیشتر
سالانه ۴۶ میلیون‌تومان صرفه‌جویی اقتصادی با جایگزینی هر دستگاه موتورسیکلت برقی تولید ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت تا پایان آذرماه سه رویکرد اصلی وزارت صمت در صنعت موتورسیکلت‌ تخلف به بهای «جان» جذب نمایندگی ایران دو چرخ در همه شهرستان ها و استان ها خانواده چه نقشی در قانون پذیری موتورسواران ایفا می‌کند؟ قیمت انواع موتورسیکلت در دوم آذر ۱۴۰۰ قیمت انواع موتورسیکلت در ۱۴ آبان ۱۴۰۰ قیمت انواع موتورسیکلت در ۲۳ مهر ۱۴۰۰ شرط بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری به صرفه‌ترین موتورسیکلت هیمالیا چه ویژگی‌هایی دارد؟ قیمت انواع موتورسیکلت در ۱۱ مهر ۱۴۰۰ قیمت انواع موتورسیکلت در ۹ مهر ۱۴۰۰ موتورسیکلتی جدید از سوزوکی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به بازار می آید تضمینی برای تامین قطعات موتورسیکلت وجود ندارد! قیمت انواع موتورسیکلت در ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ سفر ۴۸۳ کیلومتری با موتورسیکلت برقی هرگونه فعالیت در پیست اتومبیلرانی و موتورسواری همدان ممنوع شد موتور‌های سنگین از امروز می‌توانند به خیابان‌ها بیایند! ۷۵ درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده هستند موتورسیکلت باس هاس ۵۰۲ معرفی شد کشف موتور سنگین میلیاردی قاچاق لزوم اجباری شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت‌های ترخیص شده قیمت انواع موتورسیکلت در ۱۳ دی آلایندگی موتورسیکلت ۱۸ برابر خودروی سبک توقیف موتور سنگین ۱۴۰۰ سی.سی در خیابان فدائیان اسلام + تصاویر قیمت انواع موتورسیکلت در ۱۰ دی قیمت انواع موتورسیکلت در هشتم دی قیمت انواع موتورسیکلت در هفتم دی قیمت انواع موتورسیکلت در سوم دی موتورسیکلت‌ها و ذرات معلق؛ متهمان اصلی آلودگی هوای تهران سهم موتورسیکلت‌ها در آلودگی هوا قیمت انواع موتورسیکلت در ۲۶ آذر تقویت دوربین های مدیریت و کنترل ترافیک در جاده ها بررسی درخواست وزارت صمت در هیات دولت قیمت انواع موتورسیکلت در ۲۲ آذر قیمت انواع موتورسیکلت در ۱۸ آذر قیمت انواع موتورسیکلت در ۱۷ آذر جایگزینی ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی با موتور‌های بنزینی در کشور فقط ۳۳ دستگاه موتورسیکلت در تهران معاینه فنی دریافت کردند قیمت انواع موتورسیکلت در ۱۵ آذر ترخیص ۵۰ هزار موتورسیکلت رسوبی تا امروز پس از پایان دوره طرح موتورسیکلت‌ها اسقاط می‌شوند موتورسیکلت‌های رسوب شده، اسقاط شوند قیمت انواع موتورسیکلت در ششم آذر ترخیص بیش از ۲۳هزار موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌ها موتور‌های از رده خارج شده بعد از ترخیص از پارکینگ‌ها اسقاط می‌شوند ترخیص ۱۳ هزار موتورسیکلت رسوبی طی ۱۲ روز تولید ۱۱۶ هزار دستگاه موتور سیکلت در سال ٩٨ حدود ۲۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های استان بوشهر رسوب کرده‌اند آزاد شدن موتورسیکلت‌های فرسوده موجب آلودگی بیشتر هوا می شود روند ضعیف اسقاط وسایل نقلیه در کشور قیمت انواع موتورسیکلت در ۲۲ آبان تشکیل شرکت‌های بزرگ برای ورود قدرتمند به بازارهای جهانی تمدید مهلت استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای موتورسیکلت ها شرایط ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در پایتخت اعلام شد فروش موتور ۸۰میلیونی فقط ۶میلیون! صدور گواهینامه موتورسیکلت به صورت مجازی اسکوتور جدید کبیرموتور با برند «کیمکو» رونمایی شد برخی از موتورهای توقیفی تا ۸ سال در پارکینگ مانده‌اند موتورسیکلت تریومف ترایدنت با چه امکاناتی ارائه خواهد شد؟ دستگیری عوامل سرقت و فروش موتورسیکلت های سرقتی در فضای مجازی توقیف ۱۲ موتورسیکلت متخلف در آزاد راه " تهران- شمال" پس انداز لازم برای خرید موتورسیکلت چقدر است؟ استاندارد گازسوز کردن موتورسیکلت‌ها تدوین می‌شود حمایت از تولید موتورسیکلت‌های برقی داخلی ترخیص ۵ هزار موتورسیکلت‌ توقیفی افت ۵۰ درصدی تولید موتورسیکلت شروع دوباره طرح ساماندهی رانندگی با موتورسیکلت در تهران معرفی موتورسواران قهرمان خانواده برقی کردن موتورسیکلت‌ها چه تاثیری در کاهش آلودگی هوا دارد؟ راهکار اصلی نظم‌دهی موتورسواران پایتخت موتورسیکلت‌ها دارای جایگاه CNG می‌شوند آشناسازی خانواده‌ها با مخاطرات رانندگی پرخطرموتور سواران افزایش تقاضای خرید و استفاده از موتورسیکلت در پایتخت فوت و فن خرید موتورسیکلت لابی برای شماره گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری نقش کلاه ایمنی در کاهش ۲۵ درصدی مرگ موتورسواران در تصادفات موتورسیکلت‌های کلانشهرها برقی می‌شود راه‌اندازی کمپین "موتورسوار خوب " در شهر چرا موتورسواران قانون را رعایت نمی‌کنند؟ موتورسیکلت‌ها در شهر رها شده‌اند آرامش نسبی در بازار لوازم موتورسیکلت طرح ویژه پلیس پایتخت برای برخورد با رانندگان متخلف موتورسیکلت موتورسیکلتی که لقب هیولا گرفته است آغاز طرح ساماندهی موتورسیکلت سواران در پایتخت موتورسواران قانون‌گریز، در تیررس پلیس معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اجرا نمی‌شود فریب نخورید؛ همه موتورسیکلت‌ها نیاز به گواهینامه دارند پلیس در برخورد با موتور سواران متخلف شدت عمل به خرج دهد کف قیمت موتورسیکلت برقی در بازار چند است؟ ممنوعیت تردد موتور سیکلت در تونل‌های شهری چقدر ارز صرف واردات باک بنزین موتورسیکلت به کشور شد طرح برخورد با موتورسواران متخلف در پایتخت اجرا می‌شود برنامه راهبردی حمایت از صنعت موتورسیکلت تدوین می‌شود اغلب قطعات موتورسیکلت از چین وارد می شود پرداخت هزینه‌های جاری کارخانه بهانه‌ای برای عرضه موتور سیکلت‌های کاربراتوری در پایتخت ۶۴ درصد از موتورسیکلت‌های پایتخت از رده خارج هستند ۲۵ درصد تلفات حوادث رانندگی موتور سیکلت سوارند همیشه پای یک موتورسیکلت در میان است گرانی‌ها ۹۰ درصد تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت را تعطیل کرد شهر دوچرخه‌ها در تسخیر موتورسیکلت‌ها ورود موتور چهار چرخ به ایستگاه‌های آتش نشانی بازار تا ۳ ماه آینده احتمال قانونی شدن موتورسواری بانوان در ایران آرامش پس از طوفان موتورسواری زنان؛ مطالبه‌ای که باید به آن پاسخ داد اجرای طرح «ZEZ»معطل ساماندهی موتورسیکلت‌ها تعیین تکلیف ۲۰۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ‌های شهرداری حرکت بین خطوط برای موتورسیکلت سواران الزامی‌ است درخواست جدید موتورسازها؛ عقب‌نشینی از قانون هوای پاک؟! ساخت محل‌ پارک موتور در معابر پایتخت توقیف موتورسیکلت ۱۰۰ میلیون تومانی دستگیری اعضای باند سارقان موتورسیکلت در همدان توسعه حمل و نقل عمومی به موازات ایجاد محدودیت برای خودرو‌های شخصی ۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در مراغه کشف شد موتورسیکلت‌ها عامل تولید ۳ درصد ذرات معلق هستند صنعت موتورسیکلت کاملاً متوقف است رشد ۵۶ درصدی موتورسیکلت‌های فرسوده تا سال ۱۴۰۲ ممانعت از ورود موتورهای سنگین گردشگران خارجی به ایران موتورسیکلت ها و اتومبیل های مسابقه‌ای پلاک گذاری می‌شوند تجهیز «پلیس ۱۱۰» به ۱۱۰ دستگاه موتورسیکلت جدید توقف تولید کارخانجات موتورسیکلت سال گذشته ۳۷۴۵ موتورسوار کشته شدند تصاویری خاص از موتور لاکچری بهنوش بختیاری دستگیری راننده موتورسیکلت قانون شکن واکنش پلیس به انتشار کلیپی از درگیری موتورسوار با مامور راهور ۱۰ موتورسیکلت زشت تاریخ معاصر (+عکس) قاچاق قطعات لوازم یدکی موتورسیکلت‌ به کشور ضرورت استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران برخورد قاطع با تخلفات منجر به مخدوش شدن پلاک موتورسیکلت‌ها ویراژ قیمت‌های غیرواقعی در بازار موتورسیکلت حرکت بین خطوط برای موتورسیکلت سواران الزامی است موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی روزانه ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند پیشنهاد افزایش وام خرید موتورسیکلت برقی تا سقف ۵ میلیون در ابلاغیه دولت درباره اسقاط موتورهای فرسوده خطا شده است؟ اعطای اقساطی موتورسیکلت‌های انژکتوری به موزعین شرکت پست واکنش شهرداری تهران به تعویق اجرای قانون اسقاط موتورهای فرسوده آمار عجیب درباره موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۷۲درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده هستند رانندگی در حالت مستی فاجعه آفرید موتورسیکلت‌سواران ۱۹ درصد جان‌باختگان حوادث ترافیکی هستند تسهیلات خرید "موتورسیکلیت برقی" افزایش می‌یابد ورود خودرو و موتورسیکلت ورزشی به مناطق آزاد و ویژه مجاز شد موتورسیکلت سبک با قیمت سنگین موتورسیکلت‌ها بیشترین آلایندگی را در قم دارند تحویل ۲۵هزار موتورسیکلت به مراکز اسقاط طی یک ماه آینده قیمت انواع موتورسیکلت در بازار+جدول "کودک ۶ ساله‌" قربانی بی‌مبالاتی پدر حین موتورسواری شد نفرات برتر دور دوم مسابقات موتور ریس قهرمانی کشور مشخص شدند موتورسیکلت‌های دست‌دوم گران‌تر از نو! دوچرخ علیه دوچرخ؟ دو راهکار برای کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌ها در تهران ملاقات با نخستین اسکوتر بنللی در آستانه ورود به بازار ایران موتورسواران عاشق این نمایشگاه هستند +تصاویر دوچرخی که قربانی می‌گیرد راکبین موتورسیکلت در زمان بارندگی بیشتر مراقب باشند صنعت موتورسیکلت سازی،حوزه ای با ظرفیت های بالقوه اما مغفول مانده افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت موتورسیکلت خرید موتورسیکلت کارکرده چقدر هزینه دارد؟ جزئیاتی در مورد موتورسیکلت ۲۰۰ میلیونی وسپا در ایران لیست قیمت جدید موتورسیکت‌های ایران دوچرخ تعداد خودرو و موتورسیکلت در کشور به ۳۳ میلیون دستگاه رسید موتورسیکلت سواران در معرض خطر برخورد و واژگونی قیمت انواع موتورسیکلت با کارکرد ۱۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر مظنه فروش موتورسیکلت، سبک اسکوتر در بازار چقدر است؟ ۷ مدل موتورسیکلت غیراستاندارد، استاندارد شدند+ اسامی تولیدکنندگان خودرو و موتور سیکلت موظف به اسقاط یک دستگاه فرسوده به ازای تولید هر چهار دستگاه شدند خط و نشان پلیس شرق تهران برای موتورسیکلت های فاقد کلاه ایمنی چرا ۴۲ مدل موتورسیکلت غیراستاندارد اعلام نمی‌شود؟ اسقاط یک دستگاه فرسوده به ازای تولید هر چهار دستگاه سهم ۴۰ درصدی ‌موتورسیکلت در تصادفات استان ایلام موتورسواران ۱۵ تا ۱۸ سال بیشترین مجروحان حوادث رانندگی در قم ساخت موتورسیکلت برقی از چوب بامبو مظنه فروش موتورسیکلت وسپا در بازار چقدر است؟ بازار موتورسیکلت آب و روغن قاطی کرد جولان موتورسواران بی گواهینامه در بیجار ۵۰ درصد ظرفیت اسمی آموزشگاه‌های رانندگی موتورسیکلت پر می‌شود ترمز موتورهای برقی درایستگاه «صمت» موتور سواری الناز شاکردوست و بهنوش بختیاری ۳ کشته بر اثر تصادف تریلی با موتورسیکلت تور بین‌المللی موتورهای سنگین پاریس ـ اصفهان به تهران رسید شماره‌گذاری ۴۲ مدل موتورسیکلت متوقف شد ایستادگی سازمان محیط زیست منجر به ارتقای صنعت موتورسیکلت شد راکبان موتورسیکلت و عبور از مقررات راهنمایی و رانندگی ممنوعیت تردد موتورسیکلت و کامیون از تونل‌های پایتخت از شنبه آغاز طرح ساماندهی پلاک موتورسیکلت‌ها از شنبه در تهران قیمت موتورسیکلت کارکرده در بازار + جدول موتور سیکلت‌های بدون پلاک باید هر چه سریع تر جمع آوری شوند موتورسیکلت‌های پسابرجامی در ایران ویراژ می‌دهند موتورسیکلت‌های کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شوند واکنش پلیس آگاهی به تردد موتورسیکلت‌های پلاک ایران در افغانستان "ضربه به سر" علت مرگ ۹۳ درصد موتورسواران در سوانح ترافیکی موتورسیکلت‌های آمریکایی؛ نخستین قربانی جنگ تجاری اروپا و آمریکا تشدید برخورد با موتور سواران وخودروهای متخلف در شهرستان مهران تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری خلاف قانون است موتورسیکلت‌ها ۳ برابر بیشتر از خودروهای غیراستاندارد آلودگی تولید می‌کنند قدرت مانور موتورسیکلت‌ استفاده از دوچرخه را محدود کرده است بیشتر فوت شدگان درون شهری در یزد موتورسوار و عابر هستند ۱۰ هزار موتورسیکلت دودزا پشت دروازه‌های شهر موتورسیکلت‌های کابراتوری؛ تابوت‌های چرخ‌دار آقای خاص دنیای موتورسیکلت بی اطلاعی انجمن موتورسیکلت از شماره گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری تردید ادامه همکاری شرکای خارجی صنعت موتورسیکلت با ایران مرکب‌های الکتریکی فوت یک موتورسوار در تصادف بزرگراه همت ورودموتورسیکلت به محدوده راهپیمایی روز قدس اکیداً ممنوع است یک کشته بر اثر حادثه در پیست موتورسواری تهران مرگ راکب موتورسیکلت به دلیل توقف کامیون در حاشیه بزرگراه دلایل تصادف موتورسیکلت‌ها در تهران؛ از بیکاری تا معابر غیراستاندارد تولید نخستین موتور سیکلت برقی صددرصد بومی در جهان رو هشدار پلیس درباره تصادف موتورسیکلت‌ها با خودروهای سنگین افزایش تصادف موتورسواران در روزهای اخیر بکارگیری فناوری جالب برای جلوگیری از ُسر خوردن موتور سیکلت نرخ انواع لوازم جانبی موتورسیکلت در بازار+ جدول راکبان موتورسیکلت‌ ۳۳ درصد متوفیان حوادث ترافیکی سال۹۶ تهران خاص‌ترین موتور جهان +تصاویر برخورد پلیس با موتور سیکلت سواران متخلف افزایش یافت تب موتورسواری در مسکو! اتومبیل بتمن در «شوالیه تاریکی» طراحی شد خطوط معاینه فنی موتورسیکلت ها خاک می خورد همه مسئولانی که موتور سوار می‌شوند اما بدون کلاه! +عکس دولت با موتورسیکلت‌سازان کنار آمد موتورسیکلت سازان از دولت مهلت خواستند ۲ سارق موتور سیکلت در شهرستان لردگان دستگیر شد تولید موتورسیکلت‌های بدون یورو ۴ متوقف شد سفر به دور دنیا با دوکاتی اسکرامبلر آغاز شد توقیف و جریمه در انتظار موتورسیکلت هایی که از خط ویژه عبور می کنند آلایندگی ۸ برابری موتورسیکلت‌ها نسبت به خودرو سارق موتورسیکلت در ایست و بازرسی پلیس گرفتار شد تنها شهر بدون موتورسیکلت ایران کجاست؟ قهرمانان سال ۹۶ موتورسواری سرعت معرفی شدند لباس مخصوص موتورسواران تولید شد برخورد با موتور سواران متخلف مطالبه شهروندان است پیشنهاد اجرای طرح پایلوت تردد موتور سیکلت‌های برقی در منطقه ۱۲ اسامی ۲۵ استاندارد اجباری موتورسیکلت‌ها + جدول کاهش ۹۴ درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت در کشور موتور سیکلت‌های قدیمی مهم‎ترین عامل آلودگی هوا سهم ۱۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلایندگی هوا سیستم انژکتور موتورسیکلت‌ها در کشور تولید شده است؛ دولت به قانون عمل کند لزوم انتقال مفاهیم با زبان هنر به راکبان موتورسیکلت‌ و رانندگان خودرو بررسی تولید و واردات موتور سیکلت برقی در کمیسیون انرژی مجلس صندلی چرخدار شبیه موتور سیکلت ! چهارمین نمایشگاه موتور سیکلت و صنایع وابسته برگزار می شود موتورسواری زنان در عربستان سعودی آزاد شد آموزش ۷۰۰۰ موتورسوار متخلف تهرانی در٢٦ ایستگاه سیار آموزشی تولید موتوری که با باد کار می کند دستیار نیکی کریمی به ادعاهای بدلکار وی پاسخ داد افشاگری دختر قهرمان موتور سواری علیه نیکی کریمی ارائه برنامه برای جلوگیری از ورود موتورسیکلت‌ها به پیاده روها در گفت‌وگو مدیر عامل شرکت ایدکو با «عصرخودرو» بیان شد؛ بومی سازی موتورسیکلت های برقی اولویت ماست تخلف رانندگی، موادفروش‌ها را به دام انداخت مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم قهرمانی استان اصفهان برگزار می‌شود شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری به اسم انژکتوری ساخت موتورسیکلت تایوانی با سرعت ۱۰۳ کیلومتر برساعت موتورسیکلت‌های فرسوده معاینه فنی دریافت نمی‌کنند جاده‌های هوشمند ویژه دوچرخه و موتورسیکلت برقی ساخت ب‌ام‌و نسخه‌های چینی برای موتورهای ایرانی ایست به دوچرخ پرحاشیه! اجرای طرح گشت پلیس موتورسوار زن در هند ثبت مکانیزه تخلفات موتورسیکلت ها از امروز در تهران کلید خورد موتورسیکلت‌های کاربراتوری منبع ۱۹ درصد آلودگی شهر تهران هستند رانندگی با موتور سیکلت ۵ برابر مرگ‌آورتر از رانندگی با خودرو سه تخلف عمده موتورسواران در تیررس پلیس تردد موتورسواران در محدوده بازار با مسائل اقتصادی گره خورده است برای خرید موتور سیکلت بیایان چقدر باید هزینه کرد + جدول قیمت جریمه ۲۰۰ هزار تومانی در انتظار موتورسیکلت های ۴۰۰ هزار تومانی موتورسیکلت های برقی در تهران جایگزین انواع انژکتوری می شوند کشف ۶۲ درصد خودروها و ‌موتورسیکلت های سرقتی در هفته گذشته از انتقاد به ورود موتورهای انژکتوری چینی تا جلوگیری از تعطیلی کارخانجات جریمه ۵۰ هزار تومانی در انتظار موتورسواران متخلف موتورسیکلت‌ها ۴ برابر خودروها آلودگی دارند موتور سیکلت های آینده هوندا (+عکس) تصادفات جرحی در گناوه ۱۶ درصد کاهش یافت موتورسیکلت‌سواران در رتبه اول حوادث ترافیکی توقیف ۱۰۲دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در رودان ۱۷۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌های تهران خاک می‌خورند حکمران تازه‌نفس در برابر رقبای تازه شرط سازمان محیط زیست برای شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های انژکتوری تولید موتور سیکلت های کاربراتوری بر آلودگی هوای تهران دامن می زند موتورهای برقی را جایگزین موتورهای فعلی کنید صدور آرم طرح ترافیک برای موتور سیکلت‌ها منتفی شد مشوق های قانون جدید بیمه شخص ثالث برای پوشش بیمه ای متقاضیان آغاز مرحله سوم طرح بخشودگی ۱۰۰درصدی جرایم بیمه‌نامه موتورسیکلت‌ها شهرداری تهران با مناسب سازی، مانع تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها شود هفته‌ای ۵ پلیس، مصدوم تخلف موتورسواران آشوب موتور‌ها در شهر موتورسیکلت‌ها و پرایدها یکه‌تاز تصادفات رانندگی در یزد شهر زیر چرخ یکه‌تازی موتورها این موتورسیکلت های برقی هوا را اصلا آلوده نمی کنند یک سوم تصادف‌های کشور مربوط به موتور سیکلت است ترخیص خودرو و موتورسیکلت های توقیفی از پارکینگ کلاشینکف موتورسیکلت هوایی می سازد پدیده "رهاسازی" موتورسیکلت‌ها در پارکینگ‌های پلیس قیمت موتورسیکلت در بازار نیمه نخست امسال فقط ۴۰ هزار دستکاه موتورسیکلت تولید شد مظنه موتورسیکلت دست دوم در بازار + جدول سرنوشت پراید در انتظار موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی حقایقی تازه از کیفیت موتورسیکلت‌های انژکتوری حضور پررنگ موتورسیکلت‌های کاربراتوری در بازار با وجود ممنوعیت تولید وقتی بساط قانون گریزی موتورسواران متخلف جمع می شود ۹ کشته و ۱۲ مجروح در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته موتورسوار ۱۵ ساله در زنجان بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت اما و اگرهای اجرای طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها محدودیت ترافیکی جاده‌ها ورود موتورسیکلت‌ها به محدوده طرح ترافیک به تصویب شورا نرسیده است برای خرید موتورسیکلت ریس چقدر باید هزینه کرد؟+جدول قیمت ویراژ زن موتور سوار بر بام تهران کمک بولگاری به برگزاری جشن ۶۰ سالگی فیات ۵۰۰ خانواده بنتون جزو خریداران اصلی دوکاتی قرار گرفت بی‌اعتنایی موتورسیکلت سوارها به طرح ترافیک استقبال خوب موتورسواران از خرید بیمه نامه شخص ثالث سریع‎ترین موتورسیکلت جهان خرید موتورسیکلت چقدر سرمایه نیاز دارد + جدول قیمت ۵۰ درصد موتورسیکلت‌های کشور فرسوده است یاماها به زودی ۲ موتورسیکلت الکتریکی رونمایی می‌کند جراحی موتور به چه قیمتی؟ مالیات موتور سیکلت چقدر است؟+ جدول ب ام و از نوعی میوه‌ تجهیزات ایمنی موتورسواری می‌سازد ۲۴ درصد جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت سواران هستند آینده موتورسیکلت های امروزی را ببینید مرحله‌دوم بیمه‌موتورسیکلت‌ها آغاز شد بخشنامه بیمه آرمان برای بخشودگی ۱۰۰ درصد جریمه موتورسیکلت ها فرصتی دوباره برای موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص ثالث نمایشگاه البرز در فصل مناسب بازار دوچرخه و موتور سیکلت برگزار می شود. احتمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت در پایتخت ویتنام اجرای بخشودگی مجدد جرائم بیمه ثالث موتورسواران در ماه آینده موتورسیکلت ها با این سیستم هوشمند می شوند گشت پلیس راه زنجان عامل مصدومیت موتورسوار در ورودی شهر نبود رونمایی از موتور سیکلت آینده نگرانه ب ام و+تصاویر موتورسیکلتی که با روغن جلبک کار می‌کند+تصاویر ۷۰ درصد موتورسیکلت های پایتخت فرسوده هستند موتور رگال رپتور بابر با چه قیمتی معامله می شود؟ طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها منتفی شد نقش عمده موتورسیکلت‌های کاربراتوری در آلایندگی هوای کلانشهرها آغاز انضباط‌بخشی موتورسیکلت‌ها قیمت موتورسیکلت دست دوم در بازار+جدول کاهش آمار تصادفات موتورسواران در مسکو انواع موتورسیکلت زیر ۱۵۰ سی سی چند؟ +جدول ایران می‌تواند به قطب تولید موتورسیکلت برقی در منطقه تبدیل شود برای خرید موتور سیکلت بیابان چقدر باید هزینه کرد+ جدول قیمت موتورسیکلت ها در۴۰ درصد تصادفات درون شهری نقش دارند موتورسواران یکی از چالشهای اصلی پایتخت برای خرید موتورسیکلت چقدر باید هزینه کرد؟ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها از اول اردیبهشت الزامی می‌شود زنی که سوار بر موتور گرد جهان می‌چرخد + عکس خرید موتورسیکلت دست دوم چقدر آب می‌خورد؟ کلیه وسایل نقلیه تولیدی داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند بپا موتوری نشی ویراژ مرگ در شهر؛وقتی موتورها زندگی‌ها راخاموش می‌کنند سال سریع! حراج موتور عجیب نازی‌ها در جنگ جهانی دوم موتورسواران در فصول گرم بیشتر تصادف می‌کنند بیش از هزار موتورسوار در ۱۰ ماهه امسال کشته شدند رینگ‌های کربنی به موتورسیکلت‌ها رسیدند رونق موتورسواری در بازار کم‌رونق شب عید+عکس برای خرید موتورهای کوتاه قد چقدر باید هزینه کرد؟ بخشودگی جریمه بیمه موتورسواران تمدید می‌شود؟ ۳۱ میلیون خودرو و موتور سیکلت در کشور وجود دارد مدارک و شرایط شماره گذاری موتورسیکلت‌ها فراخوان مالکان موتور سیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه برای بخشودگی جرایم برترین موتورسیکلت‌های الکتریکی +تصاویر بخشیده شدن جریمه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها موتورسیکلت‌های جوان پسند چه قیمتی دارد؟ + جدول قیمت هارلی دیویدسون دوباره شتاب می‌گیرد قیمت روز انواع موتورسیکلت چند؟ +جدول موافقت پلیس با اعمال طرح ترافیک و زوج و فرد برای موتور سیکلت ها موتورسازان ویترینی! فروش طرح ترافیک موتورسیکلت نانی برای مردم تهران ندارد استفاده ۶۰ درصد از موتورسواران از کلاه‌ایمنی دزدان احمق حین فرار سر از اداره پلیس درآوردند +تصاویر برخورد پلیس با موتورسیکلت‌های دارای بارهای غیرمتعارف فروش طرح ترافیک موتورسیکلت موجب کاهش آلودگی هوا نمی‌شود خانه‌تکانی صنعت موتورسیکلت آمادگی شهرداری برای انجام معاینه فنی ویژه موتورسیکلت‌های پایتخت جزئیات الزام موتورسواران برای دریافت آرم طرح ترافیک افزایش ۵۱ درصدی کشف سرقت موتور سیکلت در تاکستان مرکز معاینه فنی موتورسیکلت وجود ندارد افزایش سهم مترو از حمل و نقل عمومی تهران به ۳۰ درصد پرداخت تسهیلات برای برقی کردن موتورهای بنزینی ۱۰ موتورسیکلت منتخب سال ۲۰۱۷ کدامند؟ ارسال نامه عدم شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری به رییس جمهور ۴۳۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری در ردیف پلاک‌گذاری هستند موتورهای بدون سرنشین پلیس در بزرگراهها مرگ دلخراش موتورسوار در شرق تهران قیمت برخی موتور سیکلت ها در بازار +جدول عقب‌نشینی دولت از ممنوعیت موتورسیکلت‌های کاربراتوری کذب است چانه‌زنی ممنوع؛ موتورسیکلت کاربراتوری شماره گذاری نمی‌شود سرنوشت شماره‌گذاری مجدد موتورهای کاربراتوری در هاله‌ای از ابهام قیمت برخی از موتور سیکلت‌ها در بازار +جدول موتورسیکلت‌های آلاینده دوباره جان می‌گیرند!؟ خدمات پس از فروش ساماندهی می‌شود معرفی ارزشمندترین موتورسیکلت‌های جهان برای سال ۲۰۱۷ قیمت برخی از موتور سیکلت‌ها در بازار + جدول عجیب ترین موتورسیکلت جهان+تصاویر جهانگردیِ ارزان یک ایرانی با موتور هندی + تصاویر انتقاد از نامه وزیر صنعت برای توقف مصوبه عدم شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری جلوی شماره‌گذاری ۶۰۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری گرفته شود موتورسیکلت‌های کاربراتوری باید از شهر حذف شوند قیمت موتورسیکلت در زمستان چقدر است؟ + جدول قیمت قیمت برخی موتورسیکلت ها در بازار+جدول ساخت یک موتورسیکلت عضلانی با فناوری چاپ سه بعدی موتورسیکلت مشمول خسارت توقف در تعمیرگاه شد موتور سیکلتی که تعادل خود را نگه می‌دارد+عکس آپریلیا شیور بالغ شد فروش موتورسیکلت دنده اتوماتیک جهان رو موتور سیکلت ‌تهران را خفه کرد اعطای وام ارزان به ۹ میلیون دارنده موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث موتور فیبرکربنی BMW (+عکس) موتور سیکلت ‌تهران را خفه کرد راکتی روی دوچرخ ! برای لذت از موتور سواری چقدر باید هزینه کرد؟+جدول قیمت تذکر نمایندگان در مورد جایگزین کردن خط تولید موتور سیکلت برقی به جای موتور سیکلت بنزینی آتش‌سوزی پاساژ فروش موتورسیکلت در حوالی میدان گمرک الزام رعایت استانداردها در تولید موتورسیکلت‌ها قیمت برخی از موتور سیکلت‌ها در بازار + جدول موتور سیکلت‌های شگفت انگیز در جهان +تصاویر موتورسیکلت هایی با قیمت چند برابر پراید موتورسیکلت های برقی به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شوند براوو، مرکب جوانان دیروز ۹۰ درصد موتور سیکلت های کشور نمی توانند معاینه فنی بگیرند گینسی‌های سرعتی دنیای خودرو + تصاویر موتورسیکلت‌های بالای ۲۰۰cc چند؟ +جدول تمرکز فاز دوم سیمفا بر کنترل آلایندگی موتورسیکلت‌هاست قیمت برخی از موتور سیکلت‌ها در بازار + جدول موتور سیکلت مفهومی ب.ام.و نیازی به کلاه ایمنی ندارد ب ام و ۳موتورسیکلت جدید را رونمایی کرد (+عکس) سهم ۳۳درصدی موتور سواران در تلفات رانندگی تهران چند "موتوری" دارد؟ چند درصد موتورسواران در تصادفات جان خود را از دست می دهند؟ توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری قیمت انواع موتور سیکلت در بازار + جدول کاربراتوری‌ها ۸ سال حق تردد دارند نبود تولیدکننده متخصص موتورسیکلت‌های برقی یاماها YZF-R۶ معرفی شد قیمت انواع موتور سیکلت در بازار + جدول تاکید عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر ساماندهی موتورسواران جدیدترین قیمت انواع موتور سیکلت +جدول تیم ملی موتورسواری تشکیل می شود قیمت انواع موتور سیکلت در بازار + جدول خداحافظی با موتورسیکلت‌های کاربراتوری موتورسیکلت های قاچاق کشف شدند توقیف ۵۷۲ دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف در خرم‌آباد موتورسیکلت‌های بالاتر از ۸۰cc مناسب شهر نیست قیمت موتور سیکلت در بازار + جدول شتاب بومی‌سازی در صنعت موتورسیکلت نبرد ۱۲۵ تا ۱۰۰۰ سی سی ها در آزادی خراسان رضوی برنده سومین راند مسابقات موتورسواری سرعت قهرمانی کشور شد موتورسیکلتی که قابلیت سفر ۸۰ روز دور دنیا را دارد نسخه های خاص سوزوکی های هزار خروج موتور سیکلت‌ها و تاکسی‌های فرسوده از سطح شهر رونمایی از موتورسیکلت برقی تولید داخل معرفی دژ پرنده موتو گوتزی! مذاکره برای تولید موتورسیکلت با دانش فنی اروپایی و ژاپنی توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال آینده بهناز شفیعی از سختی‌های موتورسواری بانوان می گوید قیمت گرانترین موتور سیکلت ها در بازار +جدول موتورسیکلت‌هایی گران‌تر از ویلا +عکس جریمه ۲۰۰هزار تومانی در انتظار راکبان متخلف آزمون انژکتورها در ایران ۳ میلیون موتورسیکلت، منبع عظیم آلایندگی در تهران هستند خبر خوش پلیس راهور برای موتورسیکلت های توقیفی تعمیرکاران موتورسیکلت خارج از گود قانون سرعت جان موتور سوار ۳۵ ساله را گرفت وجود خلاء های قانونی در برخورد با موتورسواران متخلف افزایش برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران عمر موتورسیکلت‌های کاربراتوری به پایان رسید انواع موتورسیکلت‌های طرح هوندا چند؟ +جدول هوندا از موتورسیکلت ۲۵۰ جدید خود رونمایی کرد ناتوانی در کنترل موتور سیکلت باز هم حادثه آفرید گارانتی موتورسیکلت یک ساله شد تنها ۱۰ درصد راکبان موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده می کنند بومی‌سازی ۱۰۰درصدی در صنعت موتورسیکلت منصوری زاپیکو؛ سفارشی سازی روی دو چرخ! افزایش ۲۳/۵ درصدی شماره گذاری موتور و خودرو در سال جاری برترین برند روغن موتور سال ۲۰۱۶ جای پای خود را در ایران محکم تر می کند برداشتی مدرن از موتورسیکلت آنتیک ب‌ام‌و تهران قهرمان تیمی مسابقات موتور کراس شد موتورسیکلت آمبولانس‌های BMW هیس! عابران فریاد نمی زنند شهردار تبریز سوار بر موتور ۱۰۰۰ + عکس موتورسواری گوچی در هلند تشدید برخورد با موتورسواران متخلف ۲۹ میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور سلامت مردم را تهدید می‌کنند محدودیت های ترافیکی پایان هفته اعلام شد فروش ویژه انواع موتورسیکلت های کاواساکی آغاز شد تصادف ۲ دستگاه موتور سیکلت ۳ کشته و مجروح بر جای گذاشت فروش ویژه انواع دوچرخه و موتورسیکلت آغاز شد سنگینی بار ترافیک بر شانه های شهر تور خودروهای کلاسیک کرج- نمک آبرود برگزار می‌شود نرخ معاینه فنی مکانیزه خودروها و موتورسیکلتها ابلاغ شد توقیف وسایل نقلیه متخلف در آباده موتورسیکلت اسپرینگ‌فیلدهند ۲۰۱۶ +عکس افسانه یونانی به واقعیت تبدیل شد فرار خونین موتورسوار از زیر چرخ های راننده عصبانی ۶ موتورسوار مالزیایی از مسیر ایران به حج می روند موتور سیکلتی که از در و دیوار بالا می رود تشدید طرح برخورد با تخلفات موتور سواران موتور سیکلت بالدار رونمایی شد ورود «بی‌کیفیت‌ها» ممنوع کمربند تهویه هوا ویژه موتور سواران مماشات در برخورد با تخلفات موتورسوارن اولین هنـدل مرسدس- بنز موتورسیکلت ساز می شود! موتورسیکلت‌های بیـراهه‌نورد دیروز، امروز و فردای صنعت موتورسیکلت ایران ملاقات با رکس خاطره‌ساز جنگجوی خیابانی مسابقات چند جانبه موتور کراس در دامغان برگزار شد مسابقات موتور ریس قهرمانی کشور نفس تازه شهر با موتور‌های برقی تازه نفس ستیز و گریز قطعات ایرانی و چینی توقف تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ۹۵ مصوبه‌ای که متولی ندارد کاربراتوری‌ها از حافظه بازار پاک می‌شوند خودروهای هیبریدی نیازی به طرح ترافیک ندارند والنتینوی تمام نشدنی اُنیریکا ۲۸۵۳ کانسپت؛ مفهومی متمایز در دنیای موتورسیکلت غرش شیر ۳ستاره ایتالیایی در ایران نخستین همایش بزرگ بانوان موتورسوار البرز‌ برگزار می‌شود موتورسواری ۱۲۰ کیلومتری حرم تا حرم توسعه قطعه‌سازی در گرو اصلاح تفکر مصرف‌کننده داخلی حضور پر قدرت سالار گستر در رایدکس دهکده ورزشی موتورسواری و اتومبیل‌رانی در قم احداث می‌شود ساخت موتورسیکلت با قابلیت تبدیل به جت‌ اسکی اولین زن موتورسوار حرفه‌ای در ایران از نگاه خبرگزاری فرانسه اول کارشناسی کنیم بعد ممنوع! تولید موتورسیکلت‌های سنگین در انتظار چراغ سبز دولت سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت موجب هیچ پیشرفتی در این صنعت نشده است ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از اول مهرماه ۹۵ عوارض سالیانه موتورسیکلت‌ها از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان تعیین شد تصویر یک فولکس سیکلت را ببینید کلاه جدید بر سر موتورسواران مراجعه تنها ۱۲۸ موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی طی ۸ ماه نخست سال راه اندازی پست تلفنی با ۴۰ هزار موتورسوار آلایندگی هر موتورسیکلت، ۸ برابر یک خودرو شخصی است موتورسواری وزیر کار سهم۲۸ درصدی موتور سواران در تلفات تصادفات رانندگی توقیف موتورسیکلت‌های فاقدپلاک زندگی روی ۲ چرخ موتورهای پیشرفته در ژاپن هارلی دیویدسون V-Rod Muscle، خپلِ قدرتمند سریع‌ترین موتورسیکلت‌های دنیا کاهش ۴۰ درصدی فروش موتورسیکلت راه گران موتورسیکلت‌ها تا برقی شدن کارشکنی برخی ارگان ها مانع تصویب طرح برقی کردن موتورسیکلت‌ها شد توزیع کلاه ایمنی رایگان بین موتورسواران رقابت‌های موتور کراس استان سمنان خیلی دور، خیلی دورتـر! پیست موتورکراس و اتومبیلرانی تویسرکان افتتاح شد موتورسیکلت برقی چینی آمد ضوابط ثبت سفارش موتور سیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی سی مادر و دختر موتورسوار ایرانی مانور موتورسواران قانونمند در البرز برگزار شد سریع ترین موتورسیکلت های دنیا را ببینید ۲۵ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت است قدر دانی از ۵۰ موتورسوار گیلانی قانونمند در رشت این موتورسوارها از چه قانونی پیروی می‌کنند؟ بیشترین سرقت در شهرستان خرمدره مربوط به ربودن موتورسیکلت است مدیریت موتورسواران امکان پذیر است تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در کرمانشاه توضیحات وزیرکشور در مورد تخلفات موتورسواران برگزاری رژه موتور سواران از میدان ولیعصر موتور سیکلت ۳ چرخ عجیب و فوق لوکس ۵۰ قهرمان موتورسواری در استان سمنان فعالیت می کنند توقیف بیش از ۱۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف در خراسان شمالی شرایط و مدارک لازم برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت دزفولی‌ها خسته از جولان موتورسیکلت‌ راکب و ترک نشین با ۴۳ درصد بیشترین مجروحین هستند سمنان فاقد پیستی مناسب و استاندارد در ورزش موتورسواری است یک سوم کشته تصادفات تهران موتور سواران کلاه ایمنی برای کودکان ضروری است موج سواری با موتور سیکلت موتورسیکلت بچه پولدارها چقدر قیمت دارد؟ یاماها XSR۷۰۰؛ نگاهی به گذشته در دنیای مدرن توقیف ۷۹۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در تبریز راه موتورسیکلت‌های ژاپنی و اروپایی به ایران باز می‌شود؟ گواهینامه موتورسیکلت در دماوند صادر می‌شود موتورسیکلت آتش نشان ساخته شد انصراف از تعطیلی پیک‌‌های موتوری و بادپا برای حفظ اشتغال چند هزار نفری موتورسواری ۱۰ نفره در ایران! ۵۱۴ موتورسیکلت متخلف در تبریز توقیف شد موتورسیکلت‌‎های بی کیفیت با مجوز "استاندارد" پلاک می‌شوند خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان زنجان ترخیص می‌شوند‌ نسل جدید موتورهای کاوازاکی در راه ایران چراغ ترمزی برای محافظت از موتورسواران موتورسواری و کنسرت به سیستم شنوایی آسیب می‌زند مسابقات کشوری موتور سواری ریس برگزاری مسابقه موتورسواری استان همدان در ملایر تصادفات متداول موتورسواران و راه‌های پیشگیری آغاز اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در مازندران
برگشت به بالا