مشکلات عمده در مسیر صادرات قطعه

عصر خودرو- امروز صادرات قطعات در برخی کشورها به شکل گسترده‌ای انجام می‌شود اما در ایران به دلیل ضعف سیستم بانکی و نبود توانایی در برقراری ارتباط با بازارهای مصرف، این امکان وجود ندارد.

Tuesday 01 November 2016 - 12:26:00

مشکلات عمده در مسیر صادرات قطعه

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، ایران نسبت به سایر کشورها در صادرات قطعات ریخته‌گری و آهنگری از مزیت نسبی برخوردار است بنابراین صادرات این قطعات به وسیله بازارهای سنتی انجام می‌شود.
اما گرانی مواد اولیه و همچنین نبود حمایت دولت و از سویی کاهش ارزش پول ملی از جمله مشکلات عمده در مسیر صادرات قطعات خودرو داخل است در حالی که قطعات صادراتی ایران از نظر کیفیت وضعیت مطلوبی دارند و مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند.
مسئله واردات یکی از چالش‌های صنعت قطعه کشور است زیرا روند واردات قطعات به کشور از مسیر عادی خود خارج شده و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. به طور قطع این امر آسیب‌هایی را به اقتصاد کشور وارد کرده و باید توجه داشته باشیم توسعه صادرات و واردات در کشور نیازمند توجه بیشتر دولتمردان و رفع موانع موجود در مسیر مبادلات اقتصادی است و اگر این مهم به انجام برسد می‌توان آینده خوبی برای صادرات قطعه در این صنعت پیش‌بینی کرد.
علی‌اکبر جوانروح - فعال صنعت قطعه

برچسب ها

صادرات قطعه
مطالب مرتبط بیشتر
سه مقصد خارجی قطعات خودرو بهره مندی از ظرفیت بازارهای عراق، روسیه و چین در توسعه صادرات قطعات خودرو ایران می‌تواند یک میلیارد دلار قطعه خودرو صادر کند آیا کسی برای صادرات خودرو و قطعات در انتظار مصوبه مجلس بود؟ طرح واردات خودرو باعث صادرات تقلبی قطعه می‌شود صادرات 58.4 میلیون دلار خودرو و لوازم یدکی در هفت ماه قطعه سازان ایرانی به بنز و بی ام و صادرات دارند موانع صادرات قطعات خودرو به سوریه به‌زودی رفع می‌شود آیا صادرات قطعه امکان‌پذیر است؟ واردات خودرو در ازای صادرات قطعه! بزرگترین صادرکنندگان قطعات خودرو در جهان افت صادرات خودرو و قطعه در سال 97 رشد 60 درصدی صادرات لوزام یدکی خودرو و موتورسیکلت در سال 97 قطعات منفصله رتبه دوم در آمارتجارت خارجی روند کند تولید با موانع موجود بر سر بازرگانی قطعات توسعه برند ایران خودرو با صادرات قطعات ریخته گری ثبت رکورد جدید ایران خودرو در صادرات قطعات ریخته گری نقدینگی دلیل کاهش شدید واردات و صادرات قطعات خودرو صادرات قطعات خودرو 66 درصد کاهش یافت صادرات قطعه به رنو فرانسه واردات 714 میلیون دلاری قطعات خودرو به کشور صادرات امید قطعه‌سازان داخلی برای توسعه ارسال نخستین محموله صادراتی قطعات آپشن محصول پارس به اسکندریه عراق افزایش 10 درصدی صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو صادرات قطعه در گرو قراردادهای مدبرانه رنو در ایران موفق ترین سال حضور خود را گذراند آدرس غلط برای صنعت قطعه‌سازی سایپایدک در صادرات قطعات یدکی همچنان پیشتاز است مسیر فرعی تحقق «صادرات 30 درصدی» صادرات قطعه باید به 6 میلیارد دلار برسد کاهش 25 درصدی صادرات خودرو و قطعات آن بازاریابی پیش شرط رشد صادرات قطعه سازان تحقق 3 درصدی صادرات قطعه حضور 21 شرکت ایرانی در اتومکانیکای استانبول 2017 100 میلیون دلار خودرو و قطعات از کشور صادر شد صادرات 4 تن بلبرینگ به کشورهای همسایه گروه خودروسازی سایپا به عنوان صادرکننده برتر خودرو و قطعات رفع انحصار تامین مالی قطعه‌سازان با صادرات صادرات قطعات تولید شده در گروه عظام به بیش از 15 کشور جهان «صادرات» شرط توسعه صنعت قطعه صادرات لنت‌ترمز با وجود کاهش تولید صادرات رینگ دست دوم خودرو به افغانستان! چه تعداد رینگ خودرو صادر شده است ؟ صادرات کمک فنر خودرو به افغانستان چه کشورهایی قطعات خودرو ایرانی می‌خرند؟ تشکیل کمیته صادرات قطعات قطعه‌سازان ژاپن چه پیشنهادی برای صنعت خودروسازی ایران دارند؟ شمارش معکوس شروع به کار چهاردهمین اتومکانیکای دوبی آغاز شد 177 میلیون دلار قطعات خودرو صادر شد 177میلیون دلار خودرو و قطعات در سال 94 صادر شد آمادگی اتریش برای خرید قطعات خودرو از ایران ثبت رکورد جدید در بسته بندی قطعات صادراتی صنعت قطعه با شتاب فناوری روزآمد می‌شود استفاده 100 درصدی از ظرفیت‌های تولید در گرو تزریق نقدینگی صادرات به کشورهای عربی، فرصت پیش‌روی قطعه‌سازان ایرانی برنامه ریزی برای دستیابی به صادرات 3.1میلیارد دلاری خودرو و قطعات صادرات بیش از 6 میلیون دلاری خودرو و لوازم یدکی
Back to top