در 9 ماه امسال؛

افزایش 10 درصدی صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو

عصر خودرو- سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: صادرات قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو در 9 ماه امسال (منتهی به آذر) 10 درصد افزایش یافت.

Sunday 28 January 2018 - 13:09:00

افزایش 10 درصدی صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، «مسعود کمالی اردکانی» مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت گفت: در 9 ماه امسال (منتهی به آذر) رشد بازار آذربایجان چشمگیر بوده است به طوری که یک هزار و 600 دلار از این محصولات به آذربایجان صادر شده که بیانگر رشد 1400 درصدی است.
وی اظهارداشت: در 9 ماه امسال 55 میلیون دلار قطعات و لوازم یدکی صادر شده است و عراق با سهم بیش از 60 درصد اصلی ترین بازار صادراتی ایران در این بخش است.
به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، اردکانی ادامه داد: فرانسه و روسیه پس از عراق با حدود 2.5 میلیون دلار صادرات از جمله دیگر بازارهای مهم ایران در این بخش هستند.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در ادامه به رشد صادرات سایر محصولات نیرو محرکه اشاره کرد و گفت: امارات و عراق بیشترین واردات از ایران را در این بخش داشته اند و رشد صادرات ایران به عراق در بخش سایر محصولات نیرو محرکه بالغ بر 60 درصد بوده است.
به گزارش ایرنا، بر پایه آخرین آمار ارایه شده گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی هشت ماه امسال‌ بهبود عملکرد صادرات غیر نفتی در آبان ماه آشکار شد.
مجموع صادرات غیرنفتی ایران در مدت این گزارش به 28 میلیارد و 488 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان 1.21 درصد کاهش یافت و این رقم در ماه گذشته 2.17 درصد بود.
ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه یک درصد رشد یافت و همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به 363 دلار رسید که 8.04 درصد افزایش داشت.
براین اساس طی هشت ماه امسال ( منتهی به آبان ) به میزان 32 میلیارد و 419 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17.52 درصد افزایش داشت.
ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

برچسب ها

صادرات قطعهصادرات لوازم خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
سه مقصد خارجی قطعات خودرو بهره مندی از ظرفیت بازارهای عراق، روسیه و چین در توسعه صادرات قطعات خودرو ایران می‌تواند یک میلیارد دلار قطعه خودرو صادر کند آیا کسی برای صادرات خودرو و قطعات در انتظار مصوبه مجلس بود؟ طرح واردات خودرو باعث صادرات تقلبی قطعه می‌شود صادرات 58.4 میلیون دلار خودرو و لوازم یدکی در هفت ماه قطعه سازان ایرانی به بنز و بی ام و صادرات دارند موانع صادرات قطعات خودرو به سوریه به‌زودی رفع می‌شود آیا صادرات قطعه امکان‌پذیر است؟ واردات خودرو در ازای صادرات قطعه! بزرگترین صادرکنندگان قطعات خودرو در جهان افت صادرات خودرو و قطعه در سال 97 رشد 60 درصدی صادرات لوزام یدکی خودرو و موتورسیکلت در سال 97 قطعات منفصله رتبه دوم در آمارتجارت خارجی روند کند تولید با موانع موجود بر سر بازرگانی قطعات توسعه برند ایران خودرو با صادرات قطعات ریخته گری ثبت رکورد جدید ایران خودرو در صادرات قطعات ریخته گری نقدینگی دلیل کاهش شدید واردات و صادرات قطعات خودرو صادرات قطعات خودرو 66 درصد کاهش یافت صادرات قطعه به رنو فرانسه واردات 714 میلیون دلاری قطعات خودرو به کشور صادرات امید قطعه‌سازان داخلی برای توسعه ارسال نخستین محموله صادراتی قطعات آپشن محصول پارس به اسکندریه عراق صادرات قطعه در گرو قراردادهای مدبرانه رنو در ایران موفق ترین سال حضور خود را گذراند آدرس غلط برای صنعت قطعه‌سازی سایپایدک در صادرات قطعات یدکی همچنان پیشتاز است مسیر فرعی تحقق «صادرات 30 درصدی» صادرات قطعه باید به 6 میلیارد دلار برسد کاهش 25 درصدی صادرات خودرو و قطعات آن بازاریابی پیش شرط رشد صادرات قطعه سازان تحقق 3 درصدی صادرات قطعه حضور 21 شرکت ایرانی در اتومکانیکای استانبول 2017 100 میلیون دلار خودرو و قطعات از کشور صادر شد صادرات 4 تن بلبرینگ به کشورهای همسایه گروه خودروسازی سایپا به عنوان صادرکننده برتر خودرو و قطعات رفع انحصار تامین مالی قطعه‌سازان با صادرات صادرات قطعات تولید شده در گروه عظام به بیش از 15 کشور جهان «صادرات» شرط توسعه صنعت قطعه مشکلات عمده در مسیر صادرات قطعه صادرات لنت‌ترمز با وجود کاهش تولید صادرات رینگ دست دوم خودرو به افغانستان! چه تعداد رینگ خودرو صادر شده است ؟ صادرات کمک فنر خودرو به افغانستان چه کشورهایی قطعات خودرو ایرانی می‌خرند؟ تشکیل کمیته صادرات قطعات قطعه‌سازان ژاپن چه پیشنهادی برای صنعت خودروسازی ایران دارند؟ شمارش معکوس شروع به کار چهاردهمین اتومکانیکای دوبی آغاز شد 177 میلیون دلار قطعات خودرو صادر شد 177میلیون دلار خودرو و قطعات در سال 94 صادر شد آمادگی اتریش برای خرید قطعات خودرو از ایران ثبت رکورد جدید در بسته بندی قطعات صادراتی صنعت قطعه با شتاب فناوری روزآمد می‌شود استفاده 100 درصدی از ظرفیت‌های تولید در گرو تزریق نقدینگی صادرات به کشورهای عربی، فرصت پیش‌روی قطعه‌سازان ایرانی برنامه ریزی برای دستیابی به صادرات 3.1میلیارد دلاری خودرو و قطعات صادرات بیش از 6 میلیون دلاری خودرو و لوازم یدکی
Back to top