بررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایران

عصر خودرو: MG GS برخلاف خبر ورودش به بازار که حسابی سر و صدا به پا کرد ورود آرام و تدریجی به بازار داشت، خودرویی بسیار محبوب و مورد احترام در جمع رانندگان به اصطلاح چینی سوار کشورمان به حساب می آید.

Sunday 09 October 2016 - 14:44:00

بررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایرانبررسی MG GS شاسی‌بلند 160 میلیونی بازار ایران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران‌جیب ، موتور مجهز به توربو که در عین حجم کوچک 2 لیتری خود 217 اسب بخار و حدود 350 نیوتون متر گشاور تولید می کند در کنار لیست بلند و بالایی از امکانات و تجهیزات که بر روی بدنه ای با طراحی جذاب و متفاوت نصب شده تضمین می کند که دل افراد بسیاری که از روی فهرست مشخصات فنی ماشین می خرند را ببرد.
این خودرو حدود 6 ماه است و می توانید آن را در خیابان ببینید، به همین دلیل بحثی پیرامون طراحی آن نمی کنیم به جز اینکه جا دارد تا از تیم انگلیسی طراحی MG قدردانی نماییم که لااقل یک خودرو جدید به کشور ما فرستادند که نه تنها زیبا و جذاب است بلکه به هیچ خودروی پرتیراژ دیگری شبیه نیست. حتی شاید بتوان گفت که تویوتا در نسل جدید راو4 از جلو پنجره MG GS  الهام گرفته است!

دو نکته در مورد طراحی بیرون این خودرو کمی آزار دهنده است اول آنکه علیرغم اینکه این خودرو از نظر ابعاد و اندازه تفاوت بسیار ناچیزی با اسپورتج یا توسان دارد ولی به دلیل زیاده روی در طراحی عضلانی و حجم پردازی بدنه، کوچک تر از دو خودروی دیگر به نظر می رسد. به خصوص از نظر طول که حتی با اینکه از اسپورتیج طویل تر است ولی در نگاه کوچک به نظر می رسد.
نکته دوم آزار دهنده این است که به دلیل تلاش برای طراحی اسپرت، شیبی که این ماشین از عقب به جلو دارد به حدی است که در عمل وجود شیشه عقب این خودرو بی معنی شده و دید رو به عقب راننده چندان مناسب نیست، هر چند این نقیصه تا حد زیادی با تجهیز این خودرو به دوربین و حسگر عقب برطرف شده.

از سویی اما شاید هم برای رانندگی در کشوری که رانندگان علاقه زیادی به زدن نور بالا مکرر دارند، نبود دید عقب یک مزیت به حساب بیاید.

این طراحی زیبا اما غیر کاربردی در داخل کابین هم ادامه دارد. به طوری که با اینکه فاصله میان دو محور در این خودرو نسبت قابل توجهی از طول 4500 میلی متری خودرو را به خود اختصاص می دهد و حتی از هوندا CR-V  هم بیشتر است ولی با این حال سرنشینان عقب اگر راننده و سرنشین کمی قد بلند باشند عملا جای چندان بزرگی برای قرار دادن پاهایشان ندارند.

هرچند فضای داخلی برای 4 سرنشین کفایت می کند اما نمی توان این بخش را چندان بزرگ و وسیع برای مسافرت های طولانی مدت توصیف کرد.

به لطف فرم خاص طراحی این خودرو ارتفاع کابین زیاد است و سرنشینان عقب فضای زیادی بالای سر خود دارند. اما به دلیل طراحی خاص درب صندوق، عرض صندوق عقب به قدری کم است که به سختی می توان دو چمدان و آن هم فقط به شرط قرارگیری به صورت ایستاده در کنار هم  قرار داد.

در جلو هم این رویه وجود دارد. صندلی های راننده و سرنشین جلو -که به گرمکن مجهز نیست- با اینکه نرم و راحت هستند اما اگر کمی هیکل درشتی داشته باشید متوجه می شوید که سایز مناسبی ندارد و به راحتی در آن جا نمی گیرید. ضمن اینکه داشبورد خودرو نیز با اینکه طراحی جدید و جذابی دارد اما از اصول ارگونومی بوی چندانی نبرده به شکلی که برای انجام بسیاری از امور باید به جلو خم شوید تا دستتان به دکمه مربوطه برسد.
کیفیت تجهیزات داخلی حتی در مقایسه با خودروهای چینی هم جالب نیست. شاید اگر در عوض هزینه نصب ترمز دستی الکتریکی را کم می کردند ولی در عوض از پلاستیک مرغوب تری برای داشبورد و تو دری ها استفاده می شد، رضایت بیشتری برای خریدار به وجود می آمد.


تجربه رانندگی با MG GS

وجه تمایز این ماشین موتور و رانندگی آن است پس ما هم دیگر حرفی از دیدنی های آن نمی زنیم و سوار خودرو می شویم و به سراغ نادیدنی ها می رویم .

استارتر خودرو که مجهز به سیستم بدون کلید است به نرمی موتور را روشن می کند و صفحه جلو داشبورد روشن می شود و با نمایش نام کمپانی چینی مادر “SAIC MOTOR” به شما خوش آمد می گوید و یادآور می شود که علیرغم همه ادعاها در مورد انگلیسی بودن MG GS، این خودرو همچنان محصولی از یک خودروساز چینی است.
شاید بهتر بود به جای عبارت سایک موتور، لوگوی MG نشان داده می شد. به هر حال ترمز دستی الکتریکی را غیرفعال می کنیم و به حرکت در می آییم.

یک چیز از همان ابتدا مشخص است و آن این است که این خودرو برای راننده دید بسیار خوبی را مهیا می کند و زاویه ستون A طوری انتخاب شده که کمترین مانع را برای دید راننده ایجاد می کند.

هم چنین تعلیق های خودرو به خوبی دست اندازها و ناهمواری های خیابان را جذب می کنند و سواری نرمی را به ارمغان می آورند غربیلک فرمان به نظر کمی بزرگ تر از سایر خودروهاست و به نظر نگارنده فرم خیلی خوش دستی ندارد.

ولی در عوض MG GS هندلینگ فرمان پذیری خوبی دارد و هدایت این خودرو را آسان می کند. نکته دیگری که جای تحسین دارد عملکرد خوب سیستم ترمز است که برای خودرویی با 217 اسب بخار و شتاب تست شده 8.5 ثانیه امری لازم و ضروری است.

اما اصل ماجرا و توانایی های حرکتی این خودرو آن چیزی است که خیلی ها را به سوی خود جذب می کند. چرا که در تستی که ما برگزار کردیم این خودرو حتی از JAC S5 دنده ای توربو نیز که طرف داران جان بر کف خود را دارد نیز به راحتی پیشی می گیرد چه برسد به کره ای های پر زرق و برق و بسیار گران تر و حتی خودرویی مثل تویوتا RAV4  و هوندا CR-V که حدود 100 میلیون تومان با این خودرو اختلاف قیمت دارند.
بنابراین می توان گفت که MG GS یکی از سریعترین خودروهای موجود در بازار است که تا رده های قیمتی 250 میلیون تومان می تواند بسیاری رقبا را پشت سر بگذارد.

مشکل اصلی که این خودرو با آن گریبان گیر است این است که این خودرو ماحصل یک ایده خوب است که به شکل نسبتا بدی توسط چینی ها پیاده سازی شده است. نمونه این رویه اجرای غلط، مشکل جدی ای است که جعبه دنده این خودرو از آن رنج می برد.
تاخیر در تعویض دنده در این جعبه دنده که دوکلاچه نیز هست، به قدری محسوس و آزار دهنده است که ممکن است اگر از این حالت اطلاع نداشته باشید بعد از اولین بار که سوار خودرو می شوید حدس بزنید که خودرو ایراد دارد.
در بسیاری از خودروها وقتی پدال گاز را در لحظه آغاز حرکت از حال سکون تا انتها فشار می دهید، حرکت از سکون کند صورت می گیرد اما به محض فول بوست شدن توربو از بعد از دور موتور حدود 1500 RPM، شتاب ثانویه خودرو آغاز می شود و اکثر خودروهایی که در ابتدا ازشان عقب خواهید افتاد را پشت سر خواهید گذاشت.

این موضوع شاید خیلی از مشتریان را آزار ندهد ولی مشکل اینجاست که جمع کثیری از خریداران این خودرو افرادی هستند که علاقه به رانندگی سریع و چابک دارند و همین علاقه هم باعث شده که به قیمتی مشابه نمونه های کره ای به سراغ این خودرو چینی بیایند.
کارشناسان فنی معتقداند که مشکل مذکور به دلیل برنامه ریزی غلط ECU بوده و این نوید را می دهند که با به روز رسانی نرم افزار آن مشکل تا حدی بهتر می شود اما در صحبتی که با یکی از رانندگانی که اخیرا خودرو خود را آپدیت کرده بود داشتیم، وی تغییر محسوسی را متوجه نشده بود.
راهکاری که ایشان برای دور زدن این مشکل استفاده می کرد این بود که اکثر مواقع برای راه افتادن سریع از لانچ کردن (نگه داشتن همزمان پدال گاز و ترمز و رها کردن ناگهانی پدال ترمز برای آغاز شتاب گیری سریع) استفاده می کرد!

استفاده مکرر از این روش برای خودروهای شهری بسیار مضر است و فشار زیادی روی ماشین وارد می آورد، موجب داغ شدن موتور و گیربکس و صدمات سنگین به اجزای سیستم انتقال قدرت می شود.

هرچند با توجه به اینکه مدیاموتورز (نماینده شرکت SAIC و برند MG) به شدت به دنبال جا انداختن برند MG در ایران و فاصله گرفتن از رقبا است، امید به رفع عیب های فنی در دوره گارانتی وجود داشته باشد.

در واقع این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش خوب سعی در راضی نگه داشتن مشتری های خود دارد می توان امیدوار بود که اگر هم آسیبی به خودرو برسد به راحتی توسط شرکت جبران شود. هرچند باید عنوان کرد که هر گونه تغییرات غیر استاندارد از نصب رینگ های سایز بزرگ گرفته تا نصب چراغ های زنون، خودرو را از شرایط گارانتی خارج می کند. از نقاط ضعف دیگر MG GS این است که صدای بیرون و صدای موتور بیش از حد در داخل کابین شنیده می شود که تا حدی آزار دهنده است. ریشه این مسئله نیز اساسا به کیفیت عایق کاری ضعیف خودرو مربوط می شود که البته مشکلی شایع میان خودروسازان سرزمین اژدهای زرد است.

همچنین در تمامی 6 خودرویی که به هنگام تست این خودرو در محل تست حاضر شده بودند صداهایی از طاقچه و صندوق عقب در حین حرکت به گوش می رسید که ظاهرا به دلیل تنظیم بد پیچ های ضربه گیر درب صندوق عقب و عدم عایق بندی مناسب زاپاس و لقی مربوط به محل نصب باندهای سیستم صوتی بود.
قیمت و شرایط بازار MG GS

هنگامی که این خودرو معرفی شد قیمتی برابر با 139 میلیون تومان داشت که در آن زمان با رقبای کره ای خود اختلافی 15 میلیون داشت ولی  در حال حاضر شرکت مدیاموتورز این خودرو را با تحویل 45 روزه با قیمت 162 میلیون تومان به صورت نقدی به فروش می رساند که با همین قیمت می توان توسان یا اسپورتیج صفر البته با اتاق نسل قبل تهیه نمود و شاید این  موقع کمی تصمیم گیری را سخت تر کند. این قیمت گذاری جسورانه حاکی از اعتماد شرکت وارد کننده به مشتریان خاص خود و کیفیت خودرو است. اما به حال به لطف اوضاع خراب بازار رقبای این خودرو خیلی محدود هستند ولی در بازاری مثل انگلستان این خودرو رقبای سختی همچون نسل جدید قشقایی و اسکودا یتی و … را دارد که در بازار ما موجود نیست.
MG GS با حدود قیمت 162 میلیون تومان در رنج قیمتی رقابتی ای قرار دارد و مشتریان خاص خود را نیز دارد و آینده MG با توجه به روند رو به رشدی که داشته از سایر چینی های بازار روشن تر به نظر می رسد.

در واقع می توان ورود MG GS به بازار ایران را به عنوان یک کراس اوور اسپرت نسبتا خوش قیمت به فال نیک گرفت، آنهم در شرایطی که قدرت موتور مدل های جدید هیوندای توسان و کیا اسپرتیج در پی کاهش حجم از 2.4 لیتر به 2.0 لیتر آب رفته است و MG GS به یک آلترناتیو متفاوت نسبت به این دو کره ای خوشنام بدل شده.
اما با این وجود هم نباید از وجود برخی نقص های مونتاژی و بی دقتی های مهندسی MG GS چشم پوشی کرد، چرا که برای افراد آرامش طلبی که به افت قیمت یا فروش سریع خودرو اهمیت می دهند و خواستار مواجه با چالش های یک موتور توربو نیستند، خرید هیوندای توسان یا اسپرتیج جدید می تواند به مراتب مناسب تر از انتخاب GS باشد که شتاب و هندلینگ کم نظیری دارد و جذابیت فوق العاده ای را بر روی کاغذ نشان می دهد، اما در عمل به اندازه رقبای کره ای خودرو کم دردسر و خوش فروشی نیست.

همچنین افت قیمت چنین خودروهایی معمولا در هنگام فروش دست دوم قابل توجه است، از این رو توصیه می کنیم که اگر طراحی و مشخصات MG GS دلتان را برده است، نیم نگاهی به بازار دست دوم نمونه های کم کارکرد این خودرو داشته باشید، چرا که در بسیاری موارد انتخاب یک خودرو دست دوم کم کارکرد که مرحله افت قیمت اولیه را پشت سر گذاشته، از خرید یک نمونه صفر کیلومتر منطقی تر به نظر می رسد.

برچسب ها

ام جیMG GS
مطالب مرتبط بیشتر
ام جی6 پرو(MG6 Pro) مدل 2022؛ زیبا، اسپرت و کمی هم شباهت به هیوندای! +عکس پیش نمایش مفهومی از یک اتومبیل ورزشی لوکس‌ترین مدل ام‌جی در اروپا عرضه خواهد شد ارزان‌ترین خودروی الکتریکی بازار استرالیا ام جی لینگ هانگ 2021؛ طراحی جدید شاسی بلند چینی موریس گاراژ +عکس ام‌جی گلاستر به زودی عرضه می شود ام جی6 مدل 2021 و معرفی یک فیس لیفت جدید+تصاویر فروش این خودروها به 10 هزار دستگاه در ماه می‌رسد نیسان لیف در برابر ام‌جی زد اس تولید خودروهای پاک MG در چین برای صادرات به اروپا خودروسازان در نیمه راه جنگ اقتصادی خریداران آذویکو به خودرو‌های خود نرسیدند فرمول جدید شرکت صنعت خودرو آذربایجان برای برون رفت از تحریم نارضایتی مشتریان از تاخیر در تحویل خودروهای MG ام جی کارز خودروی برقی کنترل از راه دور تولید می کند جزئیات تحویل تعهدات صنعت خودروی آذربایجان اعلام شد+ جدول خودروساز خصوصی پیشقدم در ایفای تعهدات و تعیین تکلیف مشتریان ام‌جی صفر چند؟ ام‌جی صفر چند؟ ام‌جی صفر چند؟ گزارش تصویری از بازدید وزیر صنعت از خط تولید محصولات MG در سمنان گزارش تصویری از رونمایی خودرو MG RX5 در صنایع اتومبیل سازی فردا با حضور وزیر صمت گزارش تصویری بازدید وزیر صمت از توانمندی های شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا بررسی مشخصات و ویژگی های MG 550 و JAC J5 اتوماتیک در بازار کارکرده افتتاح تعمیرگاه مرکزی ام جی در شرق تهران ژست مدرن و پیشرفته یک ام‌جی محصول جدید ام جی تا پایان سال معرفی می شود تولید و تحویل خودرو MG به مشتریان به موقع انجام می‌شود سریع‌ترین خودروهای داخلی کمتر از 100 میلیون تومان را بشناسید! شرایط فروش عید تا عید خودرو MG360 بازگشت شوالیه با دست پر به ایران پیش فروش MG360 با پیش پرداخت 27 میلیون تومانی قیمت خودرو ام جی در بازار+جدول آزمایش بلندمدت MG6 در بازار دست‌دوم؛ انگلیسی- چینی چابک و بی‌ادعا جعبه‌های تکنولوژی بازار تحویل نخستین سری خودرهای ام جی 360 فروش نقدی MG360 با تحویل 30 روزه تحویل اولین خودروهای MG 360به خریداران گزارش تصویری از حضور مدیاموتورز در نمایشگاه خودرو مشهد فروش لیزینگی خودروهای MG با اقساط بلند مدت شرایط فروش تابستانی خودروهای MG با مزایای فوق العاده گزارش تصویری از همایش سالیانه عاملیت های فروش و خدمات پس از فروش مدیاموتورز مدیاموتورز قدرتمندتر از 10 سال گذشته به فعالیت خود ادامه می دهد آیا کار "MG پارس موتور" در ایران تمام است؟ اهدای هدایای مدیا موتورز به هواداران استرالیایی ام جی شرایط فروش استثنایی خودروهای MG با اقساط بدون کارمزد برای خرید خودرو ام‌جی چقدر باید هزینه کرد+ جدول قیمت آغاز طرح ویژه خرید و جایگزینی خودروهای کارکرده MG شرایط فروش متنوع و جذاب خودروهای MG به مناسبت ماه مبارک رمضان فصل گرما را با کمپین بازدید تابستانه خودروهای MG آغاز کنید حضور مشاور اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در شرکت مدیا موتورز گزارش تصویری از مرکز تست محصولات ام جی جشنواره "عید باران بهاری" مدیا موتورز آغاز شد ابرخودرو الکتریکی ام جی رونمایی شد تدارک گسترده مدیا موتورز برای فصل بهار MG GS مدل 2017 را اقساطی و بدون کارمزد بخرید فروش نقدی و اقساطی محصولات ام جی ویژه نوروز 96 مروری بر غرفه سایک موتور(محصولات MG) در نمایشگاه خودرو تهران فروش نقدی و اقساطی محصولات ام جی در طرح ویژه نوروز فروش فوری خودروهای MG با تحویل فوری و تخفیف ویژه فروش MG6 با شرایط ویژه و تحویل فوری جنگ بر سر رتبه دوم و سوم واردات 95 خودرو فروش ویژه MG GT به مناسبت دهه فجر آغاز فروش محصولات ام جی ویژه دهه فجر همزمان با نمایشگاه خودرو اصفهان فروش اقساطی انواع خودروهای MG با تسهیلات 12 ماهه افزایش رضایت مشتریان مهمترین برنامه مدیاموتورز است استقبال گسترده مشتریان MG از بسته زمستانی راهنمای خرید خودروی صفر در بازار ایران روح RX5 در کراس اور جدید ام جی+تصاویر جادوی سایک موتور با کراس اور 3 سیلندر! شمارش معکوس برای رونمایی MG GS فیس لیفت آغاز طرح زمستانه محصولات ام جی از یکشنبه افتتاح عاملیت جدید خدمات پس از فروش شرکت مدیاموتورز در کرج ZS، نورسیده ام‌جی با مدیا موتورز وارد زمستان شوید فروش ویژه پاییزه محصولات ام جی گزارش تصویری از آزمایش فنی محصولات ام جی در شیراز شاسی بلند اینترنتی MG ZS به نمایش در خواهد آمد فروش اقساطی MG 6 با 60 میلیون وام بدون بهره کراس اور جدید ام.جی 28 آبان رونمایی می شود فروش اقساطی MG GS با 80 میلیون تومان وام اهدای جوایز طرح زوج های خوشبخت MG گزارش تصویری از آزمایش فنی MG GT توسط اصحاب رسانه جوان جویای نام در میان بازی بزرگان فروش اقساطی جدیدترین محصول MG آغاز شد نبـــرد مدعیان قیمت جدیدترین شوالیه ام جی در ایران اعلام شد مقایسه دو خودرو کیا اسپورتیج و ام جی GS + جدول شوالیه شورشگر رونمایی شد مراسم رونمایی ام جی GT رونمایی از خودرو جدید MG در ایران تا پایان شهریور + قیمت طرح زوجهای خوشبخت ام جی آغاز شد طرح فروش نقدی و اقساطی خودروهای ام جی ویژه شهریور 95 حق انتخاب میان چند خودرو در بازار ایران فروش اقساطی محصولات ام جی ویژه مردادماه دومین برنده خودروی MG3 در جشنواره پات 95مشخص شد حجره‌دار کرجی برنده یک خودرو ام جی‌ 3 شد شاسی بلند کامپکت MG را ببینید جشنواره فروش ویژه محصولت ام جی با تخفیف ویژه تولید 10 هزار خودرو بومی با برند اروپائی در آذربایجان شرقی فروش نقدی و اقساطی خودروهای ام جی ویژه بهار ادامه دارد مداد‌رنگی‌های بازار صفر تا 150 میلیون تومان! فروش نقدی و اقساطی محصولات MG آغاز شد 7 خودرو افسانه ای تاریخ رالی قهرمانی جهان طرح فروش محصولات MG ویژه نوروز 95 آغاز شد طرح خرید خودروهای کارکرده "ام جی" توسط شرکت مدیاموتورز فروش اقساطی محصولات MG آغاز شد طرح فروش زمستانه محصولات MG آغاز شد زندگینامه «شوالیه‌های انگلیسی» در ایران حضور ام جی در نمایشگاه خودرو لندن طرح بازدید رایگان زمستانی خودروهای ام جی آغاز می شود MG3 2016 با موتور 1.6 یورو رونمایی از کانسپت رووی در نمایشگاه بین المللی اتومبیل گانجو چین اولین همایش خدمات پس از فروش عاملیت‌های شرکت مدیا موتور برگزار شد فروش ام‌جی GS مدل 2016 آغاز شد برند‌سواری با نازل‌ترین قیمت آیا غول چینی بازمی گردد؟ ارزش گمرکی خودروهای چینی وارداتی اعلام شد پشت فرمان شوالیه بلند‌قامت ام جی جی اس، قدرتمندترین در شاسی بلندهای سایز متوسط جانشین MG 350 با رابط کاربری گوشی‌های اَپِل سفیر صلح چینی‌ها فروش ویژه ام جی 3 با اقساط 15 ماهه بدون کارمزد آغاز شد آیا ام جی در اروپا به فروش خواهد رفت؟
Back to top