غزال ایرانی را برای بیننده عام ساختم

عصر خودرو- کارگردان مستند غزال ایرانی گفت: این مستند را برای مخاطب عام ساخته ام و اگر از شیوه تدوین غیرخطی استفاده می کردم ارتباط مخاطب با فیلم تا حدی قطع می شد.

Sunday 02 October 2016 - 10:39:00

غزال ایرانی را برای بیننده عام ساختم

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، وحید فرجی کارگردان و تهیه کننده مستند غزال ایرانی در آیین رونمایی از این مستند یکساعته اظهار کرد: همیشه می خواستم مستندی در زمینه تلاش های جوانان ایرانی در مسیر موفقیت های علمی بسازم که این امر با غزال ایرانی محقق شد.
مستند یادشده در مورد فعالیت 20 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران برای ساخت خودروی خورشیدی و شرکت در مسابقات جهانی خودروی خورشیدی استرالیاست که توانسته اند به مقام هفتم این رقابت ها از میان 11 تیم برتر شرکت کننده دانشجویی دست یابند.
این مستند که عصر شنبه برای اولین بار در تالار سوره حوزه هنری به نمایش درآمد؛ به مدت 60 دقیقه تلاش های این دانشجویان را به نام گروه غزال 3 در ایران تابستان سال گذشته و سپس در مسابقه ای با عبور از سه هزار کیلومتر در استرالیا و رسیدن به خط پایان نمایش می دهد.
وحید فرجی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چرا شیوه تدوین خطی را برای این مستند انتخاب کرده اید گفت: موضوع مستند در مورد ساخت خودرو و مسابقه و قوانین آن به اندازه کافی پیچیده بود و ما نخواستیم با انتخاب شیوه تدوین دیگری بر پیچیدگی های آن بیافزاییم.
وی افزود: از جذابیت ظاهری اثر گذشتیم تا ارتباط بیننده با آن قطع نشود و دلیل عمده نیز این بود که غزال ایرانی را برای بیننده عام ساخته ام.
این مستندساز در مورد اینکه آیا غزال ایرانی به نمایش عمومی نیز در خواهد آمد یا خیر گفت: اولین هدف ما نمایش این مستند در فضاهای دانشگاهی است برای اینکه دانشجویان دیگر نیز به خودباوری برسند.
وی افزود: مقصد جشنواره این مستند نیز جشنواره سینما حقیقت است که آذر ماه پیش رو در تهران و مخصوص فیلم های مستند برگزار می شود.
فرجی در مورد زمان صرف شده برای غزال ایرانی هم گفت که چهار ماه در ایران و حدود 20 روز در استرالیا فیلمبرداری کردیم و بیش از 6 ماه نیز برای تدوین و مراحل پس از تولید وقت گذاشتیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر این مستند یک قدم به پروژه های ملی مانند ساخت خودروهای خورشیدی کمک کرده باشد من به هدف خود در ساخت غزال ایرانی رسیده ام.
سلیم غفوری مدیر شبکه مستند سیما نیز در مراسم رونمایی از این فیلم با ابراز امیدواری از اینکه غزال ایرانی از تلویزیون به زودی پخش شود گفت: فرجی در مورد موضوعاتی فیلم مستند ساخته است که دغدغه نظام و جامعه بوده اند.

برچسب ها

خودرو خورشیدی
مطالب مرتبط بیشتر
خودروی خورشیدی جدید تویوتا می تواند تا ابد حرکت کند نخستین خودروی خورشیدی هیوندای معرفی شد تازه‌ترین خبرها از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان دوربردترین خودروی خورشیدی جهان خودروی هوشمندی که با خزه تهویه می شود خودروی خورشیدی هاوین تولید شد خودرو کاملا خورشیدی برنده جایزه تغییرات آب‌وهوا شد خودروی هلندی برترین اتومبیل خورشیدی دنیا شد دلایل غیبت غزال ایرانی 4 در مسابقات استرالیا آغاز مسابقات خودروهای خورشیدی در استرالیا سریع‌ترین خودروی الکتریکی خورشیدی را ببینید+تصاویر خودروی استرالیایی مجهز به 284 سلول خورشیدی برق و خورشید جایگزین مصرف بنزین در ایران می‌شود؟ خودروی برقی با سیستم شارژ خورشیدی به بازار می آید خودرو خورشید 2019 به بازار می آید خودرو خورشیدی غزال ایرانی 2 رونمایی شد رونمایی از ماکت خودرو خورشیدی سپهر در دانشگاه علم و صنعت نخستین خودرو خورشیدی دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد همکاری تسلا و پاناسونیک برای ساخت پنل خورشیدی خودرو «غزال ایرانی» در «سینما روایت» اکران و نقد می‌شود خودروسازان ما را در ساخت مستند «غزال ایرانی» یاری ندادند نسل چهارم غزال ایرانی به خودرو شهری تبدیل می شود خودرو خورشیدی غزال 4 در راه است «خودرو خورشیدی غزال 3» در کیش به نقطه پایان رسید + تصاویر تمرکز بر طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی 4 خوردو خورشیدی غزال 3 به بندرعباس رسید خودروی خورشیدی به بندر عباس می رود نسل سوم خودرو خورشیدی ' غزال ' به اصفهان رسید دیدار ابتکار با خورشید سواران خودرو خورشیدی غزال 3 فردا وارد یزد می‌شود خودرو خورشیدی غزال ایرانی به قم رسید خودرو خورشیدی «غزال 3» تور دریای خزر تا خلیج فارس را آغاز کرد فناوری بی‌سیم، ارتباط خودروها و جذب انرژی خورشید از بدنه اولین خودرو برق خورشیدی وارد ایران شد رقابت فرمول یک خودروهای الکتریکی بدون راننده حضور اتوبوس خورشیدی در ناوگان حمل و نقل عمومی تبت ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران رونمایی از خودرو خورشیدی و ربات پرنده در همدان شادی تیم ایران پس از عبور غزال ایرانی از خط پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی مسابقه اتومبیل های خورشیدی در استرالیا غزال ایرانی در مسابقات خودروهای خورشیدی در استرالیا دوپینگ خودرو خورشیدی دانشگاه میشیگان با فناوری پیش بینی آفتاب آغاز رقابت غزال ایران با حریفان جهانی در مسابقات خودروهای خورشیدی مسابقه خودروهای خورشیدی در استرالیا آغاز شد خودرو خورشیدی غزال ایرانی مجوز ورود به مسابقات جهانی گرفت
Back to top