تازه‌ترین خبرها از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان

عصر خودرو- پژوهشگران "دانشگاه میشیگان"، طراحی جدیدی برای خودروی خورشیدی این دانشگاه ارائه داده‌اند که کارایی آن را افزایش می‌دهد.

Monday 22 July 2019 - 12:22:00

تازه‌ترین خبرها از تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان

 به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از ایسنا ، گروهی از پژوهشگران "دانشگاه میشیگان"(UMich) امیدوارند که سیستم الکتریکی و سلول‌های خورشیدی فشرده آنها بتوانند خودروی خورشیدی را در "رقابت خودروهای خورشیدی بریجستون"(WSC) که در پاییز سال جاری برگزار می‌شود، شارژ کنند.

این گروه، از جدیدترین وسیله نقلیه خود رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه موسوم به "الکترام"(Electrum)، طراحی بسیار محکمی دارد و براساس وسیله نقلیه پیشین این گروه موسوم به "نوام"(Novum) ساخته شده است.

با نگاه کردن به الکترام می‌توان طراحی نوام را در آن دید اما این خودروی جدید، تفاوت‌هایی با خودوری پیشین دارد. شکل بدنه الکترام، کمی نوک‌تیزتر است و اتاقک آن چهار اینچ به قسمت جلو نزدیک‌تر شده است. قسمت عقب خودرو که پنل‌های خورشیدی در آن قرار دارند، کمی کشیده‌تر و پهن‌تر است.

"ابی‌گیل سیگال"(Abigail Siegal)، مدیر تجاری این گروه گفت: هدف از انجام شدن این تغییرات، افزایش کارایی خودروی خورشیدی است.

این گروه در طراحی الکترام، فضای بیشتری برای سلول‌های خورشیدی در نظر گرفتند و از شکل فشرده‌تر آن استفاده کردند. پژوهشگران به جای شکل مستطیل، شکل ذوزنقه را برای سلول‌های خورشیدی انتخاب کردند.

پژوهشگران در سیستم این خودروی جدید، به جای باتری‌های لیتیوم- یونی، از ابزار پیشرفته‌تری استفاده کردند. آنها جزئیات طرح خود را فاش نکردند اما هدف خود را تقویت سیستم خودرو برای افزایش کارایی آن معرفی کردند.

"ریشاب گوئل"(Rishabh Goel)، از مهندسان برق این گروه گفت: تیم خودروی خورشیدی دانشگاه میشیگان، امسال بیش از یک گروه معمولی عمل خواهد کرد. گروه ما، تلاش بسیاری برای همکاری و تقسیم اطلاعات آغاز کرده است. یکی از موضوعات مهمی که آموختیم، این بود که ما فقط سیستم‌ نمی‌سازیم؛ بلکه در حال ساخت یک خودرو هستیم. اگر بخواهیم در این مسابقات موفق شویم، باید بتوانیم به سرعت از عهده هر کاری برآییم.

دانشجویان حاضر در این گروه قصد دارند تا چند هفته آینده، به ساخت قسمت‌های گوناگون خودرو و یافتن منابع مواد مورد نیاز ادامه دهند.

"زاک پایپر"(Zack Piper)، از مهندسان مکانیک این گروه گفت: ما همیشه سعی داریم شرکت‌ها و حامیان مالی را برای شراکت در پروژه‌های خود پیدا کنیم. هر کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم، ما را برای پیشرفت‌های آینده آماده می‌کند.

برچسب ها

خودرو خورشیدی
مطالب مرتبط بیشتر
خودروی خورشیدی جدید تویوتا می تواند تا ابد حرکت کند نخستین خودروی خورشیدی هیوندای معرفی شد دوربردترین خودروی خورشیدی جهان خودروی هوشمندی که با خزه تهویه می شود خودروی خورشیدی هاوین تولید شد خودرو کاملا خورشیدی برنده جایزه تغییرات آب‌وهوا شد خودروی هلندی برترین اتومبیل خورشیدی دنیا شد دلایل غیبت غزال ایرانی 4 در مسابقات استرالیا آغاز مسابقات خودروهای خورشیدی در استرالیا سریع‌ترین خودروی الکتریکی خورشیدی را ببینید+تصاویر خودروی استرالیایی مجهز به 284 سلول خورشیدی برق و خورشید جایگزین مصرف بنزین در ایران می‌شود؟ خودروی برقی با سیستم شارژ خورشیدی به بازار می آید خودرو خورشید 2019 به بازار می آید خودرو خورشیدی غزال ایرانی 2 رونمایی شد رونمایی از ماکت خودرو خورشیدی سپهر در دانشگاه علم و صنعت نخستین خودرو خورشیدی دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد همکاری تسلا و پاناسونیک برای ساخت پنل خورشیدی خودرو غزال ایرانی را برای بیننده عام ساختم «غزال ایرانی» در «سینما روایت» اکران و نقد می‌شود خودروسازان ما را در ساخت مستند «غزال ایرانی» یاری ندادند نسل چهارم غزال ایرانی به خودرو شهری تبدیل می شود خودرو خورشیدی غزال 4 در راه است «خودرو خورشیدی غزال 3» در کیش به نقطه پایان رسید + تصاویر تمرکز بر طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی 4 خوردو خورشیدی غزال 3 به بندرعباس رسید خودروی خورشیدی به بندر عباس می رود نسل سوم خودرو خورشیدی ' غزال ' به اصفهان رسید دیدار ابتکار با خورشید سواران خودرو خورشیدی غزال 3 فردا وارد یزد می‌شود خودرو خورشیدی غزال ایرانی به قم رسید خودرو خورشیدی «غزال 3» تور دریای خزر تا خلیج فارس را آغاز کرد فناوری بی‌سیم، ارتباط خودروها و جذب انرژی خورشید از بدنه اولین خودرو برق خورشیدی وارد ایران شد رقابت فرمول یک خودروهای الکتریکی بدون راننده حضور اتوبوس خورشیدی در ناوگان حمل و نقل عمومی تبت ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی (3) توسط تیم خودرو خورشیدی دانشگاه تهران رونمایی از خودرو خورشیدی و ربات پرنده در همدان شادی تیم ایران پس از عبور غزال ایرانی از خط پایان مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی مسابقه اتومبیل های خورشیدی در استرالیا غزال ایرانی در مسابقات خودروهای خورشیدی در استرالیا دوپینگ خودرو خورشیدی دانشگاه میشیگان با فناوری پیش بینی آفتاب آغاز رقابت غزال ایران با حریفان جهانی در مسابقات خودروهای خورشیدی مسابقه خودروهای خورشیدی در استرالیا آغاز شد خودرو خورشیدی غزال ایرانی مجوز ورود به مسابقات جهانی گرفت
Back to top