با دستکاری نرم افزار سیستم امنیتی

دو جوان آمریکایی بیش از 100 دستگاه جیپ و دوج را ربودند

عصر خودرو- دو جوان آمریکایی با سوء‌استفاده از یک قطعه نرم‌افزاری بیش از 100 دستگاه از خودروهای فیات-کرایسلر را به سرقت بردند.

Sunday 07 August 2016 - 17:13:00

دو جوان آمریکایی بیش از 100 دستگاه جیپ و دوج را ربودند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از آسوشیتدپرس، این سارقان برنامه امنیتی خودروها را دستکاری کردند تا با کلید الکترونیکی خود بتوانند درب آنها را باز کنند.

این دو سارق باهوش به نام‌های مایکل آرک 24 ساله و جسی زلایای 22 دوساله متهم به استفاده از یک نرم ‌افزار رایانه‌ای غیرقانونی برای سرقت بیش از 100 خودروی جیپ و دوج هستند و احتمالا از آسیب‌پذیری الکترونیکی خودروها برای این کار بهره برده اند.

آن‌ها متهم هستند که از یک لپ‌تاپ برای برنامه‌ریزی مجدد سیستم امنیت الکترونیکی خودروها استفاده کرده‌اند تا بتوانند با کلید خود آنها را باز کنند. خودروهای دزدیده شده از یک نرم‌افزار مشترک برخوردارند که توسط تکنسین‌های خودرو و نمایندگی‌ها استفاده می‌شود.

با استفاده روزافزون رایانه در خودروها، کسانی که از دانش و توانایی لازم برخوردار باشند، می‌توانند به سیستمهای الکترونیکی آنها دست ببرند.

اگرچه خودروسازان در سالهای اخیر تلاش زیادی کرد‌ه‌اند تا امنیت لازم را ایجاد کنند، اما هکرها با انگیزه‌های متعدد همیشه راهی برای نفوذ پیدا می‌کنند.

شرکت فیات- کرایسلر به همراه پلیس آمریکا در حال تحقیق روی روشی هستند که سارقان بوسیله آن به پایگاه داده کدها برای جایگزین کردن کلید دست پیدا کرده اند.

 

برچسب ها

هک کردن اتومبیل
Back to top