اسامی خودروهایی که به‌راحتی هک می‌شوند

عصر خودرو- این روزها سارقان، خودروهای بدون کلید/Keyless Cars را به‌راحتی پس از هک کردن می‌دزدند؛ بدون اینکه کلیدی در دست داشته باشند.

Saturday 13 October 2018 - 15:59:00

اسامی خودروهایی که به‌راحتی هک می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از خبرآنلاین، افزایش سرقت از این نوع به میزان 29 درصد از سال 2014 بدین سو بر اساس آمار اداره ملی آمار آمریکا نشان می‌دهد ضعف در فناوری امنیتی خودرو باعث شده است تا هکرها به‌راحتی به داخل خودرو دسترسی پیداکرده و آن را به سرقت ببرند.{لینک}

از هر 5 قربانی این نوع سرقت خودرو سه نفرشان اعلام کردند که دیگر به‌سوی خودروی بدون کلید/ Keyless car نخواهند رفت.
گفته می‌شود 7 راه آسان برای هک چنین خودروهایی وجود دارد که به شرح زیر است:

1-     ورود از طریق هک رله خودرو، درحالی‌که سیگنال به داخل خانه نرسیده و جعبه رله برای تقویت سیگنال مورد سوءاستفاده هکرها قرار می‌گیرد و اجازه می‌دهد تا سارق به‌راحتی به داخل خودرو دسترسی پیدا کند.

2-     نرسیدن عمدی سیگنال به خودرو از طریق سیستم جمینگ و اختلال در سیگنال رسانی، روش بعدی هکرها برای دست یافتن به داخل خودروی بدون کلید است. زدن قفل فیزیکی به فرمان یا پدال می‌تواند مانع از سرقت خودرو شود.

3-     هک سیستم مانیتورینگ تایرهای خودرو و گول زدن سنسورهای تایر روش بعدی برای هک خودرو محسوب می‌شود.

4-     اتصال خودرو به اینترنت و اپلیکیشن‌های ردیابی در خودرو می‌تواند طعمه هکرها قرارگرفته و از این طریق خودرو را هک کنند.

5-     سیگنال DOS یا باگ روی وای فای شبکه متصل به خودرو برای شات دان کردن ایربگ، غیرفعال کردن ترمز خودرو هنگام سرقت و یا باز کردن درب‌های خودرو روش بعدی است که معمولاً با استفاده از پسورد پیش‌فرض موردحمله واقع می‌شود.

6-     پورت عیب‌یابی در خودرو که اجازه می‌دهد تا مکانیک‌ها در گاراژ بتوانند دست به عیب‌یابی بزنند نیز روش بعدی هکرها برای باز کردن خودروی بدون کلید است. کیت‌های 50 پوندی در این زمینه در بازار به فروش رسیده و هکرها کار خود را با همین کیت‌ها جلو می‌برند.

7-     ارسال لینک آلوده به داخل شبکه خودرو و کلیک توسط راننده باعث ارسال اطلاعات حیاتی ازجمله پسورد خودرو به‌سوی هکرها می‌شود.

اما خودروهایی که این روزها به‌راحتی هک می‌شوند به شرح زیر است:

آئودی: A3،A4 و A6

بی ام و: 730D

سیتروئن: DS4 Crossback

فورد: گالاکسی/ Eco sport

هوندا: HR-V

هیوندای: سانتافه CRDi

کیا: اپتیما

لکسوس: RX 450h

مزدا: CX-5

مینی: Clubman

میتسوبیشی: Outlander

نیسان: قشقایی و Leaf

واکسول(واکسال): Ampera

رنجرور: Evoque

رنو: Traffic

سِسانگ یانگ: تیوولی Xdi

سوبارو: levorg

تویوتا: Rav4

فولکس واگن: Golf GTD و Touran 5T

برچسب ها

هک کردن اتومبیلهکرهاهکر
مطالب مرتبط بیشتر
حملات سایبری صنعت خودرو را تهدید می‌کند استفاده از فناوری کوانتومی برای ارتقای امنیت خودروهای خودران تسلاموتورز هم برای استخراج ارزهای دیجیتالی هک شد طراح ویروس سرقت بنزین شکار شد نرم افزار ضد هکر برای خودروهای خودران باج 100 هزار دلاری اوبر به هکرها اوبر هک اطلاعات 57 میلیون مشتری و راننده را مخفی کرد هلندی‌ها تسلا را هک کردند کشف آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در خودروهای متصل صدور دستورالعمل جدید امنیت سایبری برای خودروهای هوشمند در انگلیس روش جدید برای هک خودروهای بدون سوئیچ خودروهای جدید در برابر حملات سیا آسیب پذیرتر هستند نا امن بودن نرم افزار خودرو در برابر هک سیا رد شد هکرها در کمین خودروهای هوشمند فناوری جدید دزد خودرو را از راه دور به دام انداخت باج خواهی 70 هزار دلاری هکرها سیستم حمل و نقل سان فرانسیسکو را رایگان کرد درخواست آمریکا از خودروسازان برای اولویت دادن به امنیت سایبر ساخت نرم‌افزار خودران برای خودرو توسط هکر 26 ساله به قیمت 999 دلار هکرها در کمین خودروهای هوشمند دو جوان آمریکایی بیش از 100 دستگاه جیپ و دوج را ربودند بازداشت دو هکر تگزاسی که 30 خودروی جیپ را دزدیدند اتحاد خودروسازان برای مقابله با هک اتومبیل‌ها حبس ابد برای هک خودرو هک کردن اتومبیل یک تهدید واقعی یا شایعه‌ای ترسناک؟
Back to top