عضو هیئت رئیس مجلس در گفتگو با «عصرخودرو» مطرح کرد:

حرکت نقدینگی از بانک‌ها به سمت صنعت خودرو

عصر خودرو- عضو هیئت رئیس مجلس گفت:با کاهش نرخ سود بانکی نقدینگی از بانک‌ها به سمت صنعت به‌خصوص صنعت خودرو حرکت خواهد کرد و در آینده شاهد رشد و رونق این صنعت خواهیم بود.

Saturday 09 July 2016 - 21:55:00

حرکت نقدینگی از بانک‌ها به سمت صنعت خودرو

محمد قسیم عثمانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس بابیان اینکه جریان پول و سرمایه جریانی است که تابع دو عامل یعنی بازده و نرخ سود و ریسک یا خطرپذیری است، به خبرنگار پایگاه خبری «عصرخودرو» گفت: با  کاهش نرخ سود بانکی زمینه برای کاهش نرخ تسهیلات بانکی نیز فراهم می‌شود که این موضوع رونق تولید و صنعت خودرو را در پی خواهد داشت.
نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاهش نرخ سود بانکی باعث می‌شود بخشی از نقدینگی که جذب بانک‌ها شده از بانک خارج و مسیر دیگری را پیدا کند و این مسیر می‌تواند بازارهای مختلفی ازجمله مسکن ، صنعت خودرو و غیره باشد. 
وی افزود:با کاهش نرخ سود بانکی  نقدینگی وارد چرخه اقتصاد خواهد شد و قطعاً صنایع ازجمله صنعت خودرو نیز از این موضوع بی‌بهره نخواهند ماند و در آینده شاهد رشد و رونق صنایع کشور خواهیم بود.
عثمانی تصریح کرد: با کاهش نرخ سود سپرده بانکی و با توجه به کاهش تورم اکنون فصل آن است که سود سپرده‌های بانکی هم کاهش پیدا کند که این کاهش باعث خواهد شد بهای تمام‌شده پول در اقتصاد پایین آید و منابع به‌جای اینکه به سمت بانک‌های سوق پیدا کنند به سمت بازار، تولید ، صنعت و طرح‌های نیمه‌تمام و رفع رکود و بیکاری بروند.

برچسب ها

سود سپرده‌های بانکی
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top