نگاهی به ویژگی‌های دانگ فنگ H30 cross

می‌خواهم شاسی‌بلند باشم

عصر خودرو- مینی کراس‌اوورها یا به قول بعضی خودروهای مینی شاسی را می‌توان ‌هاچ‌بک‌هایی دانست که با داشتن اندکی ارتفاع بیشتر از سطح زمین سعی در نزدیک‌کردن خود به شاسی‌بلند‌ها دارند؛ درست مانند انسان‌هایی که با پوشیدن کفش پاشنه‌بلند چند سانتی‌متری به قد خود اضافه می‌کنند‌. مینی کراس‌اوور‌ها در بازار ایران قدمت چندانی ندارند و شاید مطرح‌شدن این کلاس از خودروها در بازار ایران را بتوان همزمان با حضور لیفان X50 دانست‌.

Sunday 26 June 2016 - 12:29:00

می‌خواهم شاسی‌بلند باشم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، چندی پیش ایران خودرو از دانگ‌فنگ H30 کراس که در کلاس ذکر شده قرار دارد، رونمایی کرد که با توجه به قیمت رقابتی‌اش بسیار مورد توجه قرار گرفت به همین بهانه و با این مقدمه نگاهی می‌کنیم به ویژگی‌های این ‌هاچ‌بک قد‌بلند چینی.

طراحی
H30 cross ‌در نمای جلو با وجود چراغ‌های کشیده‌، جلو پنجره باریک و قطعه پلاستیکی سپر یک طراحی ساده با اندکی چاشنی خشونت دارد‌. نمای جانبی هم با خط مورب روی در‌‌ها و گلگیر عقب شیک و امروزی بوده و در عین حال وجود فلاپ‌های روی گلگیر‌ها که با ضربه‌گیر‌های زیر در‌‌ها به صورت یکپارچه هستند، به عضلانی‌شدن این نما و نزدیک‌شدن به یک SUV واقعی کمک می‌کند‌. H30 cross در نمای عقب به لطف چراغ‌های امتداد‌یافته روی ستون‌ها بلند‌تر از آنچه هست، به نظر می‌رسد و همان چاشنی خشونت نمای جلو در نمای عقب هم به لطف ضربه‌گیر بزرگ روی سپر و قطعه دیفیوزر مانند زیر آن‌، قابل مشاهده است. کابین H30 cross هم با توجه به همکاری نزدیک دانگ‌فنگ با پژو در قسمت‌هایی مانند درب جعبه داشبورد و ساعت دیجیتال بالای قسمت میانی شبیه به ساخته‌های پژو است که در مجموع کابین هماهنگ و مناسبی است ضمن اینکه با وجود مانیتور بزرگ موجود در قسمت میانی داشبورد و قطعات طرح چوب و فلز سعی در نمایش جلوه‌ای لوکس‌تر از خودرویی در این سطح قیمت دارد‌.

ابعاد و فضای داخلی
H30 cross دارای طول‌، عرض و ارتفاع به ترتیب 4351‌، 1760 و 1528 میلی‌متر به همراه فاصله بین دو محور 2610 میلی‌متر است که با این ابعاد اندکی طویل‌تر و عریض‌تر از رقیبش لیفان X50 بوده اما به میزان جزئی کوتاه‌قد‌تر است ضمن اینکه در فاصله دو محور 6 سانتی‌متر بزرگ‌تر از X50 و 16.5 سانتی‌متر بزرگ‌تر از پژو 206 بوده که نوید‌دهنده فضای خوب برای سرنشینان است.
از لحاظ فضای صندوق بار هم H30 cross با داشتن فضای 417 لیتری که با تا کردن صندلی‌های عقب تا 1137 لیتر گسترش می‌یابد، به نسبت ابعاد خودرو فضای بار بسیار خوبی داشته و از بابت استفاده خانوادگی نگرانی ایجاد نمی‌کند.

مشخصات فنی
دانگ‌فنگ H30 cross از پیشرانه مشهور TU5 پژو استفاده می‌کند که برای ایرانیان پیشرانه آشنایی است‌. این پیشرانه 4سیلندر 1.6 لیتری روی H30 cross توانایی تولید حداکثر 105 اسب بخار قدرت یعنی 5 اسب بخار کمتر از حالتی که روی پژو  206 تیپ5 نصب است دارد که به اختلاف در برنامه‌ریزی‌های نرم‌افزاری برمی‌گردد و با تولید حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر و با استفاده از یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت نام آشنای Aisin ژاپن قادر است تا این مینی کراس‌اوور چینی را با مصرف کردن حدود 7 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی در مدت زمان 12.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسانده و در نهایت تا حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه دهد‌.

امکانات رفاهی و ایمنی
مهم‌ترین امکانات رفاهی H30 cross شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک‌، سانروف‌، سنسور پارک عقب‌، سیستم صوتی و تصویری مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی لمسی و بلوتوث‌، فرمان چرمی مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی و‌... است که تقریبا همسطح با رقیبش لیفان X50 بوده و برای خودرویی با سطح قیمتی زیر 50 میلیون تومان بسیار عالی است‌.
از لحاظ ایمنی هم H30 cross با داشتن ترمز‌های مجهز به سیستم ABS و EBD و 4 عدد ایربگ در مقابل رقبای 2 ایربگ خود از ایمنی بسیار مناسبی برخوردار است‌.

سخن پایانی
دانگ‌فنگ H30 cross در بازار ایران با دو دسته رقیب روبه‌روست؛ نخست رقبای همکلاس که در بین آنها فقط لیفان X50 با آن قابل مقایسه بوده و خودرو‌هایی مثل سانگ یانگتیوولی و رنو کپچر با توجه به فاصله قیمتی زیاد با H30 cross در بخش دیگری از بازار به رقابت می‌پردازند‌. دسته دیگر رقبای قیمتی بوده که تعداد زیادی خودروهای ایرانی و چینی زیر 50 میلیون تومان را شامل می‌شود‌.
H30 cross در مجموع در مقابل رقبا تقریبا از هیچ نظر کم نمی‌آورد و توانسته مجموعه‌ای هماهنگ را با قیمتی مناسب گرد آورد و می‌تواند انتخابی ایده‌آل برای افرادی باشد که به دنبال یک خودرو با ظاهری نسبتا اسپرت و در عین حال راحت برای استفاده شهری و خانوادگی در این محدوده قیمتی هستند.
لازم به ذکر است که سری نخست دانگ‌فنگ H30 cross با قیمت حدود 44میلیون تومان در مرداد ماه سال جاری از سوی ایران خودرو تحویل خریداران خواهد شد‌.

برچسب ها

دانگ فنگ
مطالب مرتبط بیشتر
توسعه همکاری بهمن موتور و دانگ فنگ سوکون کوچک ترین خودروی دانگ فنگ؛ ارزان تر از 5 هزار دلار! +عکس نمایش قدرت به سبک سایپادیزل دانگ فنگ با منگشی ام-ترین همه را غافلگیر کرد! دانگ فنگ هائوجی؛ شاسی بلند لوکس ارزان قیمت چینی! +عکس دانگ فنگ اس50: نسخه چینی نیسان سیلفی با قلب الکتریکی +عکس دانگ فنگ E3؛ فناورانه، ساده در یک مجموعه جمع و جور! +عکس مجموعه کاملی از آپشن های روز در یک قیمت رقابتی+عکس جدایی دانگ فنگ از کیا دانگ فنگ سریع ترین "مینی ون" جهان را معرفی کرد +عکس خودروی سطح متوسط دانگ فنگ مناسب برای شهرهای آلوده! +عکس کراس اوور جدید از دانگ فنگ و انتخاب پیشرانه سنتی چینی برای آن! +عکس خودرو Voyah Free؛ شاسی بلند 684 اسب بخاری دانگ فنگ! +عکس نگاهی به سدان آئولوس، خودرو جدید تولیدی در کشور دانگ فنگ S50؛ سدان چینی بر پایه نیسان سیلفی +عکس E70؛ سدان خانوادگی جدید "دانگ فنگ" با مجموعه ای از امکانات روز+عکس کراس اوور ارزان قیمت دانگ فنگ با طراحی و امکانات روز دانگ فنگ AX4؛ کراس اوور کوچک چینی با مجموعه ای از امکانات ایمنی +عکس دانگ فنگ ال60؛ سدان جمع و جور با مجموعه ای از امکانات سرگرمی و ایمنی+عکس شاسی بلند درشت اندام "دانگ فنگ" با یک برچسب قیمت اقتصادی! +عکس شاسی بلند 2021 دانگ فنگ با نمایشگر 15 اینچی+ عکس گلوری 580؛ مهمان آینده بازار ایران آخرین سنگر نیسان در چین دانگ فنگ ایولوس؛ سدان 10 هزار دلاری چینی با تجهیزات روز +تصاویر تی5؛ کراس اوور جدید دانگ فنگ +تصاویر ونوشا شینگ؛ شاسی بلند 15 هزار دلاری گروه دانگ فنگ+ تصاویر گروه بهمن عقد قرارداد همکاری با دانگ فنگ موتور را تکذیب کرد پایان همکاری رنو و دانگ فنگ کاهش سهام دانگ فنگ در پژو فروش سهام دانگ‌فنگ در پژو تولید ال 90 و دانگ فنگ متوقف شد احیای همکاری پژو و دانگ‌فنگ گروه خودروسازی PSA و دانگ‌فنگ 4 هزار کارگر خود را اخراج می‌کنند دو محصول جدید دانگ فنگ به ایران خودرو رسیدند قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل در بازار دانگ فنگ H30 بخریم یا نه؟ قیمت انواع محصولات ایران خودرو 16 دی97 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 4 ی 97 قیمت جدید محصولات ایران خودرو منتشر شد دانگ فنگ 3 میلیون تومان ارزان شد بررسی و مقایسه سایپا کوئیک با دانگ‌فنگ H30 Cross آینده جذاب دانگ‌فنگ با 50 میلیون تومان چه خودرو‌هایی می‌توان خرید؟ +جدول گزارش تصویری از گردهمایی خودروهای H30 Cross شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو(آپکو) جعبه‌های تکنولوژی بازار شراکت رنو-نیسان و دانگ فنگ برای تولید خودروهای الکتریکی برنامه ای برای خرید فیات-کرایسلر نداریم دانگ‌فنگ بیش از 250 هزار دستگاه خودرو فروخت قیمت انواع محصولات ایران خودرو 18 تیر 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 17 تیر 96 قیمت انواع محصولات ایران خودرو 15 تیر96 دانگ فنگ بیش از 245 هزار دستگاه خودرو فروخت آیا DF و FAW ادغام می‌شوند؟ هوندا و دانگ فنگ در چین کارخانه جدید می‌زنند پشت فرمان ارزان ترین خودرو اتوماتیک ایــران پژو سیتروئن و دانگ فنگ خودروهای برقی می‌سازند سلام ووهو ثبت‌نام خودرو جدید H30 Cross بزودی از سوی ایران‌خودرو ارزان ترین خودرو اتوماتیک بازار در راه است «دانگ فنگ»، محصول بعدی ایران خودرو بازدید رایگان موتور کامیون‌های دانگ فنگ T/D375 و البرز
Back to top