در بازار خودروهای شاسی‌بلند زیر 100 میلیون تومان هایما S7 بخریم یا گریت وال H6؟

چشم‌بادامی‌های بلند‌قامت

عصر خودرو: یکی از کاربردی‌ترین کلاس‌های خودرویی که به‌تازگی توسط ایرانی‌ها کشف شده و البته تمامی محصولات حاضر در این کلاس نیز از فروش نسبتا خوبی برخوردارند، کراس‌اوورهای کامپکت است. این رده که در واقع خودروهای شاسی‌بلند جمع‌و‌جور و کاربردی را شامل می‌شود، با توجه به جثه بزرگ (نسبت به سدان‌های سایز متوسط و کامپکت) و همچنین امکانات و فضای مناسب، بازار خوبی برای خود دست و پا کرده‌اند. برای مثال، هیوندای ix35 در دوره‌ای نسبتا طولانی، پرفروش‌ترین خودروی بازار ایران به شمار می‌رفت که خود گزینه‌ای حاضر در این کلاس است و البته اگر قصد خرید یک شاسی‌بلند تا مرز 100 میلیون تومان و البته صفر کیلومتر داشته باشید، باز هم همین کراس‌اوورهای جمع‌و‌جور و سایز متوسط چینی است که جوابگوی شما خواهند بود.

Friday 05 February 2016 - 13:32:00

چشم‌بادامی‌های بلند‌قامتچشم‌بادامی‌های بلند‌قامتچشم‌بادامی‌های بلند‌قامتچشم‌بادامی‌های بلند‌قامتچشم‌بادامی‌های بلند‌قامتچشم‌بادامی‌های بلند‌قامتچشم‌بادامی‌های بلند‌قامتچشم‌بادامی‌های بلند‌قامت

 به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هرچند که این روزها تنوع خودروهای چینی موجود در بازار ایران روز به روز در حال افزایش است و از آن طرف چینی‌ها نیز به تدریج به کیفیت محصولات خود می‌افزایند، اما اگر خواسته باشیم همین روزها یک شاسی‌بلند چینی صفر کیلومتر بخریم، چه گزینه‌های خوش‌چهره‌ای پیش رویمان قرار خواهد گرفت؟! به نظر می‌رسد هاوال S7 از گروه خودروسازی ایران خودرو و همچنین هاوال H6 محصول دیار خودرو، 2 گزینه‌ای هستند که به‌تازگی به بازار کشور راه پیدا کرده‌اند و از نظر کیفیت ساخت و ظاهر در حد قابل قبولی قرار می‌گیرند. اما اگر خواسته باشیم یکی از این دو گزینه را انتخاب کنیم، چه؟!

ورود به رینگ!

داستان از آنجا شروع شد که در سال 1992 میلادی مسئولان ایالت هاینان (Hainan) چین با همکاری کمپانی مزدای ژاپن یک کمپانی خودروسازی تحت عنوان «هاینان» تاسیس کردند که البته این نام همانطور که از ظاهرش پیداست، ترکیبی از هاینان و مزداست. هایما در ابتدا به تولید محصولات کمپانی مزدا برای بازار چین می‌پرداخت و در سال 2006 بخشی از این خودروساز توسط FAW خریداری شد و در حال حاضر 49 درصد از سهم این خودروساز متعلق به FAW، 49 درصد در دست گروه خودروسازی هاینان و در نهایت 2 درصد باقیمانده از آن دولت است. هایما با تولید سالانه نزدیک به 200 هزار دستگاه خودرو، جایگاه 28اُم را در بین خودروسازان چینی دارد و سهم نسبتا خوبی در بحث صادرات به خود اختصاص داده است. S7 بهترین شاسی بلندی است که تاکنون از خط تولید این خودروساز خارج شده و در ادامه به بررسی و مقایسه آن با رقیب هوطنش گریت وال هاوال H6 خواهیم پرداخت.
پیش از این گریت وال (Great Wall به معنای دیوار بزرگ) را با محصولاتی همچون ولیکس C30 و انواع وانت وینگل می‌شناختیم و هرچند که هاوال H6 از سال 2013 در بازار کشور حضور داشته اما دیار خودرو به تازگی انرژی و پتانسیل بیشتری برای معرفی و فروش این خودرو صرف می‌کند. هاوال H6 خودرویی با ظاهر آراسته و پیشرانه مناسب است که در برابر S7 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ اما آیا قیمت 90 و اندی میلیون تومانی این خودرو‌ قابل توجیه است؟!

شبیه به یکدیگر!

هاوال و هایما هر چند که تقریبا در یک کلاس خودرویی قرار می‌گیرند اما محصول گریت وال نزدیک به 10 سانتی‌متر از S7 طویل‌تر است و به همین خاطر کمی موقرتر و با ابهت‌تر به نظر می‌رسد. اما اگر خواسته باشیم از بحث جثه جدا شده و به موارد زیبایی خودرو برخورد کنیم، موضوع کمی متفاوت خواهد بود. گریت وال هاوال H6 در بخش ظاهر هرچند که چندان هم ضعیف عمل نمی‌کند اما برخی‌ جزئیات ظاهری آن همچون چراغ‌های نسبتا بزرگ با کاسه ساده و بدون گرافیک تاثیری نسبتا منفی در ظاهر این خودرو خواهد داشت. سپرهای همرنگ با بدنه به همراه پرژکتور و خطوط عضلانی که برخی از آنها روی گلگیر، کاپوت و دیگر اجزای بدنه ادامه پیدا می‌کند در مقابل هایما S7 را با ظاهری تقریبا شبیه به محصول گریت وال، اما با شمایلی مدرن‌تر داریم. گرافیک و سایز متناسب‌تر چراغ‌های جلو (مجهز به هالوژن و نور دید روز) هر چند که در نگاه اول بهتر از هاوال H6 به نظر می‌رسد اما با توجه به سپر ساده‌تر این خودرو و همچنین خطوط عضله کمتر این خودرو نسبت به H6، کمی کسل‌کننده به نظر می‌رسد. البته استایل کلی هاوال H6 در نمای جانبی نیز پخته‌تر و موقرتر از S7 به چشم می‌آید که دلیل را می‌توان حالت شیشه‌های جانبی و در نهایت خط کمر دو خودرو دانست. اما در قسمت عقب، قرار گرفتن پلاک H6 روی سپر خودرو فضایی نسبتا خالی را برای درب صندوق ایجاد کرده است و هرچند که شبیه به این طرح را در پورشه ماکان نیز می‌بینیم اما موضوع اصلی اینجاست که این حالت چراغ‌ها و این چیدمان بخش عقب با کاراکتر کلی خودرو جور در‌نمی‌آید. اما اگر بخواهیم نیم‌نگاهی به بخش عقب S7 داشته باشیم، یک کپی نسبتا هوشمندانه از میتسوبیشی ASX را خواهیم دید که با استایلی مکعبی شکل تکمیل شده است و البته باید گفت که این طرح هم چندان زیبا نیست و تنها از H6 قابل تحمل‌تر به نظر می‌رسد.

امکانات در حد معقول

پیشرفت کمپانی‌های خودروسازی چینی در سال‌های اخیر بدان معنا نیست که صنعتگران این کشور دست از کپی‌کاری‌های خود برداشته‌اند. در واقع طراحان این شرکت‌ها در چند صباح اخیر کمی هوشمندانه‌تر عمل می‌کنند و برای بحث کپی‌کاری خود سلیقه بیشتری به خرج می‌دهند و الگوهای بهتری انتخاب می‌کنند. همان‌طور که در بخش طراحی ظاهری هایما S7 شاهد یک کپی‌کاری حرفه‌ای از میتسوبیشی ASX و نسل سوم ب‌ام‌و‌X5 بودیم، در کابین این خودرو نیز نمایی بسیار شبیه به کابین نسل سوم هیوندای سانتافه را می‌بینیم. این کپی‌کاری تا حدی مشهود است که به غیر از استایل کلی، رد پایی از جزئیات بیشتر همچون حالت برآمده بالاسر کنسول میانی، استخوان‌بندی کلی غربیلک و در نهایت شمایل پشت آمپر نیز الگو‌برداری شده است. در لیست امکانات هایما S7 مواردی همچون بالابر شیشه برقی جلو و عقب، سیستم صوتی تصویری با نمایشگر 7 اینچی و GPS و پورت‌های SD، AUX و USB، آینه میانی ضدنور با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و باد تایرها، آینه‌های جانبی به همراه گرم‌کن و تاشوی برقی، تریم مشکی تودوزی، روکش چرمی فرمان، روکش چرمی دو‌رنگ صندلی‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 8 جهت و گرم‌کن سرنشینان جلو، سانروف، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار در ترافیک، دوربین دید عقب و... به چشم می‌خورد که در مقابل گریت وال نیز برای هاوال H6 مواردی از جمله فرمان هیدرولیک به همراه تنظیم ارتفاع و مانع ضربه، سیستم صوتی و تصویری با بهره‌گیری از نمایشگر 7 اینچی و ورودی‌های AUX، USB، DVD و بلوتوث و 6 بلندگو، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو، آینه‌های جانبی برقی و تاشوی دستی به همراه چراغ راهنما و گرم‌کن، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌های جلو، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، خروجی برق 12 ولت، نمایشگر فشار باد تایر و... را در نظر گرفته است.
از این دو لیست نه‌چندان بلند و بالا می‌توان نتیجه گرفت که این دو خودرو از حیث امکانات رفاهی سرنشینان تقریبا در یک سطح قرار دارند. اما توجه داشته باشید که کابین H6 ساده‌تر و در عوض جادارتر از S7 طراحی شده است.

کم‌مصرف‌ها در گود رقابت

هایما و هاوال هر دو از پیشرانه‌های کوچک و کم‌مصرف 4 سیلندر بهره می‌برند و از نظر لیتراژ تفاوت 0.4 لیتری دارند. هایما S7 با بهره‌گیری از یک پیشرانه 2.0 لیتری مزدا قادر به تولید نهایت قدرت 148 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه و نهایت گشتاور 180 نیوتن‌متر خواهد بود که در مقابل هاوال H6 نیز با حجم 2.4 لیتر اما با تکنولوژی میتسوبیشی (دیار خودرو اصرار دارد که این پیشرانه متعلق به میتسوبیشی اوتلندر است) بهره می‌برد. این پیشرانه ژاپنی قادر به تولید 162 اسب بخار و نهایت گشتاور 210 نیوتن‌متری در 3000 الی 4500 دور بر دقیقه است که با انتقال قدرت به جعبه دنده 4 سرعته تیپ ترونیک و در نهایت محور فعال جلو، شتاب و کشش بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند. اما اگر قصد خرید هایما S7 را داشته باشید، دو گزینه 5 دنده دستی و 5 سرعته اتوماتیک پیش روی شما قرار می‌گیرد که البته در هر دو مورد از نظر شتاب و کشش ضعیف‌تر از هاوال H6 عمل خواهد کرد. محصول دیار خودرو از امکانات فنی ایمنی همچون سیستم ترمزهای ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی قدرت ترمز (EBD) و در نهایت سیستم کمکی ترمز (BA) بهره می‌گیرد که البته مشابه این امکانات در S7 نیز دیده می‌شود.
2 خودرویی که در اختیار داریم چه از لحاظ ظاهر و چه از نظر امکانات فنی و رفاهی برتری‌ها و کاستی‌های جزئی نسبت به یکدیگر دارند. اگر خواسته باشید یکی از این دو مورد را انتخاب کنید، به سراغ گزینه‌ای بروید که برای شما کاربردی‌تر است. در واقع پیشرانه سرزنده‌تر گریت وال بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد اما از امکانات و ظاهر شکیل‌تر S7 نیز نمی‌توان گذشت!

 

 

برچسب ها

شاسی‌ بلند‌هاوالهایماگریت وال
مطالب مرتبط بیشتر
عرضه هایما در مرحله دوم طرح فروش سامانه یک پارچه برنامه افزایش 40 درصدی تولید ایران خودرو خراسان در سال 1402 بیگ داگ هاوال: این پلاگین هیبرید یک خودرو چینی جذاب است! +عکس هایما 7اکس-ئی؛ لوکس و الکتریکی از چین+عکس هاوال اچ5 جدید؛ شاسی بلند درشت اندام با قلبی ضعیف! +عکس محصول لوکس خانوادگی ایران خودرو را بشناسید ایران خودرو بهترین شریک هایما است هایما 7X اولین خودرو هفت نفره ایران خودرو در راه است تانک 500؛ پرادو چینی از گریت وال موتورز! +عکس تانک 800؛ رولز-رویس کالینان چینی از راه می رسد! +عکس بزرگ‌ترین و قوی‌ترین SUV بازار ایران رونمایی شد+ کاتالوگ عرضه هایما در بورس کالا هفته آینده هم ادامه دارد نخستین خودروهای هایما 8S به مزایده می‌رود توضیحات ایران خودرو درباره اولین خودروهای تولیدی هایما 8S شرایط خرید پژو 207 و هایما S8 در بورس اعلام شد چگونه در بورس کالا هایما بخریم چین جای خودروهای اروپایی در بازار روسیه را پُر کرد هاوال مانستر؛ هیولای بی آزار و ارزان چینی! +عکس جزئیات عرضه 5 مدل «هایما» در بورس کالا خودرو شاسی بلند داخلی سال آینده رونمایی می‌شود جزییات عرضه دوباره هایما به بورس عرضه 250 دستگاه خودروی "هایما" در بورس کالا تایید شد فروش اقساطی خودرو هایما S5 شاسی بلند جدید هاوال کول داگ از 18 هزار دلار +عکس هایما اس5 و اس7 با قیمت قبلی تحویل مشتریان می‌شود تداوم فروش خانواده هایما دومین عرضه خودرو در بورس کالا انجام شد هایما فردا در بورس کالا عرضه می شود دعوتنامه‌ تعهدات پیش فروش هایما صادر نشده است عرضه مرحله جدید هایما فقط از سوی بورس کالا انجام خواهد شد خیز سه تفنگدار هایما برنامه ایران خودرو برای افزایش تولید و عرضه هایما فروش محصولات ایران خودرو در بورس کالا با عرضه هایما کلید می‌خورد هایما آیشنگ؛ خودروی ارزان قیمت چینی زیر 7 هزار دلار +عکس هدف‌گذاری تولید 157 هزار دستگاه در ایران خودرو خراسان قطعات وارداتی شرکت هایما در ایران خودرو خراسان داخلی سازی می شود هایما 8S امسال به تولید می‌رسد اجرای آخرین طرح فروش ایران خودرو در سال 1400 بدون قرعه کشی مراسم قرعه کشی فروش فوق‌العاده هایما برگزار شد فروش فوق‌العاده خانواده هایما از فردا فروش نقدی هایما S5 و S7 با قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده خانواده هایما از فردا برگ های برنده هایما S5 در بازار کراس اوورهای ایران کراس اوور اقتصادی هاوال؛ یک گزینه جذاب بی ادعا و مشتری پسند!+عکس هاوال و تلاش برای ارائه یک محصول متفاوت! +عکس هایما S5 چالاک‌تر از گذشته آمد ساعت آغاز فروش محصولات هایما 11 امروز است فروش هایما S7 پلاس توربو شارژ اتوماتیک و S5 بدون قرعه‌کشی نسخه جدید هایما مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک دفتر گریت وال در مونیخ گشایش یافت گریت وال موتورز از متفاوت ترین سدان خود رونمایی کرد+ عکس مقایسه کادیلاک اسکالاد 2021 با GMC یوکان بررسی ماشین هایما S7 در بازار خودرو مقایسه جک S5 و هایما S7 توربو+ مشخصات فنی "اورا" در اندیشه حضور در بازارهای اروپایی + عکس افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید خودروهای شاسی بلند در ایران خودرو خراسان هایما S7 پلاس بر سکوی بلندتر ایستاد پیش فروش هایما S7 پلاس آغاز شد فروش فوق العاده هایما S7 پلاس با قیمت قطعی+جدول هاوال چیتو؛ اسب مو قرمز چینی! +عکس هایما 6پی(6P)؛ کراس اوور هیبریدی چینی با طراحی اسپرت و برچسب 25 هزار دلاری+عکس طرح تبدیل حواله‌های خودرو هایما S5 به سایر محصولات هایما S7 پلاس با چه تغییراتی می آید؟ طرح تبدیل خودروهایما S7 توربوشارژ اعلام شد 7X مدل 2020؛ محصول جدید هایما با مجموعه ای از امکانات ایمنی+عکس تولید هایما رسما متوقف شد خط تولید محصولات هایما هنوز متوقف نشده است نگاه گریت‌وال به بازارهای جهانی فمیلی F8؛ محصول جدید هایما با طراحی متفاوت +تصاویر سگ بزرگ هاوال؛ پرچمدار یک سبک جدید در کمپانی چینی! +تصاویر تانک 300 شاسی بلند جدید از WEY+تصاویر عملکرد قابل توجه هاوال H 9 در تست کشش اورا R2 خودروی جدید چینی معرفی شد+تصاویر پائو؛ پیکاپ آفرودی گریت وال با برچسب قیمت 23 هزار دلاری معرفی شد+تصاویر خوش‌بینی گریت‌وال به آینده طرح جدید فروش خودرو گریت‌وال C30 ویژه اردیبهشت 99 معرفی هاوال کانسپت به همراه مشخصات ارزان‌ترین شاسی‌بلندها در سال 2020 + قیمت‌ها به پول ایران هاوال چگونه به خیابان‌های ایران پا گذاشت؟ تولید روزانه هایما تا بهمن ماه به 80 دستگاه می رسد شرایط تبدیل تعهدات هاوال به سایر محصولات تولیدی شرکت بهمن موتور طرح تبدیل خودرو هاوال H2 به دیگر محصولات گروه بهمن همکاری گریت‌وال و ب ام‌ و با شاسی‌بلندهای تولید داخل آشنا شوید؛ مظنه معمولی‌ها! شاسی‌بلندها دومین منبع انتشار دی‌اکسیدکربن شاسی بلندهای جدید در راهند قیمت انواع شاسی‌بلند‌ در شهریور 98‌ + جدول یکه‌تازی شاسی‌بلند‌ها در اروپا خداحافظی با خط تولید 7 خودرو مونتاژی در ایران؟ خودرو VV5؛ شاسی بلند لوکس چینی! ایمن‌ترین خودروهای شاسی بلند 2019 شاسی بلند جدید رولزرویس را ببینید +عکس قیمت انواع شاسی بلند دست دوم تولید داخل +جدول قیمت انواع شاسی بلند در بازار تهران +جدول قیمت انواع شاسی بلند دست دوم تولید داخل +جدول قیمت انواع شاسی بلند در بازار تهران +جدول مرحله جدید پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد اطلاعیه بهمن موتور برای خریداران هاوال شاسی بلند جدید هیوندای چند؟ +تصاویر اطلاعیه بهمن موتور برای خریدارن هاوال ثبت نام کنندگان هاوال "سه شنبه " به بهمن موتور بروند رونمایی از شاسی بلند جدید فورد با 7 حالت رانندگی قیمت انواع محصولات ایران خودرو 2 ی 97 قیمت انواع شاسی بلند تولید داخل +جدول "هایما M5 " خودرویی که به زودی وارد بازار ایران می شود خودروهای 150 تا 200میلیونی بازار تهران +جدول اطلاعیه بهمن موتور درباره تولید خودرو هاوال قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول هاوال صفر در بازار چند؟ هایما S5 ارزان شد قیمت انواع محصولات ایران خودرو 27 شهریور 97 نسل جدید هاوال های جوان‌پسند قیمت انواع محصولات ایران خودرو 29 مرداد 97 قیمت قطعی هاوال H2 اعلام شد اولین تصاویر واضح از بزرگترین ب‌ام‌و شاسی‌بلند خودروی برقی مینی از سال 2019 در چین تولید می‌شود خیز دوباره، برداشت اول ایساکو دوره تکمیلی آموزشی خودرو هایما را برگزار کرد محبوبیت هاوال کار دستش داد فقط 2.3 لیتر در 100 کیلومتر! هاوال رسما در خط تولید بهمن موتور قرار گرفت معرفی و مشخصات کامل خودروی هاوال H6 محصولی از گروه بهمن معرفی و مشخصات کامل خودروی هاوال H9 شرایط جدید پیش فروش شاسی‌بلندهای ایران خودرو اعلام شد معرفی و مشخصات کامل خودروی هاوال H2 محصولی از گروه بهمن هجوم اژدهای زرد به قلمروی تازه هایلوکس مجوز ورود به کشور را گرفت جزئیات بازگشت قدرتمند هاوال به ایران با گروه بهمن ب ام و x1 را بیشتر بشناسید پسربچه شرور چینی بهمن خیال هاوال سواران را راحت کرد نوبرانه‌های خودرویی ایران در سال 97 رتبه یک مقتدرانه برای هاوال شاسی بلند ساده اما جان سخت +تصاویر همزاد هندی لندروور دیسکاوری اسپرت حس شیرین تفاوت قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول فروش نقدی و اقساطی هایما S7 توربو با مدل 97 توسعه تولید شاسی‌بلندها در کیا رکورد روزانه تولید هایما اس 5 شکسته شد 10 شاسی‌بلند سریع دنیا +عکس قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول تجربه رانندگی با دومین محصول هایما برای بازار ایران نگاهی به هایما 3@ در دومین نمایشگاه خودرو تهران؛ سدان برقی هایما گزارش تصویری از حضور هایما در دومین نمایشگاه خودرو تهران بررسی کراس‌اوور کامپکت جدید ایران‌خودرو؛ معجون قدرت و آپشن برنامه هیوندای برای تولید شاسی‌بلند در آمریکا فراری شاسی‌بلند می‌سازد قیمت انواع سواری‌های شاسی بلند در بازار تهران +جدول شرایط فروش نقد و اقساط هایما توربو و سوزوکی ویتارا فیس‌لیفت هاوال به دنبال خرید جیپ به زودی خودروهای SUV انتخاب اول مشتریان در دنیا خواهد شد برند بعدی گروه بهمن چیست؟ تیراژ خودروسازان خصوصی رشد کرد فراخوان ایران خودرو برای دارندگان هایما توربو شارژ ایران هجدهمین خودروساز جهان شد فروش نقدی و اقساطی سوزوکی ویتارا و هایما توربو ویژه مرداد 96 کاهش 70 تا 95 درصدی سود خالص هایما مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول فرای یک شاسی‌بلند می‌سازد (+عکس) قیمت انواع محصولات ایران خودرو 17 تیر 96 اولین تصاویر پورشه کاین 2018 لو رفت +عکس قیمت انواع محصولات ایران خودرو 15 تیر96 موسسه کوثر، دیار خودرو را می فروشد شاسی‌بلند خشن و لوکس اسپایکر رقیب اوروس لامبورگینی شاسی‌بلندها محبوب‌ترین ماشین‌پلیس‌های جهان (+عکس) متولد چین بزرگ شده ایــــران قیمت محصولات گریت وال در بازار +عکس و جدول قیمت‌ها افزایش تمایل چینی‌ها به خرید شاسی بلند لکسوس RX200t به‌زودی در خیابان‌های ایران خودروساز چینی در آمریکا کارخانه می‌سازد مظنه خودروهای شاسی‌بلند دست‌دوم در بازار؟ +جدول سانتافه 2017، در شمار امن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار خوش‌تیپ‌ترین شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای 2017 جهان Haval H6، میراث‌دار پرفروش ترین شاسی‌بلند چینی سه‌گانه مردان X باواریا در ایــران قیمت شاسی بلندهای بازار با 5 هزار کارکرد قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول شرایط پیش فروش هایما S7 اتوماتیک توربوشارژ اعلام شد معرفی و مشخصات هایما S7 توربو محصول جدید ایران خودرو با 40 میلیون تومان هایما بخرید خط‌و‌نشان خروس‌ها برای لشکر اژدها این غایبان دوست‌داشتنـــی ! هایما را بیشتر بشناسید + تصاویر هایما S7 توربو با موتور 1.8 لیتری وارد ایران شد ژنرال بلندقامت رنو با 40 میلیون تومان هایما بخرید هایمای ایران خودرو را با چه شرایطی بخریم؟ قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار + جدول قیمت انواع خودروهای شاسی بلند در بازار هجوم شاسی‌بلندهای جدیدکیا و هیوندای در2017 (+عکس) مهر تایید مشتریان بر «اس.7» پیش فروش هایما اس 7 آغاز شد با جدیدترین خودروهای بازار چین آشنا شوید قیمت انواع‌ شاسی‌بلند دست‌دوم +جدول شاسی‌بلندها عامل رشد فروش در چین تجمل کراس‌اووری مهاراجه هندی در ایـران اشتباه سهوی جنرال موتورز شاسی‌بلندها موجب رشد فروش جی‌ام شاسی بلند کامپکت MG را ببینید هدیه فروش بیش از نیم‌میلیون ایووک! همه فن‌حریف درخشش هاوال در نمایشگاه خودرو پکن قیمت برخی خودروهای شاسی بلند تولید داخل کوچکترین شاسی‌بلند آئودی فروش اعتباری خودروهای هاوال ادامه دارد شاسی بلندی از پورشه که تفکرات‌تان را دگرگون می‌کند کپی در برابر اصـل! با هاوال عکس سلفی بگیرید و جایزه ببرید فرزند ارشد هاوال آمد فروش ویژه هاوال وندا با تخفیف 22 درصدی فروش ویژه عظیم خودرو به مناسبت نمایشگاه خودرو اصفهان گزارش تصویری رونمایی دنیرا و ملانی در نمایشگاه خودرو اصفهان دو محصول هاوال در اصفهان رونمایی شد گزارش تصویری آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی از دو برند جدید در نمایشگاه خودرو اصفهان 7 شاسی‌بلند ایمن سال را بشناسید پارادوکس بلوک شرق! فروش نقدی و اعتباری خودروهای هاوال ستاره های شرقی آمدند معرفی جیپ چروکی اورلند 2016 +عکس لمس آسمان در اقیانوس آبی نیسان
Back to top