خودرو'لندرور دیفندر' هم به خاطره ها پیوست

عصر خودرو- خودرو قدیمی پرطرفدار و معروف انگلیسی 'لندرور دیفندر' روز جمعه طی مراسمی در کارخانه جگوار لندرور در 'سولی هول ' در 'وست میدلندز' انگلیس به خاطره ها پیوست.

Saturday 30 January 2016 - 10:08:00

خودرو'لندرور دیفندر' هم به خاطره ها پیوست

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، در این مراسم، با نمایش آخرین خودرو تولیدشده 'لندرور دیفندر'، خط تولید این خودرو بعد از 67 سال برای همیشه متوقف شد.
لندرور دیفندر که دورانی نیز در ایران مونتاژ می شد، از جمله خودروهایی است که نسل های متفاوت آن حتی مدل های بسیار قدیمی اش را می توان همچنان در گوشه و کنار انگلیس به وفور دید.
به گفته کارشناسان خودرو، از جمله علل پایان یافتن خط تولید خودرو لندرور دیفندر به رغم قابلیت های بسیار بالای آن در بخش های مختلف از جمله نظامی و تفریحی، وجود مشکلاتی در حفظ ایمنی و استانداردهای آلودگی و طراحی قدیمی آن بوده است.
این خودرو که در طول عمرش بیش از 2 میلیون دستگاه از آن تولید و تقریبا به تمامی کشورهای جهان صادرشده است، برای اولین بار در آوریل 1948 میلادی براساس مدل های جنگی خودرو جیپ ساخته شد.
وضعیت خودرو لندرور دیفندر به دلیل گره خوردن آن به بخش های مختلف اجتماعی انگلیس، بی شباهت به خودرو پیکان که دست بر قضا در اصل خودرویی انگلیسی است، نیست.
لندرور دیفندر از جمله خودروهایی است که تمامی طبقات اجتماعی از کشاورز تا ملکه انگلیس و از ماجراجویان انگلیسی در قاره آفریقا تا جیمز باند آن را رانده اند.
ملکه انگلیس از جمله کسانی است که گفته می شود علاقه خاصی به خودرو لندرور دیفندر دارد و عکس های گرفته شده نیز مؤید این مساله است.
ارتش انگلیس هم از اوایل دهه 1950 میلادی شروع به استفاده از خودرو لندرور دیفندر برای مصارف نظامی کرده است.
در حال حاضر برخی از طرفداران خودرو 'لندرور دیفندر' معتقدند با استفاده از فناوری جدید می توان مشکلات این خودرو را حل و باز خط تولید آن را راه اندازی کرد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

لندرور دیفندر
Back to top