معاون ادار‌ه‌کل میراث‌فرهنگی استان قم:

"تاکسی زائر" در قم راه‌اندازی می‌شود

عصر خودرو- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به راه‌اندازی "تاکسی زائر" در قم گفت: با اعلام آمادگی ستاد تسهیلات زائران مقرر شده که از سوی صندوق کارآفرینان امید تسهیلات لازم در این زمینه پرداخت شود.

Tuesday 26 January 2016 - 10:53:00

"تاکسی زائر" در قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سید احمد وحیدی با اشاره به نحوه ساماندهی زائران عراقی اظهار داشت: با تصویب ساماندهی امور زائران، تمهیداتی را در مرزهای ورودی و مکان‌هایی که مقصد حضور زائران عراقی بود، در نظر گرفته شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با اشاره به تشکیل جلسه‌ای درباره ساماندهی زائران غیر ایرانی و عراقی در اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قم افزود: مقرر شد که محلی را در سازمان پایانه‌ها انتخاب و بخش خصوصی افرادی را که مسلط به زبان عربی بودند، خدمات‌رسانی می‌کرد و این کار تا اربعین سال جاری انجام می‌شد اما بعد از اربعین این سیستم دچار اختلال شد.

وحیدی با بیان اینکه بخش‌نامه راه‌اندازی تاکسی زائر مربوط به سال 86 است، گفت: با اعلام آمادگی ستاد تسهیلات زائران مقرر شده که از سوی صندوق کارآفرینان امید تسهیلات لازم در این زمینه پرداخت شود و تنها مشکل مربوط به نوع خودرو است که باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه به منظور راه‌اندازی تاکسی زائر مشکلات مربوط به انتخاب خودروهای ون هیوندا و خودروی ون جک است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی درخواست‌های خود را برای خرید خودرو داده‌اند و درصورت موافقت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری این خودرو‌ها وارد چرخه می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه علت تأخیر مربوط به نوع پلاک این خودرو‌ها و نوع اجرای دستور‌العمل بوده است، تصریح کرد: امتیاز راه‌اندازی تاکسی زائر به میراث فرهنگی داده شده اما بهره بردار آن در سیکل تاکسی‌رانی یا شرکت‌های درون شهری و یا برون شهری که مجوز از حمل و نقل و پایانه‌ها می‌گیرند، هستند.

وحیدی تصریح کرد: حداکثر دو تا سه ماه ورود خودرو‌ها طول می‌کشد تا اینکه تاکسی زائر در استان قم راه اندازی شود چرا که راننده‌ها انتخاب شده‌اند و این افراد به زبان انگلیسی مسلط و با فرم و لباس مشخص آماده خدمات رسانی هستند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

تاکسی گردشگریتاکسی زائر
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top