راز پیروزی موفق‌ترین طراح خودرو جهان در «افق»

عصر خودرو- مجموعه «مهاجران» این هفته به معرفی هرمیداس اتابکی، مشهور‌ترین طراح خودرو در جهان اختصاص دارد و سه شنبه 29 دی ماه از شبکه افق پخش می‌شود.

Tuesday 19 January 2016 - 14:42:00

راز پیروزی موفق‌ترین طراح خودرو جهان در «افق»

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم،  در پی پیشرفت‌های عظیم در عرصه علم و فناوری، دگرگونی‌های چشمگیری در ماهیت دانش به وجود آمده است، با افول نظام سرمایه داری آمریکا و ظهور قدرت بزرگ اقتصادی مانند چین، دولت‌ها ناچار شده‌اند تا ارزیابی مجددی در هدایت سرمایه گذاری‌های خود داشته باشند.

در حال حاضر دانش و تحقیقات تکنولوژیک هستند که عامل تعیین کننده نهایی به شمار می‌روند نه تولیدات صنعتی و منابع طبیعی و زیرزمینی؛ در جهان کنونی رویکرد عاقلانه، توجه به شیوه تولید است.

اگر تا امروز جنگ دولت‌ها بر سر استفاده از منابع و نیروی کار ارزان‌تر بوده، نبرد آینده بر سر کنترل اطلاعات، دانش و فناوری‌های پساصنعتی خواهد بود به عبارتی دانش در قالب کالایی صنعتی در سطح بین المللی مطرح است.

در این قسمت از مجموعه «مهاجران» با نابغه‌ای ایرانی آشنا خواهیم شد که شاخص‌ترین طراح اتومبیل جهان به شمار می‌رود.

هرمیداس اتابکی در سال 1343 در تهران به دنیا آمد، او در آموزشگاه رازی معروف به مدرسه فرانسوی‌ها تحصیل کرد ولی در 10 سالگی به همراه خانواده به پاریس مهاجرت کرد و سپس راهی آمریکا شد.

لیسانس خود را در رشته طراحی صنعتی با گرایش دیزاین اتومبیل اخذ کرد و دوباره به فرانسه برگشت و به استخدام شرکت رنو درآمد.

او در این قسمت از «مهاجران» به بیان تجربه‌های خود می‌پردازد و اینکه چه مسیری را پیمود تا به اینجایگاه رسید.

محمدعلی فارسی نویسندگی و کارگردانی این برنامه را بر عهده داشته که سه شنبه 29 دی ماه در ساعت‌های 19 و  23:30از شبکه افق پخش می‌شود.

بازپخش این قسمت از مهاجران هم در ساعت‌های 8:30 و 16 روز بعد صورت می‌گیرد.

 

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

طراح خودروهرمیداس اتابکی
Back to top