مدیر خدمات پس از فروش اتوبوس‌های اسکانیا در گرگان:

استفاده از قطعات بی‌کیفیت مهمترین عامل استهلاک اتوبوس است

عصر خودرو- استفاده از قطعات متفرقه و بی‌کیفیت، جاده‌های غیراستاندارد و راننده‌های غیرآموزش دیده و ناآشنا به اتوبوس‌های روز مهمترین عامل حوادث اتوبوس‌هاست.

Monday 14 December 2015 - 10:07:00

استفاده از قطعات بی‌کیفیت مهمترین عامل استهلاک اتوبوس است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، مدیر خدمات پس از فروش اتوبوس‌های اسکانیا در گرگان گفت: استفاده از قطعات متفرقه و بی‌کیفیت، جاده‌های غیراستاندارد و راننده‌های غیرآموزش دیده و ناآشنا به اتوبوس‌های روز مهمترین عامل حوادث اتوبوس‌هاست.

حسینعلی صفرپور در گفت‌وگو با ایلنا افزود: متاسفانه برخی رانندگان یا مالکان به منظور کم هزینه‌تر کردن و تسریع در روند کارهای تعمیراتی نسبت به استفاده از قطعات غیراصلی اقدام می‌کنند که این کار اصلا به نفع آنها نیست.

مشروح این گفت‌وگو به شرح ذیل است:

معرفی اجمالی از خودتان و نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان در گرگان بفرمایید.

من از سال 1358 وارد صنف اتوبوسرانی شده و سابقه فعالیتم در بخش حمل و نقل به 36 سال پیش می‌رسد. سابقه مدیریت شرکت همسفر، رئیس هیئت مدیره حمل و نقل بین‌المللی گرگان و همچنین سابقه فعالیت در خدمات پس از فروش اسکانیا را دارم. در رابطه با نمایندگی خدمات پس از فروش عقاب افشان استان گلستان هم باید عرض کنم که این نمایندگی سال 1389 تاسیس شده و فعالیت خود را از فروردین ماه 1390 به طور رسمی آغاز کرده است. نمایندگی عقاب افشان استان کرمان هم و عرضه کننده فعالیتهای تعمیراتی و فروش قطعات و همچنین امداد و رفع هرگونه نقص و عیب ماشین های مربوطه را دارا می باشد. این مرکز دارای متخصصان و کادری با تجربه می باشد که در تلاش هستند به بهترین شکل وظیفه خود را به انجام رسانند.

از منظر یک متخصص فکر می‌کنید یک نمایندگی خدمات پس از فروش خوب چه ویژگی‌های مهمی باید داشته باشد؟

به نظرم برای داشتن یک خدمات پس از فروش موفق، در وهله اول توجه کافی و لازم مدیر به کارکنان مورد توجه قرار می‌گیرد. حمایت از کارکنان باعث ایجاد رضایت در آنها شده و این رضایت منجر به ارائه خدمات عالی از طرف کارکنان برای مشتریان می‌شود و رضایت مشتری را در پی دارد. رضایت مشتری گام نخست در موفقیت یک نمایندگی است. گام دوم کمک به مشتری است. مشتری نیز مانند سایرین ممکن است نتواند در مواقع حساس به راحتی تصمیم‌گیری کند و وقتی او را در کار تصمیم‌گیری کمک کنیم و به او آموزش کافی دهیم به احتمال زیاد انتخابی می‌کند که او را خوشحال خواهد ساخت. هدف هر کسب و کاری، تولید مشتری و مشتری بیشتر است. راضی نگه داشتن مشتری سخت نیست، به شرطی که اصول آن رعایت و تکنیک‌های آن پیداسازی شود. مطمئنا یکی از آن تکنیک‌ها، انجام کارهای تعمیراتی بی‌عیب و نقص است.

 

چند سال است با مجموعه عقاب افشان همکاری می‌کنید و آیا از این همکاری رضایت دارید؟

من از سال 1384 به عنوان یکی از مشتریان دائم عقاب افشان با خرید و داشتن 30 دستگاه اتوبوس ملکی از آن مرکز همکاری داشته‌ام و در سال 1390 با افتتاح نمایندگی رسمی عقاب افشان در شمال کشور همکاری رسمی خود را شروع کرده‌ام و خود را عضوی از خانواده عقاب افشان می‌دانم.

نمایندگی شما چقدر به یک نمایندگی خدمات پس از فروش استاندارد نزدیک است؟

در حال حاضر رتبه 2 را از استاندارد کل کشور داریم و در پی آن هستیم که با انجام فعالیت‌های بهتر و رضایت مشتریان، خود به رتبه 1 که بالاترین رتبه است، برسانیم.

 

با توجه به تعداد اتوبوس‌هایی که در گلستان وجود دارد، به طور میانگین روزانه چند دستگاه اتوبوس به مجموعه شما مراجعه می‌کنند؟

به طور میانگین در استان گلستان حدود 40 دستگاه اتوبوس اسکانیا موجود است که روزانه تعداد 3 الی 4 دستگاه بطور میانگین برای کارهای تعمیراتی خود به این نمایندگی مراجعه می‌کنند.

شما تنها نماینده عقاب افشان هستید یا خدمات پس از فروش برند دیگری هم در مجموعه شما ارایه می‌شود؟

ما تنها نمایندگی برند عقاب افشان هستیم.

 

از کیفیت اتوبوس‌های اسکانیا برای‌مان بگویید. با توجه به اینکه از قبل با اتوبوس‌های تولیدی این برند سر و کار دارید.

با وجود اینکه 10 سال از ورود اتوبوس‌های اسکانیا به شرکت همسفر می‌گذرد و با توجه به اینکه تا قبل از داشتن نمایندگی، برای پیگیری سرویس و تعمیر اتوبوس‌های خود به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرده و تمام کارها بصورت استاندارد انجام می‌گرفت تاکنون که در مرکز گرگان تعمیرات انجام می‌شود، هیچگونه مشکلی نداشته‌ایم و از کیفیت بالای اسکانیا بسیار رضایت داریم.

به نظر شما مهمترین عواملی که باعث حوادث اتوبوس‌های اسکانیا و استهلاک و آسیب زودهنگام آنها می شود، چیست؟

من فکر می‌کنم مهمترین عامل حوادث اتوبوس‌ها و استهلاک و آسیب زود هنگام به اتوبوس اسکانیا می‌شود، استفاده از قطعات متفرقه و بی‌کیفیت، جاده‌های غیراستاندارد و وجود راننده‌های غیرآموزش دیده و ناآشنا به اتوبوس‌های اسکانیاست.

 

دستکاری‌های خودسرانه سیستم‌های مختلف اتوبوس‌های اسکانیا چقدر خطر آفرین است و فکر می‌کنید رانندگان محترم با چه هدف و انگیزه‌ای این کار را می‌کنند؟

مطمئنا با وجود اتفاقات اخیر، تمامی اقشار دست‌اندر کار، پیامدهای دستکاری خودسرانه و غیر استاندارد را دیده‌اند که بارها باعث از بین رفتن هموطنان عزیزمان شده است. این امر نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باعث بوجود آمدن خطرات جانی و ... نیز می‌شود.

تاکنون برای شما پیش آمده راننده یا مالک اتوبوسی نخواهد از قطعات اصلی در خودروی خود استفاده کند؟

متاسفانه برخی رانندگان یا مالکان به منظور کم هزینه‌تر کردن و تسریع در روند کارهای تعمیراتی این کار را انجام می‌دهند. تصمیمی که به نظر من اصلا به نفع آنها نیست.

 

مجموعه خدمات پس از فروش عقاب افشان در گرگان برای تامین قطعات اصلی اتوبوس‌های اسکانیا مشکلی ندارد؟

خیر، تا حد امکان سعی بر آن داریم که از قطعات اصلی و گارانتی‌دار برای امور و افزایش امنیت استفاده کنیم. خوشبختانه شرکت اسکانیا با کمال توان در تامین قطعات با کیفیت و رفاه حال مشتری همیشه پیش قدم است.

چقدر برای شما مهم است که مراجعه‌کنندگان‌تان با رضایت قلبی مجموعه شما را ترک کنند؟

خیلی. برای ما هدف جلب رضایت مشتری است. چون اگر مشتری راضی نباشد دیگر به نمایندگی مراجعه نمی‌کند و اصل این که یک مشتری 10 مشتری دیگر را به دنبال دارد، عکس می‌شود و این جنبه خوشایندی نخواهد داشت.

 

انتقادی که برخی راننده‌ها به مجموعه‌های خدمات پس از فروش دارند زمانی است که ممکن است گاهی از آنها بیهوده تلف شود. شما چقدر سعی می‌کنید اتوبوس‌ها را با یک زمانبندی مناسب تعمیر و سرویس کنید؟

بر اساس اینکه در ابتدای پذیرش مشتری میزان هزینه تقریبی و زمان انجام کار تعمیراتی و اتمام کار به مشتری اعلام می‌شود و این موضوع برای برنامه‌ریزی آنها اهمیت ویژه دارد و نسبت به زمانبندی استاندارد کارهای تعمیراتی انجام می‌شود و با توجه به وجود چندین تعمیرکار و مکانیک برجسته حاضر در نمایندگی، تمام تلاش بر آن است تا در کمترین وقت و بالاترین کیفیت، کار مشتری راه اندازی شود.

آموزش پرسنل و به روز شدن اطلاعات همکاران شما  چگونه صورت می‌گیرد؟

برنامه‌ریزی آموزش پرسنل از طریق نمایندگی مرکزی تهران انجام می‌گیرد و یک تعمیرکار و مکانیک باید تمامی دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده مطابق با رشته خود را در شرکت طی کرده باشد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

اتوبوس اسکانیا
Back to top