سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری (19)

قدرت‌نمایی محصولات هلیکو در داخل و خارج کشور

عصر خودرو: تولیدکنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی هرچند در مقایسه با خودروسازان تجاری حضور رسانه‌ای کمتری دارند اما نقش آن‌ها در پروژه‌های مختلف عمرانی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل حضور پررنگی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری دارند. در این میان شرکت هلی خودرو که محصولات خود را با برند هلیکو به بازار عرضه می‌کند، با طیف گسترده‌ای از محصولات به نمایشگاه آمده است تا توانمندی‌های خود را به عنوان یک شرکت ایرانی به نمایش بگذارد.

Sunday 01 November 2015 - 14:28:00

قدرت‌نمایی محصولات هلیکو در داخل و خارج کشور

تسلیمی، مدیر فروش هلیکو در گفتگو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با اشاره به سابقه فعالیت‌های این شرکت گفت:"شرکت صنعتی هلی خودرو با سرمایه‌گذاری شرکت آیروس نیرو خودرو از دو دهه پیش فعالیت خود را در زمینه تولید خودروهای راه‌سازی در استان مازندران آغاز کرده است و هم‌اکنون در کارخانه‌ای به مساحت بیش از 50هزار متر مربع با 800 نفر پرسنل به تولید انواع ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی با برند هلیکو مشغول است." وی در زمینه تولیدات این شرکت گفت:"این شرکت هم‌اکنون مجموعه کاملی از ماشین‌های راه‌سازی و معدنی شامل لودر، غلتک، بیل مکانیکی و ماشین‌آلات ویژه را تولید می‌کند. حدود 70درصد از قطعات موردنیاز این ماشین‌آلات در داخل کشور تولید می‌شود و از این نظر در جایگاه بسیار خوبی قرار داریم و توانسته‌ایم دانش تولید خودروهای راه‌سازی و معدنی را کاملا در اختیار بگیریم. حدود 30درصد از قطعات این خودروها از خارج از کشور تامین می‌شود چراکه امکان تولید بعضی از قطعات در تیراژ تولید پایین وجود ندارد و تمامی تولیدکنندگان در سطح جهان این بخش‌ها را خریداری می‌کنند. به عنوان نمونه موتورهای این وسایل به‌طور کامل از کامینز انگلستان تامین می‌شود." وی در زمینه کاربردهای مختلفی که برای محصولات این شرکت تعریف شده است گفت:"تولیدات ما در بخش‌های راه‌سازی، ساختمانی، معدنی و تونل مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این میان بیشترین کاربردها در بخش راه‌سازی است. البته با توجه به آنکه دانش طراحی و ساخت این محصولات در اختیار ما است امکان تولید ماشین‌آلات سفارشی را بنا به درخواست مشتریان داریم. به عنوان نمونه مدتی قبل بر اساس سفارشی که دریافت کردیم لودر هفت تن را برای استفاده در معدن طراحی و تولید کردیم که هم‌اکنون در حال فعالیت است." تسلیمی در زمینه وضعیت حاکم بر بازار خودروهای راه‌سازی و معدنی گفت:"ما به‌طور معمول در سال بیش از هزار عدد تولید داریم اما در ماه‌های اخیر میزان تقاضا در بازار به‌شدت افت کرده است. البته در همین مدت هم ماهیانه حدود 20دستگاه محصول به فروش می‌رسانیم اما در مقایسه با ماه‌های گذشته از دید ما این تعداد عرضه یک رکود به شمار می‌رود."
وی در زمینه علت این رکود گفت:"عمده کاربرد این ماشین‌‌آلات در پروژه‌های راه‌سازی است و در حال حاضر شاهد رکود در این پروژه‌ها هستیم و عملا این رکود به بخش‌های مختلف از جمله ماشین‌آلات راه‌سازی و خودروهای تجاری هم سرایت کرده است. بسیاری از مشتریان انتظار دارند در آینده قیمت محصولات کاهش پیدا کند و به همین دلیل از خرید امتناع می‌کنند. درحالی‌که بر اساس آنچه در اقتصاد کشور شاهد آن هستیم کاهش قیمتی در آینده رخ نخواهد داد اما همین انتظار باعث رکود در بازار شده است." ماشین‌آلات راه‌سازی به دلیل کاربری خاص خود، نیاز به سرویس‌های دوره‌ای منظم دارند تا بتوانند به‌صورت پیوسته در پروژه‌ها مشغول به کار باشند. به این دلیل سرویس‌دهی به این خودروها از اهمیت بالایی برخوردار است، امری که البته مورد توجه هلیکو نیز بوده و این شرکت با ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش، خیال مشتریان را از این بخش راحت کرده است. تسلیمی در این زمینه گفت:"تمامی محصولات ما یک سال یا 18هزار ساعت گارانتی دارند ضمن آنکه 10 سال نیز خدمات پس از فروش برای آن‌ها ارائه می‌کنیم. برای جلوگیری از اتلاف وقت مشتریان و سرعت عمل در خدمات، سرویس‌ها در محل انجام می‌شود تا ماشین‌آلات به‌سرعت بتوانند به سرویس بازگردند. خوشبختانه تابه‌حال در این زمینه مشکلی وجود نداشته و بررسی‌های ما نشان می‌دهد مشتریان از خدمات هلیکو رضایت کافی را داشته‌اند. به‌علاوه تمامی خودروها پیش از عرضه به مشتریان تست‌های عملکردی را پشت سر می‌گذراند تا به‌محض حضور در محل بتوانند به انجام وظیفه بپردازند و حداکثر کارآیی را داشته باشند." وی در پایان با اشاره به صادرات محصولات هلیکو گفت:"از نظر کیفیت، هم‌اکنون تولیدات هلیکو با برترین برندهای جهانی برابری می‌کند ضمن آنکه از نظر قیمتی از آن‌ها پایین‌تر است و این مسئله باعث شده مشتریانی در خارج از کشور داشته باشیم. هم‌اکنون محصولات ما توسط پیمانکاران ایرانی یا واردکننده‌ها، در کشورهای مختلفی از جمله ونزوئلا، عراق، امارت و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. در هر یک از بازارهای صادراتی، با آموزش نفرات فنی موفق شده‌ایم سرویس‌های خودروها را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهیم و همین مسئله باعث شده مشتریان خارجی از این محصولات رضایت کامل داشته باشند."

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهریشرکت هلی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
افزایش سرعت سرویس‌دهی به اتوبوس‌های BRT با همکاری شهرداری عرضه سری CF و LF محصولات DAF به‌زودی در ایران گزارش تصویری از دومین روز نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری کیفیت محصولات هپکو هم‌سطح برترین‌های جهان است ثبت‌نام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با 70 درصد تسهیلات باتری‌های جدید لیتیوم صبا باتری درنمایشگاه حمل‌ونقل تهران آکتروس سال آینده به بازار می آید اتوبوس‌های ماز از سال آینده وارد بازار کشور می‌شوند بهارروب با محصولات جدید به نمایشگاه حمل‌و‌نقل آمد گشت و گذار تصویری در اولین روز از نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری عرضه پرفروش‌ترین خودرو‌های الکتریکی ایران با برند آریا آماده عرضه موتور‌های بنز به همه خودروسازان تجاری کشور هستیم داتیس فرادیزل آریا، حامی تمامی خودروهای DAF در ایران پس از موفقیت دلیکا؛ ون های جدید اسنا در راهند نمایشگاه فرصتی برای عرضه آخرین دستاوردهای صنعتگران داخلی است سیزدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری آغاز به کار کرد حضور گسترده شرکت‌های بین‌المللی در نمایشگاه حمل و نقل عمومی و خدمات شهری
Back to top