قائم‌مقام مدیرعامل و رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش سیباموتور:

به دنبال کاهش زمان توقف در تعمیرگاه هستیم

عصر خودرو: این روزها تقاضا در بازار با کاهش شدیدی روبرو شده و دلیل این کاهش هم به اعتقاد بنده نه به کمپین و نه به توافقات مربوط می‌شود، بلکه دلیل این کاهش تقاضا افت شدید توان مالی مردم و اقتصاد بیمار کشور است، وقتی اقتصاد رونق ندارد طبیعی است که حمل نقل بین‌شهری نیز از رونق می‌افتد.

Sunday 27 September 2015 - 09:28:00

به دنبال کاهش زمان توقف در تعمیرگاه هستیم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مهرداد امینی خوئی، قائم‌مقام مدیرعامل و رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش سیبا موتور با بیان این مطلب افزود: این اتفاق پیش‌تر نیز برای حوزه‌های دیگر مانند مسکن نیز روی‌داده بود که موجب رکود بازار مسکن در طی 3 سال گذشته شده است.

وی همچنین بابیان اینکه بسیاری از مردم این روزها در تأمین کالاهای اساسی روزمره خود با مشکل مواجه هستند تصریح کرد: در چنین شرایطی چه طور می‌توانیم انتظار داشته باشیم خرید خودرو تجاری یا حتی سواری رونق داشته باشد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد شرکت‌های خودروساز و دولت با ایجاد یک راه‌حل مشترک باید تلاش کنند تا رونق را به بازار خودرو بازگردانند چراکه هیچ‌کدام به‌تنهایی در فضای اقتصادی این روزهای صنعت خودرو به‌طور حتم کاری از پیش نخواهند برد.

موضوعی که امینی به‌شدت بر آن تأکید می‌کند و می‌گوید: اگر حافظه‌تان یاری کند شبیه این رکود در آمریکا هم پیش آمد که با حمایت مالی و ارائه تسهیلات از سوی دولت شرکت جنرال موتور توانست از آن بحران بزرگ عبور کند. از سوی دیگر خودروسازها نیز باید در چنین فضایی تلاش کنند تا کیفیت خدمات خود را افزایش دهند که در غیر این صورت در بازار جایی نخواهند داشت.

وی در ادامه به ارائه تسهیلات برای خارج کردن خودروهای فرسوده از بازار به‌عنوان یک راهکار عملی اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از 75 هزار خودرو سنگین فرسوده در کشور تردد می‌کند که بیش از 25 سال عمر دارد و درصورتی‌که دولت بتواند با تزریق تسهیلات دارندگان این خودروها را به تعویض خودرو خود ترغیب کند به‌طور حتم بخش زیادی از بحران صنعت خودرو مرتفع می‌شود.

رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش سیبا موتور همچنین نرخ بالای سود مؤثر تسهیلات را یکی دیگر از عوامل ایجاد رکود در بازار عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون نرخ مؤثر تسهیلات در کشور ما حدود 33 درصد است، این نرخ مؤثر تأثیر مستقیم در افزایش قیمت محصولات دارد و درصورتی‌که دولت بتواند راهکاری برای کاهش نرخ سود پیدا کند می‌تواند قدمی مؤثر در کاهش رکود بازار در تمامی صنایع بردارد.

امینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد شرایط برای اجرای بند ق تبصره 19 به‌عنوان یکی دیگر از راهکاری تزریق نقدینگی ارزان به شرکت‌های خودروساز نام برد و افزود: این تبصره در ابتدا با ابهامات بسیار زیادی همراه بود، ابهاماتی که هم‌اکنون مقداری از آن کاسته شده، بااین‌وجود هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

قائم‌مقام سیبا موتور در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت تولید و فروش در شرکت سیباموتور نیز گفت: با توجه به کیفیت بالای محصولات وضعیت شرکت سیبا موتور خیلی بد نیست و تا به امروز مشکل خاصی نبوده است اما بااین‌وجود بخش اعظمی از ظرفیت تولید ما اکنون بلااستفاده مانده است.

وی در زمینه بازخوردهای مشتریان از کیفیت محصولات FAW گفت:  کیفیت یک خودرو ناشی از عوامل مختلفی است که ما با شناخت آن‌ها تلاش داریم محصولی باکیفیت عرضه کنیم. یکی از این عوامل کیفیت مونتاژ است که در مجموعه ما به‌شدت رعایت می‌شود تا محصول بدون مشکل تحویل مشتری شود. یکی دیگر از مسائل مهم کیفیت قطعات به کار رفته در خودرو است. ما هم‌اکنون بخشی از قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو را از تأمین‌کنندگان داخلی تأمین می‌کنیم که ازجمله آن‌ها شاسی خودرو است که به‌طور کامل در شرکت زیرمجموعه گروه بهمن تولید می‌شود. برای قطعات حساسی مانند موتور و گیربکس هم تلاش کرده‌ایم قطعات از تولیدکننده اصلی تأمین شود. به‌عنوان نمونه گیربکس ZF خودرو مستقیم از ZF آلمان خریداری می‌شود تا کیفیت آن در بالاترین حد باشد. درمجموع میزان رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای تولیدی سیباموتور بالا است.

رییس سازمان فروش و خدمات پس از فروش سیبا موتور در ادامه به خدمات پس از فروش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان خودروهای تجاری نیز اشاره کرد و گفت:  ما هم‌اکنون تمام تلاش و فشار کاری خود را در بخش خدمات پس از فروش متمرکز کرده‌ایم و همکارانمان در این بخش تلاش زیادی برای افزایش رضایت مشتریان می‌کنند. خودروهای تجاری تأمین‌کننده هزینه‌های مالکانشان هستند و باید تلاش کنیم زمان توقف آن‌ها و همچنین دفعاتی که به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند کمترین میزان باشد. از طرف دیگر سرویس‌دهی به خودروها هم اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل تلاش کرده‌ایم نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود را در محورهای مواصلاتی توسعه دهیم تا در کمترین زمان ممکن برای امداد در محل خودرو حاضر باشند. موضوع پراکندگی نمایندگی‌ها موضوع بسیار مهمی است که ما تلاش کرده‌ایم در این زمینه رضایت مشتریان را جلب کنیم. 

امینی اضافه کرد: چندی پیش نیز مدیران FAW از  نمایندگی‌های چهار استان کشور بازدید کردند. در طی این بررسی‌ها سؤالات متعددی از سوی آن‌ها از نمایندگی‌ها مطرح شد و مدیران  FAW نیز از وضعیت نمایندگی‌ها رضایت کامل داشتند.

قائم‌مقام مدیرعامل سیباموتور در انتها نیز درباره آینده بازار نیز گفت: به اعتقاد بنده امسال نمی‌توان انتظار رونق در بازار خودروهای تجاری را داشت، و به نظر می‌رسد انتظار رونق برای ابتدای سال آینده منطقی‌تر باشد. چراکه تمامی اقتصاد کشور مانند یک زنجیر به‌هم‌پیوسته است و تا زمانی که شرایط اقتصادی کل کشور بهبود پیدا نکند نمی‌توان از بخشی از اقتصاد انتظار رونق داشت.

 

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها

سیباموتور
مطالب مرتبط بیشتر
شرایط خرید کامیون کشنده FAW CA4180 در بورس کالا رضایتمندی پرسی ایران گاز از قیمت و کیفیت محصولات سیبا موتور از ارائه خدمات فروش و پس از فروش سیبا موتور رضایت داریم کشنده های سیبا موتور به بزرگترین شرکت توزیع کننده گاز مایع کشور کلید سپاری شد بهمن دیزل اِسنا و سیباموتور مکمل یکدیگر هستند سیبا موتور بهمن جهت تعمیق ساخت داخل قطعات با شرکت های ایدم و چرخشگر تفاهم نامه همکاری امضا کرد فروش خودروهای تجاری سیبا موتور آغاز شد+ جدول 3 ستاره کیفی برای اولین بار به کامیونت" تایگر وی" سیبا موتور رسید سیبا موتور مقام اول و بهمن دیزل مقام دوم خدمات فروش در سال 97 را کسب کردند مدیرعامل سیباموتور منصوب شد «خبهمن» گزارش تولید و فروش منتشر کرد ناوگان محلی مازندران با محصولات گروه بهمن نوسازی می شود انجام 75 شکایت در خصوص قطعات تقلبی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی آغاز تحویل کشنده‌های شرکت سیبا موتور در طرح نوسازی ناوگان فرسوده گردهمایی نمایندگان بهمن، در استان فارس برگزار شد گزارش تصویری از حضور گروه بهمن در نمایشگاه خودرو شیراز کلاس اولـــی‌ها! با کمک سیباموتور به دنبال سهم بیشتری از بازار ایران هستیم گزارش تصویری از روند ساخت موتورهایFAW سهامداران جدید به دنبال لبخند مشتریان هستند گزارش ویدئویی از تولید کشنده های FAW تولید کشنده های FAW به روایت تصویر گزارش تصویری از نمایشگاه خودروهای تجاری FAW سهامدران جدید به دنبال نوآوری در محصولات و رضایتمندی مشتریان هستند گزارش ویدئویی از کسب برترین رتبه فروش برای دومین سال متوالی از سوی سیبا موتور گزارش تصویری تجلیل از سیباموتور به عنوان برترین فروشنده محصولات FAW برترین رتبه فروش برای دومین سال متوالی به سیباموتور رسید سیباموتور در صدر پرفروش ترین نمایندگان FAW در جهان گزارش تصویری از حضور سیباموتور در دومین نمایشگاه حمل و نقل عمومی اراک فروش ویژه نقدی و اعتباری کامیونت 6 تن FAW سیبا موتور موفق به دریافت لوح سپاس جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت کشور شد تخفیف ٢.٥ میلیونی سیباموتور به مناسبت نمایشگاه خودرو تبریز فروش اقساطی محصولات سیبا موتور آغاز شد در مسابقه بزرگ عکاسی سیباموتور شرکت کنید تخفیف حدود 4 میلیون تومانی سیبا موتور در نمایشگاه خودرو شیراز آغاز فروش ویژه محصولات FAW تحویل اولین بخش از کامیونت‌های FAW تا پایان سال Tiger V مناسبت ترین کامیونت موجود در بازار است ثبت‌نام طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با 70 درصد تسهیلات فروش تعداد محدودی شاسی کامیون و کشنده سیبا موتور آغاز شد شرایط ویژه فروش محصولات FAW برای تبریزی‌ها افتتاح بزرگ‌ترین مرکز خدمات پس از فروش سیبا موتور در کشور فروش ویژه کشنده های سیباموتور به صورت نقدی و اقساطی
Back to top