پژوهشگران بررسی کردند:

صندلی کودک در خودرو چگونه موجب مرگ کودکان می‌شود؟

عصر خودرو: دانشمندان آمریکایی در جدیدترین مطالعه خود دریافته‌اند، خوابیدن نوزادان بر روی صندلی خودرو مخصوص کودک می‌تواند منجر به مرگ آن‌ها شود.

Sunday 26 April 2015 - 14:28:00

صندلی کودک در خودرو چگونه موجب مرگ کودکان می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری  «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مرگ‌های مرتبط با شیوه خوابیدن، شایع‌ترین علت مرگ در نوزادان یک تا 12 ماهه هستند. بر اساس گزارش آکادمی کودکان آمریکا، برخی والدین از ابزاری مانند صندلی خودرو مخصوص کودک یا تاب به عنوان جایگزینی برای محیط‌های خواب نوزادان استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند موجب آسیب یا مرگ آن‌ها شود.

محققان در تحقیق جدید دریافته‌اند، استفاده نادرست از این وسایل می‌تواند به مرگ نوزادان بیانجامد.

»اریک کی باترا» از «مرکز پزشکی میلتون اس هرشی» ایالات پنسیلوانیا و همکارانش از «کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده» و همچنین مرکز ملی پزشکی کودکان، در این تحقیق مرگ‌هایی را بازبینی کردند که بین آوریل 2004 و دسامبر 2008، در بین کودکان زیر دو سال و در وسایلی مانند صندلی خودرو، به کمیسیون ایمنی مصرفی ایالات متحده گزارش شده بودند.

دانشمندان در پایان اعلام کردند، بسیاری از والدین از این وسایل استفاده می‌کنند و متوجه خطرات استفاده از آن‌ها نیستند.

محققان 47 مرگ مرتبط با ابزار حامل و نشستن را تحلیل کردند که تمامی آن‌ها به جز یک مورد به خفگی نسبت داده شدند و دو سوم این موارد مربوط به صندلی خودرو مخصوص کودک بودند. بر خلاف باورهای موجود، محدودیت‌ها و طراحی ابزار نشستن یا حمل نوزادان، برای خواب بدون نظارت طراحی نشده‌اند.

جزئیات این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شد.

برچسب ها

صندلی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
صندلی‌ خودرو در مشگین‌شهر به تولید انبوه رسید برای خرید صندلی خودرو کودک چقدر هزینه کنیم؟ قیمت طرح اولیه نیسان از صندلی خودرو مخصوص بازی های رایانه ای چگونه مشکل صندلی خودروی خود را برطرف کنیم؟ 90 روز با صندلی‌های داغ در پایتخت شکایت یکی از مشتریان مرسدس‌بنز به دریافت غرامت ختم شد وقتی هوش مصنوعی صندلی خودرو را راحت می‌کند تفاوت انتخاب صندلی مسافران ایرانی و اروپایی در سفرهای جاده‌ای استانداردهای استفاده از صندلی‌ کودک در خودرو صندلی خودرویی که از سرنشین محافظت می کند خطرات صندلی جلوی خودرو برای کودکان نونوار کردن صندلی های خودرو چقدر آب می خورد؟ نخستین صندلی مخصوص کودکان مجهز به ایربگ امنیت بالای صندلی‌های روبه‌عقب خودروها در تصادفات همه چیز در مورد صندلی خودرو‌ها این ربات راحتی صندلی خودرو را می سنجد طراحی صندلی‌های فوق‌العاده برای مرسدس‌بنز همکاری با کره‌ای‌ها برای تهیه صندلی‌های استاندارد در برخی خودروهای ایرانی کتاب طراحی و بهینه سازی سیستم های تعلیق صندلی خودروهای غیرجاده ای تالیف شد رخت‌ نو برتن خودرو سخت اما حیاتی صندلی‌های UX لکسوس، از ابتکارات برتر سال 2016 (+عکس) 10 خودرویی که بهترین صندلی ها را دارند (+عکس) طراحی یک صندلی جدید برای اتوبوسها و مترو در انگلیس+تصاویر کاربردی‌ترین صندلی‌های عقب متعلق به کدام خودروست؟ هوشمندترین صندلی خودرو ساخته شد آخرین نسل ازیک مدل سیتروئن زیبای مخوف آلمان‌ها
Back to top