سازمان حمایت مدعی شد

مجوز قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی را شورای رقابت صادر کرد

عصر خودرو- عرضه شش خودروی وارداتی برای متقاضیانی که در مرحله اول در اسفند ماه سال گذشته ثبت‌نام کرده بودند، قیمت این خودروها نیز تعیین‌ شد که به دنبال آن بحث‌هایی پیرامون این موضوع پیش آمد که «شورای رقابت در جریان قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی نبوده است»؛ در این زمینه سازمان حمایت در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد که قیمت‌علی‌الحساب خودروهای وارداتی با مجوز شورای رقابت تعیین شده است.

Sunday 15 October 2023 - 20:58:00

مجوز قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی را شورای رقابت صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، از صبح امروز (یکشنبه)،  سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت‌نام متقاضیان خودروهای وارداتی، به مدت سه روز تا ساعت ٢٣ و 59 دقیقه روز سه‌شنبه (٢5 مهر ماه)  جهت ثبت‌نام شش خودروی وارداتیِ عرضه شده با تعیین سه اولویت مورد نظر خود، بازگشایی شد.

در این مرحله از ثبت‌نام خودروهای وارداتی، آن دسته از متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده بود، امکان ثبت درخواست خودرویی دارند.

با بازگشایی سایت سامانه برای ثبت‌نام متقاضیان، قیمت علی‌الحساب خودروها برای واریز متقاضیان مشخص شد؛ بر همین اساس علاوه بر موضوعاتی که پیرامون قیمت بالای این خودروها علیرغم وعده واردات خودروهای اقتصادی مطرح شد، این موضوع نیز شنیده شد که ''شورای رقابت مدعی این شده است که در جریان قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی نبوده است''

در این رابطه، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه‌ای ضمن رد این موضوع، تاکید کرده است که قیمت‌های علی الحساب اعلامی، محور شورای رقابت را دارد.

طبق اطلاعیه سازمان حمایت،  مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بر اساس مصوبه 18 مهرماه کارگروه خودرو شورای رقابت مقرر شده است که با توجه به اینکه فرآیند واردات خودروهای وارداتی در حال انجام است و تعیین قیمت قطعی و انجام فرآیند ثبت‌نام، مستلزم ارائه کلیه اسناد و مدارک ترخیص می‌شود و با عنایت به زمانبر بودن این موضوع و همچنین به جهت تنظیم بازار خودرو، مقرر شد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نسبت به برآورد علی‌الحساب خودروهایی که وارد شده و مجوزهای لازم از قبیل استاندارد، محیط زیست و... را اخذ کرده‌اند، در جهت تخصیص به افراد دارای اولویت در سامانه فروش اقدامات اجرایی لازم را با دریافت بخشی از مبلغ علی الحساب اعلامی معمول کند.

همچنین تصمیم بر این شد که تعیین قیمت قطعی پس از ارائه کلیه مستندات و تصویب شورای رقابت اجرایی و ملاک تصویه حساب با مشتری باشد.

بر همین اساس سازمان حمایت با توجه به این مصوبه، مجوز اعلام قیمت‌های علی‌الحساب را کسب کرده و هیچگونه تخلفی در این رابطه صورت نگرفته است.

برچسب ها

سازمان حمایت
مطالب مرتبط بیشتر
نامه سازمان حمایت به سایت‌های فروش خودرو: "قیمت نزنید" هشدار سازمان حمایت به نمایندگی های فروش خودرو پول‌های بلوکه شده برای طرح خودروهای وارداتی، با حفظ نوبت آزاد شود شفاف‌سازی سازمان حمایت درباره شیوه تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه هشدار سازمان حمایت درباره آگهی های فروش خودرو در فضای مجازی درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات فیلتر روغن و لنت خودرو ضروری شد اطلاعیه سازمان حمایت درباره افزایش قیمت خودروها تصویب افزایش قیمت لاستیک، علی الحساب 30 درصد خودروهای بدون پلاک توقیف خواهد شد روغن موتور، صدرنشین تخلفات تخلف خودروسازان محرز شود، برخورد قانونی می‌کنیم قیمت ساینا و سراتو در دست بررسی است تعهدات معوق خودروسازان به 410 هزار خودرو رسید مردم از شرکت‌های متفرقه خودرو پیش خرید نکنند تعداد زیادی خودرو در خودروسازی‌ها انبار شده است واردات خودروهای مشمول مصوبه دولت منوط به بررسی سازمان حمایت شد زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنید شرایط فروش و فرمول محاسبه قیمت به خودروسازان ابلاغ شده است قیمت‌های جدید خودرو چرا اعلام نشد؟ سازمانی که حمایت نمی کند! افزایش قیمت شامل تمامی خودروها نمی‌شود تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید غیرقانونی است سازمان حمایت قیمت های جدید را اعلام می کند جهت‌گیری سازمان حمایت در تعیین قیمت پنج شرط سازمان حمایت برای افزایش قیمت‌ خودرو سازمان حمایت در حال بررسی قیمت‌های جدید خودرو است سازمانی که توان تنظیم بازار نخود و لوبیا را ندارد توان تنظیم بازار خودرو را دارد؟ با احتکار خودرو برخورد می شود واردکنندگان مشمول پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معرفی شوند ثبت قیمت کالاهای بهره‌مند از نرخ ارز رسمی در سامانه 124 الزامی شد خط و نشان سازمان حمایت به محتکران قطعات یدکی خودرو هشدار سازمان حمایت به خریداران خودرو ممنوعیت پیش‌فروش خودرو از سوی غیرمجازها سازمان حمایت گرانی اخیر خودروهای وارداتی را قانونی اعلام کرد نظر رییس سازمان حمایت درباره افزایش قیمت خودرو الزام عرضه‌کنندگان به تحویل خودروهای پیش‌فروشی شمارش معکوس برای کاهش نرخ سود خودروسازان آغاز شد نظارت سازمان حمایت بر بازار وارداتی‌ها چگونگی پرداخت سود انصراف از خرید خودرو خریداران خودروهای خارجی" بدون گارانتی" به سازمان حمایت بیایند باتری‌های سوزوکی از تابستان 95 به بازار ایران می آیند
Back to top