بلاتکلیفی مربیان آموزشگاه رانندگی در برقراری بیمه تامین اجتماعی

عصر خودرو- مربیان تعلیم رانندگی از دولت انتظار دارند تا با مهیا کردن تمهیداتی شرایط بیمه تامین اجتمای برای این گروه شغلی را فراهم کند.

Friday 22 April 2022 - 12:49:00

بلاتکلیفی مربیان آموزشگاه رانندگی در برقراری بیمه تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، برخی مشاغل مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به دلیل نبود کد شغلی، در لیست خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرد. ظاهرا شغل این افراد در جامعه پذیرفته شده اما شرکت‌های بیمه‌ای از بیمه کردن مربیان رانندگی به دلیل نبود کد شغلی اجتناب می‌کنند.

ماهیت کاری مربیان آموزشگاه‌های رانندگی، کارگر و کارفرمایی تعریف نشده است و به همین دلیل جزو مشاغل آزاد محسوب می‌شوند. مربیان آموزشگاه‌های رانندگی کشور از پوشش بیمه تامین اجتماعی محروم هستند و باید در قالب بیمه خویش فرما حق بیمه خود را پرداخت کنند. پرداخت بیمه خویش‌فرما سبب می‌شود تا از برخی مولفه‌های بیمه‌ای مثل مقرری بیمه بیکاری محروم باشند، همچنین با توجه به احتمال بالای تصادف، الزام به بیمه شدن این گروه شغلی چند برابر است.

در سال گذشته حق‌السهم این افراد به عنوان مربی آموزشگاه رانندگی حدود 36 درصد افزایش یافته بود، در صورتی که دستمزد کارگران از سوی شورای عالی کار حدود 39 درصد بیشتر شد، همچنین کرایه تاکسی‌ها نیز حدود 35 درصد افزایش یافته بود، اما حق خودرو یک مربی را 28 درصد درنظر گرفته و حق سهم آموزشگاه‌ها نیز 41 درصد گران‌تر شده بود.

سوالی که وجود این است که اگر مربیان به عنوان کارگر آموزشگاه‌ها درنظر گرفته می‌شوند، چرا از حق بیمه محروم هستند؟ یا اگر به عنوان کارفرما تعریف می‌شوند، چرا ناچار هستند قرارداد‌های پیمانکاری یک‌ساله و نرخ تحمیلی آموزشگاه‌ها را بپذیرند؟

برای پاسخ به سوالات و جویا شدن این مسئله که چرا تا کنون مربیان آموزشگاه‌های رانندگی فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند را از سازمان تامین اجتماعی جویا شدیم.

پس از چندین روز تماس و پیگیری مسئولین سازمان تامین اجتماعی حاضر به پاسخگویی نشدند و از ارائه پاسخ در این خصوص سر باز زدند.

برچسب ها

آموزشگاه رانندگی
مطالب مرتبط بیشتر
محدودیت‌های جدید کرونایی در آموزشگاه‌ها و کلاس‌های رانندگی آغاز مجدد فعالیت 106 آموزشگاه رانندگی در مازندران شروع به کار مراکز شماره‌گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی از شنبه آینده تمدید تعطیلی مراکز تعویض پلاک و آموزشگاه های رانندگی نحوه تخصیص سهمیه بنزین به موسسات آموزش رانندگی برخورد با 245 آموزشگاه رانندگی متخلف در کشور پلیس از نرخهای مصوب آموزشگاه‌های رانندگی هیچ نفعی نمی‌برد خودروهای تعلیم رانندگی سهمیه بنزین ندارند طرح جدید پلیس برای آموزشگاه‌های رانندگی اختصاص 93 سهمیه طرح ترافیک برای آموزشگاه‌های رانندگی تخفیف 70 درصدی آموزشگاه‌های رانندگی از طرح ترافیک گنجاندن قوانین راهنمایی و رانندگی در نظام آموزشی ضروری است تابلوهای تزئینی با نام «راننده جدید» برای اولین بار در عربستان آموزشگاه رانندگی برای زنان افتتاح می‌شود آموزشگاه تعلیم رانندگی به زنان در عربستان راه اندازی می شود آیا شهریه ها تغییر می کند؟ تاسیس آموزشگاه رانندگی مجازی برای خودروهای خودران! نخستین آموزشگاه رانندگی در بشاگرد راه اندازی شد آموزشگاه های رانندگی مجاز در محدوده زوج و فرد تردد کنند فقط 2 آموزشگاه‌ راهنمای و رانندگی ویژه معلولان در پایتخت وجود دارد گردش مالی 850 میلیاردی آموزشگاه‌های رانندگی !
Back to top