در گفت و گو با مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد:

جدیدترین جزئیات نحوه سنجش خودرو نامتعارف و پرداخت خسارت

عصر خودرو- بر اساس قانون جدید بیمه شخص ثالث مصوبه سال 1395در تبصره سه و چهار، خودروها به متعارف و غیرمتعارف یا لوکس تقسیم‌بندی می‌شوند.

Sunday 02 January 2022 - 08:56:00

جدیدترین جزئیات نحوه سنجش خودرو نامتعارف و پرداخت خسارت

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در خودروهای متعارف چندان بحثی نیست، چراکه درصورت تصادف مبالغ خسارت تا سقف تعهدات ازسوی مقصر حادثه یا بیمه وی پرداخت می‌شود اما مساله این است که در خودروهای غیرمتعارف درصورتی‌که خودرو به‌طور کامل آسیب ببیند، معادل قیمت گران‌ترین خودروی متعارف به آن خسارت پرداخت‌شده و مقصر حادثه و شرکت بیمه تعهدی درقبال مابقی خسارت ندارند. همچنین اگر یک یا چند قطعه از خودروی غیرمتعارف در تصادفی آسیب ببیند، به‌جای آنکه معادل قیمت آن قطعه خسارت پرداخته شود، معادل قیمت قطعات خودرو متعارف خسارت پرداخت‌شده و مابقی باید از جیب مالک خودرو یا درقالب بیمه بدنه تامین شود. اطلاع رسانی این مساله از سوی ناجا طی اخبار هفته های گذشته در حالی سوال های زیادی را برانگیخت که بازار خودرو طی سال های اخیر فراتر از تورم و افزایش نرخ دیه حرکت کرده و اکنون تعداد زیادی از خودروها در دسته نامتعارف قرار می گیرند، موضوعی که از نظر سید جواد میرقاسمی؛ مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشکل قیمت خودرو و متولیان در بازار است وگرنه قانون بیمه هدفش حمایت از اقشار آسیب پذیر است.

مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی در تشریح این قانون در گفت و گو با خبرنگار «عصرخودرو» گفت : بحث محدود شدن مسئولیت در حوزه تصادفات خودروهای غیر متعارف در سال 95 در قانون آمده و بهتر است بدانید که در پیشنهاد اولیه ما به دولت و دولت به مجلس چنین قاعده ای نبوده و بعدا در فرایند کمیسیون اقتصادی این مساله اضافه شد و شخصا با منطق این موضوع موافق هستم. لذا این قانون پیشنهاد و مصوبه مجلس است و نه الزام بیمه مرکزی.

میرقاسمی در زمینه غیرمنطقی بودن نرخ خودرو غیر متعارف با وضعیت قیمت کنونی خودروها گفت : در سال 95 این مبنا درست بوده اما به دلیل تورم های مکرر که قیمت بالا رفته شاید امروزه سوال جامعه این باشد که بسیاری از خودرو ها نامتعارف هستند اما باید بدانید که اثر اقتصادی این موضوع روی خودروهای بسیار گران قیمت خواهد بود و تاثیر زیادی روی خودروها نزدیک به مرز نامتعارف نخواهد داشت.

مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی در تشریح نحوه تخصیص خسارت به خودروهای نامتعارف گفت : طبق این قاعده خسارت هایی که بر خودروهای نامتعارف یعنی بالای 320 میلیون تومان وارد می شود “متناظر” با گران ترین خودرو یعنی 320 میلیون تومانی سنجیده می شود. برای مثال اگر سپر خودرویی مانند بنز دچار آسیب شود، میزان خسارت متناظر با سپر یک خودرو 320 میلیونی سنجیده می شود.تناظر قیمت قطعات ممکن است شبهاتی را بخصوص در زمینه قطعاتی بوجود بیاورد که در یک خودرو پایه نامتعارف وجود ندارد و قطعه ای برای تناظر در اختیار بیمه نخواهد بود که میرقاسمی در این زمینه گفت : قانون در این زمینه بر تناظر قطعات نظر دارد یعنی برای مثال سپر یک خودرو گران در مقایسه با سپر خودرویی با کف قیمت غیرمتعارف یعنی 320‌میلیون‌تومان سنجیده می شود اما ما پیشنهاد دادیم در این موارد، نسبت جایگزین تناظر شود اما این پیشنهاد در دیوان عدالت اداری پذیرفته نشد.

میرقاسمی منطق در پس این قانون را اینگونه تشریح کرد: ما این قانون را با منطق قابل پیشبینی برای ضرر تعیین کرده ایم. یک شهروند وقتی صبح خودرویش را روشن می کند باید بداند که آیا از پس خسارت هایی که به جامعه وارد می‌کند بر می‌آید یا نه و انتظار دارد سطح متعارفی جبران شود.  فرض کنید جلو یک خانه در حال پارک خودروتان هستیدکه سپر خودرو با در آن خانه برخورد می کند؛ اگر صاحب آن خانه بگوید در خانه من بسیار گران قیمت است آیا به عنوان شهروند قانع می شوید؟ باید بگویید اگر در خانه تو گران است باید برای آن حفاظ بگذاری بنابراین باید خسارت وارده “قابل پیشبینی” باشد وگرنه شهروندان نمی توانند به سادگی زندگی روزمره‌شان را بگذرانند.مردم باید در نظر داشته باشند که اگر کالای خاص یا گرانی را در جامعه دارند باید خودشان بتوانند از پس خسارتش بر بیایند. منطق قابل پیشبینی بودن ضرر بسیار مهم است اما نقد ها به این مساله غیرمنطقی است. حتی در این زمینه صنعت بیمه حسن نیتش را نشان داده و گفته که حاضر است کامل خسارت را بدهد و مازاد بر آن وارد منطق تناظر قانون بیمه شود.

پیشنهاد صنعت بیمه مبنی بر آمادگی برای پرداخت خسارت کامل و پرداخت مازاد بر اساس تناظر در شرف تصویب قرار دارد. مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه گفته شده که بیمه مرکزی به دنبال افزایش فروش بیمه بدنه است که در این زمینه باید بگویم که به هیچ وجه اینطور نیست چرا که اولا این قاعده پیشنهاد ما نبوده بلکه پیشنهاد مجلس بوده است ثانیا پیشنهاد ما به مجلس شورای اسلامی این است که اگر فردی بیمه داشت بدون تفکیک متعارف و غیر متعارف خسارت پرداخت شود و مازاد بر آن برود در باب حمایت اجتماعی و اگر من شهروند می خواهم از جیبم جبران کنم بر اساس قاعده تناظر جبران کنم وگرنه بیمه هیچ قاعده ای ندارد و کامل خسارت فرد را بر اساس قاعده تناظر و میزان خریداری بیمه پرداخت خواهد کرد که این قانون نیز در شرف تصویب در مجلس است و به دلیل بحث‌های بودجه ای تاخیر داشته اما فکر می کنم در سال 1401 قطعا تصویب خواهد شد.

میرقاسمی در ادامه با اشاره به ذکر تخفیف مدنی در قانونی مدنی 1339 افزود: لذا به نوعی یک منطق اجتماعی هم در پس آن است. همچنین در قانون مسئولیت مدنی مدرن فرانسه هم این موضوع به این صورت پیشبینی شده که خسارت های غیر قابل پیشبینی اساسا قابلیت جبران ندارد و این مساله تنها منحصر به کشور ما نیست.

مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی ضمن اشاره به نقش مهم بیمه بدنه برای خودروهای غیرمتعارف و بدون قاعده بودن آن گفت: بیمه یک مسئولیت تبعی است یعنی به تبع از شما جبران می کند یعنی هر چقدر شما مسئولیت داشته باشید بیمه نیز جبران می کند و اگر کف یا سقف بیمه را خریداری کرده باشید بیمه به همان مقدار خسارت را جبران می کند و مازاد بر این باید از محل بیمه بدنه جبران شود که شامل هیچ فرمول و تناظری هم نخواهد شد.

شاید برای بسیاری این سوال همچنان مبهم باشد که شرکت‌های بیمه ای بر اساس چه قیمتی اعم از بازار و کارخانه خودرو نامتعارف را خواهند سنجید؛ میرقاسمی در این زمینه اینگونه توضیح داد : بیمه بر اساس قیمت گذاری بازار نسبت به ارزیابی و جبران خسارت اقدام می کند. منطقی است که من شهروند نیز بر اساس قیمت بازار باید به دنبال خرید بیمه و تعیین سقف خسارت باشم.

قیمت خودروها در بازار از منطق قیمت قطعات بدنه یا دیگر مسائل پیروی نمی کنند و ممکن است خودرویی به دلیل عرضه کمتر در دسته نامتعارف ها قرار بگیرد و قیمت قطعاتش با یک خودرو متعارف فرقی نداشته باشد. مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی ضمن پذیرش این خلاء و مشکل گفت : این ایراد بر مشکل قیمت گذاری در بازار است و با شما هم در زمینه منطق قیمت‌گذاری هم عقیده هستم چه در بحث قیمت خودرو چه در بحث قطعات اما ما در این زمینه مسئول نیستیم و حتی گاهی خودرو متعارف است و یک یا چند قطعه آن نامتعارف هستند. حتی گاهی اوقات از سوی مردم مشکلی مطرح می‌شود که زمانی که خودرو را خریدم متعارف بوده و بعدا نامتعارف شده است. برای رفع نگرانی مردم باید روی این مساله تاکید کنم که اثر این قانون بر خودروهای خیلی گران قیمت دیده می‌شود. خودروهای لب مرز تقریبا کامل جبران خسارت می‌شوند اما این مساله برای خودروهای بسیار گران قیمت متفاوت است. خودروهای مشابه 320 میلیون حتی 450 میلیون تومانی، قیمت قطعاتشان نزدیک است لذا در جبران خسارت قطعاتشان چندان تفاوت نخواهد داشت و به اندازه همان قطعه روی خودرو 320 میلیونی پرداخت خواهد شد.

میرقاسمی همچنین از تصمیم شرکت های بیمه برای تعیین یک خودرو معیار هر سال به عنوان خودرو مرز متعارف و غیر متعارف برای تعیین قیمت قطعات خودروهای نامتعارف خبر داد و در زمینه منطق تعیین دیه مردم مسلمان در ماه حرام که نصف مبلغ آن قیمت خودرو نا متعارف را تعیین می کند گفت : اساسا قانون بیمه اجباری هدفش حمایت جانی است و ما آپشن اضافه ای برای آن در نظر گرفته ایم که خسارت به اموال ثالث است لذا خود قانون پوشش اجباری را با دیه مرد مسلمان در ماه حرام در نظر گرفته شده است.فردی که بیمه می خرد سه پوشش دارد؛ یکی ثالث که معادل دیه مرد مسلمان در ماه حرام است، یکی برای خود فرد که اگر مقصر بود دیه مرد مسلمان در ماه عادی است و یکی هم پوشش مالی که 2.5 درصد دیه مرد مسلمان در ماه حرام است لذا اساسا اصل پوشش با دیه سنجیده می شود چرا که خود قانون بر ضرر و زیان جانی استوار است. مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی افزود :برای خودرو نمی توان عدد ثابتی اعلام کرد و باید ملاکی در نظر گرفته می‌شد که گفتند چون دیه بر اساس تورم هر سال افزایش پیدا می‌کند آن را ملاک قرار دهیم تا هر سال در کمیته سر قیمت بحث نکنیم. منطق کلی اینگونه است اما این منطق جایی به هم خورد که خودرو افزایش های خارج از قاعده داشته و گاهی اگر تورم 50 درصد بوده خودرو 150درصد افزایش داشته که به دلیل سیاست های حاکم بر این حوزه است و به منطق معیار خودرو متعارف و ارتباط آن با دیه خدشه ای وارد نیست.

مدیر کل حقوقی بیمه مرکزی در پایان گفت : منطق این قاعده حمایت از اقشار آسیب پذیر است و کسانی که خودرو متعارف و حتی در مرز آن را دارند نباید چندان نگران باشند. وی افزود: معتقدم که ایجاد کنندگان شبهات و حاشیه برای این قانون، دارندگان خودروهای لوکس هستند که می خواهند حرفشان را از سمت عموم مردم منتقل کنند لذا نباید در دام این شبهه‌سازی ها بیفتیم.

خبرنگار: فائزه مقصودیان

برچسب ها

بيمه خودروخسارت تصادفات
مطالب مرتبط بیشتر
کارت سوخت خودروهای بدون بیمه باطل می‌شود امکان استعلام برخط سوابق وسایل نقلیه موتوری برای دستگاه‌های اجرایی فراهم شد مشکلات شرط جدید صدور بیمه‌نامه شخص ثالث خرید بیمه با اقساط روزانه، اقدام توسعه ای «آپ» در حوزه خودرو تکلیف خودروی متواری در تصادفات چه می‌شود؟ خودروسازان در صورت مقصر بودن در تصادفات باید خسارت بپردازند بیمه همچنان از تصادفات حمایت می‌کند چرا مجلس قانون بیمه شخص ثالث را اصلاح نمی‌کند؟ تاثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها بر نرخ بیمه مجلس اصلاحیه قانون بیمه شخص ثالث را بررسی کند قبل از سفر تکلیف خودتان را با بیمه خودرو مشخص کنید آیا ملاک خودروی غیرمتعارف تغییر می‌کند؟ کدام رانندگان اعمال قانون مى شوند؟ قبل از انتقال و خرید بیمه شخص ثالث این نکات را بدانید تمدید آنلاین بیمه شخص ثالث چقدر زمان میبره؟ هشدار قوه قضاییه نسبت به نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث وسایل نقلیه موتوری فردا؛ آخرین مهلت بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث جرائم بیمه شخص ثالث همه‌ وسایل نقلیه تا پایان آذر ماه بخشیده شد شرکت بیمه ملزم به پرداخت خسارت وارده به راننده حادثه دیده شد پرداخت 168 میلیون تومان خسارت به فوتی‌های حوادث رانندگی حق‌بیمه شخص ثالث چقدر زیاد شده است؟ پوشش بیمه شخص ثالث محدود به ایران است جزئیات پرداخت آنلاین خسارت تصادف زیر 20 میلیون تومان پرداخت خسارت در تصادفات زیر 20 میلیون تومان بدون کروکی خودروی 300 میلیون تومانی دیگر لوکس حساب نمی‌شود بیمه موظف به پرداخت افت قیمت خودرو در تصادفات همکاری باشگاه مشتریان کرمان موتور و بیمه سامان برای صدور بیمه پیمایشی انتقال تخفیف بیمه به افراد درجه یک خانواده انقلاب در بیمه خودرو بیمه ها 2٫5برابر درآمدهای نفتی خسارت رانندگی دادند بیمه شدن یک میلیون خودرو در صورت قانون گذاری بروز در صنعت بیمه سقف تعهدات بیمه شخص ثالث در سال 1401 دستخوش چه تغییراتی بوده است؟ راهنمای نیسان وانت زامیاد؛ خودروی قدیمی و خوش اقبال در ایران نرخ بیمه شخص ثالث فعلا بر اساس سال گذشته محاسبه می شود مشخصات ایمنی و فنی تارا+ جدول امکانات این ستاره ایران خودرو( دی 1400) گواهینامه بین المللی: لذت رانندگی در جاده‌های دنیا تأثیر جریمه های سرعت بر هزینه های بیمه خودرو پلیس راهور: صحنه تصادف جرحی را تغییر ندهید اگر در تصادف راننده گواهینامه نداشته باشد بیمه خسارت پرداخت می کند؟ چرا هزینه بیمه محصولات تسلا این قدر بالا است ابهامات سقف پرداخت خسارت خودرو شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت خسارات حوادث رانندگی فارغ از قیمت خودرو شدند پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه بدون کروکی پلیس صدور بیمه‌ نامه‌های خودرو با شرایط اقساطی ویژه ایثارگران افزایش 37 درصدی بیمه شخص ثالث منطقی نیست تغییرات بیمه شخص ثالث تخفیف‌ بیمه شخص ثالث، قابل انتقال به خودروی دیگر است چه مواردی از شمول بیمه شخص ثالث خارج است؟ تخفیف بیمه شخص ثالث را انتقال بدهیم یا خیر؟ هنگام تصادفات خسارتی چه باید کرد؟ پیشنهاد عجیب راننده‌ برای جبران خسارت؛ بیت کوین می‌دهم! شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث در زمان خرید خودرو جدید شرکت‌های بیمه مکلف به پرداخت ماهانه 4 هزار میلیارد ریال به خزانه شدند عدم انطباق مشخصات راننده وبیمه گذار مانع دریافت خسارت نیست راننده محوری، نسخه شفابخش رشته بیمه‌ای شخص ثالث خروج خودروهای لوکس از یک زیان بیمه ای! جریمه افراد فاقد بیمه نامه شخص ثالث مشخص شد بخشودگی 100 درصدی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث+بخشنامه صاحبان خودرو بیمه نامه‌های الکترونیکی دریافت می‌کنند آیا به حوادث رانندگی در ساعت منع تردد خسارت پرداخت می شود؟ بیمه ها چقدر خسارت تصادف را می پردازند؟ نرخ خودرو‌های نامتعارف در سال 99 آوار رشد قیمت خودرو بر بازار بیمه پرداخت یکسان خسارت بیمه به خودرو میلیاردی و 220 میلیونی اطلاعیه مهم بانک مرکزی در خصوص بیمه خودرو جریمه روزانه دیرکرد بیمه شخص ثالث 99+جدول قیمت بخشنامه جدید بیمه مرکزی در خصوص افزایش ارزش وسیله نقلیه ‌ شدت پرداخت خسارات در بیمه اتومبیل در دوران کرونا افزایش یافت دریافت 30 هزار میلیاردتومان حق بیمه شخص‌ثالث در سال‌ 99 بیمه شخص ثالث الکترونیکی شد تنقیح مصوبات بیمه شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه زمینی مصائب حذف فیزیکی بیمه‌نامه‌ها برای صنعت بیمه نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث حذف شد ابهامات حذف برگه فیزیکی بیمه شخص ثالث + پاسخ بیمه مرکزی اطلاعیه بیمه مرکزی در خصوص حذف فیزیکی بیمه‌نامه‌های شخص ثالث آثار و پیامدهای شیوع بیماری کرونا بر بیمه اتومبیل فروش بیمه‌نامه شخص ثالث در 12 قسط خلاف قانون است سهم علی‌الحساب شرکت‌های بیمه از عوارض پرداختی بیمه شخص ثالث مشخص شد تعرفه ارزیابی خسارات بیمه شخص ثالث اعلام شد 2میلیون بیمه شخص ثالث تمدید خودکار شد صدور بیش از دو میلیون بیمه‌نامه شخص ثالث به طور برخط تمدید الکترونیکی بیمه‌نامه 2 میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو حمایت از اقشار ضعیف با حق بیمه پایین خودروهای ارزان‌قیمت چرا حق بیمه شخص ثالث خودروها متفاوت است ؟ دلیل متغیر بودن حق بیمه شخص ثالث چیست؟ خدمات غیرحضوری بیمه ایران برای دارندگان خودرو 114 ریال خسارت به ازای هر 100 ریال حق بیمه ثالث پرداخت می‌شود دلایل رشد 25 درصدی حق بیمه شخص ثالث از نگاه بیمه مرکزی جزییات حق بیمه شخص ثالث خودروها در سال 99 کاهش تلفات 17 هزار نفری حوادث رانندگی با راننده محورشدن بیمه آغاز بخشودگی جرایم بیمه‌ای شخص ثالث جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده شد پوشش افت قیمت خودرو در بیمه‌نامه‌های بیمه ملت تعیین خسارت آنلاین در تصادفات رانندگی وضعیت پوشش بیمه‌ای در صنعت خودرو رونمایی از سیستم بیمه‌گری الکترونیک اتومبیل 10 میلیون خودرو و موتورسیلکت فاقد بیمه‌نامه هستند خسارات نجومی تصادفات رانندگی در کشور فرمول محاسبات خسارت تصادفات اصلاح شد فعالیت شرکت کارگزاری رسمی بیمه سایپا از سر گرفته شد تصادف ساختگی برای کلاهبرداری از بیمه دردسر بیمه خودروهای گران‌تر از 180 میلیون تهیه فرمول جدید برای محاسبه خسارت خودروهای غیرمتعارف سپری برای سرمایه شما شورایعالی بیمه درباره تغییر محاسبه خسارت تصادفات تصمیم می‌گیرد نقش بیمه در تضامین و حمایت از سرمایه گذاری داخلی به پورشه بزنید به پـرایـد هرگز!‏ ابطال فرمول بیمه در پرداخت خسارت به خودروهای گران پرداخت افت قیمت خودروهای لوکس توسط بیمه گر روی میز شورای عالی بیمه پرداخت خسارت افت قیمت خودروهای لوکس تصادفی توسط بیمه ها بررسی می شود شرایط پرداخت خسارت بدون کروکی تغییر کرد توافق بیمه‌ها جهت وصول مطالبات از بزرگترین بدهکار بیمه‌ای جزئیات کمک دولت به مالکان خودروهای آسیب دیده سیل شیراز پرداخت خسارت سیل به خودروهای فاقد بیمه افرادی که بیمه نامه آنها در سیل مفقود شده، چه کنند؟ تکلیف ماشین‌های بدون بیمه چه می‌شود؟ خسارت خودروهای فاقد بیمه را می‌دهیم حق بیمه شخص ثالث 15 درصد افزایش یافت بهترین قیمت بیمه بدنه برای خودروهای شما چیست؟ چرا تخفیف بیمه شخص ثالث حذف شد؟ فرصت پرداخت جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث تا پایان بهمن تعیین شد راه اندازی مجتمع تخصصی پرداخت خسارت خودروهای سنگین 30 درصد حق بیمه شخص ثالث بابت عوارض و مالیات است الزام شرکت‌ها به پرداخت 3هزار میلیارد ریال از بیمه ثالث به خزانه ارائه خدمات ویژه بیمه سامان به بیمه نامه های اتومبیل کم ریسک ارائه بسته‌های متنوع بیمه‌ای در صورت کاهش سوانح بیمه 8900 میلیارد تومان برای سوانح رانندگی در سال 96 خسارت داد در صورت تصادف با خودروهای لوکس چه کنیم؟ دارندگان بیمه بدنه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند امکان دریافت سوابق بیمه‌های خودرو از طریق میز خدمات الکترونیک کارمزد بیمه‌نامه‌ خودروهای صفر 9 درصد شد درخواست افزایش سرمایه بیمه گذاران بیمه بدنه بی توجهی به ایمنی در خودرو سازی بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه‌نامه شخص‌ثالث خودروهای کارگاهی خودروسازان برای واردات قطعه از چین مسابقه گذاشته‌اند لزوم اخذ الحاقیه «افزایش سرمایه خودرو» در بیمه بدنه تصویب اساسنامه صندوق تأمین خسارتهای بدنی تصویب آیین‌نامه اجرایی مربوط به حوادث ناشی از وسایل نقلیه موارد تحت پوشش بیمه بدنه خودرو پیگیری گزارش هزینه کرد عوارض بیمه شخص ثالث از دیوان محاسبات تعیین شرکت بیمه توسط مشتریان خودروهای صفر، بزودی زیر چرخ خودروهای بدون بیمه نروید! ارتباط نرخ بیمه شخص ثالث با سیلندر خودرو قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه بیمه‌نامه شخص ثالث در سال 97 افزایش قیمت ندارد تخفیف‌های بیمه ثالث تغییر کرد خبر بد برای دارندگان خودروهای بالای 140 میلیون تومان ارزانی بیمه ماشین برای زنان اروپایی آیین نامه تعیین حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش و تقسیط آن اجرایی شد بیش از 90 درصد خودروها فاقد بیمه بدنه هستند نظارت هوشمند راه مقابله با صدور بیمه نامه جعلی دستورالعمل جدید تخفیف یا افزایش حق بیمه شخص ثالث حق بیمه خودرو در بریتانیا ارزان شد آیا بیمه بدنه برای بیمه‌گزار به‌صرفه است؟ نرخ جدید بیمه حوادث راننده متناسب با نوع خودرو اعلام شد زیر و بم هایی از بیمه خودرو که باید بدانید صدور بیمه شخص ثالث روز شمار متوقف شود ساماندهی صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر ایران خودرو انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث لغو نشده است توافق شرکت‌های بیمه درباره سهم بازار بیمه‌نامه خودروهای صفر رمز گشایی از بیمه شخص ثالث تفاهم با خودروسازان اولین حرکت سندیکایی بیمه‌گران کشور بود طرح بیمه فرسودگی خودروها اجرا می شود بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پوشش می‌دهد؟ لزوم همکاری نیروی انتظامی برای استعلامات ضروری بیمه خودرو خودروهای بیمه شده امسال به خرید الحاقیه نیاز ندارند حذف سهمیه گازوئیل 55 هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه را بشناسیم صدور بیمه‌نامه خودروهای صفر سایپا به بیمه ایران واگذار شد بیمه شخص ثالث نیاز به اصلاح نرخ دارد ابلاغ قانون بیمه اجباری شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه آئین‌نامه‌های قانون جدید بیمه شخص ثالث با خردجمعی تدوین می شود بلاتکلیفی بیمه‌ای در صنعت خودرو مدت اجرای آزمایشی قانون بیمه شخص ثالث تا لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شد چرا باید در یک سال 2 بار بیمه خودرو پرداخت کنیم؟ دیه افزایش یافت صدور اینترنتی الحاقیه بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در بیمه پارسیان برای دریافت الحاقیه تا فردا فرصت دارید شرکت های بیمه امروز و فردا هم الحاقیه صادر می کنند نظرشورای نگهبان را درباره لایحه بیمه اجباری شخص ثالث اعلام شد خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث تا قبل از شنبه، شرط احتیاط است رسیدگی به 8800 پرونده خسارت شخص ثالث و بدنه درایام نوروز وسیله نقلیه خود را تا 253 میلیون تومان بیمه کنید "بیمه اجباری" تاکسی‌ها اختیاری شد تدبیر سازمان تاکسیرانی برای حل مشکل بیمه تاکسیران‌ها افزایش 15 درصدی حق بیمه شخص ثالث در سال 1395 کاهش صدور بیمه‌های شخص ثالث و حوادث رانندگان مستاجر حق‌بیمه بیشتری می‌پردازند پرداخت عوارض70 هزار میلیارد ریالی صنعت بیمه از محل شخص ثالث بیمه ورود موقت خودرو به کشور عملیاتی شده است تخفیف‌ بیمه اتومبیل بیمه پارسیان به مناسبت اعیاد پیش‌رو رانندگان پرخطر برای ساماندهی بیمه شخص ثالث شناسایی می شوند 47 درصد از پرتفوی 1118 میلیارد تومانی حق بیمه پارسیان مربوط به شخص ثالث است درد صنعت بیمه افزایش 10 درصدی نرخ دیه نیست ارائه تسهیلات خدمات بیمه‌ خودرو به خبرنگاران بیمه‌‌ها اطلاعیه الحاقیه صادر کردند
Back to top