بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه‌هادی‌ها

عصر خودرو- روز گذشته آژانس رتبه‌بندی ICRA اعلام کرد: صنعت خودروهای سواری هند در سال 2022 به دلیل کمبود نیمه‌هادی‌ها حدود 500هزار دستگاه از فروش خود را از دست خواهد داد.

Thursday 16 December 2021 - 20:52:00

بازار خودرو هند تحت تاثیر کمبود نیمه‌هادی‌ها

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، آژانس رتبه‌بندی گفت که این به معنای حدود 1800 تا 2000 کرور در زمان فروش از دست رفته است.

اکونومیک تایمز ماه گذشته گزارش کرد که بازار خودروی هند ممکن است 500هزار تا 600هزار دستگاه از فروش خود را به دلیل کمبود مشکلات زنجیره تامین از دست بدهد.

اگر مشکلات مربوط به زنجیره تامین نبود، این صنعت در سال جاری از اوج فروش سالانه قبلی خود یعنی 3.4 میلیون واحد در سال مالی 2019 عبور می‌کرد. ICRA اکنون پیش‌بینی فروش خود را برای سال مالی 2022 به 8 تا 11 درصد کاهش داده است که به حدود 3 میلیون واحد خواهد رسید.

بحران نیمه‌هادی‌ها در سپتامبر به اوج خود رسید، زمانی که طبق گزارش ICRA، حدود 120هزار واحد فروش از دست رفت. در حالی که انتظار می‌رود وضعیت عرضه در آینده بهبود یابد، عرضه‌ عادی تنها تا پایان سال 2022 پیش‌بینی می‌شود.

به دلیل کمبود نیمه‌هادی‌ها، دوره انتظار برای برخی از مدل‌های محبوب خودرو تا 12 ماه افزایش یافته است. خودروسازان مجبور شده‌اند انواع مدل‌های خود را با ویژگی‌های کمتر عرضه کنند، بنابراین محتوای نیمه‌رسانا در هر خودرو و در نتیجه دوره‌های انتظار کاهش می‌یابد.

در حالی که کمبود عرضه باعث شده آژانس در پیش‌بینی رشد خود برای بازار وسایل نقلیه سواری تجدیدنظر کند، اما وقتی صحبت از خودروهای دو چرخ به میان بیاید، بحث مشکل در تقاضا مطرح می‌شود. ICRA اکنون انتظار دارد که بازار خودروهای دو چرخ در سال مالی 2022 به میزان یک تا 4 درصد نسبت به پیش‌بینی رشد تک رقمی قبلی کاهش یابد.

پیش‌بینی رشد ICRA برای بخش‌های خودروهای تجاری و تراکتورها به ترتیب 18 تا 22 درصد و یک تا 4 درصد است.

برچسب ها

بازار خودرو هند
مطالب مرتبط بیشتر
بازار خودرو الکتریکی هند به جهش 30 درصدی خواهد رسید؟ 2023 سالی سبز برای مرسدس بنز در هند ام جی ZS الکتریکی فیس لیفت؛ زیباروی چینی در تایلند و هند! +عکس چهارمین بازار بزرگ خودروی جهان صعود کرد ورود اولین خودروی الکتریکی سواری بی‌وای‌دی به هند ورود سوزوکی به اعماق بازار خودروهای الکتریکی شرط بندی تویوتا روی محصولات هیبریدی در بازار هندوستان چند درصد خودروهای هند الکتریکی است؟ افزایش فروش خودرو در هند خودروی بسیار ارزان ژاپنی ویژه بازار هند! +عکس مالیات سنگین هندی‌ها برای واردات خودرو تولید محصول جدید اشکودا در هند تولید کننده موبایل برای هند خودروی برقی می سازد ماهیندرا روکسور 18 هزار دلاری با طراحی 1940 میلادی! +عکس ماهیندرا XUV700؛ شاسی بلند هندی با برچسب قیمت اقتصادی و مجموعه ای از آخرین امکانات روز +عکس جگوار جدید در راه هند آلکازار 2021؛ شاسی بلند جدید هیوندای ویژه بازارهای اقتصادی معرفی شد +عکس خودروسازان چینی در راه هند تخفیف فولکس به هندی‌ها رنو کیگر 2021؛ کراس اوور کوچک و اقتصادی فرانسوی برای بازار هند +عکس عرضه لندرور هیبریدی در هند آئودی A4 فیس‌لیفت در هند عرضه می‌شود افزایش قیمت محصولات آئودی در هند عرضه جگوار برقی در هند افزایش قیمت محصولات بی‌ام‌و برترین سازنده خودروهای برقی جهان به زودی وارد بازار هند می‌شود ام‌جی گلاستر به زودی عرضه می شود بی ام و های الکتریکی در راهند رشد فروش هیوندایی در هند کاهش 40 درصدی فروش خودرو در هند فروش بی‌ام‌و در هند 12 درصد کاهش یافت حذف فولکس آمئو از بازار هند خروج دو مدل تویوتا از هند بحران در بازار خودرو خط تولید بزرگترین خودروساز هند را تعطیل کرد وضعیت قرمز شرکت های خودروسازی در هند وضعیت قرمز صنعت خودرو در هند کاهش چشمگیر فروش خودرو در هند جریمه چند میلیاردی فولکس واگن در هند! سرمایه‌گذاری اشکودا در هند مرگ 6 تن در تصادف جاده ای در هند شکار مامور مخفی سایپا در هندوستان برنامه پژو برای بازار هند خودروهای دولتی هند برقی می‌شوند رونمایی از یک نسخه ارتقا یافته رنو کوئید+تصاویر هند خودروهای خودران را ممنوع کرد هند چهارمین خریدار بزرگ خودرو دنیا ولوو تولید خودرو در هند را امسال شروع می‌کند جنرال موتور فروش خودرو در هند را متوقف می‌کند خودروساز چینی جایگزین جنرال موتورز در هند می شود عرضه 8 مدل جدید هیوندای در هند تویوتا به دنبال بازار هند است رشد 48 درصدی سود ماروتی سوزوکی هند افزایش فروش تویوتای هیبریدی در هند شاسی‌بلند دیزلی فورد در هند فروش خودروهای دیزلی در هند ممنوع شد شاسی‌بلندها پیشرو در بازار هند افزایش فروش خودرو در هند
Back to top