نکات فنی خودرو؛

روشن شدن چراغ 4WD در خودرو نگران‌کننده است؟

عصر خودرو- در این گزارش علت روشن شدن چراغ 4WD در خودروهای آفرود بررسی شده است.

Friday 18 December 2020 - 11:26:00

روشن شدن چراغ 4WD در خودرو نگران‌کننده است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیا تا به حال شده که چراغ 4WD (سیستم‌ انتقال قدرت) روی داشبورد خودروی آفرودتان چشمک بزند و بلافاصله نگران این موضوع باشید که ممکن است  با مشکل جدی رو به رو شده باشید؟ وقتی چراغ هشدار روشن می‌شود هرگز نشانه خوبی نیست، اما لزوماً صحت ندارد که سیستم چهار چرخ محرک شما خراب شده باشد.

در ادامه  سه سناریو که ممکن است در هنگام چشمک زدن این چراغ برای خودروی شما اتفاق بیفتد را بررسی می کنیم.

1. مورد انتقال بیش از حد گرم شده
در شاسی بلندها و کراس اوور‌های دارای سیستم چهار چرخ محرک سبک که از دنده کم برد بهره نمی‌برند، مشخصات طراحی شرایط رانندگی شدیدتر مانند گل عمیق، خزیدن روی سنگ یا برف سنگین را پوشش نمی‌دهد. اگر متوجه شدید که چرخ‌های خودرو را بدون حرکت رو به جلو می‌چرخانید یا به جایی که نمی‌توانید حرکت کنید گیر کرده اید، ادامه کار  می‌تواند گرمای قابل توجهی را در داخل جعبه انتقال خودرو ایجاد کند.

مورد انتقال همان چیزی است که قدرت را بین محور‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند. در صورت گرم شدن بیش از حد، ممکن است دیگر نتواند  کار کند و باعث می‌شود نور 4WD چشمک بزند. گاهی اوقات، چراغ چشمک زن نشان می‌دهد که سیستم تا زمانی که خنک نشود، غیرفعال شده است. بهتر است کتابچه راهنما را بررسی کنید تا بفهمید چراغ چشمک زن در این شرایط دقیقاً به چه معناست.

2. خرابی سنسور
سیستم چهار چرخ محرک خودرو به اطلاعات شبکه حسگر‌هایی متکی است که همه چیز را از موقعیت دریچه گاز گرفته تا سرعت چرخ تا سرعت انتقال به شما می‌گویند. اگر یک یا چند سنسور به درستی کار نمی‌کنند، این می‌تواند باعث روشنایی نور 4WD روی داشبورد شود. قبل از اینکه تصور کنید این یک مشکل مورد انتقال است، لازم است با مکانیک صحبت کنید.

3. سیستم به طور معمول کار می‌کند
بسیاری از اوقات، چراغ چشمک زن 4WD دلیلی برای هشدار نیست و این بدان معنی است که سیستم به همان شکلی که طراحی شده کار می‌کند. در  خودروهای آفرودی این چراغ در صورت تقاضا فعال می‌شود، یعنی وقتی شرایط کشش خودرو به آن نیاز دارد، این چراغ روشن می‌شود تا به شما بگوید که فعال شده است. به نوعی، این شبیه به چراغ‌های کنترل پایداری یا کنترل کشش روی داشبورد است که وقتی سیستم‌های مربوطه به کار می‌آیند، نیز روشن می‌شوند.

وقتی می‌بینید که نماد 4WD روی داشبورد روشن است، نترسید. این مراحل عیب یابی را طی کنید تا ببینید وسیله نقلیه شما ممکن است در چه وضعیتی قرار بگیرد. اگر به مشکلی جدی برخوردید،  با مکانیک خود تماس بگیرید.

برچسب ها

وضعیت فنی خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
سیستم گیربکس با کلاچ دوگانه چیست و چگونه عمل می‌کند؟ تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟ توصیه های مهم برای افزایش طول عمر موتور همه چیز درباره میزان فرمان خودرو بهترین روش موتور شویی چیست ؟ قبل از سرد شدن هوا در خودروتان ضد یخ بریزید همه چیز در مورد کیسه هوا (Airbag) موتورشویی خودرو انجام دهیم یا نه؟ وایر چیست و چه کاربردی دارد ؟ سوپاپ چیست و چه وظایفی دارد؟ دلایل خاموش شدن خودرو در هنگام رانندگی دینام خودرو چیست؟ نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت های ترمز علت ترکیدن تایر حین رانندگی چیست؟ توربو شارژ چیست، چه مزایا و معایبی دارد؟ بلبرینگ چرخ خودرو چیست؟ چرا در بعضی خودروها چراغ دنده عقب تکی است؟ تفاوت بین گیربگس CVT و VVT در چیست؟ مزایا و معایب خودروهای دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب چیست؟ چرا باید روغن موتور را در فواصل مشخصی تعویض کنیم؟ چرا و در کجا باید با دنده سنگین حرکت کنیم؟ نکات مهم در رانندگی با خودروهای دنده اتوماتیک دلایل ریپ زدن خودرو چیست ؟ چطور بفهمیم کمک فنر خودرو خراب است؟ اگر ترمز عمل نکرد چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ چگونه بفهمیم عمر کیت کلاچ خودرو تمام شده است؟ آپشنهای فنی خودرو -آینه‌های الکتروکرومیک چیست؟ چراغ‌های تطبیق شونده با مسیر چیست؟ سیستم کنترل در سراشیبی و سربالایی چگونه عمل می‌کند؟ تشخیص تمام شدن لنت ترمز با 4 نشانه رایج نحوه عملکرد موتورهای دورانی و تفاوت آنها با موتورهای پیستونی علت بریدن میل گاردان چیست؟ با این 6 کار خودرو خود را نابود می‌کنید +جزئیات نکاتی که باید در خواب طولانی خودرو رعایت کرد میل گاردان چیست؟ تسمه تایم خودرو چه زمانی تعویض می‌شود؟ کاربرد ترموستات در خودرو چراغ چک خودرو چه زمانی روشن می‌شود؟ علت کم شدن بیش از حد روغن موتور چیست؟ فیلتر روغن و هوا را چه زمانی تعویض کنیم؟ دلیل بالا رفتن آمپر خودرو چیست؟ آشنایی با اکسل خودرو و علائم خرابی آن علائم خرابی گیربکس خودرو چیست؟ دیفرانسیل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟ بنزین اندک در باک، چه بلایی سر پمپ بنزین می آورد؟ 5صدای غیرعادی زمان ترمزگیری بررسی فنی میتسوبیشی میراژ 2018 + مشخصات بررسی فنی بایک سنوا + مشخصات تشخیص شل یا سفت بودن تسمه تایم خودرو استرس‌بار یا میله تعادل در خودرو چیست؟ عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ وقتی درجات‌ دروغ می‌گویند تشخیص وضعیت فنی خودرو با تلفن همراه، ممکن خواهد شد
Back to top