اخبار فنی خودرو

چرا در بعضی خودروها چراغ دنده عقب تکی است؟

عصر خودرو- چراغ دنده عقب سال های سال است که بر تمامی وسائل نقلیه موتوری زمینی اجباری شده است. بر اساس استانداردها، یک عدد باشد یا دو عدد بصورت قرینه، وجود این چراغ کاملا ضروری و اجباری است.

Tuesday 29 September 2020 - 12:17:00

چرا در بعضی خودروها چراغ دنده عقب تکی است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، روشن شدن این چراغ به معنای زنگ خطری برای دیگران است که این خودرو در لحظه خلاف جهت استاندارد حرکت خواهد کرد. این مهم به افراد و رانندگان پیرامون خودرو شما هشدار می دهد که باید آماده حرکت خودرو شما به سمت عقب باشند.

چراغ دنده عقب سال های سال است که بر تمامی وسائل نقلیه موتوری زمینی اجباری شده است. بر اساس استانداردها، یک عدد باشد یا دو عدد بصورت قرینه، وجود این چراغ کاملا ضروری و اجباری است. در بعضی از کشورهای جهان، نصب چراغ مه شکن عقب الزامی نیست و به همین دلیل بعضی از خودروسازان این چراغ را به‌صورت مستقل بر روی خودروهای خود نصب نمی‌کنند و این خودروها دارای دو چراغ دنده عقب هستند.

چنین خودروهایی برای ورود به بازارهایی که نصب مه شکن عقب در آن‌ها الزامی است، باید در ساختار چراغ‌های خود تغییراتی بدهند. برای این منظور بعضی از خودروسازان اقدام به نصب چراغ مه شکن عقب در خارج از مجموعه چراغ‌ها و بر روی سپر عقب می‌کنند. اما راه‌حل کم‌هزینه‌تر، تغییر یکی از چراغ‌های عقب و نصب مه شکن عقب بر روی آن است و به این ترتیب مشکل استاندارد نیز برطرف می‌شود و به همین دلیل است که خودروهایی که به آن اشاره کردید با یک چراغ عقب عرضه می‌شوند، چراکه چراغ دیگر به مه شکن اختصاص ‌یافته است.

البته بر اساس استانداردهای جاری کشور، خودروهای جدید که وارد بازار می‌شوند باید دو چراغ دنده عقب داشته باشند و به همین دلیل در بعضی از خودروها شاهد تغییراتی در چراغ و نصب چراغ مه شکن عقب به‌صورت مجزا هستیم که نمونه آن را می‌توانید در مزدا3 جدید یا تندر90 پلاس ببینید.

برچسب ها

وضعیت فنی خودروسنسور دنده عقب خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
چند وقت یک بار باید روغن موتور را تعویض کرد؟ سیستم گیربکس با کلاچ دوگانه چیست و چگونه عمل می‌کند؟ تفاوت میان ترمز‌های جلو و عقب خودرو در چیست؟ سنسور دنده عقب خودرو چیست و چه کاربردی دارد ؟ توصیه های مهم برای افزایش طول عمر موتور همه چیز درباره میزان فرمان خودرو بهترین روش موتور شویی چیست ؟ قبل از سرد شدن هوا در خودروتان ضد یخ بریزید همه چیز در مورد کیسه هوا (Airbag) موتورشویی خودرو انجام دهیم یا نه؟ وایر چیست و چه کاربردی دارد ؟ سوپاپ چیست و چه وظایفی دارد؟ دلایل خاموش شدن خودرو در هنگام رانندگی دینام خودرو چیست؟ نکاتی برای بهبود ترمزگیری و افزایش عمر لنت های ترمز علت ترکیدن تایر حین رانندگی چیست؟ توربو شارژ چیست، چه مزایا و معایبی دارد؟ بلبرینگ چرخ خودرو چیست؟ تفاوت بین گیربگس CVT و VVT در چیست؟ مزایا و معایب خودروهای دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب چیست؟ چرا باید روغن موتور را در فواصل مشخصی تعویض کنیم؟ چرا و در کجا باید با دنده سنگین حرکت کنیم؟ نکات مهم در رانندگی با خودروهای دنده اتوماتیک دلایل ریپ زدن خودرو چیست ؟ چطور بفهمیم کمک فنر خودرو خراب است؟ اگر ترمز عمل نکرد چگونه خودرو را متوقف کنیم؟ چگونه بفهمیم عمر کیت کلاچ خودرو تمام شده است؟ آپشنهای فنی خودرو -آینه‌های الکتروکرومیک چیست؟ چراغ‌های تطبیق شونده با مسیر چیست؟ سیستم کنترل در سراشیبی و سربالایی چگونه عمل می‌کند؟ تشخیص تمام شدن لنت ترمز با 4 نشانه رایج نحوه عملکرد موتورهای دورانی و تفاوت آنها با موتورهای پیستونی علت بریدن میل گاردان چیست؟ با این 6 کار خودرو خود را نابود می‌کنید +جزئیات نکاتی که باید در خواب طولانی خودرو رعایت کرد میل گاردان چیست؟ تسمه تایم خودرو چه زمانی تعویض می‌شود؟ کاربرد ترموستات در خودرو چراغ چک خودرو چه زمانی روشن می‌شود؟ علت کم شدن بیش از حد روغن موتور چیست؟ فیلتر روغن و هوا را چه زمانی تعویض کنیم؟ دلیل بالا رفتن آمپر خودرو چیست؟ آشنایی با اکسل خودرو و علائم خرابی آن علائم خرابی گیربکس خودرو چیست؟ دیفرانسیل خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟ بنزین اندک در باک، چه بلایی سر پمپ بنزین می آورد؟ 5صدای غیرعادی زمان ترمزگیری بررسی فنی میتسوبیشی میراژ 2018 + مشخصات بررسی فنی بایک سنوا + مشخصات تشخیص شل یا سفت بودن تسمه تایم خودرو سنسور خودرو در بازار چند؟ راهنمای خرید سنسور و دوربین دنده عقب خودرو استرس‌بار یا میله تعادل در خودرو چیست؟ عیب‌یابی خودرو به زبان ساده؛ وقتی درجات‌ دروغ می‌گویند تشخیص وضعیت فنی خودرو با تلفن همراه، ممکن خواهد شد
Back to top