بنیان‌گذار تسلا دومین فرد ثروتمند جهان شد؛

سبقت ثروت ایلان ماسک از بیل گیتس

عصر خودرو- ایلان ماسک بنیان‌گذار شرکت خودروسازی تسلا و اسپیس ایکس با درآمد خیره کننده خود در سال 2020 به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.

Tuesday 24 November 2020 - 14:30:00

سبقت ثروت ایلان ماسک از بیل گیتس

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد نیوز، سال صعودهای سرگیجه آور ایلان ماسک روز دوشنبه اوج جدیدی گرفت، چرا که بنیان‌گذار شرکت تسلا (Tesla Motors) از بیل گیتس بنیان‌گذار غول بزرگ مایکروسافت (Microsoft) عبور کرد تا مقام ثروتمند ترین فرد جهان را پس از جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون (Amazon) از آن خود کند.

درآمد 100 میلیارد دلاری ماسک در 2020
ثروت خالص این کارآفرین 49 ساله در روز دوشنبه 7.2 میلیارد دلار افزایش یافت و به 127.9 میلیارد دلار رسید و این امر نیز منجر به افزایش مجدد قیمت سهام تسلا شد. ماسک در سال 2020  تقریبا 100 میلیارد و 300 میلیون دلار به ثروت خالص خود اضافه کرده است که بیشترین درآمد در شاخص میلیاردرهای بلومبرگ را به ثبت رسانده که رتبه بندی 500 فرد ثروتمند جهان را انجام می‌دهد. در ماه ژانویه این میلیاردر پر سر و صدای آمریکایی 33 رتبه پایین تر بود و در رده 35 افراد ثروتمند جهان قرار گرفت.

پیشرفت ماسک در رده بندی ثروتمندترین های جهان عمدتا مدیون تسلا است که اکنون ارزش بازار آن در حال نزدیک شدن به 500 میلیارد دلار است. حدود سه چهارم دارایی‌های خالص ماسک را سهام تسلا تشکیل می‌دهد که بیش از چهار برابر سهام او در شرکت اسپیس ایکسSpaceX ارزش گذاری شده است.

طرفدار تئوری‌های توطئه از گیتس بشر دوست پیشی گرفت

با این پیشرفت ایلان ماسک، این دومین بار در تاریخ 8 ساله این فهرست است که بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس در رتبه‌ای پایین‌تر از دوم قرار می‌گیرد. او سال‌ها مقام اول را در اختیار داشت قبل از اینکه توسط جف بزوس در سال 2017 به دست گرفته شود. البته ثروت 127 میلیارد دلاری بیل گیتس اگر طی سال‌های اخیر کمتر به مسائل بشر دوستانه و خیریه کمک می‌کرد، اکنون بسیار بیشتر می‌بود. او از سال 2006 تاکنون بیش از 27 میلیارد دلار به بنیاد گیتس داده است.

با تغییرات روز دوشنبه ماسک یک رقیب گاه به گاه خود را از رتبه دوم دور می‌کند، میلیاردر تسلا در توییتر بارها بیل گیتس را مورد تمسخر قرار داده است. این دو همچنین بر سر کووید-19 نیز مانند دو دشمن به نظر می‌رسند. بنیاد خیریه گیتس یکی از ارگان‌های برجسته در زمینه تحقیق برای واکسن و مبارزه با بیماری کرونا و کمک به فقرا است. خود بیل گیتس نیز قبلا در مصاحبه‌ای گفت ماسک به مروج اطلاعات جعلی درباره کرونا تبدیل شده است و  تئوری‌های توطئه او را نگران کننده می‌دانند.

کرونا؛ ثروتمندان را غنی‌تر و فقرا را ضعیف‌تر کرد

سال 2020 برای ثروتمندترین افراد جهان یک سال بسیار پردرآمد بوده است. به رغم آنکه همه گیر شدن ویروس کرونا باعث اخراج های گسترده کارگران و فشار اقتصادی و فقر بیشتر بر طبقه کارگر و فقیر جهان شده است، اعضای شاخص ثروتمندان بلومبرگ از زمان شروع سال گذشته تاکنون مجموعاً 23 درصد غنی تر شده اند و 1 تریلیون و 300 میلیارد دلار بدست آورده‌اند.

برچسب ها

ایلان ماسک
مطالب مرتبط بیشتر
ایلان ماسک: 40 ساعت طاقت ندارید؛ از اینجا اخراج می شوید! تسلا برای خرید یک شرکت معدنی آماده است فروش 8.5 میلیارد دلار سهام تسلا پیش از تصاحب توییتر ایلان ماسک به فریب‌کاری درباره‌ خصوصی‌سازی تسلا متهم شد تسلا و اسپیس ایکس با خطرهای تورمی قابل‌توجه مواجهند سرمایه گذاران تسلا خواستار میلیاردها دلار خسارت از ایلان ماسک شدند ماسک 1 میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را برای پرداخت مالیات فروخت "کابوسِ" ماسک از مشکلات زنجیره تامین خودرو ایلان ماسک باز هم سهام تسلا را فروخت بدترین عملکرد هفتگی تسلا با تصمیم جنجالی ایلان ماسک ایلان ماسک ثروتمندترین مرد دنیا چه کسی تسلا را کنترل می‌کند؟ تسلا سرمایه‌های بیت‌کوین خود را می‌فروشد فرجام خواهی تسلا در مورد توئیت جنجالی ایلان ماسک شکایت از ایلان ماسک به خاطر توییت هایش! ایلان ماسک 27 میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد! ثروت ایلان ماسک در یک هفته 27 میلیارد دلار آب رفت ایلان ماسک 15 میلیارد دلار در یک روز ضرر کرد اعتراف ایلان ماسک به وجود ایراد در خودرو‌های تسلا یک ادعای عجیب؛ "ایلان ماسک" خالق بیت‌کوین است! ثروت ایلان ماسک این هفته 11.5 میلیارد دلار رشد کرد ایلان ماسک یک شبه 15 میلیارد دلار ثروتمندتر شد ایلان ماسک از موتورهای جدید "استارشیپ"پرده‌برداری کرد تسلا به دنبال حل مشکل کمبود دستگاه تنفس مصنوعی در آمریکا ایلان ماسک: ترس از کروناویروس "بی‌معنی" است! توئیت جدید ایلان ماسک در مورد پورشه جنجال آفرید! فناوری ثبات خودرو در تونل ایلان ماسک متعلق به 100 سال پیش است از تصادف خودران ها تا افشای اطلاعات ناسا پروژه فضایی ایلان ماسک را بازرسی می کند رابین دنهلم جایگزین ایلان ماسک می شود «پول و زمان تسلا در حال سوختن است» سایه حاشیه‌های رفتاری «ماسک» بر تسلا جنگ تجاری ایالات متحده و چین به کارخانه تسلا رسید خودروی جدید ایلان ماسک در راه است
Back to top