تولید سالانه4 درصد رشد کرد

توقف افت تولید در بهمن‌ماه

عصر خودرو- خودروسازان در پایان یازدهمین ماه سال جاری بالاخره توانستند رشد تولید 4 درصدی را در تولید سواری نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کلید بزنند با این حال تولید ماهانه روند نزولی داشته است. طبق آمارهای ارائه شده از سوی خودروسازان به سازمان بورس رشد تولید ماهانه خودروسازان که از پاییز آغاز شده بود در بهمن‌ماه متوقف و آنها افت تولید 7/ 14 درصدی را تا پایان بهمن در قیاس با دی ثبت کرده‌اند.

Saturday 29 February 2020 - 09:32:00

توقف افت تولید در بهمن‌ماه

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد ، براساس آمار‌های منتشر شده در سایت کدال، سه خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو، سایپا و پارس خودرو) تا پایان بهمن امسال 786 هزار و 347 دستگاه از انواع محصولات سواری تولید کردند که با توجه به رشد تولید 4 درصدی شرکت‌های خودروساز آنها توانسته‌اند تا پایان بهمن امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 29 هزار و 478 بیشتر خودرو تولید کنند.در حالی شاهد رشد تولید در خطوط تولید شرکت‌های خودروساز هستیم که همچنان این شرکت‌ها با چالش ناشی از تحریم‌های خارجی روبه‌رو هستند. کارشناسان معتقدند در شرایطی که نمی‌توان برای حل مشکلات ناشی از تحریم‌های خارجی که منجر به خروج شرکای بین‌المللی خودروسازان شده، فکر چندانی کرد اما چنانچه خودتحریمی‌ها که منجر به عدم ترخیص برخی قطعات از گمرکات شده پایان یابد، دست مدیران خودروساز برای عرضه بیش از پیش محصولات تولیدی باز خواهد شد.اما در مورد چرایی افزایش تیراژ برخی مسوولان صنعتی کشور بخش زیادی از رشد تولید حاصل شده را ناشی از نهضت داخلی‌سازی می‌دانند که از تیرماه سال جاری آغاز کردند. آنها معتقدند این اتفاق توانسته تا حدودی چالش ایجاد شده از ناحیه تحریم‌ها را پوشش دهد و خودروسازان با تکیه بر توان زنجیره تامین داخلی محصولات خود را در خطوط تولید تکمیل کنند.حال به سراغ آمارهای سایت کدال می‌رویم تا ببینیم سهم هر خودروساز از آمار 11 ماهه امسال به چه میزان بوده است.

آنچه مشخص است از 786 هزار و347 دستگاه خودرو سواری که تا پایان بهمن تولید شده است، سهم ایران‌خودرو 354 هزار و 982 دستگاه بوده است. خودروسازی سایپا نیز توانسته 335 هزار و 3 دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کند. پارس خودرو نیز به‌عنوان زیر مجموعه سایپا و سومین خودروساز کشور در بازه زمانی ذکر شده تیراژ 96 هزار و 362 دستگاهی را از خود به جای گذاشته است. بنابراین ایران‌خودرویی‌ها توانستند همانند اولین ماه از فصل زمستان خود را به‌عنوان خودروساز برتر کشور به لحاظ تیراژ معرفی کنند.آبی‌های جاده مخصوص با تولید 7 هزار و 734 دستگاه از محصولات خود رشد 2/ 2 درصدی را به نسبت میزان تولید خود تا پایان بهمن ماه سال گذشته به ثبت رسانده‌اند. اما رشد تولید نارنجی‌های جاده مخصوص قابل‌توجه‌تر بوده است. خودروسازی سایپا توانسته در بازه زمانی یاد شده به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد تولید 8/ 17 درصدی را از خود به جای بگذارد.

سایپایی‌ها تا پایان بهمن 98 توانستند 50 هزار و 609 دستگاه بیشتر خودرو تولید کنند.در حالی که ایران‌خودرو و سایپا رشد تولید داشته‌اند اما همچنان آمار تولید پارس خودرویی‌ها با افت همراه بوده است.سومین خودروساز کشور همان‌طور که اشاره شد تا پایان یازدهمین ماه از سال جاری 96 هزار و 362 دستگاه از انواع محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کرده است. این میزان تولید حکایت از افت 23 درصدی در قیاس با آمار تولید این خودروساز تا پایان بهمن 97 دارد.پارس خودرویی‌ها طی یازده ماهه سال گذشته 125 هزار و 227 دستگاه خودرو تولید کرده‌اند.

بی شک دلیل این میزان افت تولید را باید در خروج خودروسازان بین‌المللی جست‌وجو کرد. تمرکز پارس خودرو پیش از بازگشت تحریم‌ها روی مونتاژ محصولات گروه رنو و برلیانس بود. بعد از خروج رنو و برلیانس تمهیدات اتخاذ شده از سوی مدیریت ارشد این خودروساز نتوانسته خلأ خروج رنو وبرلیانس از خطوط تولید پارس خودرو را جبران کند. صورت‌های مالی خودروسازان اما حکایت از توقف رشد ماهانه تولید آنها دارد. بر این اساس، ایران‌خودرویی‌ها در بهمن امسال 45 هزار و 145 دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رسانده‌اند و در مقایسه با دی حدود 5/ 12درصد افت تیراژ داشته‌اند. سایپا نیز تیراژی 29 هزار و 188 دستگاهی در دومین ماه زمستان امسال داشته که در مقایسه با ماه قبل از آن، حدود 22 درصد کاهش تیراژ را به خود می‌بیند. از آن سو پارس‌خودرویی‌ها نیز 11 هزار و 751 دستگاه محصول سواری را در یازدهمین ماه سال به تولید رسانده‌اند تا در مقایسه با دی، حدود یک درصد افت تیراژ را تجربه کنند. در مجموع، تیراژ بهمن‌ماه خودروسازان 86 هزار و 84 دستگاه بوده که در مقایسه با ماه قبل از آن، 7/ 14 درصد افت را نشان می‌دهد.بدین ترتیب کاهش تولید تیبا،سمند، گروه پژو و پراید بیشترین سهم را در  افت تولید ماهانه خودروسازان داشته است.
  رشد تولید پژو

حال نگاهی به جزئیات آمار تولید سه شرکت خودروساز می‌اندازیم تا مشخص شود آنها در 11 ماه امسال چه افت‌و‌خیزی داشته‌اند. در بین محصولات ایران‌خودرو، گروه پژو (به جز پژو 2008) تیراژی 253 هزار و 133 دستگاهی در 11 ماه امسال داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2/ 14 درصد افزایش را نشان می‌دهد.آمار مورد نظر پژو 206، 405، پارس و 207 را شامل می‌شود و به نظر می‌رسد در این بین، بیشترین سهم تولید از آن 206 باشد. حال نگاهی به آمار 2008 می‌اندازیم. صورت‌های مالی آبی‌پوشان پایتخت نشان می‌دهد خودروی موردنظر روندی نزولی در 11 ماه امسال داشته است. طبق آمار، تا پایان بهمن امسال پنج هزار و 623 دستگاه پژو 2008 در ایران‌خودرو به تولید رسیده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهش 2/ 16 درصدی را نشان می‌دهد. خودروی 2008 محصول جوینت‌ونچر ایران‌خودرو و شرکت پژو بود که در سال 96 وارد بازار خودرو کشور شد. ایران‌خودرو 16 هزار دستگاه از 2008 را پیش ثبت‌نام کرد، این در شرایطی است که با خروج پژو از ایران تولید این محصول فرانسوی نیز در ایران متوقف ماند.

اما تولید گروه سمند شامل سمند EF7 و LX از گروه پژو تبعیت کرده و رشد تولید را نشان می‌دهد. ایران‌خودرو در تولید سمند با افزایش تولید مواجه شده ‌است. بنابر آمار منتشره، این شرکت طی 11 ماه امسال، 48 هزار و 704 دستگاه سمند را به تولید رسانده‌ و این آمار سبب افزایش 24 درصدی تولید محصول موردنظر نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است. تولید رانا نیز روند صعودی داشته است. ایران‌خودرو توانسته تا پایان بهمن امسال 7 هزار و 933 دستگاه رانا تولید کند. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته تنها 3 هزار و 369 دستگاه از این خودرو تولید کرده بود. بنابراین مقایسه این دو آمار رشد تولید 4/ 135 درصدی را نشان می‌دهد. اما آمار تولید دنا روندی نزولی دارد. ایران‌خودرویی‌ها تا پایان بهمن امسال، 29 هزار و 52 دستگاه دنا را به تولید رسانده‌اند تا نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته 8/ 8 درصد کاهش تولید در این محصول را تجربه کنند.حال به سراغ سه محصول مونتاژی ایران‌خودرو یعنی تندر 90، هایما و دانگ‌فنگ می‌رویم. در بین محصولات مونتاژی ایران‌خودرو اما تولید تندر 90 در بهمن ماه ادامه پیدا کرده است. آمار تولید ایران‌خودرو نشان می‌دهد در دومین ماه زمستان، 149 دستگاه تندر 90 در این شرکت مونتاژ شده است. در مجموع طی 11 ماه امسال نیز هزار و 575 دستگاه تندر 90 در ایران‌خودرو مونتاژ شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5/ 86 درصد افت را نشان می‌دهد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد که تولید رنو که از دی ماه امسال کلید خورد همچنان تداوم در ماه‌های آتی نیز داشته باشد.اما در بین دیگر مونتاژی‌های ایران‌خودرو دانگ‌فنگ محصول چینی تیراژی دو هزار و 327 دستگاهی را تا پایان بهمن امسال از خود به‌جا گذاشته تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 87 درصد افت را تجربه کند. دیگر محصول مونتاژی ایران‌خودرو یعنی هایما نیز در حالی تداوم تولید را در بهمن ماه تجربه کرده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته افت 7/ 46 درصدی داشته است.
  کاهش ماهانه پراید

به سایپا برویم و ببینیم این شرکت چه آماری در تولید محصولات خود طی 11 ماه امسال به‌جا گذاشته است. در حال‌حاضر پراید همچنان بیشترین تیراژ را در سایپا دارد. این خودروساز تا پایان بهمن 175 هزار و 531 دستگاه پراید را در خطوط تولید خود نهایی کرده است. این تعداد پراید در مقایسه با سال گذشته رشد 2/ 34 درصدی داشته است. تولید تیبا دیگر محصول این خودروساز نیز در پایان بهمن ماه 98 به نسبت مدت مشابه سال گذشته رشد تولید را نشان می‌دهد. این خودرو تا پایان بهمن امسال تیراژی 150 هزار و 92 دستگاهی از خود به‌جا گذاشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9/ 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد. سه محصول سراتو، چانگان و آریو نیز در بهمن ماه سال جاری هیچ تولیدی نداشته‌اند.

طبق آمار منتشره شده توسط پارس‌خودرو این خودروساز تنها 348 دستگاه برلیانس را تا پایان بهمن ماه امسال به تولید رسانده است. با توجه به این آمار، برلیانس در مقایسه با 11 ماه سال گذشته حدود 99 درصد افت تولید را تجربه کرده است. پارس‌خودرویی‌ها اما در بازه زمانی تحت‌بررسی، 7 هزار و 12 دستگاه کوئیک تولید کرده‌اند، این در شرایطی است که در بهمن ماه تولید ساینا در پارس‌خودرو متوقف بوده است.تولید پراید نیز همچنان در دستور کار پارس‌خودرو قرار دارد. مقایسه آمار تولید پراید در بازه زمانی ذکر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد تولید 5/ 54 درصدی دارد. تا پایان بهمن ماه 85 هزار و 450 دستگاه پراید در پارس‌خودرو تولید شده است.اما نگاهی هم به اوضاع تولید خانواده رنوتا پایان یازدهمین امسال در شرکت پارس‌خودرو بیندازیم و ببینیم این محصول فرانسوی چه شرایطی در خطوط تولید این شرکت داشته است. طبق اطلاعات ارائه‌شده به بورس، در مجموع تیراژ خانواده تندر90 (شامل تندر معمولی، پارس‌تندر، تندر اتومات و ساندرو) طی بازه زمانی تحت‌بررسی به 3 هزار و 533 دستگاه رسیده است. با این حساب، تیراژ این خانواده در مقایسه با 11 ماه سال گذشته 91 درصد افت داشته است.

برچسب ها

آمار تولید خودرو
مطالب مرتبط بیشتر
دوپینگ آماری تولید خودرو رشد 11.2 درصدی تولید خودروسازان بزرگ در بهار 1401 کارنامه خاکستری خودرو در بهار نه «صمت» به انتشار آمار خودرویی خودروسازان بزرگ 45 هزار دستگاه خودرو تولید کردند حرکت خصوصی‌ها در جاده برفی رشد تولید خودروسازان در آبان ماه چه تعداد خودرو فروختند و چه تعداد ناقص ماند؟ تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در 1401 شدنی است؟ خودروسازان در نیمه نخست 1400 چند دستگاه خودرو تولید کردند؟ خودرو عقب نشست دو پیام افت تولید پرتیراژها تولید بیش از 118 هزار دستگاه خودرو در دو ماهه نخست 1400 خودروسازان در سال 99 چند دستگاه خودرو تولید کردند؟ ثبات نسبی تولید خودرو تولید 263.5 هزار خودروی سواری در 4 ماهه 99 جزئیات افزایش تولید خودرو در بهار امسال+ جدول خودروسازان توان افزایش تیراژ خودرو را دارند؟ تولید جهانی خودروهای تسلا به صفر رسید افت 14.5درصدی تولید خودرو در سال98 خودروسازان سال جدید را با افت تولید شروع کردند نزول 2 پله ای ایران در رده بندی جهانی تولید خودرو + جدول تولید دوگانه‌سوزها نصف شد تولید خودرو کاهش یافت انقلاب تولید در اردیبهشت ایران خودرو آمار تولیدخودروسازان بزرگ در سال 98 بیش از 697 هزار دستگاه خودروی سواری تا پایان بهمن ماه تولید شد تولید تجاری‌ها با وانت بالا رفت شکست رکورد تولید خودروسازان در دى ماه افت تولید خودرو همچنان ادامه دارد آمار فعالیت‌های ایران‌خودرو در بهمن‌ماه آخرین آمار تولیدات سایپا تولید سایپا در 11 ماهه 98 از مدت مشابه سال گذشته عبور کرد تولید 612 هزار دستگاه خودروی سواری در 10 ماهه 98 آمار تجاری‌ها با وانت بالا رفت کاهش 18 درصدی تولید خودرو در 10 ماهه تولید ایران خودرو در دی ماه به حدود 52هزار دستگاه رسید تولید خودروسازان بزرگ در دی‌ماه از 103 هزار دستگاه گذشت عبور خودروسازی از یخبندان تولید دو روی سکه بهبود تولید خودرو تولید روزانه خودرو به 4 هزار دستگاه رسید تیراژ تولید ایران خودرو در آذرماه دوبرابر شد بهار تولید سایت‌های شهرستانی در پایان پاییز تولید اتوبوس و کامیون نصف شد+ جدول کاهش 25 درصدی تولید خودرو در 9 ماهه امسال نرخ رشد منفی خودرو تک رقمی شد تکمیل و عرضه 6340 دستگاه خودرو در دو روز رشد ماهانه تولید خودروسازان خصوصی افت دامنه‌دار تولید کاهش 32 درصدی تولید خودرو در 8 ماهه امسال حدود 395 هزار دستگاه خودروی سواری در هفت ماهه امسال تولید شد دوپینگ تولید مقطعی است؟ تولیدات ایران خودرو از 211.8 هزار دستگاه عبور کرد آخرین وضعیت تولیدات پارس‌خودرو در آبان 98 تولیدات پارس خودرو از 54.7 هزار دستگاه گذشت سایپا بیش از 25.5 هزار دستگاه خودرو در مهرماه تولیدکرد تولیدات ایران خودرو تا پایان مهرماه از 174 هزار دستگاه گذشت خودروسازی در لاین کندرو سقوط تولید خودرو در 3 سال گذشته + جدول آخرین وضعیت خودروسازی سایپا در مهر 98 دلایل کاهش 35 درصدی تولید خودرو چرا تولید محصولات خودرویی کاهش یافت؟ کاهش 35 درصدی تولید خودرو در نیمه اول امسال کاهش 48 درصدی تولید خودرو الاکلنگ تولید ماهانه خودرو خودروسازان رکورددار کاهش تولید در مردادماه امسال+ جدول پیش‌بینی وضعیت تولید در نیمه دوم سال تولیدات پارس خودرو به بیش از 48 هزار دستگاه رسید افت 40 درصدی تولید خودروی سواری تا پایان مرداد تولید خودرو نصف شد چرا تولید خودرو 22 درصد کاهش یافت؟ تولیدات پارس خودرو از مرز 39 هزار دستگاه گذشت سقوط تولید خودروهای تجاری افت تولید سواری رشد تولید وانت ایران خودرو و سایپا، 4 ماه نخست سال را کاهشی به پایان بردند کاهش 38 درصدی تولید خودرو تا پایان تیر روزهای سرد تولید خودرو تولید خودرو از 600 دستگاه در روز به بالای 2 هزار دستگاه رسید تحویل 70 هزار محصول سایپا به مشتریان در دو ماه تولید 197 هزار خودرو در سه ماه نخست امسال ایران خودرو و سایپا بهار 98 را کاهشی به پایان بردند تولیدی که افت دارد کاهش حدود 41 درصدی تولید خودرو در بهار 98 از راز قیمت‌گذاری در حاشیه بازار تا پژوی ایرانی ساماندهی دستوری بازار خودرو تولید سواری عقب ماند جدیدترین وضعیت تولید خودروهای داخلی دو خودروساز بزرگ کشور، سال 98 را کاهشی آغاز کردند کاهش تولید خودرو در فروردین کاهش 30 درصدی تولید خودرو در سال جدید رشد تورم تولید‌ خودرو در زمستان 97 تولید خودرو در سال جاری به یک‌ میلیون و 220 هزار دستگاه می‌رسد تولید خودروهای سواری 38 درصد کاهش یافت کاهش 76.6 درصدی تولید مینی‌بوس و میدل‌باس در اسفند 97 افت 85 درصدی تولید کامیون در اسفند 97 روند تولید خودرو افزایشی است تولید خودرو در 6 ماه گذشته به سه برابر افزایش یافت تولید دو خودروساز بزرگ کشور پارسال 38.5 درصد کاهش یافت امسال تولید 1.2 میلیون خودرو را در برنامه داریم سقوط 40درصدی تولید خودرو در ایران نمودار صعودی تولید دو خودروساز کشور ابرپروژه اسقاط پشت دروازه تولید تداوم ریتم منفی تولید خودرو ترمز تولید کامیون کشیده شد تولید مینی‌بوس و میدل‌باس 70.4 درصد افت داشت تولید خودرو در 11 ماهه امسال 37.8 درصد کاهش یافت تولید روزانه سایپا به 1500 دستگاه رسیده است کاهش 39 درصدی تولید 10 ماهه ایران خودرو افزایش تولید روزانه خودرو تولید خودرو در کشور 35 درصد کاهش یافت افزایش 14.4 درصدی تولید انواع اتوبوس، مینی بوس و ون 800 هزار دستگاه خودرو تا هفدهم دی ماه 97 تولید شده است تولید ون کمتر از نصف شد چشم‌انداز تولید خودرو تا پایان سال وضعیت تولید خودروهای افزایش قیمت یافته تولید خودرو در مهرماه منفی شد + جدول پژو پارس رکورد رشد تولید را شکست جدیدترین وضعیت تولید در سواری‌سازان داخلی رشد 140 درصدی تولید ون در 8 ماه تولید دوگانه‌سوزها نصف شد 2 عامل زیان‌دهی تجاری سازان در 8 ماهه امسال با گرانی خودسرانه قیمت خودرو برخورد می کنیم تولید بیش از 670 هزار خودروسواری در 8 ماهه امسال تولید خودرو 57 درصد کاهش یافت آغاز خزان خودروسازی تولید 5 خودرو سواری متوقف شد ورود خودروسازان به محدوده قرمز تولید تولید خودرو 40درصد کاهش یافت افزایش نرخ تورم تولید خودرو در تابستان کارنامه نیمسال خودروسازان در دست چپ کاهش بیش از 11 درصدی تولید خودرو در 5 ماه اول امسال تولید خودرو 46 درصد کاهش یافت تولید خودروسازان روی ریل نزول تولید وانت کاهش یافت جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین تولید اتوبوس کاهش یافت کاهش تولید خودرو به بهانه اعمال استاندارد شوکی جدید بر بدنه اقتصاد تولید ون چند برابر شد 436 هزار دستگاه در چهار ماه کاهش تولید دوگانه‌سوزها رشد تولید خصوصی‌ها درتیر ماه جدیدترین وضعیت تولید "سواری" تولید انواع خودروی سواری 4.5 درصد افزایش یافت سنگین‌وزن‌های خودرویی در مسیر رشد تولید افزایش تولید خودروهای تجاری در بهار کاهش تولید دوگانه‌سوزها بیش از یک میلیون دستگاه خودروی سواری در 9 ماه تولید شد افزایش 17.5 درصدی تولید خودرو در سال 97 تولید بیش از 227 هزار خودرو در 3 خودروساز بزرگ رشد 71 درصدی تولید بهمن موتور تا پایان اردیبهشت ماه تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها رشد قابل توجه تولید خودرو در اردیبهشت ماه در سواری‌سازان چه می‌گذرد؟ روند تولید خودروهای ملی تسریع شود شروع مثبت خودروسازان از عرش تا فرش دوگانه‌سوزها نمره قبولی خودروسازان در تیراژ افزایش 13.7 درصدی تولید انواع خودرو در سال 96 افزایش 15 درصدی تولید خودرو در سال 96 کارنامه سال 96 خودروسازان منتشر شد افزایش 15.4 درصدی تولید خودروی سواری در 11 ماه 96 توضیحات خودروسازی کارمانیا در خصوص عدم انتشار آمار تولید این شرکت + سند تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها پژو 2008 بالاخره به تولید رسید سهم 9 درصدی خصوصی‌ها از بازار افزایش 14‌درصدی تولید سواری ‌ها در امسال آمار جدید از تیراژ خودروهای تجاری آمار تولید و فروش ایران خودرو در بهمن ماه پژو 2008 از آمار تولید 10 ماهه خودروسازان حذف شد افزایش نرخ تورم تولیدکننده خودرو تداوم روند صعودی تولید خودرو تولید خودرو افزایش یافت تولید چند سواری متوقف شد وضعیت تولید دوگانه‌سوزها تداوم روند صعودی تیراژ خصوصی‌ها رکورد تولید خودرو در سایپا شکسته شد تولید خودرو افزایش یافت خودروهای قدیمی روی دنده افت افت تولید دوگانه‌سوز‌ها برنامه تولید 6/ 1 میلیون دستگاه خودرو تا پایان سال‌جاری محقق می‌شود روند کاهشی نرخ تورم خودرو تداوم کاهش تولید دوگانه‌سوزها خودروسازان خصوصی در مدار صعود دوز خودروهای چینی بالا رفت ریزنمرات خودروسازان در هفت ماه تولید خودرو افزایش یافت رشد 14 درصدی تولید ایران خودرو در سال 96 تولید چند سواری متوقف شد افزایش 1.3 برابری تولید در ایران خودروی تبریز تداوم روند صعودی تولید خودرو تولید خودرو 13 درصد افزایش یافت نرخ تورم تولیدکننده خودرو افزایش یافت تولید بیش از 100 هزار دستگاه خودرو تولید ون افزایش یافت حذف خودروهای قدیمی جدی شد افزایش 18 درصدی تولید خودرو کشور در 4 ماهه نخست امسال افزایش 9. 20 درصدی تولید خودروی سواری درچهارماهه امسال افزایش تیراژ دوگانه‌سوزها در چهار ماهه امسال تیراژ خودروسازان خصوصی رشد کرد دوران خوشی و ناخوشی تجاری‌سازها تولید خودروهای تجاری افزایش می‌یابد کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در فصل بهار داغ شدن موتور تولید خودرو در پسابرجام تولید بیش از172 هزار دستگاه انواع خودرو در 2 ماهه اول 96 شروع پرشتاب خودروسازان در سال 96 بخش خصوصی‌ با مشارکت خارجی‌ها صعودی شد حرکت خودرو بر مدار افزایش تولید تولید خودرو 1.5 درصد افزایش یافت کارنامه تولید خودروسازان خصوصی در سال 95 سایه بحران تقاضا بر تولید؟ قطار تولید خودرو روی ریل افتاده است پیش‌بینی تداوم رشد تولید خودرو در سال 96 تولید 2 مینی‌بوس متوقف شد میتسوبیشی اکلیپس کراس، مهمان سال آینده بازار کراس‌اوور‌های ایران کارنامه 11 ماهه خودروسازان خصوصی
Back to top