ساخت تایلند

عصر خودرو- بهشت شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان خودروی ملی هم دارد.

Saturday 25 January 2020 - 18:50:00

ساخت تایلند

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از روزنامه همشهری، تایلند ده‌ها سال است که موضع خود را به‌عنوان یکی از قوی‌ترین تولید‌کنندگان خودرو در جهان حفظ کرده‌است. تایلند در این صنعت خود را «دیترویت آسیا» می‌نامد و دلیل انتخاب این نام نیز آشکار است: این کشور درحال حاضر در میان برترین تولید‌کنندگان صنعتی خودرو در جهان و بزرگ‌ترین تولید‌کننده خودرو در آسیای جنوب شرقی شناخته می‌شود. شرکت‌های خودروسازی بزرگ ژاپن مانند تویوتا و میتسوبیشی از دهه1960 در تایلند فعال بوده‌اند و شرکت‌های جنرال موتورز، فورد، مرسدس‌بنز و بی‌ام دابلیو نیز راه ژاپنی‌ها را ادامه دادند. کارخانه جنرال‌موتورز در تایلند به گفته این شرکت، مرکز تولیدی عظیمی در منطقه آسیا، پاسیفیک و آفریقا به شمار می‌رود و خودروهای تولید شده در این مرکز به 15بازار بزرگ جهان از جمله استرالیا و نیوزیلند صادر می‌شوند.
اما جدا از تولید خودرو برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان، ‌تایلند شرکت خودروسازی بومی خود را نیز از سال 1967تاسیس کرده‌است. شرکت تایی‌رانگ که در ابتدا فعالیتش را با مونتاژ خودروهای ایسوزو، تویوتا و نیسان آغاز کرد، به‌تدریج تولید خودروهای بومی تایلند با برند تایی‌رانگ یا TR را نیز شروع کرد. خودروهای TR اغلب براساس طراحی و پلتفرم خودروهایی مانند ایسوزو یا تویوتا ساخته می‌شوند. تعدادی از خودروهای TR که تولید آنها متوقف شده‌است نیز ترکیبی از موتورهای لندروور و بدنه‌ای با طراحی و ساخت تایلندی بوده‌‌اند. خودروهای مدرن‌تر TR بر پایه وانت‌های متوسط یا کوچک ساخته شده‌ و به‌خودروهای شاسی‌بلند یا هفت‌سرنشینه چند کاربردی تبدیل شده‌اند. برای مثال خودروی «TR ادونچر» که در سال2009 تولید شد، روی پلتفرم ایسوزو دی‌مکس و خودروی «TR آلرودر» روی پلتفرم شوررولت کلرادو ساخته شده‌است. شرکت تایی‌رانگ درحال حاضر 9 خودروی تولید داخلی دارد که نسخه 2019 ترمسفورمر جدید‌ترین آنهاست. این خودرو در مدل‌های 2.8لیتری دیزلی، چهارچرخ محرک یا 4WD 3‌لیتری AT و 4WD ،3لیتری MT عرضه شده‌است. این خودرو دیزلی است و موتور مدل‌های مختلف آن به‌ترتیب 150، 141 و 177 اسب بخار توان دارند. سیستم فرمان خودکار، ترمز ABS، حسگرهای ویژه پارک خودرو و کنترل‌گر موتور از دیگر قابلیت‌هایی است که این خودرو به آنها مجهز است.
قیمت مدل 8/2 لیتری این خودرو برابر 1.56 میلیون بت تایلند، درحدود 51600دلار آمریکاست و درصورتی که قیمت دلار را درحدود 13400درنظر بگیریم، این خودرو 692میلیون تومان قیمت خواهد‌داشت. قیمت مدل 4WD،3لیتری AT درحدود 52690دلار، برابر 706میلیون تومان و قیمت مدل 4WD، 3لیتری MT این خودرو درحدود 49هزار دلار، برابر 656میلیون تومان است. آمار دقیقی از تعداد تولید این خودرو  یا آمار احتمالی صادرات آن در دست نیست. با این‌همه میزان تولید کلی خودرو در تایلند از ژانویه تا نوامبر سال 2019نسبت به دوره زمانی مشابه کاهشی 6درصدی داشته و به 1.880میلیون واحد رسیده‌است. میزان صادرات خودرو در تایلند نیز در ‌ماه نوامبر 75185 واحد، به ارزش 1.305 میلیارد دلار بوده ‌است. همچنین گفته می‌شود میزان صادرات خودرو در تایلند از ژانویه تا نوامبر 2019 کاهشی 6درصدی داشته و به 981838واحد رسیده‌ است.

الماس‌نشان
لبنان به‌عنوان کشور ابرخودروهای لوکس معرفی شده است

لبنان را معمولا با ناآرامی‌های داخلی و درگیری و جنگ می‌شناسند. اما با وجود وضعیت ناآرام این کشور، عشق به‌خودرو از دل ساکنان آن بیرون نمی‌رود. برکسی پوشیده نیست که لبنانی‌ها شیفته و دلباخته خودرو هستند و این شیفتگی در نهایت به تولد خودروی ملی در این کشور منجر شد که متفاوت از دیگر خودروهای ملی است. با وجود تلاش‌های جسته و گریخته و معمولا موفق لبنانی‌ها در تولید خودروهای لوکس با عملکردی که آنها را در گروه خانواده‌های سوپرخودروها یا همان ابرخودروها قرار می‌دهد، این کشور بیشتر بازاری داغ برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان، ‌به‌ویژه شرکت‌های خودروسازی ژاپنی به شمار می‌رود.
دیوید فرم، دانشجوی طراحی لبنانی در سال 2005 با هدف طراحی یک ابرخودروی ملی، خودرویی به نام فرم F1 را طراحی کرد و پس از 3سال آن را ساخت. این خودرو نخستین ابرخودرویی نام گرفت که به‌طور کامل در لبنان طراحی و ساخته شده ‌است. فرم F1 از یک موتور 4سیلندر 2لیتری فولکس‌واگن برخوردار بود و از گیربکس آئودی در آن استفاده شده بود. نسخه دوم این ابرخودرو در سال2011 با نام نسخه بیروت رونمایی شد که به موتور شورولت 5.6 لیتری مجهز شده بود و به ادعای شرکت فرم، سرعتی برابر 200کیلومتر بر ساعت داشت. شرکت فرم اکنون با دریافت مجوزهای کافی از دولت لبنان، برای اولین‌بار قرار است خط تولید خودروهای داخلی لبنان را ایجاد کند. نخستین محصول تولید انبوه این شرکت فرم ایمورتال 550نام دارد و نخستین خودروی نظامی در جهان است که برای مصارف شخصی طراحی شده ‌است. قیمت این خودرو 150هزار دلار، درحدود 2میلیارد تومان برآورد شده‌است. برنامه‌ای برای صادرات این خودرو ارائه نشده‌ و صادرات خودروی لبنان عموما بر خودروهای تولید شرکت‌های بزرگی است که در این کشور حضور دارند. میزان صادرات خودروی لبنان تا پایان سال2019 در حدود 30میلیون دلار برآورد شده که با مقایسه با سال‌های پیشین، روندی صعودی داشته‌است. شرکت دابلیو موتورز شرکت لبنانی دیگری است که اگرچه اکنون به امارات متحده عربی منتقل شده‌است اما عنوان نخستین تولید‌کننده خودروهای سوپراسپرت را در خاورمیانه یدک می‌کشد. این شرکت به‌صورت کامل بالاترین استانداردهای خودروسازی جهان را رعایت می‌کند و از بخش‌هایی مانند طراحی، تحقیق و توسعه، مهندسی و تولید برخوردار است و حتی در زمینه تولید خودرو به دیگر شرکت‌ها مشاوره می‌دهد. مشهورترین محصولات این شرکت لیکان هایپراسپورت و فنیر سوپراسپورت نام دارند.
لیکان خودرویی اسپرت با موتوری 6سیلندر و 3.7 لیتری و توربو دوگانه است که زمان شتاب صفر تا صد آن 2.8 ثانیه تخمین زده شده ‌است و گفته می‌شود حداکثر سرعتی برابر 404کیلومتر بر ساعت دارد. آپشن‌هایی مانند نمایشگر هولوگرافیک، چراغ‌های ال‌ای‌دی تیتانیومی مزین به الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی و چراغ‌های پشتی از جنس یاقوت کبود قیمت‌ بالای این خودرو را توجیه می‌کند. این خودرو قیمتی برابر 3.4 میلیون دلار دارد و درصورتی که قیمت دلار را 13400تومان در نظر بگیریم، به عدد 45.560میلیارد تومان خواهیم رسید. تنها 7دستگاه از لیکان ساخته شده‌ و تاکنون 2 دستگاه آن به فروش رسیده‌: یک دستگاه توسط خریداری ناشناس و دستگاه دیگر توسط نیروی پلیس ابوظبی خریداری شده‌است. سوپراسپورت فنیر نیز تولید دیگری از شرکت دابلیو موتورز است که قیمتی پایین‌تر و عمومیتی بیشتر دارد. از این خودرو در سال100 دستگاه ساخته می‌شود و به قیمت 1.85 میلیون دلار به فروش می‌رسد. این خودرو نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دبی در سال 2015 رونمایی شد. این خودرو موتوری 4لیتری، توربوی دوگانه، فلت 6سیلندری با توان 900 اسب بخار داشته و شتاب صفر تا 100 آن زمانی در حدود 2.7 ثانیه است. همچنین حداکثر سرعت آن 400کیلومتر اعلام شده‌است.

سفر با مارکوپولو
برزیل، بزرگ‌ترین خودروساز آمریکای‌لاتین به‌شمار می‌رود

صنعت خودروسازی برزیل تا دهه1960 شبیه به صنعت خودروسازی مکزیک و آرژانتین بود اما پس از آن سال، این کشور با جهشی بزرگ به پیشگام خودروسازی آمریکای‌لاتین و یکی از پیشگامان خودروسازی جهان تبدیل شد. تا پایان دهه1970 میزان تولید سالانه کارخانه‌های خودروسازی برزیل از یک میلیون واحد گذشت و این کشور را به دهمین تولید‌‌کننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل کرد. دور بعدی جهش صنعت خودروسازی برزیل در دهه1990 اتفاق افتاد و این کشور را به هفتمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل کرد. علاوه بر حضور شرکت‌های خودروسازی بزرگ مانند فیات، بی‌ام دابلیو، مینی، فورد، جیپ، جنرال موتورز، هوندا و بنز در برزیل، این کشور از چندین شرکت بومی خودروسازی نیز برخوردار است. ترولر، مارکوپولو، آگرالی، راندون، اکسکالیبور، لوبینی و اوب‌ویو ازجمله این شرکت‌ها هستند. تعدادی از محصولات این شرکت‌های برزیلی، نسخه‌های به‌روزشده ماشین‌های کلاسیک و قدیمی هستند.
در میان شرکت‌های خودروسازی برزیلی، چندین شرکت بر تولید خودروهای خاص متمرکزند. برای مثال شرکت آگرالی در زمینه تولید خودروهای ویژه کشاورزی فعالیت دارد و محصول عمده شرکت مارکوپولو، اتوبوس و مینی‌باس است. محصول اصلی شرکت ترولر نیز خودروهای آفرود است. تنها شرکت‌های تولید‌کننده خودروهای شهری و سواری شرکت‌های TAC و اوب‌ویو هستند که شرکت او بویو نیز در تولید خودروهای میکرو یا کوچک تخصص دارد. جدید‌ترین محصول این شرکت خودرویی کوچک و الکترونیک به نام اوب‌ویو828H است که توسط طراحان برزیلی طراحی شده‌است. این خودروی دو‌سرنشینه کوچک، از یک باتری 550ولتی برخوردار است که می‌تواند با یک‌بار شارژ، برق خودرو را تا مسافت 450کیلومتر تامین کند. توان موتور این خودرو 180 اسب بخار بوده و میزان بهره‌وری انرژی آن در اوج عملکرد موتور، 95درصد تخمین زده شده‌است. قیمت مدل هیبریدی این خودرو در زمان رونمایی‌اش در سال2010 حدود 200هزار دلار آمریکا بود. با این‌همه، روند تولید انبوه این خودرو و سرنوشت شرکت اوب‌ویو چندان واضح و مشخص نیست زیرا این شرکت با دولت برزیل برسر دریافت بودجه برای تولید انبوه در کشمکش است. خودروی شرکت TAC با نام استارک تنها خودروی سواری است که تولید آن از سال2009 تا به امروز ادامه داشته‌است. این خودروی شاسی‌بلند چهارچرخ محرک، به موتور 2.3 لیتری توربودیزل فیات مجهز است. موتور خودرو ساخت بزرگ‌ترین تولید‌کننده سیستم‌های پیشران در آمریکای لاتین، یعنی شرکت ایتالیایی FPT وابسته به فیات است. گیربکس 5 سرعته، موتور چهار سیلندر با توان 127 اسب بخار و ترمز دیسکی روی هر چهار چرخ از دیگر ویژگی‌های این خودرو است. قیمت این خودرو 50هزار دلار اعلام شده است که با درنظر گرفتن نرخ 13400برای دلار آمریکا، به عدد 670میلیون تومان خواهیم رسید. میزان صادرات خودروی برزیل تا پایان سال، 20176.7میلیارد دلار اعلام شده‌است و این کشور خودروهای تولید شده تحت برند‌های مشهور جهان را به آرژانتین، شیلی، ‌اوروگوئه، کلمبیا، شیلی، پرو، مکزیک، ‌عربستان، قطر و مجارستان صادر می‌کند. با این همه روند صادرات خودروی برزیل در سال2019 رو به کاهش گذاشته بود. بالاترین آمار صادرات خودرو در برزیل به‌خودروهای سواری تولیدشده تحت برند‌های برتر جهان، ازجمله جنرال موتورز تعلق داشته و تفکیک دقیقی از میزان صادرات خودروها، به‌ویژه خودروهای ساخت برزیل در دست نیست.

کشور خودروهای کوچک
مقرون‌به‌صرفه‌ترین  خودروی جهان محصول هند است

اولین خودرو حدود 123سال پیش در جاده‌های هندوستان به حرکت درآمد. پس از آن تا دهه1930 هندوستان صرفا یک مصرف‌کننده صنعت خودروسازی محسوب می‌شد. نخستین شرکت خودروسازی هندوستان، هندوستان موتورز در سال 1942 تاسیس شد و پس از آن در سال1944 رقیب اصلی این شرکت، پریمیر نیز آغاز به‌کار کرد. هردو شرکت به مونتاژ خودروهای کرایسلر، داج و فیات مشغول بودند. پس از استقلال هندوستان در سال 1947 دولت برنامه‌هایی را برای تولید قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی آغاز کرد و واردات خودروهای کامل به کشور محدود شد و صنعت تولید خودرو در این کشور رشد پیدا کرد. صنعت خودروسازی هندوستان به‌صورت سنتی تحت سلطه خودروهای کوچک بود و تا پیش از سال 2005بیش از 75درصد از بازار خودروی این کشور را خودروهای کوچک تشکیل می‌داد.
شرکت خودروسازی تاتا یکی از مشهورترین شرکت‌های خودروسازی هندوستان به شمار می‌رود که در سال1945 با هدف تولید لوکوموتیو تاسیس شد اما 9سال بعد نخستین خودروی تجاری خود را روانه بازار کرد. درحال حاضر این شرکت به تولید خودروهایی کم‌مصرف و ایمن شهرت دارد. تاتا نانو محصول سال2009 این شرکت، با قیمت 1500دلار‌ی‌اش به‌عنوان مقرون به‌صرفه‌ترین خودروی جهان شناخته می‌شد و پس از آن تاتا ایندیکا، به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در داخل هندوستان شهرت یافت. با این‌همه تا پیش از سال 2014، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی تولید هندوستان، خودروی امبسدور بود که نخستین بار در سال1958روی پلتفرم خودروی موریس آکسفورد ساخته شد.
محبوب‌ترین محصول کنونی شرکت تاتا، هری‌یر نام دارد؛ خودرویی پنج سرنشینه و شاسی‌بلند که ابتدای سال2019 میلادی رونمایی شد و تا پایان سال، بیش از 15هزار دستگاه از آن در هندوستان و نپال به فروش رسید. این خودرو روی پلتفرم خودروی اومگا آرک ساخته شده‌است. هری‌یر خودرویی دیفرانسیل جلو است و موتوری دیزلی، 2لیتری، 4سیلندری و توربو دارد که توسط شرکت فیات در پونای هندوستان تولید شده است. توان این موتور 140 اسب بخار بوده و گیربکس آن 6سرعته درنظر گرفته شده‌است. این خودرو همچنین از سیستم لمسی سرگرمی داخلی اندرویدی برخوردار است که دارای نمایشگری 7 اینچی است. از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به کسیه هوا برای تمامی سرنشینان، سیستم کنترل پایداری و کشش خودرو اشاره کرد. هری‌یر همچنین از 3 حالت رانندگی در شهر، رانندگی ورزشی و زیست‌محیطی، سیستم واکنش به مسیر با 3حالت انتخابی معمولی، مسیرهای مرطوب و ناهموار برخوردار است.
شرکت تاتا برای صادرات این خودرو به اروپا، نام آن را به بازارداسپرت تغییر داد زیرا نام هری‌یر توسط تویوتا در بازارهای اروپا و آسیا به‌کار گرفته شده‌است. قیمت این خودرو حدود 22هزار دلار است که متناسب با آپشن‌های مختلف آن می‌تواند تا 26هزار دلار نیز بالا برود. نخستین مقصد صادرات تاتا هری‌یر کشور نپال بوده و در آینده قرار است این خودرو به بریتانیا و دیگر کشورهای اروپایی نیز صادر شود. در داخل هندوستان، فروش این خودرو در‌ماه مارس 2019به اوج خود رسید و 2492دستگاه از آن به فروش رسید. در‌ماه آگوست اما فروش خودرو با کاهشی قابل توجه مواجه شد و به 700دستگاه رسید.

داستان جذاب مسترتا
مکزیک، چهارمین صادرکننده خودرو در جهان است

مکزیک، ‌به‌عنوان چهارمین کشور صادرکننده خودرو در جهان، تنها 2 شرکت بومی برای تولید خودروهای داخلی یا ملی دارد؛ شرکت‌های دینا و مسترتا و گروه صنعتی رامیرز. شرکت دینا بر تولید انواع اتوبوس و وانت‌بار متمرکز است و با قرارداد‌های متعددی که با شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان دارد، تاکنون خودروهای مسافربری و باری با گنجایش و حجم‌های متعددی را تولید کرده‌ است. تولیدات این شرکت 20درصد از ناوگان حمل‌ونقل شهری در مکزیک و چندین کشور آمریکای لاتین را تشکیل داده ‌است. شرکت رامیرز نیز در زمینه تولید ون و وانت‌های پیک‌آپ فعالیت دارد.
شرکت مسترتا که در سال1987 تاسیس شده‌ است، در زمینه تولید خودروهای سواری فعالیت دارد. این شرکت در دهه1990 تعدادی خودرو را به کمک کیت‌های وارداتی تحت برند‌های تکنوآیدیا و اوندیسنو در تعداد محدود تولید کرد. اما خودروی MXT که در سال2010 تولید شد، نخستین خودروی مکزیکی است که در تعداد انبوه و برای مصرف در سطح بین‌المللی تولید شد. اگرچه موتور، سیستم انتقال قدرت و دیگر قطعات موتور این خودرو ساخت آمریکا بودند اما بدنه، طراحی و قطعات داخلی و بسیاری از قطعات به‌کارگرفته شده در ساخت درون و بیرون خودرو تولید مکزیک بودند. این خودرو از سال 2011که به‌صورت رسمی وارد بازار شد، توجه‌ بسیاری را به‌خود جلب کرد زیرا به‌عنوان نخستین خودروی ملی مکزیک شناخته شد. با این همه تولید آن در ‌ماه می‌2014 متوقف شد.
مسترتا MXT خودرویی در خانواده خودروهای اسپرت بود و طرح بدنه آن در خانواده خودروهای سوپر‌کوپه قرار می‌گرفت. به موتور دو‌لیتری توربوشارژ مجهز بود و گیربکس پنج سرعته و دستی داشت. بدنه فیبر کربنی و آلومینیومی باعث کاهش وزن این خودرو شده بود. موتور خودرو ساخت شرکت فورد و موتوری چهارسیلندر بود. قیمت این خودرو از 58هزار دلار(حدود 777میلیون تومان) آغاز می‌شد و نقد‌های مثبت درباره آن به اندازه‌ای زیاد بود که روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای آن را با محصولات شرکت بریتانیایی و مشهور لوتوس مقایسه کرده و آن را لوتوس مکزیک نامیده بود. براساس طرح فروشی که برای این خودرو ارائه شده بود، قرار بود تولید سالانه آن 150دستگاه باشد که 70درصد از آن به اروپا و آمریکا صادر شده و مابقی آن برای مصرف داخلی در مکزیک به فروش برسد.
صادرات خودرو و قطعات خودرو در حال حاضر اصلی‌ترین بخش صادرات مکزیک، یعنی 16.7درصد از آن را تشکیل می‌دهد. مکزیک خودروهای خود را به آمریکا، کانادا، آلمان، ‌استرالیا و چندین کشور دیگر صادر می‌کند و میزان درآمد صادرات خودروی این کشور تا سال2017 بالغ بر 45میلیارد دلار برآورد شده ‌است. تا پایان سال2018 نیز این کشور بیش از 71درصد از تولیدات صنعت خودروسازی خود را صادر کرده‌ است. به بیانی دیگر صادرات خودرو نقشی کلیدی در اقتصاد مکزیک دارد؛ ‌اگرچه این مسئولیت بیشتر بر دوش شرکت‌های خودروسازی بزرگی مانند آئودی، مرسدس، نیسان، بی‌ام دابلیو و فورد است. بیش از 49 شرکت بزرگ خودروسازی جهان در مکزیک کارخانه دارند و بیشترین بخش محصولات این شرکت‌ها برای صادرات به آمریکا و کانادا تولید می‌شوند.

رقابت در پیست با خودروی ملی
کانادا خودروهای مخصوص مسابقه می‌سازد

دومین صادرات مهم کانادا محصولات شرکت‌های خودروسازی این کشور است. از این‌رو است که این کشور ششمین صادرکننده بزرگ خودرو و دوازدهمین تولید‌کننده بزرگ خودرو در جهان نامیده می‌شود. صنعت خودروسازی در این کشور، بیشتر از کارخانه‌های مونتاژ خودروسازان خارجی آمریکایی یا ژاپنی تشکیل شده‌است، اما در کنار آن چندین شرکت خودروسازی داخلی و مهم‌تر از آن، چندین شرکت ساخت قطعات خودرو فعال هستند.
مهم‌ترین شرکت‌های خودروسازی خارجی که در کانادا فعالیت دارند شرکت‌های فیات کرایسلر، فورد، ‌هوندا و تویوتا هستند و شرکت‌های داخلی تولید خودروی این کشور نیز آکادیان، امریکن موتورز، بریکلین، دربی، گری دورت، لارنتیان، مک‌لافلین، اوریون اینترنشنال و ده‌ها شرکت دیگر هستند که تعدادی از آنها دیگر فعالیتی ندارند. شرکت‌های فعال کانادایی که در زمینه تولید خودرو یا قطعات آن فعالیت دارند شامل مگنا اینترنشنال (تولید قطعات خودرو)، بمباردیه (تولید ترن، ‌هواپیما و ترام)، شرکت خودروهای الکتریکی کانادا (تولید کامیونت‌های برقی)، فلینو و مگنوم (تولید خودروهای مسابقه) و شرکت زن (تولید خودروهای سواری برقی) هستند. با این‌همه اصلی‌ترین صادرات خودروی کانادا را برند‌هایی غیرکانادایی تشکیل می‌دهند که در خاک کانادا تولید می‌شوند. بیشتر محصولات شرکت‌های خودروسازی کانادا به آمریکا صادر می‌شود و پس از آن کشورهای چین، آلمان، ساحل عاج و ونزوئلا اصلی‌ترین مشتریان خودروهای تولید کانادا هستند. درآمد کانادا از محل صادرات خودرو تا پایان سال2017 بالغ بر 46میلیارد دلار بوده ‌است.
یکی از مشهورترین خودروهای ساخت داخل کانادا، محصول شرکتی به نام HTT است که قرار بود به نخستین سوپرخودروی کانادا تبدیل شود، اما شرکت سازنده آن در سال‌های اخیر فعالیت خود را بسیار محدود کرده ‌است. خودروی HTT Pléthore اولین‌بار در سال2007 در نمایشگاه خودروی مونترال رونمایی شد؛ خودرویی سوپرشارژ با موتوری 6.2 لیتری V8(V نشانگر شکل موتور و عدد تعداد سیلندرها است) و توان 750 اسب بخار؛ موتوری مشابه موتور V8 کوروت ZR1. بدنه و شاسی خودرو تماما از فیبرهای کربنی ساخته شده از این‌رو شاسی و بدنه خودرو از مقاومت بالایی برخوردار است. شرکت HTT تعداد بسیار محدودی از این خودرو تولید می‌کند؛ 6دستگاه در سال؛ از این‌رو بحث خرید و صادرات خودرو به‌کلی منتفی محسوب می‌شود و اصولا مالکیت این ابرخودرو در خود کانادا نیز کار چندان ساده‌ای نیست، به‌ویژه که قیمت آن درحدود 587هزار دلار آمریکا تخمین زده شده ‌است؛ یعنی رقمی بیش از 7 میلیارد و 800میلیون تومان.
فلینو شرکت خودروسازی کانادایی دیگری است که در تولید خودروهای مسابقه و ابرخودروها تخصص دارد. جدید‌ترین محصول این شرکت با نام فلینو cB7 که در سال2014 در نمایشگاه خودروی مونترال به نمایش درآمد و از سال2016 عرضه شد، دومین خودروی مسابقه‌ای مهمی است که در کانادا تولید شده‌ است. ساخت این خودرو 7سال زمان برده ‌است. خودرویی دودر، کوپه، با موتوری 7لیتری و 8‌سیلندر و گیرباکس شش‌سرعته دستی و نیمه‌اتومات. قیمت این خودرو درحدود 275هزار دلار، رقمی درحدود 3میلیارد و 685میلیون تومان اعلام شده ‌است. شرکت فلینو این خودرو را با هدف فروش در بازارهای بین‌المللی تولید کرده و تعداد کمی از آن در کانادا به فروش رسیده‌ است.

خودروسازی به سبک چینی
صنعت کوچک خودروسازی اروگوئه در تصرف چینی‌ها‌ست

صنعت خودروسازی اروگوئه، به‌تازگی و با کمک و مشارکت شرکت‌های چینی پا گرفته‌است. اروگوئه در میان کشورهای خودروساز انگشت‌شمار آمریکای‌لاتین که تقریبا تمامی آنها به جز برزیل در زمینه مونتاژ خودروهای خارجی فعالیت دارند، دارای کارخانه‌ای با تولیدات محدود و تقریبا چینی است. از این‌رو دقیقا نمی‌توان اروگوئه را صاحب خودرویی دانست که تماما ساخت داخل است. رد پای چینی‌ها در صنعت خودروسازی اروگوئه بسیار پررنگ است. چینی‌ها در اروگوئه کارخانه‌های تولید خودروهای لیفان، جیلی و چری را احداث کرده‌اند و شرکت افا (Effa) موتورز، تنها شرکت اروگوئه‌ای است که خودروهای بومی اروگوئه را تولید می‌کند. این شرکت که با شرکت‌های خودروسازی چینی نیز مشارکت دارد، ‌در سال2006 در سن‌خوزه دی‌مایو تاسیس شد و در ابتدا ساخت خودروهایی را که به شکل بسته‌های سی‌کی‌دی- ‌بسته‌های حاوی تمامی قطعات خودرو برای مونتاژ- وارد اروگوئه می‌شد را به‌عهده داشت. دومین کارخانه افا در سال2010 در شهر مانائوس آغاز به‌کار کرد و ساخت افا بو، یک پیک‌آپ دیگر شرکت افا و همچنین مونتاژ چندین مدل از خودروی لیفان را به‌عهده گرفت. سومین کارخانه افا نیز در سال 2012 در شهر باروئری فعال شد و خط تولید وانت‌های سنگین و متوسط را راه‌اندازی کرد.
اولین مدل خودرویی که توسط شرکت اروگوئه‌ای افا موتورز وارد بازار شد افا آیدیال نام داشت که پس از تولید آن در برزیل، نام آن به افا M100 تغییر یافت. افا ‌اوجان نخستین پیک‌آپ تولیدی این شرکت است که خط تولید آن از سال 2008 به راه افتاد و بعد‌ها به‌عنوان مینی‌ون در اروگوئه پذیرفته ‌شد.
به‌عنوان یک خودروی شهری، شاید بتوان افا آیدیال را تا حدودی تولید داخلی اروگوئه نامید که در سطح جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ خودرویی کوچک که نمونه آن در چین، برزیل و ایتالیا نیز تولید یا مونتاژ می‌شود. طراحی این خودرو توسط شرکت ایتالیایی برتون انجام شده ‌است. این خودرو ویژگی‌های قابل توجه و متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای تولید شده در کشورهایی با صنعت جوان خودروسازی ندارد. موتوری با حجم یک تا 1.4 لیتر، گیرباکس پنج‌سرعته دستی، ترمز ای‌بی‌اس و بدنه‌ای کوچک. تولید این خودرو در اروگوئه 10سال پیش متوقف شده است. در واقع خط تولید این خودرو تنها 3 سال در اروگوئه فعال بود و در چین نیز این خط تولید در سال2016 متوقف شد. به جز آیدیال و خودروهای لیفان چینی که تحت برند افا لیفان تولید می‌شوند، شرکت افا تولید و مونتاژ چندین خودروی چینی دیگر با برند افا را به‌عهده دارد. افا JMC نام برندی است که 2 خودروی پیک‌آپ و کراس‌اوور چینی به نام آن در اروگوئه تولید و عرضه می‌شوند.
درصورتی که افا آیدیال را به‌عنوان تنها خودروی شهری تولید شده در اروگوئه درنظر بگیریم، با توجه به اینکه خط تولید آن متوقف شده‌است، نمی‌توان قیمت دقیقی از آن به‌دست آورد. اما مدل‌های کمتر کارکرده تولید سال2008 این خودرو در اروگوئه حدود 7000دلار آمریکا، در حدود 93میلیون تومان قیمت دارند.


 

برچسب ها

خودرو خارجیخودروها
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت خودروی خارجی در ایران 8 برابر قیمت واقعی است بازار خارجی‌ها در خواب عمیق مخالف خودروی خارجی خودش "مگان" سوار می شود آغاز هفته با کاهش قیمت خودروهای خارجی قیمت خودروهای وارداتی شکسته می‌شود؟ خودروساز ژاپنی تولید خود را در آمریکای شمالی به شدت کاهش می‌دهد کمبود نیمه‌رساناها بزرگترین خودروسازان دنیا را تهدید می‌کند فرمول قیمت گذاری خودروهای خارجی مشخص شد لوکس‌ترین خودرو‌های برقی دنیا با قیمت مناسب را بشناسید قدرتمندترین سدان کامپکت اسپرت 2022 آمریکا چالش های جدید بی‌ام‌و برای تولید خودرو ولار 2021؛ شاسی بلندی لوکس از رنجروور سورنتو 2021؛ بهترین نمونه‌ای که کیا تاکنون تولید کرده است هامبل وان؛ یک نخستین در صنعت خودرو از کراس اوور کوچک هیوندای تا درشت اندام لوکس آلمانی! وضعیت بازار خودروهای خارجی پس از نوسانات نرخ ارز امکانات بیشتر در سوپر اسپورت برقی خودروی Ferrari SF 90 Stradale نیسان تیتان 2021، پیکاپی قدرتمند برای کسانی که می‌خواهند هیجان را تجربه کنند! اعلام رسمی مشخصات شاسی بلند مرسدس میباخ EQS اولین اتومبیل الکتریکی ترکیه در آستانه تولید قرار گرفت ویژگی‌های جدید خودروی GT فورد 8 شرکت آئودی دست به ساخت موتوری جدید زد مرسدس بنز تمام برقی می شود! آخرین وضعیت خودروهای میلیاردی در بازار طراحی غیررسمی مرسدس GLE فیس لیفت با چراغ‌های کلاس S بهبود ویژگی های جدید خودروهای شرکت استون مارتین سال 2035 پایان فروش خودرو‌های موتور احتراقی در اروپا روسیه خودروهای پژو، سیتروئن و اوپل صادر می‌کند رونمایی از نسل جدید اسپورتیج خودروهای خارجی ارزان می شوند؟ XC60؛ شاسی بلندی جمع و جور از ولوو با 400 اسب بخار قدرت توقف تولید هیوندای ولستر استاندارد برای سال 2022 خودروی جدید لامبورگینی در دو مدل معرفی شد + عکس کمبود تراشه تولیدات شرکت BMW را با مشکل رو به رو کرد فراخوانی 43 هزار خودروی برقی پورشه به دلیل نقص در باتری کیت بدنه ایتالیا روی تویوتای ژاپنی! C3 2021؛ خودرویی کوچک اما همه کاره از سیتروئن! هاوال جولیون؛ کراس اوور خوش سیمای چینی اما با یک پیشرانه تکراری! هیولای کوچک 8 سیلندر در گودوود قدرتمندترین خودروهای کراس اوور سال 2021 چرا بهترین خودروهای الکتریکی از ایتالیا می آیند؟ کیفیت و امنیت خودرو‌های جگوار لندرور افزایش می‌یابد راه اندازی مجدد تولید سری F فورد بعد از تولید تراشه‌ها خداحافظی با آخرین لامبورگینی آونتادور 769 اسب بخاری رقابت تنگاتنگ برای تولید برقی‌ها 10 اتومبیل افسانه‌ای با طولانی‌ترین تولید در جهان معرفی و بررسی نسخه تقویت شده بی ام و M8 2022 جنسیس 2022 جی 80 اسپرت بروزرسانی شد کراس اوور پرقدرت آلمانی حریفان را به چالش دعوت می کند! (+عکس) پورشه خودروهای لوکس برقی خود را به دلیل مشکل نرم افزاری فراخواند هزینه نقل و انتقال خودروهای خارجی در نیمه دوم امسال افزایش می‌یابد خروج مشتریان از بازار کساد خودروهای خارجی ویرایش ژاپنی از اسب سیاه ایتالیایی محدود به 10 دستگاه! نگاهی به تریم پلاتینوم از محصول جدید نیسان هزینه انتقال سند خودرو وارداتی از خودروهای داخلی کمتر شد بازگشت به موقع! فراری با مدیر عامل جدید خود پا به دنیای فناوری‌های نوین می‌گذارد جگوارF-type 2021؛ خودرویی اسپرت با عملکرد بالا گران‌ترین خودرو‌های پیکاپ در جهان + تصاویر تائوس 2022؛ شاسی بلندی ارزان برای بازارهای جهانی اف40؛ جذاب ترین سرخ پوش دهه 90 ایتالیا و تحفه ای که با فراری ماندگار شد سدان جدید دانگ فنگ و 400 کیلومتر رانندگی پاک! سفارشی‌ترین نسخه کیا سلتوس 2022 را بشناسید غول سیاه با قلب آتشین! هزینه محضر خودروهای خارجی 40 درصد کاهش یافت شاسی بلندی لوکس با 228 اسب بخار قدرت هنر کره ای در طراحی و برش دقیق! گمرک ایران خودروهای گذرموقت قاچاق را معرفی کرد خودروی 5 هزار دلاری چینی و طراحی مشابه مینی های محبوب جهان! فراخوان میتسوبیشی برای بیش از 3000 خودرو در روسیه به علت نقص فنی دستگیری راننده تسلایی که روی صندلی عقب نشسته بود تحقیقات درباره ایمنی 1.1 میلیون خودروی هوندا آکورد در آمریکا آغاز شد پیلموت باراکودا با برچسب 6.5 میلیون دلاری وارد حراج می شود! جریمه 750 هزار دلاری تسلا به دلیل نقض قوانین کیفیت هوا افت 15درصدی نرخ خودروهای خارجی حراج خودروی 86 ساله متخصص حرکت در برف خودروی فیات تورو 2022 با رم 1000 رونمایی شد تویوتا سینا 2022 یک ون تمام عیار برای رفتن به سفر‌های طولانی گام بلند تویوتا در تولید خودران‌ها کشف خودروهای سرقتی با کمک اپل؟ هونگ چی کانسپت L و ادعای رقابت با لوکس ترین های صنعت اتومبیل رولزرویس Wraith با قدرت 700 اسب بخار رونمایی شد+ تصاویر معرفی پرکاربردترین خودرو‌های تولیدی در دنیا+ تصاویر چری در یک قدمی بازار آمریکا معدوم‌سازی احتمالی هزار خودروی خارجی جزئیاتی جدید از بنتلی کانتیننتال 2022 GT فاش شد جدیدترین نما و اطلاعات از بی ام و 2022 X1 تغییر نام کیا فورته 2022 به K3 پر سرعت ترین‌ خودرو‌ها برای ماشین باز‌های حرفه‌ای رونمایی از پرچمدار جدید بنز نسل بعدی مرسدس کلاس E کارآمدتر و پیشرفته‌تر از قبل رنو استحقاق بازگشت به ایران را ندارد جزئیاتی جدید از خودرو لوکس کرایسلر 2021 15 خودرو پرفروش در سال 2021 حضور هوندا در بازار خودرو‌های برقی آمریکا تا سال 2024 مک لارن Speedtail با خصوصیات و ظاهری اسپرت‌تر معرفی شد کانسپت BMW Nazca C 2 با طراحی جدید به بازار می آید نیسان روگ 2021 مجهز به موتور توربو 1.5لیتری سه سیلندر می‌شود کیا EV 6، 2022 با طراحی فوق خاص رونمایی شد تمام خودروهای مینی تا سال 2030 برقی می‌شوند پیرمردان سختکوش ! پیکاپ هوندا ریجلاین 2021 را بیشتر بشناسید مدل به روز شده خودرو سری 8 شرکت BMW مشاهده شد کمبود قطعه سراغ لاکچری سوارها هم رفت! هیوندای کونا 1.6 T-GDi هیبرید 2021 با ظاهری متفاوت کیا K8 یک سدان بزرگ با ظاهری زیبا 10 خودروی برتر لوکس سال 2020 ساخت خودروی مناسب کار توسط نیسان دو مدل جدید از یک محصول باسابقه مینی ون لوکس کادیلاک با امکاناتی جدید به بازار می آید توربوی آتشین اروپایی با همکاری آ ب ت معرفی پرهزینه‌ترین خودرو‌های جهان برای نگهداری خودرو DS 4 چه امکاناتی دارد؟ اعتراف ایلان ماسک به وجود ایراد در خودرو‌های تسلا از هیولای 4 سیلندر ویژه پیست تا الهام بخشی برای محصولات استاندارد شهری راز‌هایی از 10 خودرو که در صورت ساخت دنیای اتومبیل‌ها را متحول می‌کردند منتفعان واردات خودرو از مناطق آزاد نیسان خودروهای تولیدی سال‌های 2013 تا 2015 را فرا می‌خواند تغییر جدید در ظاهر خودرو رام TRX 2021 طراحی متفاوت و اسپرت باواریایی ها طراحی ناموفق دهه 90 میلادی و تحفه کمیاب دوران حاضر! تسلا مدل S با نمایی فضایی به روز شد پایان تولید کیا K 900 و کادنزا برای سال 2021 تصاویر جدید از کیا نیرو مدل 2022 رونمایی از خودروی کلاسیک مزدا MX-5 Hurtan ثبت سریع‌ترین رکورد سدان توسط جدیدترین محصول پورشه با ارزش ترین خودروسازان جهان کدام اند؟ ارزانترین کراس اوور هیوندای در اروپا معرفی خواهد شد جزئیاتی جدید از سوبارو اوت بک 2022 ترانزیت خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد تبعات دارد و با آن مخالفیم محصول کمیاب آلمانی با ریشه های ایتالیایی محبوب‌ترین‌خودرو در کشورها هر آنچه نیاز است از مدل پایه پورشه تایکان 2021 بدانید تصاویر جاسوسی خودروی جدید شرکت Skoda منتشر شدند خودروی کوپه چینی با ظاهری کاملا متفاوت و مجموعه ای از امکانات روز(+عکس) خودروی برقی لوکس «نیو» با برد هزار کیلومتر شاسی بلند جدید و کوچک کمپانی چینی JAC (+عکس) خودروی تیوولی 2020 با چهره جدید به بازار ایران آمد (+عکس) سوبارو اتومبیل مسابقه‌ای جدید خود را معرفی کرد خداحافظی هوندا با روسیه Yema با برند مادر به ایران آمد بی‌ام و 936 خودروی خود را در چین به علت نقص فنی فرا می‌خواند خودروساز چینی Xpeng قصد ورود به بازار اروپا را دارد عرضه فورد برونکو تا تابستان 2021 به تاخیر افتاد تغییرات چشمگیر در طراحی آئودی A4 2021 اسنورکل (لوله تنفس) چیست و چه کاربردی در خودروهای شاسی بلند دارد ؟ فراخوان ولوو برای 5 هزار خودروی وارداتی از چین به علت نقص فنی تداوم ریزش‌های میلیاردی در بازار خودروهای خارجی نگاه مثبت رزم‌حسینی به آزادسازی واردات خودرو شاسی بلند الکتریکی فولکس واگن به بازار می آید خداحافظی ب‌ام‌و M8 کوپه و کانورتیبل با بازار آمریکا بیم و امید اتحاد نیکولا و جی‌ام جدیدترین مدل تمام الکتریکی بی ام و سری 3 دیده شد سریعترین خودرو کادیلاک چه امکاناتی دارد؟ اولین تصاویر واضح Porsche 911 GT3 منتشر شد پیش‌بینی ریزش 40 درصدی قیمت خودروهای خارجی کسب درآمد 330 میلیون دلاری تسلا طی سه ماه اخیر سوپرشارژ با 670 اسب بخار به مسابقات اتومبیل رانی راه پیدا می کند پرسرعت‌ترین خودروهای جهان را بشناسید رکوردشکنی داغ ابرخودروی گمنام سانتافه 2021 هیبریدی با ظاهری کشیده به بازار می آید منتخب "پیکاپ های هوشمند چین" وارد ایران می شود (+عکس) تسلا خودروی برقی با ظرفیت 7 سرنشین می‌سازد سدان اقتصادی نیسان و 6 نسل حضور در بازار جهانی تبدیل خودروی قدیمی به گل فروشی متحرک! همکاری آئودی و فاو کاهش پاداش کارکنان میتسوبیشی تخفیفات طرح «پاییز پاک» شامل تمام خودروهای هیوندای در ایران می شود از مامور007 تا فناورانه ترین اتاق مرسدس بنز! خودرویی که از 1988 تا کنون 936 کیلومتر حرکت کرده است! ربات چهارپای هیوندایی هر مسیری را طی می کند اسپرت مشکی پوش با توربو دوقلوی 8 سیلندر پونتیاک Trans Am و نسخه ای که فقط 8 دستگاه از آن وجود دارد! از "سیلور شدو" تا "مانتا" لوکس‌ترین خودروی مرسدس بنز چگونه ساخته می‌شود؟ لامبورگینی اوروس مدل 2021 با رنگی جدید به بازار می آید صفر تا صد ساخت مرسدس بنز کلاس A 3008 مدل 2021 چه تغییراتی را همراه دارد (+تصاویر) محبوب‌ترین خودروها در آمریکا رونمایی از SUV جدید کمپانی جیپ در آمریکا رونمایی از پیشرفته ترین خودروی بنز کارات دوشاتله و معرفی یک دستگاه رولز-رویس خاص! سونی از اولین خودرو خود رونمایی کرد خودرو فوق لاکچری رونالدو + تصاویر قابل اعتمادترین خودروها در 2020 خودروی محبوب ژاپنی چه ویژگی هایی دارد؟ بزرگترین فراخوانی خودرو در تاریخ ولوو رنگی خاص برای فراری 812 سوپرفست DMC معرفی خودرو تویوتا کمری انگلیس در یک ماه 197 دستگاه خودرو تولید کرد بررسی کشتی لوکس آئودی، A 8 پلاگین هیبرید 2020 10 پرچمدار صنعت خودرو در آینده را بشناسید + تصاویر با فناوری انحصاری رنگ بدنه و تولید محدود 12 دستگاه! معرفی خودرو c200 بنز از هیولای مینیمال تا کلاسیک 1 میلیون دلاری! (+تصاویر) خودروهای تسلا می‌توانند علائم و چراغ‌های راهنمایی رانندگی را ببینند قیمت خودروهای خارجی در سال 99 ارزان می‌شود؟ بررسی سریع ترین خودرو های 2019 فناوری خودران تسلا به زودی چراغ‌های راهنمایی را تشخیص می‌دهد قیمت خودروهای خارجی را به نصف می‌رسانیم مدیرعامل تسلا وحشت از کرونا را بی معنی خواند کیا کادنزا فیس لیفت 2020 معرفی شد چرا مدیرعامل تسلا خواستار حذف اکانت های فیس بوک است؟ بررسی فنی خودرو یورش آئودی آفتاب‌گیر خودکار خودرو پاوربانکی برای شارژ باتری خودرو برادر کوچکتر داستر نامگذاری شد ارتقای جایگاه و صیانت از خودروهای کلاسیک ب.ام.و ستارگانی از سرزمین آفتاب تابان خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول خدمات متمایز پرشیا خودرو برای مالکان خودروهای کلاسیک ب.ام.و و مینی مرسدس بنز جی‌ال‌ای 2020 آلمان بزرگترین بازار خودروهای برقی اروپا گزارش عملکرد شرکتهای عرضه کننده خودرو در خصوص رسیدگی به شکایات مشتریان چری تیگو7 ، انتخابی مناسب برای لوکس پسندان هزینه گاز سوز کردن خودرو‌ها چقدر است؟ خودروها عامل اصلی آلودگی هوا به خودروهای با 15سال ساخت به بالا سهمیه بنزین تعلق نگرفته است صد و پنجاه هزار سفارش خرید در 2 روز برای وانت تمام برقی تسلا ثبت شد هجوم خریداران برای وانت زره پوش تسلا لکسوس نسخه کروکی مدل جذاب LC 500 را معرفی کرد خودروی 2020 Sentra، اتومبیل زیبا و پیشرفته نیسان تویوتا کمری و آوالن 2020 با پلتفرمی جدید تولید می‌شوند شرایط و ضوابط مربوط به بغل‌نویسی خودروها اعلام شد خودروسازی تسلا در حومه برلین کارخانه‌ای بزرگ احداث می‌کند احتمال سرمایه‌گذاری کلان خودروسازان آلمانی در آمریکا قیمت خودرو مرسدس بنز و ب.ام.و در بازار +جدول قیمت انواع خودروهای هیوندای در بازار 11 آبان 98 رونمایی مزدا از نخستین خودروی برقی خود سوناتا هیبرید GLS پنج میلیون تومان ارزان شد قیمت روز خودروهای تویوتا + جدول قیمت خودرو تویوتا در بازار تهران +جدول رونمایی BMW از سری 2 گرن 2020 + تصاویر سراتوی در سال 95 و بر اساس طرح مجلس واگذار شده است صدها هزار خودروی بنز برای کنترل فراخوانده شدند معنای نام بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در جهان چیست؟ / قسمت اول خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول فولکس واگن در ترکیه خط تولید خودرو تاسیس می‌کند قرص‌های نیروزای خودرو چند؟ بی ام دبلیو وریا واقعا 3 میلیارد است؟! تویوتا سنچوری سفارشی امپراطور ژاپن + تصاویر قیمت خودرو کره‌ای در بازار تهران + جدول پورشه 911 سودآورترین خودرو 2019 قیمت خودرو کره‌ای در بازار تهران + جدول داخل نسل جدید کیا موهاوی چه می‌گذرد؟ بزرگداشت 110 به سبک بوگاتی با چِنتودیِچی گاوِ بی‌سر شکل و شمایل احتمالی نسل جدید هیوندای توسان قیمت خودرو مرسدس بنز در بازار +جدول خودروهایی که پس از سرقت قطعه قطعه شده و به فروش می رسیدند لامبورگینی اونتادور SVJ 63 رودستر از راه رسید نظاره‌گر جدیدترین ساخته بوگاتی باشید قیمت جدید انواع فولکس واگن در بازار تهران +جدول استثنائی برای تردد ماشین‌های خارجی‌ به داخل کشور نیست تاثیر آزادشدن ورود خودروهای خارجی به کشور در کاهش تصادفات انتشار اطلاعات رسمی از نسل آینده بی ام و M3 حراج خاص ترین پورشه تاریخ ممنوعیت خرید خودروی خارجی توسط نهادهای دولتی قزاقستان لِه کردن یک "فراری" 304 هزار دلاری خودروهای بی کیفیت خردادماه امسال را بشناسید+ جدول نرخ محصولات کیاموتورز کاهشی شد مرسدس AMG GT R با تیونر G-Power، جذاب‌تر و قدرتمندتر از گذشته می‌شود آئودی را برق گرفت محدویت‌های واردات خودرو با ابلاغ قانون جدید باید اجرا شود قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار همزاد راست‌ دست e-tron برای بریتانیا خودرو‌های دارای مدرک و قانونمدار بدون ترس سوخت جابجا کنند بی‌ام‌و از دو شاسی‌ بلند جدید خود رونمایی کرد اِشکودا اِسکالا را بشناسید نسل کاملاً جدید نیسان وِرسا معرفی شد هویتی ویژه و طراحی قوی در نسل جدید کیا اپتیما قدیمی‌ترین پورشه باقیمانده خودروی الکتریکی بولت و شروین پیشنهاد واردات خودروهای خارجی دست‌دوم با هدف کاهش قیمت خودرو تعرفه‌های واردات خودرو به آمریکا 6 ماه دیگر اجرا می‌شود مازراتی به تولید موتورهای درون سوز ادامه می دهد قیمت خودروهای‌ خارجی دست‌دوم در بازار + جدول فولکس‌واگن با شاسی‌بلند جدید خود، بازار چین را هدف گرفته است هوندا هم سبز می‌شود! کاهش تولید خودروهای برقی آئودی تسلا در مورد انفجار خودرویش در چین تحقیق می‌کند بررسی خودرو اسمارت فور 2 تغییرات ژاپنی‌ها در خودروی مجلل انگلیسی نقص فنی در وانت‌های سری F فورد سبب جمع‌آوری دوباره آن‌ها شد آغاز فروش خودروهای تسلا برنامه دایملر برای کاهش هزینه‌ها اعمال تعرفه بر واردات خودرو در آمریکا به ژاپن، کره و آلمان آسیب می‌زند جاسوس مخفی خودروسازان در اختیار والدین! پرطرفدارترین خودروها در اینستاگرام را بشناسید + تصاویر جدیدترین هیوندای توسان را ببینید این کامیون 900 اسب بخار توان دارد ساخت ایمن‌ترین وانت جهان توسط هوندا خودروهای جذاب آینده را ببینید فولکس قورباغه‌ای با موتور تقویت شده آماده مسابقه! قوی‌ترین فورد موستانگ ساخته‌شده جهان ابرخودروی جدید استون‌مارتین معرفی شد قوی‌ترین لامبورگینی دنیا رونمایی از خودروهای پرسرعت الکتریکی سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا اطلاعات غلط ارائه کرد حداکثر سرعت خودروهای ولوو 180 کیلومتر می‌شود کسی که مساله‌اش مدل ماشین است نباید درباره فقر فیلم بسازد «لطفا مدارک را ارائه دهید»، کمپین جدید پلیس راهور فِراری اف 8 تریبوتو نسخه مسابقه‌ای تویوتا سوپرا معرفی شد قربانیان تعرفه‌های خودرویی ترامپ در اروپا تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است ضرورت ورود وزارت صمت به موضوع واردات قطعات موردنیاز تاکسی‌های هیبریدی جایزه طراحی سال خودروی آلمان به "توارگ فولکس واگن" رسید خودورهای تولید 93 و 2014 مشمول معاینه فنی شدند پروژه خودروی خودران اپل در هاله‌ای از ابهام کشف 11 بی‌ام‌و صفر مدل سال 1994 در بلغارستان +تصاویر عملکرد درخشان BMW در سال 2018 بازار خودروهای خارجی هم از سکه افتاد خرید لوکس ترین شاسی بلند ب ام و برای مالکش چقدر هزینه دارد؟ معرفی نامزد‌های برترین خودروی اروپا ام‌جی صفر چند؟ نیسان صفر چند؟ میتسوبیشی صفر چند؟ هیوندای صفر چند؟ کیا صفر چند؟ پورشه صفر چند؟ میتسوبیشی صفر چند؟ مرسدس بنز صفر چند؟ ب‌ام‌و صفر چند؟ هیوندای صفر چند؟ کیا صفر چند؟ کیا صفر چند؟ پورشه صفر چند؟ سانگ‌یانگ صفر چند؟ ولوو صفر چند؟ لکسوس صفر چند؟ معاینه فنی خودروها با جدیت انجام شود رنو صفر چند؟ ب‌ام‌و صفر چند؟ رنو صفر چند؟ لکسوس صفر چند؟ هیوندای صفر چند؟ تویوتا صفر چند؟ توانایی‌های آفرود؛ به بیراهه بزن! عرضه یک خودروی پلاگین هیبریدی دیگر توسط بی‌ام‌و با 200 تا 250 میلیون تومان چه خودرویی بخریم؟ با 300 الی 400 میلیون تومان چی بخریم؟ کیا صفر چند؟ مدل 5 سال قبل این خودروی ژاپنی در ایران،3 میلیارد تومان لکسوس مطمئن‌ترین خودرو شد رونمایی از جدید ترین محصول چری در شانگهای لکسوس صفر چند؟ رنو صفر چند؟ تویوتا صفر چند؟ هیوندای صفر چند؟ افزایش اندک قیمت خودروها در بازار + جدول مرسدس بنز صفر چند؟ نگاهی به قیمت مینی های موجود در بازار پورشه صفر چند؟ لکسوس صفر چند؟ DS صفر چند؟ هیوندای صفر چند؟ خودرو‌های فرانسوی در بازار چند؟ مرسدس بنز صفر چند؟ نگاهی به قیمت مینی های موجود در بازار خودروهای 500 میلیونی تا 1 میلیاردی بازار تهران +جدول خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول DS صفر چند؟ پورشه صفر چند؟ «یگانه» چه سوار می شود؟! شادترین خواننده ایران سوار چه خودرویی می شود؟ نیسان صفر چند؟ سانگ‌یانگ صفر چند؟ فولکس‌واگن صفر چند؟ جدیدترین محصول نیسان مرسدس بنز صفر چند؟ قیمت DS صفر در بازار سلب مجوز نمایندگی های سایپا در صورت تخلف همه خودرو‌ها برای تردد در تهران باید معاینه فنی داشته باشند نیسان در آمریکا فراخوان داد قیمت جدید ب ام و سری 5 مدل 2018 در ایران / مهر 97 نیسان صفر چند؟ نگاهی به قیمت مینی های موجود در بازار پرداخت به پیمانکاران شهرداری، مشروط به داشتن معاینه فنی خودروهایشان خودروهای خارجی جدید در راهند ولوو محبوب‌ترین خودروی رانندگان آمریکایی هیوندای صفر چند؟ تغییر بازار خودروی عربستان برای خرید تویوتا چقدر باید هزینه کرد؟ تردد شاسی‌بلند ناشناس در پایتخت قیمت محصولات بورگوارد و ولوو در بازار کشف 1900 خودروی خارجی قاچاق در بنادر بوشهر و گناوه خودرو شخصی پوتین در لیست 4 خودرو برتر مقامات سیاسی قرار گرفت توریست انگلیسی با لامبورگینی کرایه‌ای 175.000 درهم جریمه شد سرنوشت 16 هزار و 700 نفر ثبت نام کننده خودرو چه می شود؟ بزرگتر، مجهز تر و تنومندتر از قبل خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول مردم در خرید خودروی خارجی صبوری کنند ورود خودروهای خارجی از گمرک آستارا با انجام رویه ورود موقت باند قاچاق خودرو خارجی در آستارا منهدم شد کدام خودروها امسال باید معاینه فنی بگیرند؟ بار مصوبات خودرویی بر دوش مشتری بلاتکلیفی خودروهای مدل بالای آلمانی و فرانسوی در گمرک کشور ارزان‌ترین خودروهای خارجی در بازار روسیه + عکس 52هزار خودروی خارجی در 8 ماه وارد کشور شد + جدول خودروهای‌ خارجی دست‌دوم چند؟ +جدول فولکس واگن T-Roc در آمریکا عرضه نمی‌شود افزایش قیمتی در خودروهای وارداتی نخواهیم داشت قیمت انواع خودروی خارجی در بازار +جدول وزارت خارجه فقط 51 بنز تشریفاتی خریده است صنعت خودروسازی در ایران، تشنه بازنگری است افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار
Back to top