اظهارات وزیر صنعت درباره حذف الزام نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره موافقت معاون اول رئیس‌جمهوری با درخواست یک شرکت تولیدکننده خودروهای دیزلی در خصوص حذف الزام نصب فیلتر جذب ذرات معلق در خودروهای دیزلی تا زمان رفع تحریم‌های اعمالی علیه کشور، اظهار کرد: در شرایط عادی وزارت صنعت نیز مخالف حذف این قطعه است اما به دلیل شرایط تحریمی امکان تامین برخی تجهیزات وجود ندارد.

Wednesday 18 September 2019 - 17:19:00

اظهارات وزیر صنعت درباره حذف الزام نصب فیلتر دوده در خودروهای دیزلی

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، رضا رحمانی   گفت: در صنایع مختلف مسائل زیست محیطی قطعا لحاظ می‌شود و در وزارت صنعت نیز توجه به مسائل زیست محیطی را یک وظیفه می‌دانیم.

وی ادامه داد: اخیرا مباحثی در خصوص استانداردهای جدید مطرح شده است و شورای عالی استاندارد نیز جلساتی در این خصوص برگزار کرده که به نظر من مباحث مطرح شده در آن شورا باید به اطلاع مردم رسانده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: استانداردهای ما در گذشته 55 گانه بود اما بعدا این استانداردها به استانداردهای 84 گانه افزایش یافت. پس از اعمال تحریم‌ها 63 مورد از استانداردهای مصوب اجرا شده است و مابقی به دلیل عدم امکان تامین تجهیزات مربوطه به خاطر اعمال تحریم‌ها اجرا نشده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه قوانین در خصوص اجرای همه استانداردها همچنان لازم‌الاجرا است، اظهار کرد: تنها درخواستی از سوی یک شرکت خودروساز برای تمدید مهلت عدم رعایت یک استاندارد مطرح شده است که موافقت با این درخواست موقتی بوده و بحث درباره استفاده از قطعه مربوطه که یک فیلتر جذب ذرات معلق است، منتفی نشده است.

وی با اشاره به تاکیدات وزارت صنعت بر اجرای استانداردهای مربوطه گفت: در خصوص کالاهایی که امکان تامین ارز یا امکان واردات آنها وجود ندارد، تصمیمات مقطعی گرفته می‌شود. در عین حال ما در تلاش هستیم تا حد امکان تامین کالاهایی که امکان ساخت آن در داخل وجود دارد را در برنامه‌های خود قرار دهیم.

رحمانی در پایان درباره مخالفت سازمان محیط زیست در خصوص حذف استفاده از فیلتر جذب ذرات معلق در خودروهای دیزلی، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت در شرایط عادی نیز مخالف این اقدام است.

 

برچسب ها

فیلتر دوده
مطالب مرتبط بیشتر
نصب فیلترهای دوده نسل جدید بر روی 50 اتوبوس بی.آر.تی درخواست خودروسازان برای حذف فیلتردوده به کجا رسید؟ هزینه فایده نصب فیلتر دوده در خودروهای سنگین نصب 50 فیلتر دوده روی اتوبوس‌های دیزلی در آینده‌ای نزدیک باید‌های نصب فیلتردوده اصل بر استفاده از فیلتر دوده در خودروهای دیزلی است محیط زیست اولویت دارد یا صنعت خودرو؟ مشکل آلایندگی کلانشهرها با نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای بیابانی حل نمی شود واکنش شهرداری تهران به درخواست حذف فیلتر دوده بازی با جان مردم با حذف فیلتر دوده حذف فیلتر دوده غیر قانونی است دعوا بر سر مصوبه فیلتر دوده بالا گرفت حذف فیلتر دوده تنها با دستور وزیر صنعت شدنی نیست «فیلتر دوده» داخلی سازی شود مخالفت رییس محیط زیست با درخواست دیزلی‌ها برای حذف فیلتر دوده ماجرای درخواست حذف فیلتر جذب دوده توسط خودروسازان چه بود؟ به خطر انداختن جان مردم از سوی خودروسازان به بهانه تحریم‌ها دستور سرطانی جهانگیری! پشت‌کردن به قانون به بهانه حفظ جان مردم کاتالیست ناکارآمد دلیل افزایش ازن در تهران انواع فیلتر خودرو چند؟ +جدول امکان صرفه‌جویی صدمیلیون لیتر بنزین با فیلتر هوای ایرانی تردد 661 اتوبوش شهری فاقد فیلتر دوده در تهران فاصله از حرف تا عمل؛ فیلتر دوده یا اتوبوس نو جنجال فیلتر ضد دوده؛ چه کسی حرف آخر را می‌زند؟ «فیلتر دوده» مصوبه‌ای لازم الاجرا است "فیلتر دوده" قطعه لوکس نیست نصب فیلتر دوده تنها راه حل کاهش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌ها کارآیی ندارد مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خرید "فیلتر دوده" اتوبوس نصب فیلتردوده برای اتوبوس‌های خصوصی الزامی شد بعد از 4 سال مسؤولان را توجیه کردیم که نصب فیلتر دوده قانون است و راه فرار ندارد دولت باید هزینه نصب فیلتر دوده بر خودروهای سنگین را تقبل کند خرید فیلتر دوده در نوسانات "باراز ارز" 50 درصد ناوگان اتوبوسرانی مجهز به فیلتر جذب دوده می‌شوند مردودی 20 درصدی اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی پایتخت بی اثر بودن فیلتر دوده در اتوبوس های فرسوده تولیدکنندگان فیلتر خودرو در انتظار محاسبه قیمت نهایی دود تعلل در اجرای قانون فیلتر دوده در چشم شهروندان شهرداری نمی‌تواند همه خودروها را مجهز به فیلتر آلودگی کند بلاتکلیفی قانون «فیلتر دوده» در نبود جزییات فیلتر دوده؛ تنها راه رام کردن غول‌های دیزلی نصب فیلتر ذرات برای اتوبوس های جدید عملیاتی نشد علائم کثیف بودن فیلتر بنزین خودرو قانون «فیلتر دوده» در فیلترینگ خودروسازان یا محیط زیست؟ قیمت فروش انواع فیلتر خودرو در بازار چقدر است؟ نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی شبهاتی دارد طرح جمع‌آوری فیلترهای هوای غیراستاندارد خودرو در بوشهر آغاز شد مقاومت وزارت صنعت دربرابر نصب فیلتر دوده بر خودروهای دیزلی خودروهای دیزلی باید به فیلتر دوده مجهز شوند
Back to top