نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 (1)

نسل جدید هیوندای i10 رونمایی شد

عصر خودرو -نسل سوم هاچ‌بک هیوندای i10 با تغییراتی در طراحی معرفی شد و پس از حضور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، تا نیمه‌ی اول سال 2020 راهی اروپا می‌شود.

Tuesday 03 September 2019 - 12:56:00

نسل جدید هیوندای i10 رونمایی شدنسل جدید هیوندای i10 رونمایی شدنسل جدید هیوندای i10 رونمایی شدنسل جدید هیوندای i10 رونمایی شدنسل جدید هیوندای i10 رونمایی شدنسل جدید هیوندای i10 رونمایی شد


به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از زومیت ، گزارشی نگران‌کننده از اتوموتیو نیوز به خودروهای کوچک فروخته‌شده در اروپا به این موضوع اشاره می‌کند که به‌دلیل مقررات سختگیرانه‌تر آلایندگی، درمعرض خطر حذف از سبد تولید قرار دارند و این مقررات خودروسازان را مجبور می‌کند مبلغ بیشتری برای ساختن خودروهای کامپکت و شهری هزینه کنند. بنابراین، ساخت خودرو شهری متناسب با قوانین زیست‌محیطی جدید، کاری دشوارتر از گذشته است.

در‌حالی‌که ممکن است نگرانی‌های اینچنینی  در میان خودروسازان وجود داشته باشد، هیوندای هنوز از تولید خودرو شهری دست نمی‌کشد؛ زیرا این شرکت خودروسازی کره‌ای نسل سوم هاچ‌بک هیوندای i10 را معرفی کرده است؛ مدلی که برخی آن را با کیا پیکانتو (Kia Picanto) مقایسه می‌کنند. اخبار خوب و بدی درباره‌ی طراحی کوچک‌ترین خودرو این برند وجود دارد؛ اما شاهد پیشرفت چشمگیر طراحی در مقایسه با مدل کنونی این خودرو هستیم.

هیوندای i10 اکنون بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد، حتی اگر ابعاد آن تقریبا یکسان باقی مانده باشد. هیوندای i10 مدل 2020 اکنون 20 میلی‌متر عریض‌تر و بلندتر است؛ در‌حالی‌که تا حد زیادی طول و فاصله‌ی محوری آن تغییر کرده است. به‌طور کلی، هاچ‌بک پنج‌در و کوچک هیوندای ظاهر جذاب‌تری از نسل قبل خود دارد و احتمالا در تیپ N Line با خروجی‌های اگزوز دوگانه، حتی بیش‌از‌این موردپسند خواهد بود.

تغییرات در کابین در مقایسه با مدل قبلی بسیار درخورتوجه هستند؛ زیرا به‌روشنی می‌توانیم ببینیم هیوندای قدم‌های زیادی در مسیر درست برای بهبود طراحی آن برداشته است. روی داشبورد صفحه‌نمایش لمسی هشت‌اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی وجود دارد که پشتیبانی از اپلیکیشن اپل کارپلی و اندروید اتو را دراختیار سرنشینان قرار می‌دهد. علاوه‌بر‌این، برنامه‌ی کاربردی جذابی برای گوشی هوشمند وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد از راه دور به برخی از امکانات خودرو مانند تنظیمات سیستم تهویه دسترسی داشته باشد.

ازنظر ایمنی، هیوندای i10 مدل 2020 با سیستم ترمز اضطراری مجهز به قابلیت تشخیص خودرو و حتی عابرپیاده و سیستم‌های دیگر مانند هشدار انحراف از مسیر و تشخیص خستگی راننده و تشخیص حد مجاز سرعت عرضه می‌شود.

زیر کاپوت از پیشرانه‌ی بنزینی سه سیلندر کوچک یک‌لیتری با 67 اسب‌بخار قدرت و 96 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌شود و از توربوشارژر خبری نیست. مدل دیگر از پیشرانه‌ی 1.2 لیتری با قدرت 83 اسب‌بخار و گشتاور 118 نیوتن‌متر استفاده می‌کند. هر دو مدل به جعبه‌دنده‌ی دستی پنج‌سرعته مجهز شده است؛ اما مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ی اضافی، جعبه‌دنده‌ی خودکار را با همان تعداد دنده دراختیار داشته باشند. در آینده نیز، مدلی مجهز به پیشرانه‌ی سه سیلندر گازسوز عرضه خواهد شد.

هیوندای i10 جدید اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت جشن خواهد گرفت و قرار است تا نیمه‌ی اول سال 2020، راهی کشورهای اروپایی شود.

برچسب ها

هیوندای i10
Back to top