وقتی چینی ها الگوی غربی ها می شوند

عصر خودرو- دنیای امروز تغییرات بزرگی را به خود می بیند ، و سرعت این تغییرات و انتقالات به حدی است که گاهی فراتر از انتظار میرود و ما را مبهوت خویش میکند ،این تحولات در صنعت خودروسازی نیز به خوبی مشهود و ملموس می باشد .

Tuesday 30 July 2019 - 10:23:00

وقتی چینی ها الگوی غربی ها می شوند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، روزگاری هنر طراحی و علم تولید تنها در انحصار چند کشور خاص بود  و مابقی مصرف کننده و وابسته بودند ، اما دنیا به سرعت تغییر کرده و قدرتهای نو ظهور به سرعت رشد کردند و آموختند و حال به مرحله نوآوری رسیدند ، یکی از این قدرتهای بزرگ و نو ظهور  کشور چین است ، چینی ها خیلی زود به صنعت خودروسازی ورود کردند و ابتدای امر به کپی کاری معروف شدند و تا سالهای سال به کپی کردن از خودروهای معروف اروپایی و ژاپنی پرداختند و حال توانسته اند تا با بهره گیری از تجارب بزرگان و تربیت نیروی خلاق خودروهایی جدید و مستقل تولید نمایند ، سرعت پیشرفت چینی ها به حدی بوده که امروز توانستند مهندسان و طراحان بزرگی را پرورش دهند و حتی شاید به نوعی برخی بزرگان نیم نگاهی نیز به طراحی آنان نمایند ، در یکی از آرشیوهای خودرویی به عکس های پیش نمایش خودروی فولکس واگن T-ROC برخوردم  در سال 2017 ، با تبلیغات فراوان خبر از تولید مینی کراس فولکس واگن میداد و عکس های پیش تولید این خودرو نشان داده می شد ، اتفاقا در همان سالها یک مینی کراس چینی با تبلیغات فراوان در حال عرضه در بازار کشور  بود ، با مشاهده جلوپنجره و برخی خطوط این دو محصول و تناسب ابعاد و سبک طراحی به شدت جا خوردم ، شباهت عجیب نمای جلو دو خودرو ، اما اینبار فرق داشت یک چینی تولید شده و یک آلمانی هنوز تولید نشده ، اینبار ذهنم بر عکس کار کرد ، کپی آلمانی ها از چینی ها ! گرچه در مدل تولیدی فولکس واگن کمی طرح رو عوض کرد ، اگر اسمش را کپی نگذارم میتوان به قدرت طراحی چینی ها و سبک طراحی مدرن و بین المللی آنها پی برد که به درستی نیازها را دریافته و خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده می کنند ، محصولات که ماحصل تجربه دست طراحان بزرگ اروپایی و یا دانش آموختگان مکتب آنها امروز در چین عرضه می شوند . و کم کم پای آنها به بازارهای جهانی باز می شود ، چه کسی گمان میکرد مدل پیش تولید غول بزرگ آلمانی ، شبیه خودروی تیگو 2 چری یا همان ام وی ام ایکس22 شود ، اما واقعیت این است که امروز برخی خودروهای چینی به لحاظ طراحی کاملا مطابق روز هستند ،شرکتهای بزرگ چینی به خوبی دانسته اند که پس از بحث کمی و کیفی ، دیزاین و شکل طاهری عامل مهم موفقیت آنها خواهد شد ، پس در زمینه طراحی به خوبی خط مش فکری طراحان بزرگ و فلسفه جدید طراحی را به کشور خود آوردند تا از امتیاز جذابیت برای محصولات خود بهره بگیرند.


 

برچسب ها

خودروسازان چینیخودرو چینی
مطالب مرتبط بیشتر
ایی100؛ خودروی 7800 دلاری چینی چه امکاناتی دارد؟ +عکس کیوی؛ خودروی عجیب و کوچک چینی با پیشرانه الکتریکی +عکس خودروساز چینی احتمالاً سهام رنو در روسیه را خریداری می‌کند بررسی افت قیمت خودروهای چینی در بازار یک خودرو چینی در ایران چگونه قیمت‌گذاری می‌شود؟ عوارض جدید منع واردات خودرو ماکیاتو؛ نگاهی به یکی از زیباترین و خوش قیمت ترین کراس اوورهای چینی +عکس کام چینی سازان از واردات خودرو شیرین نمی‌شود کمبود جهانی تراشه فروش خودروی چین را کاهش داد هونگ چی کانسپت L و ادعای رقابت با لوکس ترین های صنعت اتومبیل RC-6؛ سدان چینی اسپرت با طراحی ترکیبی متفاوت! +عکس جتور اکس95؛ شاسی بلند میان سایز کمپانی "چری" با نگاهی به محصولات آئودی +عکس اولین خودرو الکتریکی چینی که به آلمان صادر شد را بشناسید سدان R ER6؛ اولین خودروی تمام الکتریکی برند چینی "رووی" معرفی شد+تصاویر سدان 8500 دلاری چینی که بیشتر به کراس شباهت دارد! هنگچی؛ برند متفاوت چینی و معرفی 6 محصول جدید+تصاویر پای خودروسازان چینی دوباره به ایران باز می‌شود؟ سایتِک؛ الکتریکی چینی در کانال 20 هزار دلار+ تصاویر خودروساز چینی یک میلیارد ماسک تولید کرد وولینگ مینی الکتریکی؛ راهکار ارزان چینی برای ترافیک و آلودگی هوا! +تصاویر بزرگترین محصول جیلی چه ویژگی هایی دارد؟ +تصاویر هوانسو سی60؛ لامبورگینی 14 هزار دلاری از چین! +تصاویر 12 رونوشت متفاوت از خودروهای برتر جهان! بی وای دی S2؛ محصول 12 هزار دلاری کمپانی چینی با پیشرانه تمام الکتریکی+تصاویر بازگشت چراغ خاموش خودروسازان چینی؟ بازار فروش خودروهای برقی در چین چطور است؟ تداوم تولید همراه با افت گشتی در بازار خودروهای ارزان چینی؛ مظنه 30 تا 50 میلیون تومان خودروهای چینی گران می‌شوند گرانی قیمت خودروهای چینی چین از تحویل قطعات یدکی خودرو به ایران خودداری می‌کند خریداران خودروهای چینی به دردسر افتادند آیا چینی‌ها در ایران خودروسازی می‌کنند؟ پیش‌بینی نرخ خودروهای چینی در سال آینده خودرو‌های چینی بازار چند؟ سرباز جدید ام‌وی‌ام چیست؟ خودرو‌های چینی بازار چند؟ حضور خودروهای چینی در خیابان‌های ایران پررنگ‌تر می شود سهم چینی‌ها از بازار خودروی ایران چقدر است؟ فصل جدید چینی ها آغاز شده است ایران بازار اصلی خودروهای چینی است اما ... مدیران ناکارآمد دست صنعت خودرو را برای تحریم شرکای بی وفا می بندند سرنوشت خودروسازان خصوصی در تحریم خودروسازان چینی؛ برنده نهایی تعرفه‌ها هرگونه تغییر در برجام تاثیری بر حضور این شرکت در ایران ندارد راهبرد جدید چینی‌ها برای حفظ بازار خودرو ایران پیش بینی افزایش 4 درصدی فروش خودروهای سواری در چین خط و نشان وزارت صنعت برای خودروسازان چینی
Back to top