یک کارشناس خودرو:

صنایع باید استارت‌آپ‌ها را به نوآوری تشویق کنند

عصر خودرو- یک کارشناس خودرو گفت: حجم سرمایه‌گذاری که در خارج از کشور رخ می‌دهد بیشتر از کل اقتصاد ما است برای همین شاید نتوانیم از یک کالای خارجی تقلید و آن را کپی کنیم اما می‌توانیم به‌جای آن نوآوری داشته باشیم.

Friday 19 July 2019 - 13:33:00

صنایع باید استارت‌آپ‌ها را به نوآوری تشویق کنند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخورو» به نقل از  ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید»،  فربد زاوه،  گفت: بزرگ‌ترین مشکل صنایع ما این است که اهل ریسک کردن برای معرفی یک فناوری کاملا جدید نیستند و ترجیح می‌دهند قطعه کپی شده را معرفی کنند.

او با تاکید بر این‌که تولیدکننده‌ها نباید انتظار کپی یک قطعه را داشته باشند گفت: بزرگ‌ترین انتظاری که باید از تولید‌کننده داشته باشیم این است که اصرار به تکرار نداشته باشد. به همین دلیل است که همه خودروهای ما بیشتر از 10 سال در کشور عمر می‌کنند. چراکه قطعه‌ساز و خودروساز اصرار به تکرار و کپی دارد. تولید‌کننده‌ها باید یاد بگیرند که عمر یک کالای تولیدی چهار تا پنج سال بیشتر نیست و بعد از آن باید دوباره نوآوری در کالای خود ایجاد کنند.

زاوه ادامه داد: با این‌حال در برخی از حوزه‌های صنعت ما تجربه نوآوری به جای تقلید را داشته‌ایم و مدیرهایی بوده‌اند که آنقدر اعتماد به نفس داشته‌اند تا بر روی پکیجی کار کنند که نمونه خارجی هم نداشته باشد.

او تاکید کرد: در واقع معنی استارت‌آپ این است که باید جهشی در تولید ایجاد کند و نه اینکه صرفا قطعه‌ای کپی شده را به تولید‌کننده تحویل دهد. به همین دلیل من گمان می‌کنم هم‌زمان با این نمایشگاه باید تعریفی در مفهوم استارت‌آپ هم ایجاد شود.

این کارشناس خودرو همچنین درباره صرفه اقتصادی محصولات استارت‌آپی گفت: خیلی از استارت‌آپ‌ها نیاز به مجموعه عظیمی دارند که تیراژ تولیدشان را بالا ببرند تا صرفه اقتصادی داشته باشد. مقیاس‌پذیری تولیدات داخلی بحث مهم‌تری در تولید داخلی است. یعنی اینکه یک کالا مثل ایربگ یا ترمز را بتوانیم بسازیم یک حرف است و اینکه بتوانیم در تیراژی بسازیم که صرفه اقتصادی داشته باشد حرفی دیگر. این موضوع کمی پیچیده است و معمولا در تولید این قطعات از این جنبه اقتصادی آن تخطی می‌کنیم یا به آن دست نیافته‌ایم.

نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید از 27 تا 30 تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط ایدرو برگزار شده و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

برچسب ها

استارتاپنمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید
مطالب مرتبط بیشتر
تویوتا در استارت آپ های هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند هایپرتایر برنده سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران شد سرمایه‌گذاری تویوتا در یک استارت‌آپ استارتاپ‌ها صنعت خودرو را متحول می‌کنند! ارایه نیازهای فن‌آورانه زنجیره تامین ایران خودرو جزئیات دستورالعمل وزرات کشور برای تاکسی‌های اینترنتی استارتاپ‌ها به یاری هوشمندسازی جایگاه‌های سوخت می‌آیند دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌های صنعت خودرو گردهم می‌آیند ضرورت شکل‌گیری استارت اپ‌های صنعت خودرو صنعت خودرو و قطعات از توان داخل استفاده کند قطعات استراتژیک خودرو در داخل تولید خواهد شد اختصاص اعتبار 4 هزار میلیارد ریالی به داخلی‌سازی قطعات 301 توقعات مشتریان را برآورده خواهد ساخت قرارداد داخلی‌سازی قطعات خودرو میان گروه سایپا و قطعه‌سازان امضا شد عقد قرارداد420 میلیارد تومانی ساپکو با 17 سازنده داخلی برای تولید قطعات «های تک» بازدید وزیر صنعت از پژو 301در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید سایپا جهاد خودکفایی صنعت خودرو را ادامه دهد همکاری سایپا در بومی‌سازی قطعات خودرو چشمگیر است حمایت از کارآفرینان در صنعت خودرو باید در دستور کار قرار بگیرد رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور از غرفه گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد نوآوری‌ها در سایپا، نقطه عطف صنعت خودرو است تولید 301 گامی در جهت خودروساز شدن است کسی نمی‌تواند ما را متهم کند که همیشه دنبال واردات بوده‌ایم حضور فعال گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید بازید وزیر صنعت،معدن و تجارت از نخستین محصول جهاد خودکفایی ایران خودرو بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از غرفه گروه سایپا شروط فعالیت خودروهای فرسوده در استارتاپ‌های تاکسی آنلاین خرید استارت اپ کرایه اسکوتر توسط اوبر با سرمایه‌گذاری در استارتاپ ها تورم کاهش می­ یابد استارت‌آپ یا سازمان جاافتاده؛ مساله این است برترین استارتاپ‌های اروپایی متحول‌کننده حمل‌ونقل شهری را بشناسید استارت آپ ها مردم را بی اعتماد نکنند گریز استارت‌آپی از ترافیک پایتخت استارت آپ‌های شهری می‌توانند ترافیک را کاهش دهند منوی شهرداری برای استارت‌آپ‌ها نشست بررسی نقش استارتاپ‌ها و فرآیند هوشمندسازی در حمل و نقل بار برگزار شد خودروی خودران تحویل محموله رونمایی شد فعالیت 45 استارتاپ در حوزه حمل‌ونقل
Back to top