پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟

عصر خودرو -نام پورشه با خودروهای فوق‌العاده اسپرت گره‌خورده است. بااین‌حال بیشتر مشتریان پورشه امروزه یکی از دو شاسی‌بلند محبوب این یعنی پورشه ماکان و پورشه کاین را خریداری می‌کنند. در همین سال گذشته فروش پورشه کاین و ماکان به‌تنهایی به‌اندازه مجموع سایر محصولات پورشه بوده است. در بین این بااینکه پورشه ماکان کوچک‌تر و ضعیف‌تر از کاین است اما در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود میزان فروش پورشه ماکان بیشتر است. به‌این‌ترتیب باید پورشه ماکان را پرفروش‌ترین خودرو پورشه در جهان بدانیم.

Saturday 04 May 2019 - 16:23:00

پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟پورشه کاین یا ماکان؛ کدام شاسی‌بلند پورشه انتخاب بهتری برای شما است؟

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  درمجموع هر دو خودرو در درسته‌های خود یعنی در شاسی‌بلندهای کوچک و متوسط عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و جزو بهترین خودروهای بازار هستند. به‌این‌ترتیب انتخاب بین گزینه خرید پورشه ماکان یا خرید پورشه کاین برای افرادی که قصد خرید شاسی‌بلند پورشه را دارند کار سختی خواهد بود. ما برای کمک کردن به ساده‌تر شدن این انتخاب مقایسه‌ای در مهم‌ترین بخش‌ها بین این دو خودرو برگزار کرده‌ایم.

مقایسه قیمت پورشه ماکان و پورشه کائن

قیمت پورشه ماکان از 47 هزار دلار در بازارهای جهانی شروع می‌شود. این در حالی است که قیمت پورشه کاین از 60 هزار دلار شروع می‌شود. اگر بخواهید مدل فول آپشن ماکان با را تهیه کنید قیمت این خودرو به 87 هزار دلار می‌رسد اما در مقابل قیمت پورشه کاین در حالت فول آپشن به بیش از 161 هزار دلار خواهد رسید. در ایران اوضاع کمی متفاوت است زیرا پورشه کاین با قوانین جدید از سال 2013 به بعد نتوانسته وارد ایران شود. پورشه کاین مدل 2013 با قیمت بیش از 2 میلیارد تومان به فروش می‌رسد و می‌توانید مدل‌های مختلف این خودرو را در بازار خریدوفروش پورشه کاین در سایت دیوار مشاهده کنید. گزینه‌های موجود در بازار خریدوفروش پورشه ماکان در سایت دیوار بیشتر است و مدل‌های جدید سال 2018 این خودرو با قیمت 2 میلیارد و 350 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به‌این‌ترتیب باید گفت در ایران پورشه ماکان از کاین گران‌تر است.

مقایسه امکانات و کیفیت ساخت

هر دو خودرو دارای کیفیت ساخت بالایی هستند و طراحی خارجی آن‌ها نیز شباهت زیادی به یکدیگر دارند. در داخل خودرو نیز کیفیت متریال استفاده‌شده در سطح بالایی است و هر دو خودرو دارای فضای کافی برای سرنشینان هستند. بااین‌حال پورشه کاین کمی در این بخش بهتر عمل کرده است و فضای لوکس‌تر و بیشتری نسبت برادر کوچک‌تر خود دارد. علاوه بر این صندلی‌های پورشه کاین از لحاظ راحتی شرایط بهتری نسبت به پورشه ماکان دارند. در بخش امکانات داخل خودرو نیز هردو شاسی‌بلند پورشه در یک سطح عمل کرده‌اند و امکانات بسیار خوبی را در اختیار سرنشینان قرار داده‌اند. بااین‌حال در چند آپشن اضافه مانند جهت‌یاب ماهواره‌ای برتری با پورشه کاین است. درمجموع می‌توان گفت پورشه کاین در این قسمت عملکرد بهتری از ماکان ارائه می‌دهد و شما با خرید پورشه کاین از این لحاظ صاحب خودرو بهتری خواهید شد.مقایسه قوای فنی و مصرف سوخت

پورشه کاین علاوه بر بزرگ‌تر بودن خودرو قدرتمندتری نیز هست. آخرین نسل کاین به موتورهای v6 توربو و تویین توربو 3.0 لیتری و v8 تویین توربو مجهز شده است. به‌این‌ترتیب موتور کاین در مدل پایه 335 و در مدل توربو S 570 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. در مقابل پورشه ماکان در مدل پایه به موتور 4 سیلندر با خروجی 250 اسب بخار و در مدل توربو به موتور تویین توربو 4 سیلندر با خروجی 440 اسب بخار مجهز شده است. در نتیجه پورشه کاین در هر شرایطی از ماکان سریع‌تر است و شتاب 3.8 ثانیه‌ای این خودرو در مقابل 4.2 ثانیه‌ای ماکان این موضوع را تأیید می‌کند.

با توجه به حجم موتور اگر به دنبال یک خودرو کم‌مصرف‌تر و کم‌خرج‌تری باشید خرید پورشه ماکان انتخاب بهتری خواهد بود. بااین‌حال این به‌طور شگفت‌انگیزی مصرف سوخت پورشه کاین با موتور حجیم‌تر چندان بیشتر از ماکان نیست. درواقع مصرف سوخت ماکان s در حدود 13.64 لیتر به‌صورت ترکیبی در 100 کیلومتر است و این عدد برای کاین s حدود 13.67 لیتر است. البته برای کاین‌های v8 این عدد به 16.55 لیتر در 100 کیلومتر به‌صورت ترکیبی می‌رسد.

عملکرد خودرو در زمان رانندگی و امکانات امنیتی

هر دو خودرو از باکیفیت‌ترین خودروهای موجود در جاده‌ها در زمان رانندگی هستند و حس لذت بخشی از نشستن پشت فرمان آن‌ها خواهید داشت. اما در کمال تعجب عملکرد ماکان در رانندگی بهتر از کاین است. بااینکه این خودرو دارای موتور ضعیف‌تری است اما هندلینگ و کیفیت رانندگی آن نسبت به کاین بهتر است و می‌توان گفت راننده کنترل بهتری پشت فرمان ماکان دارد. در بحث امکانات امنیتی هر دو خودرو پورشه با لیست بلند بالایی از امکانات مجهز شده‌اند اما ماکان با داشتن هشداردهنده تغییر لاین به‌صورت استاندارد نسبت به کاین دارای برتری جزئی است.

ارزش خرید

همان‌طور که آمار فروش پورشه ماکان نشان می‌دهد درمجموع باید ارزش خرید پورشه ماکان را نسبت به خرید پورشه کاین در سطح بالاتری قرار دهیم. دلایل ما برای این انتخاب مصرف سوخت کمتر، کیفیت رانندگی بهتر، ایمنی بیشتر و قیمت کمتر ماکان در مقایسه با قیمت پورشه کاین است. البته اگر می‌خواهید خودرو قوی‌تر، سریع‌تر، بزرگ‌تر و تا حدودی لوکس‌تر داشته باشید پورشه کاین انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

برچسب ها

پورشه کاینپورشه ماکان
مطالب مرتبط بیشتر
پورشه ماکان 2022؛ معرفی یک پرچمدار و حذف تریم توربو+عکس رونمایی رسمی از پورشه کاین توربو جی‌تی 2022 پورشه کاین توربو GT؛ کراس اوور پرقدرت آلمانی حریفان را به چالش دعوت می کند! +عکس پورشه تمام‌برقی در راه است آشنایی با انواع خودرو های پورشه موجود در ایران ماکان توربو 2020؛کراس اوور خوش ساخت آلمانی در لباس قرمز کارمین! +تصاویر پورشه کاین جی تی اس 2021؛ کراس اوور لوکس آلمانی قیمت خورد! +تصاویر مشخصات فنی پورشه ماکان GTS جدید شیطنت بیش تر برای ماکان نگاهی به پورشه جدید ماکان GTS + عکس دو قلوی همسان پورشه را بشناسید فراخوان 340 هزار کاین و پانامرا بررسی فنی پورشه ماکان + قیمت پورشه ماکان توربو، اولین اس‌.یو.وی اسپرت دنیا چه چیزی باعث محبوبیت بیش‌ از اندازه پورشه کاین شده است؟ آپشن‌های خاص زیرپای لوکس‌سواران ایرانی کاین؛ اولین شاسی‌بلند پورشه خودروهای سوپر لاکچری بازار کدامند؟ پورشه ماکان را بشناسید پورشه صفر چند؟ پرفروش‌ترین پورشه پوست‌انداخت معرفی پورشه ماکان 2019 با فناوری‌های پانامرا و استایلی تازه معرفی ماکان2.0 دومین اس یو وی پورشه لیست خودروهای پورشه موجود در بازار + قیمت یک کاین پاک، با شتاب 5 ثانیه معروف‌ترین خودروهای توربو در ایران شاسی بلندهایی که سریع تر از یک فراری شتاب دارند لیست قیمت Porsche های موجود در تهران زیر 4 ثانیه، صفر تا 100 آخرین قیمت Porsche Mackan 2017 در بازار ایران گرانترین و ارزانترین خودروی‌های وارداتی رونوشت سوم از مُنجی پورشه تغییرات دو نسل از پورشه کاین به روایت تصویر پورشه کاین 2018 فردا رسما معرفی خواهد شد لو رفتن سوپرایز بزرگ پورشه با انتشار تصاویر کاین 2018 (+عکس) انتشار تصاویر پورشه کاین 2018 در آستانه رونمایی رسمی اعمال ممنوعیت ثبت‌نام جدید پورشه کاین در سوئیس نرخ خرید و فروش محصولات Porsche در مناطق آزاد چقدر است؟ اولین تصاویر پورشه کاین 2018 لو رفت +عکس پورشه کاین، ایرباس A380 را بکسل کرد+تصاویر برای خرید یک پورشه ماکان چقدر باید پول داشت؟ رقابتی که بازنده ندارد! از پورشه ماکان چقدر اطلاعات دارید؟ انتشار تصاویر واضح تری از پورشه کاین کوپه+تصاویر نبـــرد گربه‌ســان‌ها! رقابت جگوار S و پورشه ماکان GTS (+عکس) نبرد اف- پیس جگوار و ماکان پورشه رُخ تازه‌ و یک جُفت موتور 4‌سیلندر برای کایمن هزینه تصادف با پورشه چقدر تمام می شود؟ همه فن‌حریف
Back to top