مدیرکل راهداری همدان:

علائم راهنمایی و رانندگی محورهای مواصلاتی همدان به روز می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: تمام محورهای اصلی استان همدان به لحاظ نصب علائم رانندگی و خط کشی به روز می‌شوند.

Sunday 28 April 2019 - 14:22:00

علائم راهنمایی و رانندگی محورهای مواصلاتی همدان به روز می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، هر مصطفی پناهنده پیش از ظهر یکشنبه در مانور روز ملی ایمنی حمل و نقل (روز رانندگی بدون حادثه) اظهار داشت: برای ایمنی بیشتر جاده‌ها همه محورهای اصلی به لحاظ نصب علائم رانندگی و خط کشی به روز می‌شوند.

وی افزود: 55 دوربین ثبت تخلف رانندگی در جاده‌های استان همدان نصب شده و 11 دستگاه هم در حال نصب است.

پناهنده در ادامه با تأکید بر اینکه با فرهنگ سازی صحیح و ایجاد فرهنگ ایمنی در بین مردم آمار تصادفات و حوادث جاده‌ای به حداقل می‌رسد، یادآور شد: حضور در مدارس، آموزش به کودکان و آگاه سازی خانواده‌ها با حضور کارشناسان مجرب، توزیع بروشور و پوسترهای تبلیغاتی، توصیه‌های ترافیکی و اقدامات کارشناسی تصادفات و حوادث جاده‌ای از جمله اقدامات در دستور کار این اداره کل در این روز است.

وی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال حوادث رانندگی منجر به فوت در راه‌های استان 50 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز در این مراسم پیرامون رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، استفاده صحیح از راه به عنوان سرمایه ملّی، علائم ایمنی در جاده‌ها و تجهیزات ایمنی در محورهای مواصلاتی مواردی را بیان کرد.

آشنایی دانش آموزان با مفاهیم اولیه و پایه ایمنی ترافیک

صفر صادقی راد هدف از حضور در مدارس را آشنایی دانش آموزان با مفاهیم اولیه و پایه ایمنی ترافیک عنوان کرد و گفت: ایمنی از عوامل مهم و تأثیرگذار در حمل و نقل است که از یک طرف اطمینان شبکه حمل و نقلی کشور را بالا می‌برد و از طرفی موجب توسعه اقتصادی می‌شود.

کارشناس مسئول ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص مدارس حاشیه راه‌های استان گفت: اقدامات آموزشی و فیزیکی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مصطفی وصالی افزود: نصب علائم هشدار دهنده جاده‌ای، خط کشی و رنگ آمیزی جاده‌ها و حضور کارشناسان و مربیان مجرب در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین پلیس در مدارس در بحث آموزش و توزیع اقلام آموزشی بین دانش آموزان از جمله این اقدامات است که در طول سال اجرایی می‌شود.

رئیس پلیس راه محورهای روستایی استان همدان هم در این مراسم، سرعت را منشأ بیشتر تخلفات رانندگی عنوان کرد.

سرهنگ احمد فرجی یادآور شد: فرهنگ‌سازی به عنوان مهمترین عامل در پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد و این فرهنگ سازی باید از دوران کودکی تبیین و آموزش داده شود.

گفتنی است، این برنامه با حضور نیروهای امدادی از راهداری، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه به شکل نمادین در محورهای مواصلاتی استان همدان برگزار شد و دستگاه‌های مرتبط با ایمنی راه‌های استان همدان در مانوری مشترک از مقر پلیس راه همدان کرمانشاه حرکت خود را آغاز کرده و خودروهای خدمات رسان پس از طی مسیرهای تعیین شده به شکل نمادین در سطح شهر حضور یافتند.

 

برچسب ها

علائم راهنمایی و رانندگی
مطالب مرتبط بیشتر
Back to top