نصب علائم راهنمایی عبور حیوانات در کاهش تلفات وحوش تاثیرگذار است

عصر خودرو- مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی گفت: نصب علائم راهنمایی عبور حیوانات در محورهای مواصلاتی این استان در کاهش تلفات جاده ای حیاط وحش تاثیرگذار است.

Saturday 01 December 2018 - 10:20:00

نصب علائم راهنمایی عبور حیوانات در کاهش تلفات وحوش تاثیرگذار است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، سید علی اصغر مطهری  با بیان اینکه بخشی از تلفات سوانح جاده ای کشور ناشی از برخورد وسایل نقلیه با حیوانات است که بعضاً منجر به بروز سوانح دلخراش رانندگی و خسارات جانی و مالی می شود، اظهار کرد: ازاین رو ضرورت دارد اداره کل حمل و نقل برای جلوگیری از بروز حوادثی که منجر به مرگ حیات وحش و حتی انسان ها می شود، اقدام به نصب علائم راهنمایی کند.

مطهری افزود: خراسان شمالی به لحاظ تنوع زیستی استانی غنی است به طوری که در نقاط مختلف انواع گونه های حیوانی و باارزش زندگی و تردد می کنند، بنابراین باید مسیرهای که دچار تعارض با حیات وحش بوده شناسایی و راه کار دقیقی اندیشه شود.

وی تصریح کرد: شماری از برخوردهای خودروها با حیوانات هنگام شب رخ می دهد که بعضا به سبب خواب آلودگی راننده است، بنابراین برای حفظ جان انسان ها و همچنین حفاظت از گونه های باارزش حیات وحش باید اقدامی اساسی انجام شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی بیان کرد: نصب تابلوهای «عبور دادن حیوانات ممنوع، محل عبور حیوانات وحشی و محل عبور حیوانات اهل»، فنس کشی، نصب روشنایی، گاردریل و سرعت گیر در پیش گیری از تصادف با گونه های حیات وحش تاثیر گذار است.

مطهری ادامه داد: همان طور که در طراحی محورها، وقوع سیلاب، زیر گذر و... در نظر گرفته می شود، ضرورت دارد محل عبور وحوش نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به مناطق اصلی عبور حیاط وحش در خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: محور اسفراین به سنخواست، محور سنخواست به جاجرم، محور گرمه به میامی و محور شیروان به سمت قوچان از جمله مهم ترین مناطقی است که حیات وحش و گونه های با ارزش به کرات عبور می کنند.

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی در ادامه به تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ نر در محور کیلومتر 20 جاده سنخواست به جاجرم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه این حادثه هنگام شب رخ داد، راننده متوار شد اما ما به عنوان مدعی محیط زیست شکایت خود را اعلام کرده ایم.

برچسب ها

علائم راهنمایی و رانندگینصب علائم راهنمایی عبور حیواناتکاهش تلفات وحوش
Back to top