معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

افزایش جابه جایی خودرو توسط ناوگان دریایی به جزایر خلیج فارس

عصر خودرو- حق شناس گفت: در مقطع زمانی سفر‌های نوروزی موضوع گردشگر به سبب سیلاب استان‌های شمالی و خوزستان 27 درصد کاهش یافته است.

Sunday 07 April 2019 - 11:25:00

افزایش جابه جایی خودرو توسط ناوگان دریایی به جزایر خلیج فارس

 به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق شناس، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص آخرین آمار سفر‌های نوروزی در حوزه گردشگری دریایی اظهار کرد: در بحث سفر‌های نوروزی ما با  2واژه مسافر و گردشگر مواجه هستیم.
وی افزود: در حوزه مسافر با تعریف اینکه از یک نقطه سوار و در نقطه‌ای دیگر پیاده می‌شوند شاهد رشد 9 درصدی از آغاز سفر‌های نوروزی از تاریخ 25 اسفند 1397 تا 15 فروردین 1398 بوده ایم. در این مدت سه میلیون و 751 هزار و 353 نفر مسافر از سرزمین اصلی به جزایر خلیج فارس داشته‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: در موضوع گردشگر در مقطع زمانی سفر‌های نوروزی  2 میلیون و 497هزار و 468 نفر داشته‌ایم که 27 درصد کاهش را نشان می‌دهد. دلیل این کاهش هم ناشی از  سیلاب‌های استان‌های شمالی کشور و خوزستان است.

حق‌شناس گفت: در فرآیند کلی یعنی در مجموع مسافر و گردشگر با عدد 6 میلیون و 248 هزار و 821 نفر مواجه هستیم که نسبت به مدت مشابه با کاهش مواجه هستیم، اما علی‌رغم این‌که استان‌های شمالی کشور درگیر سیل بودند این میزان کاهش طبیعی بوده و قابل تأمل است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر در خصوص جابه‌جایی خودرو توسط ناوگان دریایی در ایام سفر‌های نوروزی بیان کرد: به لحاظ جابه‌جایی خودرو از سرزمین اصلی به جزایر خلیج‌فارس در مقطع زمانی سفر‌های نوروزی 581 هزار و 832 دستگاه خودرو منتقل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش را شاهد هستیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان در زمینه کیفیت سفر‌های نوروزی و خدمات ارائه شده در بنادر مختلف کشور به مسافران تصریح کرد: خوشبختانه با تدابیری که همکاران در ایام سفر‌های نوروزی در بنادر کشور برای تسهیل سفر‌ها تدارک دیده بودند، سفر‌ها با کیفیت انجام گرفت و در این ایام هیچگونه حادثه‌ای نداشتیم.

برچسب ها

حمل خودرو با قطار
Back to top