وانت کاپرا را بشناسید

عصر خودرو -وانت کاپرا از محصولات شرکت چینی ZXAUTO است که تولید آن از سال 2006 و با نام گرند تایگر در زادگاه خود آغاز شده است.

Tuesday 29 January 2019 - 10:03:00

وانت کاپرا را بشناسیدوانت کاپرا را بشناسیدوانت کاپرا را بشناسیدوانت کاپرا را بشناسید

به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وانت کاپرا - Capra، محصولی از کمپانی ZXAUTO چین است که در گروه بهمن به مونتاژ میرسد. موتور وانت کاپرا دو کابین 2400 سی سی حجم دارد و 125 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین گیربکس وانت کاپرا پنج سرعته به صورت دستی است. باک بنزینی این خودرو 74 لیتری است که در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی حدود 10.5 بنزین مصرف می‌کند. از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو میتوان به سیستم ترمز + EB ABS، کیسه ایمنی هوا (ایربگ) و بالابر اتوماتیک شیشه‌ها اشاره کرد.

فضای داخلی این خودرو در نگاه اول خوب و مناسب به نظر می‌رسد. طراحی نه آن‌قدر ساده که نمایی بد و کسل‌کننده به سرنشین بدهد و نه آن‌قدر پیچیده که راننده را سردرگم کند، درواقع طراحی و جانمایی اجزای قرار داده‌شده در کابین برای یک وانت را می‌توان مناسب توصیف کرد. از اشکالات این خودرو می‌توان به کیفیت نه‌چندان مطلوب مواد به‌کاررفته در داخل کابین و خشکی آن‌ها و صندلی‌های خودرو اشاره کرد. در همین حال ارتفاع کابین از سطح زمین، نشستن را برای افراد کمی مشکل می‌کند.

بیشترین جذابیت ظاهری این خودرو مربوط به نمای جلو و بخصوص جلوپنجره بزرگ آن است که جلوه‌ای قوی و قدرتمند به این خودرو می‌دهد. چراغ‌های متناسب با این جلوپنجره در کنار سپر بزرگ این خودرو به‌ظاهر پرقدرت این خودرو کمک کرده‌اند، بااین‌حال طراحی این قسمت به‌خصوص چراغ‌های آن چندان به‌روز به نظر نمی‌رسد. در نمای جانبی ترکیب قسمت بار با طول 2180 میلی‌متر و قسمت جلو چندان زیبا به نظر نمی‌رسد و این شاید به دلیل طراحی ساده‌تر قسمت بار و همچنین در نظر نگرفتن سپر عقب مناسب برای این خودرو باشد، سپری که تا نزدیکی چرخ‌های عقب امتداد داشته باشد. نمای پشت خودرو نیز ساده طراحی‌شده است، که این را می‌توان به‌خوبی در چراغ مستطیلی شکل عقب، درب و سپر خودرو مشاهده کرد.

کاپرا مجهز به پیشرانه انژکتوری 4 سیلندر خطی با حجم 2.4 لیتری است که 134 اسب بخار نیرو و 200 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و شتابی در حدود 16 ثانیه و حداکثر سرعت 140 کیلومتر برای راننده به ارمغان می‌آورد.این خودروی بی‌حال! دارای سیستم انتقال قدرت دستی و 5 دنده است و به‌علاوه قابلیت تنظیم برای استفاده دو دیفرانسیل با حالت‌های 4L، 2W و 4WD وجود دارد.

حالت 4L برای زمانی است که در مسیر‌های سخت و ناهموار قرار داشته و خودرو در این حالت از حداکثر توان پیشرانه و از هر دو محور استفاده می‌کند و با سرعت کم از این مسیر‌ها عبور می‌کند.

البته گفتنی است که این خودرو برای کار‌های آفرودی سنگین طراحی نشده است و به دلیل بهره‌مندی از سیستم تایمینگ تسمه‌ای، توان تحمل کمتری نسبت به خودرو‌هایی نظیر رونیز را دارد و چندین بار مشاهده‌شده است که در حرکات پرفشار، این خودرو دچار پارگی تسمه تایم می‌شود.

برچسب ها

وانت کاپرا
مطالب مرتبط بیشتر
ابلاغ شرایط خرید خودرو کاپرا در بورس کالا استقبال گسترده خریداران از طرح فروش آنلاین وانت کارا و کاپرا و کامیون فورس شرایط فروش فوری ونقدی سه محصول بهمن موتور با مدل 1401 فروش وانت کارا و کاپرا بهمن موتور ویژه دی ماه شرایط فروش نقدی وانت کارا و کاپرا 2 ویژه آبان ماه شرایط فروش وانت کارا و کاپرا 2 ویژه شهریور ماه اعلام شد شرایط فروش نقدی اعتباری وانت کارا و کاپرا 2 اعلام شد شرایط فروش کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین اعلام شد فروش فوری وانت کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین آغاز شد شرایط فروش وانت کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین ویژه تیر ماه 1400 اعلام شد شرایط فروش اعتباری وانت کارا و کاپرا ویژه خرداد ماه 1400 شرایط فروش وانت کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین ویژه خرداد ماه 1400 اعلام شد شرایط فروش نقد و اقساط وانت کارا و کاپرا ویژه اردیبهشت ماه شرایط فروش نقدی کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل ویژه فرودین 1400 شرایط فروش نقدی کاپرا دو کابین ویژه آذر ماه اعلام شد کاپرا 2 به 510 میلیون تومان رسید فروش 3 محصول گروه بهمن نهم تیرماه آغاز می شود شرایط فروش اعتباری کاپرا اعلام شد شرایط فروش کاپرا ٢ از سوی بهمن موتور اعلام شد وانت‌های تولیدی بهمن در رده یک تا سه ستاره کیفی قیمت انواع وانت در بازار قیمت جدید محصولات گروه بهمن اعلام شد شرایط پیش فروش کاپرا دوکابین اعلام شد پیش فروش وانت کاپرا2 ویژه بهمن ماه آغاز شد قیمت صادراتی تندر، 10 میلیون تومان اعلام شد با پیش پرداخت 46 میلیون و 600 هزار تومان کاپرا دو کابین سوار شوید فروش نقدی و اقساطی کاپرا2 آغاز شد فروش نقدی و اقساطی وانت کاپرا 2 اصلاح نـــژاد کاپرا 2 با چه مشخصات و قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟ اولین آزمایش فنی کاپرا 2 فروش نسل جدید کاپرا آغاز شد
Back to top