آزمایش فنی کاپرا 2 در راه و بیراهه

اصلاح نـــژاد

عصر خودرو - بازار خودروهای وانت کشور بدون‌شک یکی از آشفته‌ترین و بی‌سامان‌ترین بازارهای خودرویی تاریخ صنعت خودروسازی کشور است. با سلطنت نیم قرنی نیسان گاوی (نیسان جونیور تیپ 140) بر بازار این سگمنت از خودرو‌ها در کشور آن هم با کمترین تغییرات فنی و ایمنی می‌توان تکلیف را مشخص کرد.

Sunday 18 June 2017 - 13:24:00

اصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاداصلاح نـــژاد

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کلاس وانت‌بار کلاسی کاربردی و حیاتی است که در جامعه ایران درجه اول بعد کاربری آن و سپس بعد آسایش و یا میزان انعطاف آن به چالش کشیده می‌شود. اما با همه این وجود نمی‌توان در بازه مقعول قیمت دست بر وانتی کاربردی و مناسب گذاشت و از این رو بازار وانت کشور همچون همیشه تشنه است و هر وانتی که به کشور وارد شود، می‌تواند شانس خود را در این آشفته بازار به خوبی امتحان کند.
کاپرا 2 نمونه فیس‌لیفت شده کاپرا، پرفروش‌ترین وانت دوکابین دودیفرانسیل کشور است که از جانب بهمن موتور به بازار عرضه شد. حال با اعمال برخی تغییرات و اصلاحات فنی و ظاهری کاپرا 2 قصد دارد بیش از پیش جای پای خود را در بازار محکم کند. آنچه در ادامه می‌خوانید تست فنی کاپرا 2 در مناطق بیراهه و جاده‌های طالقان است.

تغییرات
ظاهر: نمای جلویی کاپرا با دربرگرفتن چراغ‌های کاملا جدید مجهز به روشنایی روز (دی‌لایت)، جلو پنجره متفاوت و حذف گارد جلو و سپر کاملا جدید جلوه زیباتری یافته است. هرچند در بخش عقب هیچ تغییری به چشم نمی‌آید اما در نمای جانبی خودرو با افزایش 200 میلی‌متری فاصله محورها، بر طول محفظه بار افزوده شده است که اختلاف آن با کاپراهای نسل پیشین به شکل کاملا مشهودی دیده شده و طول کلی خودرو را نیز افزایش داده است. این افزایش 200 میلی‌متری در فاصله محورها طول محفظه بار خودرو را با افزایش 210 میلی‌متری به 1610 میلی‌متر رسانده است که این افزایش با ارتقای توان حمل بار به 480 کیلوگرم همراه بوده است. در ابعاد خارجی خودرو تنها بخشی که بدون تغییر باقی مانده، عرض 1750 میلی‌متری خودرو است اما در عین حال طول کلی خودرو با افزایش 250 میلی‌متر به 5330 میلی‌متر رسیده و ارتفاع خودرو با تغییر در سیستم فنر‌بندی با افزایش 40 میلی‌متری به 1775 میلی‌متر رسیده است که در نهایت ابعاد کلی کاپرا 2 را به ترتیب طول×عرض×ارتفاع برابر با 5330×1750×1775 می‌سازد.
داخل: نمای داخلی کاپرا 2 اما شاید بیشترین میزان تغییر را به خود دیده باشد. طراحی و ساختار کلی داشبورد، رودری‌ها و صندلی‌ها به طور کلی متحول شده ‌و جلوه داخلی خودرو با نسل پیشین کاپرا کاملا متمایز شده است. متریال و کیفیت مونتاژ می‌تواند نمره قبولی را دریافت کند اما نباید از ارزان‌ترین خودرو این سگمنت در بازار انتظار زیادی داشته باشید. به عبارت خلاصه‌تر، طراحی کلی داشبورد و دلنشینی آن می‌تواند پوشش خوبی برای توجه هرچه بیشتر سرنشین به کیفیت مواد داخلی باشد. در میان داشبورد جدید دورنگ که با استفاده از قطعات پلاستیکی آلومینیوم مانند از خشکی خارج شده است، یک صفحه نمایش لمسی 7 اینچی ویژه سیستم صوتی و مولتی مدیا خودرو نصب شده که قابلیت اتصال به دستگاه بلوتوث و خواندن SD و USB را دارد و در عین حال به عنوان سیستم رهیاب مجهز به نقشه راه‌ها و شهرهای کشور با قابلیت جست‌و‌جو و آدرس‌دهی قرار گرفته‌ که شاید بتوان مهم‌ترین کاربرد آن در یک وانت را نمایش تصویر عقب خودرو در اتصال به دوربین دید عقب دانست که برای یک وانت با نقطه کور گسترده در عقب بسیار حیاتی است.
فنی: تغییرات اساسی بخش فنی کاپرا 2 جدا از افزایش 200 میلی‌متری فاصله محورها می‌توان به اصلاح و بهبود عملکرد مجموعه کلاچ اشاره کرد که در نمونه‌های پیشین کاپرا از بزرگ‌ترین نقاط ضعف به شمار می‌رفت. رادیاتور خودرو بزرگ‌تر شده و فن مستقیم پیشرانه جای خود را به فن کلاچ‌دار برقی داده است که تاثیر آن در کاهش صدای پیشرانه، بهبود مصرف سوخت و افزایش راندمان خروجی پیشرانه محسوس است.

تجربه رانندگی
به‌طور کلی خودروهای هم‌خانواده و مشابهی چون کاپرا، ریچ، وینگل، ‌هایلوکس (4 سیلندر) و پیکاپ به دلیل بهره‌وری از ساختار یکسان شاسی و اتاق (شاسی نردبانی مستقل با اتاق دوکابین) ویژگی‌های فنی و حرکتی یکسانی به همراه دارند و تفاوت عمده در بخش کیفیت و دوام قطعات خلاصه می‌شود. با قرار گرفتن پشت فرمان کاپرا2 بلافاصله حس مشترک سواری با نیسان پیکاپ به سراغ نگارنده آمد با این تفاوت اساسی که فضای سرنشینان چه در جلو و چه در عقب به اندازه بسیار محسوس و قابل توجهی از رقیبی چون نیسان پیکاپ بزرگ‌تر و جادارتر است که برگ برنده بزرگی در این سگمنت به شمار می‌آید. پیشرانه یک واحد دو میل‌سوپاپ (16 سوپاپ) 4 سیلندر خطی انژکتوری میتسوبیشی (4G69 S4N) به حجم دقیق 2378 سی‌سی از نوع تنفس طبیعی با ضریب تراکم 9.8:1 که بیشینه قدرت 125 اسب بخار در دور 5000 و بیشینه گشتاور 200نیوتن‌متر در دور 2500 تا 3000 تولید می‌کند. در نظر گرفتن این اعداد در کنار وزن خالص درخور توجه 1765 کیلوگرمی (35کیلوگرم سنگین‌تر از نسل پیشین کاپرا) کمی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. ویژگی قدرت پایین و وزن نسبتا زیاد از شاخصه‌های بارز خودروهای هم‌خانواده این کلاس است و این موضوع پدیده نوینی به شمار نمی‌آید. اما درست همین‌جاست که ویژگی مثبتی چون گیربکس ضریب سنگین (مخصوصا در دنده 1 و گیربکس کمکی) به کمک پیشرانه این دست خودروها می‌آید. با این وجود باید در نظر داشته باشید که نحوه رانندگی با خودروهای سنگین‌وزن و کم‌قدرت مستلزم استفاده به‌موقع و دقیق از دنده‌ها در دورهای بالاست تا پیشرانه به اصطلاح استال (Stall به معنای ایست و یا خاموش‌شدن) نشود در غیر این صورت فرار از این وضعیت مستلزم معکوس دادن یک یا حتی 2 دنده خواهد بود. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که پیشرانه کاپرا 2 به دریچه گاز مکانیکی مجهز است. هرچند این نوع دریچه گاز در مقایسه با نمونه‌های الکترونیکی پیشرفته امروزی، سنتی به حساب می‌آید اما به دلیل ضروری‌نبودن سیستم‌های ایمنی چون کروز کنترل و محدود‌کننده سرعت (که نیازمند وجود دریچه گاز الکترونیکی هستند) بر خودرویی از این کلاس عملا تجهیز‌بودن خودرو به دریچه گاز مکانیکی یک نقطه قوت بسیار بارز و ملموس به حساب می‌آید چراکه در این نوع دریچه گاز واکنش پیشرانه به دستورات راننده بسیار سریع‌تر و حساس‌تر و در نتیجه رانندگی با خودرو به‌مراتب لذت‌‌بخش‌تر و دقیق‌تر است که برای یک خودرو دودیفرانسیل مجهز به گیربکس دستی بسیار حیاتی است.
سیستم فرمان دندانه‌شانه‌ای مجهز به سیستم کمکی هیدرولیکی همانند سایر خودروهای مشابه و هم‌خانواده نام‌برده شده، بسیار نرم و به اصطلاح دنبه‌ای و البته کمی بی‌دقت است اما تعلیق جناغی دوبل جلو به دلیل بازو‌کوتاه‌بودن جلوی گیجی بیش از حد فرمان را می‌گیرد و از دیدگاه راحتی و آسایش در رانندگی‌های دراز‌مدت جای هیچ گله و شکایتی باقی نمی‌گذارد.
با ورود خودرو به مسیر ناهموار نیاز است تا با استفاده از اهرم چرخشی قرار گرفته بر کنسول میانی یکی از سه حالت 4H ،‌2H و یا 4L را به‌صورت الکترونیکی برای سیستم انتقال نیرو 4WD (انتقال نیرو 4 چرخ متحرک موقت) برای مسیر پیش‌رو انتخاب کنید. با ورود به وضعیت سنگین چهار‌چرخ (4L) گیربکس قدرتمند با ضرایب بسیار سنگین توان حقیقی خود را نشان داده و به‌سادگی می‌تواند حداکثر ظرفیت خودرو با سرنشین و بار را در مسیرهای ناهموار به پیش براند.
با وجود توان خروجی بسیار زیاد دنده‌های گیربکس کمکی استفاده از سایر ویژگی‌های آفرودی کاپرا2 در گرو مهارت راننده در کنترل‌کردن طول 5.33 متری خودرو و مد نظر قرار دادن فاصله محورهای 3.1 متری است تا خودرو به هنگام عبور از موانع به مشکل بر‌نخورد. سیستم ترمز در جلو از نوع دیسکی دوجداره هواخنک و در عقب از نوع کاسه‌ای (مجهز به بوستر و سیستم ABS) است اما به هنگام عبور از سراشیبی‌های طولانی و مخصوصا همزمان با حمل حداکثر ظرفیت سرنشین و یا بار، استفاده از دنده‌های سنگین‌تر به منظور استفاده از ترمز موتور و پیشگیری از داغ‌شدن ترمزها موضوعی منطقی و عقلانی است.

آپشن
در این کلاس از خودروها نمی‌توان انتظار زیادی در زمینه آپشن و تجهیزات رفاهی داشت اما کاپرا 2 به صورت استاندارد به سیستم مولتی مدیا و دوربین دید عقب بر مانیتور 7 اینچی لمسی به همراه سیستم رهیاب مجهز به کلیدهای کنترلی روی فرمان، رکاب آلومینیومی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، ساعت و قطب‌نما دیجیتالی، ترمز ABS، 2کیسه هوا در جلو، فرمان قابل تنظیم، آینه‌‌های جانبی برقی و مه‌شکن جلو و عقب مجهز است. 2 آپشن مضاعف گارد استیل و کاور پلاستیکی محافظ بار بنا به سفارش مشتری از سوی شرکت بهمن موتور قابل ارائه است.

سخن نهایی
کاپرا دودیفرانسیل دوکابین پر‌فروش‌ترین وانت کشور در سگمنت کاری خود بود و حالا با ارائه نمونه فیس‌لیفت و اصلاح‌شده کاپرا 2، با داشتن ظاهر داخلی و خارجی بهتر و تبدیل بعضی از نقاط ضعف به نقاط قوت و همچنین تکیه بر پشتوانه محکمی به نام بهمن موتور به عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات می‌تواند در بازه قیمتی خود معادل 73 میلیون و 300 هزار تومان کاملا یکه‌تاز باشد چراکه سایر محصولات این بازه قیمت یا در بخش فنی و یا در بخش خدمات به جایگاه کاپرا نمی‌رسند. انتخاب رقبای دارای قدرت یا کیفیت بیشتر بازه قیمت پرداختی را تا بین 90 تا 130 میلیون تومان بالا خواهند برد و از این رو کاپرا 2 با توجه به بازه قیمتی در میان رقبای خود به‌خصوص از دیدگاه اقتصادی انتخابی منطقی است.  کاپرا 2 به بیانی دیگر یک وانت کاربردی و در عین حال یک آفرودر ارزان‌قیمت با پشتوانه خدماتی بسیار خوب است که برای افراد دارای بودجه محدود می‌تواند بهترین گزینه برای ماجراجویی آفرود جوانان و یا بهترین وسیله حمل‌و‌نقل برای مناطق ناهموار باشد.

برچسب ها

وانتوانت کاپرا
مطالب مرتبط بیشتر
شرایط فروش کارا تک و دوکابین و کاپرا 2 بهمن موتور ابلاغ شرایط خرید خودرو کاپرا در بورس کالا لزوم سخت گیرانه تر شدن تست ترمز وانت‌های باری رشد تولید 57 درصدی وانت 151 در شرکت بن رو آیا وانت نیاز به چراغ روشنایی در روز دارد؟ رم 1500 رولوشن؛ تمام تصورات قبلی خود از وانت و پیکاپ را دور بریزید! +عکس ملاقات سنگین با آریسان2 شورولت مونتانا؛ وانت 3 سیلندر برزیلی! +عکس رم2500 پاور واگن: وانت می تواند زیبا، قوی و فناورانه باشد! +عکس جاگرنات: وانت 300 هزار دلاری با زوایای خطرناک! +عکس حذف قرعه کشی در پیش فروش یکساله وانت سایپا 151 اولین فراخوان برای وانت برقی فورد استقبال گسترده خریداران از طرح فروش آنلاین وانت کارا و کاپرا و کامیون فورس شرایط فروش فوری ونقدی سه محصول بهمن موتور با مدل 1401 جدیدترین و جذاب ترین تریم "فرانتیر" چه ویژگی هایی دارد؟ +عکس فروش وانت کارا و کاپرا بهمن موتور ویژه دی ماه انصراف شرکت ارمنی از خرید وانت بار ایرانی قرارداد تولید 45 هزار خودروی تاکسی و وانت دوگانه‌سوز امضا شد ایران خودرو با عرضه وانت بهبودیافته آریسان، سهم خود از بازار خودروهای کار را احیا می‌کند وانت‌سازان تکانی به خود دادند؛ 4 ستاره‌ها 2 تا شدند معرفی وانت چینی جدید با نام و طرح آمریکایی! +عکس شرایط فروش نقدی وانت کارا و کاپرا 2 ویژه آبان ماه جدیدترین ارزیابی کیفیت وانت های داخلی صعود تولید تجاری‌ها قیمت جدید 3 وانت شرکت سایپا مشخص شد برخورد با وانت‌بارها و دستفروشی در حاشیه بزرگراه‌های پایتخت شرایط فروش وانت کارا و کاپرا 2 ویژه شهریور ماه اعلام شد ایسوزو دی مکس AT35؛ زیبای ژاپنی با حضور آرکتیک تراکس+عکس هایلوکس ریوو GR مدل 2022؛ وانت جدید تویوتا در تایلند معرفی می شود +عکس سنگین‌های باری در عرش؛ وانت‌ها در قعر شرایط فروش نقدی اعتباری وانت کارا و کاپرا 2 اعلام شد شلبی سوپر اسنیک 2021 و تجربه ای متفاوت از وانت تا آفرود ممنوع! +عکس شرایط فروش کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین اعلام شد توقف تولید نیسان آبی بعد از نیم قرن فروش فوری وانت کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین آغاز شد راه اندازی مجدد تولید سری F فورد بعد از تولید تراشه‌ها شرایط فروش وانت کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین ویژه تیر ماه 1400 اعلام شد بازهم وانت‌های تک ستاره آمدند و خبری از چهار ستاره نیست شرایط فروش اعتباری وانت کارا و کاپرا ویژه خرداد ماه 1400 شرایط فروش وانت کارا 2000 سی سی و کاپرا دو کابین ویژه خرداد ماه 1400 اعلام شد ارزش سهام 7 درصد جهش کرد بازدید بایدن از فورد نخستین وانت 4 ستاره تولید شد شرایط فروش نقد و اقساط وانت کارا و کاپرا ویژه اردیبهشت ماه شرایط فروش نقدی کاپرا دو کابین دو دیفرانسیل ویژه فرودین 1400 جزئیات تغییر سهمیه سوخت وانت‌بارها پیرمردان سختکوش ! ارزیابی کیفی خودروها چرا وانت‌سازان را تکان نمی دهد!؟ وقتی لندروور دیسکاوری هم وانت می شود! +عکس وانت برقی فقط 2600دلار شرایط فروش نقدی کاپرا دو کابین ویژه آذر ماه اعلام شد شمارش معکوس برای خداحافظی با نیسان آبی باکیفیت‌ترین وانت‌ها، 3 ستاره‌اند کاپرا 2 به 510 میلیون تومان رسید کیفیت وانت‌های داخلی چندان تعریفی ندارد فروش 3 محصول گروه بهمن نهم تیرماه آغاز می شود سهمیه بنزین پایه وانت‌بارها به تدریج کم می‌شود آخرین جزئیات از دلیل آشفتگی بازار تایر‌های کامیونتی و نیسان‌ باری تاکسی و وانت‌بار‌ها در اولویت تبدیل رایگان به دوگانه سوز کاهش ماهانه 20 درصد از سهمیه پایه بنزین وانت‌بارها‌ از 2 ماه آینده کارت سوخت اردیبهشت‌ماه وانت‌بارها بر چه اساسی شارژ می‌شود؟ جزئیات جدید سهمیه سوخت وانت بار‌ها اعلام شد طرح تبدیل دو محصول خودروسازی زامیاد وانت، تنها سیرکننده صعودی آمار تلاش برای ارائه یک پیکاپ غول پیکر! +تصاویر طرفداران وانت پیکاپ تمام برقی تسلا اهل کدام کشورند؟ خرید 12 میلیاردی نیسان وانت با مدارک جعلی دریافت سهمیه وانت بار‌ها بر اساس پیمایش رانندگان وانت‌بارها برای دریافت کارت سوخت ثبت نام کنند فعالیت وانت‌بارهای فاقد بارنامه ممنوع می‌شود سقف سهمیه سوخت وانت بارها برداشته شد داستان قیمت عجیب وانت زامیاد دیزلی ! تخصیص سهمیه سوخت وانت بارها بر اساس پیمایش از بهمن تعلل مرکز اصناف باعث قطع سهمیه بنزین وانت‌بارها خواهد شد ممانعت از تردد وانت‌بارهای بدون بارنامه در جاده اعمال قانون با وانت بارهای فاقد کارت هوشمند از 5 دی بارنامه وانت بارها الکترونیکی شد سهمیه بنزین وانت‌ها تغییر می‌کند وانت‌های پرفروش در آمریکا کدامند؟ نصب پیمایش‌سنج در وانت‌بارها تا 2 ماه آینده شرایط فروش اعتباری کاپرا اعلام شد شرایط فروش کاپرا ٢ از سوی بهمن موتور اعلام شد نرخ جدید انواع وانت نیسان در بازار + جدول و اما ب‌ام‌و وانت! نقص فنی در وانت‌های سری F فورد سبب جمع‌آوری دوباره آن‌ها شد وانت‌های تولیدی بهمن در رده یک تا سه ستاره کیفی وانت کاپرا را بشناسید نگاهی به وانت ZR2 شورلت +تصاویر هدف گذاری زامیاد برای کسب نیمی از سهم بازار وانت کشور خودرو از محل تسهیلات اشتغال به متقاضیان کلاله واگذار شد تردد وانت بارها و کامیونت‌ها از 6 تا 9 صبح در 11 روز آغازین مهر ماه ممنوع شد وانت تندر همچنان باکیفیت‌ترین وانت داخلی قیمت انواع وانت در بازار آغاز فروش ویژه وانت های آمیکو با تحویل 30 روزه وانت‌های سد معبر کننده از معابر منطقه 11 جمع‌آوری و توقیف شدند استانداردهای لازم در وانت های تولیدی زامیاد رعایت می شود تولید وانت افزایش یافت فرآیند تحویل خودرو به دهیاری های چهارمحال وبختیاری آغاز شد هر قیمتی که برای آژانس‌ها و وانت‌بارها در محدوده طرح ترافیک اعمال می‌شود غیرقانونی است نبرد یا رفاقت در بازار پیکاپ‌های چینی! قیمت انواع وانت دست دوم+ جدول قیمت جدید محصولات گروه بهمن اعلام شد چگونگی تردد وانت‌ها و کامیونت‌ها درمحدوده طرح ترافیک اعلام شد کُپی چینی بنز شش‌پا! تولید چند وانت متوقف شد بیشتر وانت‌های داخلی بی‌کیفیتند! از باربری تا لاکچری تولید و عرضه وانت تندر90 با 50درصد داخلی سازی بارکش‌های محبوب شرایط پیش فروش کاپرا دوکابین اعلام شد تولید 3 وانت متوقف شد 167 دستگاه خودرو وانت به مددجویان کمیته امداد امام کرمانشاه واگذارشد پیش فروش وانت کاپرا2 ویژه بهمن ماه آغاز شد قیمت صادراتی تندر، 10 میلیون تومان اعلام شد واگذاری ده دستگاه وانت نیسان به مددجویان کمیته امداد پارسیان انتقال خط تولید وانت پیکاپ "ریچ" به شرکت زامیاد آغاز فروش کارا 2000 با شرایط جدید 49 وانت به مددجویان سمنانی تحویل داده شد وانت حامل بار برنج در پایتخت به مقصد نرسید+عکس ظهور دوباره وانت‌ها در بازار اروپا با پیش پرداخت 46 میلیون و 600 هزار تومان کاپرا دو کابین سوار شوید قیمت جدید انواع خودروهای ارزان قیمت در بازار تهران +جدول فروش نقدی و اقساطی کاپرا2 آغاز شد تویوتا هایلوکس به ژاپن بازمی‌گردد وانت هیوندا می آید فروش نقدی و اقساطی وانت کاپرا 2 تخصیص سهمیه سوخت به ناوگان بار درون شهری دارای پروانه فعالیت فورد زیر وانت جدیدش را هم استتار کرد! تویوتا تولید خودرو در مکزیک را به تاخیر انداخت همکاریهای استراتژیک تویوتا و مزدا گسترش می یابد جنرال موتورز 800 هزار دستگاه خودرو را فرامی‌خواند این وانت با فشار یک دکمه با جاده های ناهموار سازگار می شود با مرسدس بنز کلاس X آشنا شوید +تصاویر وانت جدید پژو؛ شیر چشم‌بادامی! +عکس آغاز جشنواره فروش تابستانه وانت نیسان زامیاد با تسهیلات ویژه کاپرا 2 با چه مشخصات و قیمتی در بازار ایران عرضه می‌شود؟ محکوم به شکست! پشت فرمان پیکاپ خوش‌تیپ مکسوس پیش از عرضه به بازار ایران اولین آزمایش فنی کاپرا 2 اهدای یک دستگاه وانت تندر ایران خودرو به «میرزا آقا» فروش نسل جدید کاپرا آغاز شد توقف تولید چند مدل وانت در خودروسازان داخلی وانت فیات در تابستان وارد بازار می شوند (+عکس) آغاز پیش فروش تندر90 ایران خودرو وانت‌های فروشنده سیار با حکم قضایی متوقف می‌شوند وانت‌هایی که در برف پوشیده شدند +تصاویر فروش محصولات تجاری سبک سایپا ویژه دهه فجر آغاز شد تولید وانت نیسان بنزینی متوقف شود بارکش‌های مینیاتوری خبری از بهبود کیفیت نیست جزئیات و نحوه نوسازی 15 هزار وانت بار فرسوده با وام 20 میلیونی خرید یک وانت چقدر هزینه دارد؟ + جدول قیمت هیوندای از دومین وانت کانسپت خود رونمایی کرد نسل قدیم وانت بنز چنــد شغله‌ها انتشار 1 ویدئو جدید از وانت مرسدس-بنز وانت سانتاکروز تقریبا آماده است سانتاکروز 2019 هیوندایی (+عکس) جدیدترین وضعیت کیفی وانت‌های داخلی وقتی مک لارن وانت می‌سازد! +عکس تردد وانت بارها در راه های برون شهری زنجان ساماندهی می شود تویوتا آماده عرضه تاکوما TRD 2017 است پیش فروش انواع وانت نیسان و پیکاپ ریچ وانتی که 14 تن بار را جابجا می کند
Back to top