عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد:

افزایش سطح درآمد مردم شرط لازم برای آزادسازی قیمت سوخت

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با استقبال از استانی شدن توزیع یارانه‌ها در بودجه سال آینده، افزایش سطح درآمد مردم را شرط لازم برای آزادسازی قیمت سوخت عنوان کرد.

Saturday 29 December 2018 - 09:36:00

افزایش سطح درآمد مردم شرط لازم برای آزادسازی قیمت سوخت

 به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، محمدرضا تابش اظهار کرد: در لایحه بودجه سال 98 تصمیم مدبرانه ای در مورد یارانه‌ها اتخاذ شد، البته سقف یارانه در سال آینده افزایش نمی‌یابد ولی مقرر شده منابع به نسبت جمعیت استانی که از یارانه استفاده می‌کنند در اختیار شورای برنامه‌ریزی و استانداران استان ها قرار گیرد و با توجه به اطلاعات آنها توزیع شود.

وی افزود: اگر پروژه های خوب، جذاب و مورد نیاز مردم تعریف شود ممکن است عده‌ای از دریافت یارانه انصراف دهند و آن را یک عمل خیر بدانند و اجازه دهند که پولشان صرف یک پروژه مشخص شود. این اقدام خوبی است که انجام شده و باعث تمرکز زدایی می شود به این شرط که در این زمینه خوب عمل شود و تبلیغات خوبی شود که در این صورت رقابتی هم بین استانها در این زمینه ایجاد خواهد شد و بخشی از پول یارانه می‌تواند صرف پروژه های مشخص در استان‌ها شود.

مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه اجباری در انصراف از دریافت یارانه وجود ندارد، افزود: البته ممکن است یارانه فرد متمولی را قطع کنند ولی نسبت به دهک های متوسط به پایین جامعه هیچ اجباری در انصراف از دریافت یارانه وجود ندارد.

تابش درباره واقعی شدن قیمت سوخت نیز گفت: ما شاهد این هستیم که حجم وسیعی از سوخت به دلیل ارزان بودن قیمت آن قاچاق می‌شود. اگر ما می‌خواهیم جلوی رانت و فساد گرفته شود باید قیمت دلار و سوخت به قیمت جهانی برسد ولی پیش زمینه آن این است که بتوانیم سطح درآمد خانوارها را بالاتر ببریم و بعد قیمت سوخت و دلار را واقعی کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اولین راهکار این امر سیاسی است. تعاملات منطقه ای و بین المللی ما به نحوی باشد که بتوانیم از مجموعه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایمان جهت بهره مندی مردم و ارتقاء درآمد سرانه استفاده کنیم. من شواهدی می‌بینم که این امور انجام می شود. اگر سمت گیری ها مثبت باشد همانطور که تحولات منطقه ای را رصد می کنیم می توانیم از مجموعه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، سطح درآمد مردم را به مرور بالا ببریم و قیمت سوخت و دلار را هم واقعی کنیم.

 

برچسب ها

قیمت سوخت
مطالب مرتبط بیشتر
قیمت سوخت باید سالانه تغییر می‌کرد بهای سوخت در انگلیس با لغو معافیت نفتی ایران،افزایش یافت شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت افزایش قیمت سوخت در هند پیامد تحریم نفتی ایران بیش از یک میلیارد و 850میلیون لیتر بنزین در نوروز سوخت شد قیمت CNG تا 5 سال آینده ثابت خواهد ماند نائب رئیس دوم مجلس بیان کرد: موافق سهمیه بندی و 2 نرخی شدن بنزین هستم پیشنهاد اختصاص ماهانه ٢4 لیتر بنزین به هر ایرانی در سال ٩٨ واگذاری تصمیم افزایش قیمت سوخت به مجلس سه سناریوی پیشنهادی مرکز پژوهش‌ها درباره نحوه افزایش قیمت بنزین پیشنهاد دونرخی کردن سوخت بر اساس کیفیت رانندگی افراد افزایش قیمت سوخت در فرانسه 6 ماه به تعویق افتاد تعلیق افزایش قیمت سوخت در فرانسه اعتراض‌ فرانسوی‌ها به قیمت بالای سوخت +تصاویر حامل‌های انرژی در لایحه بودجه 98 گران نمی‌شود افزایش قیمت سوخت برمردم فشار وارد می کند قیمت کنونی سوخت استفاده از خودرو شخصی را افزایش داده است افزایش قیمت سوخت بدون کاهش قیمت خودرو ظلم به مردم است آتش در خرمن بنزین جزئیات طرح ویژه بخش‌خصوصی برای مدیریت سوخت نرخ سوخت پلکانی می شود؟ مافیای سوخت و سرگردانی مردم سیستان و بلوچستان لزوم بازنگری قیمت سوخت و خودرو برای کاهش تلفات جاده ای عملکرد منفی دولت‌ها با ثابت نگه داشتن قیمت سوخت لابی خودروسازان مانع کاهش قیمت خودرو و گرانی سوخت آیا سوخت 2 نرخی می‌شود؟ سوخت ارزان و کمیسیون مازاد ریشه مشکلات کامیون‌داران است استراتژی وزارت راه، افزایش نرخ سوخت همزمان با کاهش قیمت خودرو واقعی شدن قیمت سوخت به جای عوارض واردات خودرو قیمت سوخت در پاکستان بار دیگر افزایش یافت مصوبه جدید کمیسیون تلفیق امکان افزایش قیمت سوخت را به دولت می‌دهد گرانی بنزین و گازوئیل منتفی شد آغاز سال 2018 با افزایش قیمت سوخت در پاکستان افزایش قیمت سوخت دو نوع تأثیر تورمی در پی دارد تاثیر 100 درصدی افزایش نرخ سوخت بر کرایه حمل بار تغییر الگوی خرید خودرو؟ ابراز نارضایتی معاون آخوندی از "میزان کم" افزایش قیمت سوخت چگونه "گرانی سوخت" 12 هزار میلیارد تومان به اشتغال کمک می‌کند؟ پنجمین بنزین ارزان دنیا در ایران عرضه می‌شود + جدول مجلس و دولت مصوبه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند احتمال افزایش نرخ سوخت در سال٩٧ قیمت سوخت ارزان باشد، جاده‌ها ایمن نمی‌شود جدیدترین برنامه دولت برای قیمت سوخت کاهش قیمت سوخت در امارات آرژانتین قیمت‌ سوخت را آزاد می‌کند برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم افزایش قیمت سوخت در امارات قیمت سوخت باید هر چه سریعتر واقعی شود کاهش قیمت سوخت در امارات استاندارد و تعهد سوخت ما یورو 4 است برنامه دولت استرالیا برای بهینه سازی سوخت و احتمال افزایش قیمت خودرو دولت برنامه‌ای برای گرانی سوخت ندارد نظام قیمتی سوخت باید اصلاح شود افزایش قیمت سوخت تکذیب شد افزایش قیمت سوخت در امارات کارت سوخت با برندسازی در تناقض است نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای با واقعی شدن قیمت سوخت کاهش قیمت سوخت در امارات امارات قیمت بنزین را افزایش داد زیرساخت قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه آماده نیست 19.5 میلیون کارت سوخت در دست مردم است نوسازی ناوگان کامیونی کشور معطل اقدام وزارت نفت گرانی بنزین، مجلس بحرین را تعطیل کرد 10 نکته‌ای که رانندگان باید درباره قیمت نفت بدانند اندونزی قیمت سوخت را کاهش می دهد افزایش قیمت گازوئیل آبان‌ماه نهایی می‌شود شمارش معکوس افزایش 20 درصدی قیمت گازوئیل تک نرخی شدن سوخت مانع فساد می‌شود
Back to top