مافیای سوخت و سرگردانی مردم سیستان و بلوچستان

عصر خودرو- افزایش کم سابقه بنزین در مرز ایران و پاکستان به لیتری 10 هزار تومان و سودجویی قاچاقچیان سوخت عامل تشکیل صف های طولانی در مقابل جایگاههای فروش سوخت در سیستان و بلوچستان شده بطوریکه برای تامین 30 لیتر بنزین باید ساعتها وقت مردم در صف انتظار هدر رود.

Monday 20 August 2018 - 09:44:00

مافیای سوخت و سرگردانی مردم سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، این روزها صف های طولانی بنزین در شهرهای سیستان و بلوچستان به صحنه ای عادی اما غیرعادی تبدیل شده است که به ادعای برخی افراد به ویژه شایعه پراکنی قاچاقچیان «این صفها نتیجه تحریم های جدید و کاهش سهمیه سوخت است» اما شواهد حاکی از آن است که هیچ مشکل و کمبودی در تامین و توزیع سوخت به جایگاهها وجود ندارد و عامل اصلی تشکیل این صف ها سودجویی برخی افراد و قاچاقچیان سوخت است که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
این شرایط در همه شهرهای سیستان و بلوچستان مشاهده می شود به گزارش خبرنگار ایرنا این روزها در شهرهای مسافرپذیر استان مانند چابهار اکثر مسافران برای تأمین سوخت با مشکل مواجه شده و حداقل چندین ساعت از سفر خود را در صف های طولانی بنزین سپری می کنند. وضعیت در جایگاه های سوخت شهرهایی مانند زاهدان، ایرانشهر و خاش نیز این گونه است.
از طرفی بازار فروش بنزین آزاد در کنار جایگاه های سوخت داغ است. بازاری که هیچ قیمت ثابتی برای آن وجود ندارد و هر فروشنده بنزین را به هر بهایی که بخواهد می فروشد. به طور مثال قیمت هر لیتر بنزین آزاد بین 2 تا 3 هزار تومان در نوسان است.
نکته جالب تر قیمت پیشنهادی دلالان برای خرید سهمیه بنزین موجود در کارت های سوخت است به طوری که برای هر لیتر سهمیه بنزین حاضرند مبلغی بیش از 5 هزار تومان نیز پرداخت کنند.

**امتناع برخی جایگاه داران از عرضه سوخت
رانت خواری اقتصادی برخی جایگاه داران نیز نکته ای قابل تأمل است چرا که در این میان جایگاه سوخت را به روی مردم می بندند و ادعا می کنند حتی یک قطره بنزین هم ندارند اما در ورودی همین جایگاه بنزین آزاد به فروش می رسد!
یکی از مسافران منتظر در مقابل جایگاه سوخت چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: حدود دو تا سه ساعت در خیابان های شهر چابهار به دنبال بنزین گشتیم علاوه بر مشکل کمبود جایگاه سوخت، به مشکلات دیگری در این زمینه برخورد کردیم.
محمد احمدی ادامه داد: به دلیل شلوغی جایگاه های داخل شهر مجبور شدیم به جایگاه سوخت در روستای تیس مراجعه کنیم اما مسئول این جایگاه کارش را تعطیل کرده بود و از دادن سوخت امتناع کرد.
وی افزود: این شرایط در حالی بود که یک فروشنده جلوی همین جایگاه بنزین را با قیمت لیتری 2700 تومان می فروخت و به گفته خودش این بنزین را از همین جایگاه تهیه کرده بود. از طرفی حضور تانکر سوخت رسان در این مکان در ساعت 10 صبح نشان دهنده این بود که مخزن این جایگاه به تازگی سوختگیری شده اما مسئول آن از عرضه سوخت به مردم خودداری می کرد.
امیر جدگال مسئول جایگاه سوخت تیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سهمیه سوخت این جایگاه هر دو روز 15 هزار لیتر است که جوابگوی نیاز جایگاه نیست و به همین دلیل بنزین نداریم.
وی تصریح کرد: سهمیه ما کم است و مجبور هستیم جایگاه را تعطیل کنیم.

**هیچ مشکلی در تأمین سوخت جایگاه ها نداریم
این مسئول جایگاه در حالی ادعای کمبود سهمیه می کند که به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار هیچ گونه مشکلی در تأمین سوخت جایگاه های این شهر وجود ندارد.
عقیل زاغی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه هر جایگاه سوخت، به صورت کارشناسی و متناسب با نیاز آن تامین و توزیع می شود.
وی تصریح کرد: وظیفه ما تأمین سوخت است که در این زمینه مشکلی نداریم و سوخت همه جایگاه های تحت پوشش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی چابهار تأمین شده است.

**درآمد بی دردسر اما زیاد!
به گزارش خبرنگار ایرنا همین وضعیت در جایگاه های سوخت زاهدان، ایرانشهر و خاش نیز مشاهده می شود به طوری که در شهر کوچکی مانند خاش هر خودرو باید بیش از یک ساعت در صف بنزین در انتظار باشد یا اینکه برای صرفه جویی در وقت نیمه های شب به جایگاه های سوخت شبانه روزی مراجعه کند.
علت اصلی طولانی شدن صف های بنزین در استان مرزی سیستان و بلوچستان کمبود سهمیه بنزین نیست بلکه عواملی مانند کاهش ارزش پول ایران و افزایش قیمت سوخت قاچاق در مرز ایران با پاکستان و افغانستان است و همین مساله انگیزه بسیاری از مالکان خودروها به ویژه قاچاقچیان و خرده فروشان برای دریافت سهمیه سوخت را بیشتر کرده و سبب شده تا برخی سودجویان ساعت ها در انتظار دریافت بنزین در صف بمانند و سهمیه بنزین خود را با بهای 10 برابر برای خروج از کشور بفروشند.
اشتیاق برخی افراد برای دریافت سهمیه بنزین سبب شده تا شهروندان عادی و یا مسافرانی که نیاز مبرم به بنزین دارند ساعت ها در صف ها وقت شان هدر رود.
یکی از شهروندان زاهدانی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در یکی از جایگاه های سوخت با پیشنهادی وسوسه کننده رو به رو شدم.
وی که خود را محمود سرگزی معرفی کرد، افزود: افرادی در جایگاههای سوخت اقدام به خرید سوخت از دارندگان کارت سوخت خودروها می کنند بطوریکه فردی حاضر بود 70 لیتر سهمیه باقی مانده در کارت سوخت بنده را به قیمت 390 هزار تومان خریداری کند! به عبارتی حاضر بود بنزین لیتری هزار تومان را بیش از 5 هزار و 500 تومان بخرد.
وی خاطر نشان کرد: وقتی یک نفر حاضر است 5 برابر برای خرید بنزین سهمیه بندی شده هزینه کند معلوم است از فروش آن برای خروج از مرز چقدر عایدش می شود.
این شهروند ادامه داد: تا زمانی که هر کس براساس نیازش به جایگاه های سوخت مراجعه می کرد صف های بنزین این قدر طولانی و خسته کننده نبود اما از وقتی چاشنی طمع به جایگاه های سوخت اضافه شده است این مشکلات نیز به وجود آمده است.

**به جای کار کردن بنزین می فروشم
یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شغل من مسافرکشی درون شهر است. تقریبا هر روز 15 لیتر بنزین دریافت و با آن تا شب مسافرکشی می کردم که البته کارکرد روزانه ام در حد تأمین هزینه سوخت خودرو بود.
وی که از ذکر نامش خودداری کرد، افزود: اکنون با وضعیت کنونی حتی منتظر ماندن در صف بنزین برای شخصی مانند من به صرفه نیست به همین دلیل به جای چرخیدن در خیابان های شهر و دنبال مسافر گشتن ترجیح می دهم سهمیه بنزین خود را بفروشم.

**مشکل اصلی کارت های سوخت مهاجر است
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون هیچ مشکلی در تأمین سوخت نداشته ایم این در حالی است که با افزایش تقاضا برای بنزین در ماه های اخیر سهمیه سوخت استان نیز افزایش یافته است.
محمد کهنسال که دلیل اصلی بالا رفتن تقاضا و طولانی شدن صف های بنزین را کارت های سوخت مهاجر می داند، تصریح کرد: ورود کارت های سوخت از سایر استانها به سیستان و بلوچستان که به آن کارت سوخت مهاجر اطلاق می شود سبب سوءاستفاده برخی افراد و شلوغی جایگاه های سوخت شده است.
وی در خصوص تخلف برخی جایگاه داران مبنی بر فروش آزاد سهمیه سوخت و یا تعطیلی جایگاه ها به بهانه نداشتن سوخت اظهار داشت: جایگاه داران نمی توانند چنین کاری را انجام دهند چرا که در صورتی که سهمیه دریافتی خود را نفروشند در بازدید هیئت ناظر به عنوان محتکر شناخته می شوند.
مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان افزود: از طرفی هیچ جایگاهی نمی تواند ادعا کند مخزن آن خالی است چرا که برای سالم ماندن تأسیسات جایگاه همیشه به حداقل 2 تا 5 هزار لیتر بنزین نیاز است.
کهنسال ادامه داد: برخورد با تخلفاتی مانند کم فروشی، احتکار و قاچاق سوخت برعهده دستگاه های نظارتی است.

**برهم خوردن تعادل چرخه سوخت در سیستان و بلوچستان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان نیز از بر هم خوردن تعادل چرخه سوخت در این استان خبر داد و گفت: در ماه های اخیر تعادل منحنی چرخه سوخت در سیستان و بلوچستان به هم ریخته است و به همین دلیل گاهی شاهد تشکیل صف‌های طولانی دریافت سوخت از سوی شهروندان در برخی از شهرستان‌های استان هستیم.
محمدعلی حمیدیان ادامه داد: کارت‌های مهاجر از جمله عوامل اصلی در ایجاد این مشکل است چرا که صاحبان این کارت‌ها پس از دریافت سوخت آن‌ها را از مناطق مرزی خارج می‌کنند که همین امر سبب به هم خوردن منحنی چرخه سوخت در سیستان و بلوچستان شده است.
وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال حدود 50 هزار کارت مهاجر از چرخه دریافت سوخت خارج شده که براساس برآورد انجام شده باید 70 هزار کارت سوخت مهاجر دیگر که از سایر استان ها وارد سیستان و بلوچستان شده و از جایگاه‌های سوخت استان سوخت دریافت می کنند نیز از این چرخه خارج شوند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان از راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از قاچاق سوخت خبر داد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای جایگاه داران، نظارت میدانی از طرف بازرسی کل استان، حذف و انسداد کارت های سوخت مهاجر، بازنگری در موضوع ممنوعیت عرضه کارت سوخت در جایگاه های استان که مشکلاتی را برای رانندگان و مسافران غیربومی به وجود آورده از جمله راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه است.
حمیدیان تصریح کرد: ارتقای دوربین های پایش تصویری جایگاه های عرضه سوخت، بازنگری در سامانه جی پی اس ناوگان حمل و نقل عمومی و برون شهری نیز از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام می شود.
وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از مصارف اصلی سوخت در این استان مصارف واحدهای تولیدی، کشاورزی و چاه های آب است کارگروهی برای بازدیدهای سرزده از این مناطق تشکیل و اعزام می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ساماندهی ناوگان حمل و نقل خودروهای سنگین راه سازی یکی دیگر از این اقدامات است چرا که کثرت این دستگاه ها در سیستان و بلوچستان با توجه به الگوی تطبیقی با استان های دیگر شیبی نامأنوس دارد و بستری برای سوءاستفاده است.
حمیدیان با بیان اینکه مصرف سوخت این خودروها بسیار زیاد است، ادامه داد: وجود این حجم از خودروهای راه سازی با توجه به وضعیت موجود استان در حوزه عمرانی در مقایسه با برخی استان های برخوردار، شک برانگیز است.
وی تصریح کرد: نظارت میدانی بر چرخه سوخت با ابعاد صنفی، انتظامی و قضایی پیگیری می شود که تیمی متشکل از نمایندگان بازرسی کل استان، تعزیزات حکومتی، بازرسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و نیروی انتظامی این کار را انجام می دهند.
وی افزود: نظارت بر چرخه سوخت خارج از جایگاه های استان در اصناف تولیدی، کشاورزی و مصرف چاه های آب توسط این تیم به همراه نماینده دستگاه های مربوط به همان صنف انجام خواهد شد.

** تجارت پر رونق سوخت در مرزهای سیستان و بلوچستان
مشاهدات خبرنگار ایرنا از مناطق مرزی سیستان و بلوچستان حاکی از افزایش بی رویه قاچاق سوخت است به طوری که مناطقی مانند «کافه بلوچی»، «جکیگور» و بسیاری از روستاهای مرزی به محل بارانداز خودروهای قاچاق سوخت تبدیل شده و جاده های منتهی به این مناطق مملو از خودورهایی است که روزانه هزاران لیتر از سوخت کشور را با قیمت 10 برابر آن به خارج از مرزها منتقل می کنند و در کنار سود سرشاری که از این طریق عایدشان می شود، خطرات جانی بسیاری برای دیگر مسافران در جاده های استان رقم می زنند.
این وضعیت درحالی است که اکثر جایگاه های سوخت بین شهری در مسیر زاهدان تا چابهار تعطیل است و مسافران باید به هر قیمت سوخت مورد نیاز خود را با مشقت تهیه کنند.

برچسب ها

قاچاق سوختقیمت سوخت
مطالب مرتبط بیشتر
آخرین آمار قاچاق سوخت از کشور مشخص شد رابطه کارت سوخت و قاچاق بنزین افزایش حق ‌العمل فروش سوخت، تاثیری بر قیمت بنزین و گازوییل ندارد واریز مابه التفاوت ریالی سهمیه اعتباری سوخت تیر ماه 562 هزار خودروی حمل و نقل عمومی وصول جریمه 1.2 میلیاردی متهم قاچاق سوخت کشف بزرگترین محموله سوخت قاچاق و دستگیری 21 تن دو میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شد کرونا، قاچاق سوخت را کاهش داد جریمه میلیاردی برای 8 قاچاقچی گازوئیل کرونا؛ جان قاچاق سوخت را گرفت 70 هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های بوشهر کشف شد کشف 27 هزار لیتر سوخت قاچاق در عملیات پلیس در دلیجان قاچاقچی سوخت 720 میلیون جریمه شد کشف 1.5 میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس کشف 13.5میلیون لیتر فراورده قاچاق قاچاق گازوئیل با 4 لیتری! توقیف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه در برخی از کشورها با افزایش قیمت سوخت، ترافیک را کنترل می‌کنند قاچاق سوخت قبل از جایگاه است بنزین درصد بسیار پایینی از قاچاق سوخت را به خود اختصاص می‌دهد ابلاغ قریب‌الوقوع تبصره‌ای که دست قاچاقچیان سوخت را کوتاه می‌کند انهدام دو شرکت فعال در حوزه قاچاق سوخت قاچاق بنزین ارزان برای تولید کوکایین در کلمبیا هرچه قیمت‌ها واقعی‌تر شود، قاچاق کمتر می‌شود کشف و ضبط 15 هزار لیتر سوخت قاچاق مبارزه با قاچاق سوخت نیاز به عزم همگانی دارد بنزین در افغانستان و عراق چقدر گران‌تر از ایران است؟ قاچاق روزانه 7 میلیون لیترسوخت به همسایگان شرقی و غربی کشف 50هزار لیتر سوخت قاچاق و روغن خودرو غیر مجاز کارت سوخت منجر به صرفه جویی 100 میلیارد دلار در مصرف سوخت می‌شود مجراهای قاچاق سوخت با احیای کارت سوخت کشف می‌شود کارت سوخت هیچ ارتباطی به گرانی بنزین ندارد بیش از 56 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین کشف شد بیشترین قاچاق از ایران سوخت گازوئیل و بنزین است چه توقعات بزرگی داریم، از این کارت کوچک 1300 لیتر سوخت قاچاق در سیرجان کشف شد احیای کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق است نه سهمیه‌بندی 22 روز تا اتمام قاچاق بنزین طرح کنترل الکترونیکی باک خودروها از مرز مهران اجرایی شد 12 هزار لیتر سوخت قاچاق در جیرفت کشف شد تصاویر قاچاق ترانزیتی سوخت مربوط به گذشته است قاچاق روزانه 8.5 میلیون لیتر سوخت از کشور سوخت ارزان عامل رشد‌ خودرومحوری‌+نمودار کشف 30 هزار لیتر گازوییل قاچاق در خوزستان مصرف بنزین امسال چقدر زیاد می‌شود؟ احیای کارت سوخت، از قاچاق بنزین جلوگیری می‌کند قاچاق سوخت با خودروهای بدون پلاک از نظر شرعی محکوم است وجود باندهای مافیایی سهمیه سوخت در سیستان و بلوچستان ماجرای قاچاق بنزین از روستای معروف به اوپک ایران دو دلیل سوخت بری در استانهای مرزی قیمت سوخت باید سالانه تغییر می‌کرد بهای سوخت در انگلیس با لغو معافیت نفتی ایران،افزایش یافت شمارش معکوس برای اعلام نرخ جدید سوخت افزایش قیمت سوخت در هند پیامد تحریم نفتی ایران کشف 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان ملایر رشد 231 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در بوشهر بیش از یک میلیارد و 850میلیون لیتر بنزین در نوروز سوخت شد "بنزین" از خودکفایی تا قاچاق گذری بر حواشی بنزین در سال گذشته 210 هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک کشف شد نقش حُسن نیت برای عرضه ارزان سوخت در رشد قاچاق جریمه 760 میلیونی برای عامل قاچاق 32 هزار لیتری سوخت قیمت CNG تا 5 سال آینده ثابت خواهد ماند برخورد قاطعانه پلیس با خودروهای سوخت کش در ایام نوروز خروج چند گالن بنزین از مرز قاچاق‌ گسترده نیست قیمت واقعی نشود، قاچاق سوخت ادامه می‌یابد قاچاق روزانه 7.5 میلیون لیتر سوخت از مرزهای سیستان و بلوچستان کشف 16000 لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران گمرک 7 راهکار مدیریت مصرف و قاچاق سوخت قاچاق سوخت کاهش یافت قاچاق سوخت ادامه دارد کشف 31 هزار لیتر سوخت قاچاق در اشتهارد افزایش 345 درصد قاچاق سوخت در کردستان یارانه‌‌های مخفی به چه کسانی پرداخت می‌شود؟ قاچاق روزانه 9 میلیون لیتر بنزین از کشور 2000 لیتر سوخت قاچاق در ماکو کشف شد کشف 126 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان جریمه 1.5 میلیاردی متهم قاچاق سوخت در خراسان شمالی کشف 17 میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان فارس توسط وزارت اطلاعات قاچاق سوخت کاهش یافت نائب رئیس دوم مجلس بیان کرد: موافق سهمیه بندی و 2 نرخی شدن بنزین هستم پیشنهاد اختصاص ماهانه ٢4 لیتر بنزین به هر ایرانی در سال ٩٨ سود قاچاق به جیب مرزنشینان نمی رود دولت مجاز به فروش بنزین در بازارچه‌های مرزی با نرخ ترجیحی شد مدیریت ناصحیح در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دلیل اصلی قاچاق سوخت واگذاری تصمیم افزایش قیمت سوخت به مجلس 40 هزار لیتر بنزین قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد افزایش سطح درآمد مردم شرط لازم برای آزادسازی قیمت سوخت راهکار مقابله با قاچاق، گران کردن بنزین نیست قاچاق روزانه 11/5 میلیون لیتر سوخت 4 دلیل قاچاق بنزین اعلام شد لوله کشی در کف دریا برای قاچاق سوخت قاچاق سوخت با شیوه جدید بنزین دو نرخی چقدر به صلاح است؟ محکومیت 298 میلیون تومانی متهمان قاچاق گازوئیل در کردستان سه سناریوی پیشنهادی مرکز پژوهش‌ها درباره نحوه افزایش قیمت بنزین تاراج سرمایه ملی تا کجا ادامه خواهد داشت؟ کاهش روزانه دو تا سه میلیون لیتر قاچاق سوخت در کشور پیشنهاد دونرخی کردن سوخت بر اساس کیفیت رانندگی افراد قاچاق 20 میلیون لیتر سوخت از کجا و به وسیله چه کسانی انجام می شود؟ افزایش قیمت سوخت در فرانسه 6 ماه به تعویق افتاد تعلیق افزایش قیمت سوخت در فرانسه استمرار قاچاق بنزین تا سال 99 منجر به واردات می‌شود دولت پاسخ دهد چرا با حذف کارت سوخت هزاران میلیارد تومان به جیب قاچاقچیان ریخت قاچاقچیان سوخت عامل جدید تصادفات جاده‌ای سوختگیری کامیون‌های درون‌شهری منوط به داشتن بارانه شود دولت قدم اول را برای مقابله با قاچاق سوخت برداشت اعتراض‌ فرانسوی‌ها به قیمت بالای سوخت +تصاویر کارت سوخت چگونه جلوی قاچاق را می‌گیرد قاچاق سوخت کاهش یافت برخورد قاطع پلیس با پدیده خرید و فروش کارت سوخت کشف 3.4هزار لیتر سوخت قاچاق حامل‌های انرژی در لایحه بودجه 98 گران نمی‌شود جلوگیری از قاچاق 2 هزار لیتر سوخت توسط کامیون‌های ترکیه‌ای 140 هزار کارت سوخت در زاهدان باطل شد «قاچاق» مصرف بنزین در مناطق مرزی را تا 50 درصد افزایش داد سهمیه بندی ضرورت مبارزه با قاچاق بنزین است افزایش قیمت سوخت برمردم فشار وارد می کند عمده قاچاق سوخت قبل ازجایگاه است قیمت کنونی سوخت استفاده از خودرو شخصی را افزایش داده است کارت سوخت در دوراهی طرح های تشویقی و تنبیهی قاچاقچیان با فروش سوخت به خارج از مرز‌ها سود 9 برابری به جیب می‌زنند تصویب مکانیزم جلوگیری از قاچاق سوخت تا 2 هفته آینده افزایش قیمت سوخت بدون کاهش قیمت خودرو ظلم به مردم است آتش در خرمن بنزین بیش از 335 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمانشاه کشف شد 11.000.000 لیتر قاچاق بنزین در روز کشف 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در چهارمحال و بختیاری کاهش قاچاق بنزین بدون افزایش قیمت هم ممکن است بازار قاچاق سوخت هر روز داغ‌تر می‌شود! جزئیات طرح ویژه بخش‌خصوصی برای مدیریت سوخت دلایل طرح سهمیه بندی بنزین اعلام شد قاچاقچیان سوخت هر دقیقه 138تا 277میلیون تومان به جیب می‌زنند کارناوال قاچاق سوخت در مرزها روزانه 10 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود باند قاچاق سوخت منهدم شد دلایل افزایش قاچاق سوخت چیست؟ جریمه 13 میلیاردی یک شرکت به اتهام قاچاق سوخت قاچاق گسترده سوخت از تبعات حذف کارت سوخت است کاهش مصرف بنزین با استانداردسازی خودروها تنها راه جلوگیری از قاچاق سوخت واقعی کردن قیمت آن است کارت سوخت مجددا احیا می‌شود پیشنهاد ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی درباره کارت‌های سوخت قاچاق روزی 10 میلیون لیتر بنزین به افغانستان نرخ سوخت پلکانی می شود؟ یک میلیون و 700 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمان کشف شد قاچاق روزانه 5 میلیون لیتر سوخت از مرز سیستان و بلوچستان سوخت‌گیری با کارت جایگاه دار ممنوع! چرا قاچاق سوخت از ایران افزایش یافته است؟ قاچاق سوخت، تهدید جدیِ اقتصادی در مرز‌های ایران انتظار نداشته باشیم با بنزین 1000 تومانی قاچاق نشود افزایش قاچاق بنزین با حذف کارت سوخت شخصی بررسی میزان قاچاق سوخت روی میز کمیسیون انرژی قاچاق بنزین به 20 میلیون لیتر در روز رسید جلسه دولت و ستاد مبارزه با قاچاق برای احیای کارت سوخت کشف 97 هزار لیتر بنزین قاچاق در سراوان کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در نیمروز باک خودروهای سواری در مرز دوغارون بازرسی می‌شود کشف بیش از 1000 لیتر بنزین قاچاق در قصرشیرین کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در زنجان لزوم بازنگری قیمت سوخت و خودرو برای کاهش تلفات جاده ای عملکرد منفی دولت‌ها با ثابت نگه داشتن قیمت سوخت کشف 125هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان لابی خودروسازان مانع کاهش قیمت خودرو و گرانی سوخت قاچاق سوخت دوباره رونق گرفت رانت سهیمه سوخت مرزنشینان آذربایجان غربی متوقف شد کشف 12 هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان سه هزار لیتر سوخت قاچاق در منطقه مرزی گنبدکاووس کشف شد کشف 10 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در فامنین توقیف 11 دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان اوج‌گیری قاچاق بنزین با افزایش نرخ ارز آیا سوخت 2 نرخی می‌شود؟ قاچاق بنزین در جنوب کرمان پیگیری جدی مافیای سوخت در سیستان خودرو حامل دو هزار لیتر سوخت قاچاق در خوزستان کشف شد سوخت ارزان و کمیسیون مازاد ریشه مشکلات کامیون‌داران است بیش از 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در گناباد کشف شد استراتژی وزارت راه، افزایش نرخ سوخت همزمان با کاهش قیمت خودرو کشف 58 هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان کشف 16 هزار لیتر سوخت قاچاق در دلگان 28 هزار لیتر سوخت قاچاق در کرمانشاه کشف شد واقعی شدن قیمت سوخت به جای عوارض واردات خودرو کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر کشف 31 هزار لیتر سوخت قاچاق در روانسر قیمت سوخت در پاکستان بار دیگر افزایش یافت کشف سوخت قاچاق در فلاورجان مصوبه جدید کمیسیون تلفیق امکان افزایش قیمت سوخت را به دولت می‌دهد توقیف هفت خودرو ترانزیتی حامل سوخت قاچاق در مرز زابل کشف 20هزارلیتر سوخت قاچاق در روانسر گرانی بنزین و گازوئیل منتفی شد آغاز سال 2018 با افزایش قیمت سوخت در پاکستان افزایش قیمت سوخت دو نوع تأثیر تورمی در پی دارد تاثیر 100 درصدی افزایش نرخ سوخت بر کرایه حمل بار تغییر الگوی خرید خودرو؟ ابراز نارضایتی معاون آخوندی از "میزان کم" افزایش قیمت سوخت کشف 190 هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان چگونه "گرانی سوخت" 12 هزار میلیارد تومان به اشتغال کمک می‌کند؟ پنجمین بنزین ارزان دنیا در ایران عرضه می‌شود + جدول مجلس و دولت مصوبه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند احتمال افزایش نرخ سوخت در سال٩٧ کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر قیمت سوخت ارزان باشد، جاده‌ها ایمن نمی‌شود جدیدترین برنامه دولت برای قیمت سوخت قاچاق ماهانه حدود 100 میلیون لیتر سوخت از سیستان و بلوچستان کاهش قیمت سوخت در امارات عوامل فروش سوخت قاچاق به زائران پاکستانی دستگیر شدند آرژانتین قیمت‌ سوخت را آزاد می‌کند برنامه‌ای برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی نداریم 23 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط پلیس شهرستان ایرانشهر کشف شد کشف 30 هزار لیتر بنزین قاچاق در دورود عبور و مرور خودروهای سنگین عامل اصلی تخریب جاده های بانه است کشف 15 هزار لیتر سوخت قاچاق در سیب و سوران کشف 30 هزار لیتر بنزین قاچاق در دلفان افزایش قیمت سوخت در امارات قیمت سوخت باید هر چه سریعتر واقعی شود 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در البرز کشف شد جزییات فروش فرآورده‌های نفتی با قیمت پایین‌تر به مرزنشینان 29 هزار لیتر سوخت قاچاق در بوئین زهرا کشف شد کاهش قیمت سوخت در امارات کشف 99 هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان قاچاق بنزین صفر شد 8 هزار لیتر سوخت قاچاق در بوئین زهرا کشف شد کشف 12 هزار لیتر سوخت قاچاق در رشت کارت سوخت قاچاق را کاهش داد حبس و جریمه سنگین برای قاچاقچیان سوخت استاندارد و تعهد سوخت ما یورو 4 است توقیف کامیون حامل 24 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر کشف 2500لیتر سوخت قاچاق از یک دستگاه خودروی نیسان در ملایر تدبیر موفق دولت یازدهم برای جلوگیری از قاچاق سوخت برنامه دولت استرالیا برای بهینه سازی سوخت و احتمال افزایش قیمت خودرو کامیون حامل 15 هزار لیتر سوخت قاچاق در زنجان متوقف شد واردکنندگان بنزین و قاچاقچیان از حذف کارت سوخت نفع می‌برند دولت برنامه‌ای برای گرانی سوخت ندارد عدم استفاده از کمربند ایمنی محموله قاچاق را لو داد 23 هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد 69 هزار لیتر مواد سوختی قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد طرح پیمایش ، قاچاق سوخت را ضربه فنی کرد اجازه قاچاق سوخت در مرز ایران و ترکیه را نمی‌دهیم کشف 2000 لیتر سوخت قاچاق در کبودراهنگ طی 48 ساعت گذشته کشف 100 هزار لیتر سوخت در جاسک نظام قیمتی سوخت باید اصلاح شود 23هزار لیتر سوخت قاچاق در دلیجان توقیف شد افزایش قیمت سوخت تکذیب شد ضبط 28 هزار لیتر سوخت قاچاق در سوران افزایش قیمت سوخت در امارات کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در زاهدان یارانه گازوییل خودروهای فاقد بیمه شخص ثالت از فردا قطع می شود 22هزار لیتر سوخت قاچاق در اردبیل کشف شد کشف 14 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در قصرشیرین 3 سناریوی مقابله با قاچاق سوخت گازوئیل نتیجه داد 3 سناریوی مقابله با قاچاق سوخت کارت سوخت با برندسازی در تناقض است نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای با واقعی شدن قیمت سوخت 2 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان بوئین زهرا کشف شد کاهش قیمت سوخت در امارات 6 هزار لیتر سوخت قاچاق در قزوین کشف شد محموله قاچاق قطعات و لوازم خودرو در پاکدشت کشف شد مصائب کارت سوخت ادامه می یابد؟ کاهش 60 درصدی قاچاق سوخت طی 2 سال اخیر دو دستگاه کامیون با 50 هزار لیتر گازوئیل قاچاق توقیف شد 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان آوج کشف و ضبط شد افزایش صادرات و فروش مرزی؛ راهکار جلوگیری از قاچاق سوخت امارات قیمت بنزین را افزایش داد کشف 8 هزار لیتر سوخت قاچاق در آزاد راه کرج - قزوین زیرساخت قطع سهمیه سوخت خودروهای گازوئیل سوز فاقد بیمه آماده نیست 19.5 میلیون کارت سوخت در دست مردم است نوسازی ناوگان کامیونی کشور معطل اقدام وزارت نفت محموله 7000 لیتری سوخت قاچاق در اراک توقیف شد قاچاق سوخت در زنجان کاهش یافت برخی مالکان زیر اتوبوس‌های صفر خود را از ابتدا تا انتها، باک نصب می‌کنند! صرفه‌جویی 450 میلیون دلاری تخصیص گازوئیل بر مبنای پیمایش هزار لیتر سوخت قاچاق در بویین زهرا کشف شد اتوبوس های حمل کننده باک اضافی سوخت زیر ذره بین پلیس قاچاق بنزین از رونق افتاد نفس قاچاق سوخت با اجرای طرح پیمایش گرفت؟ 30هزار لیتر سوخت قاچاق در گالیکش کشف شد کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در چابهار ابطال 6 میلیون کارت سوخت سرگردان گرانی بنزین، مجلس بحرین را تعطیل کرد کشف سه میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در زاهدان کشف 2 میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرز 10 نکته‌ای که رانندگان باید درباره قیمت نفت بدانند اندونزی قیمت سوخت را کاهش می دهد تک نرخی شدن سوخت، قاچاق را کاهش داده است کاهش روزانه 8 میلیون لیتر قاچاق گازوئیل در مهرماه با اجرای طرح پیمایش کشف 7.2 میلیارد دلار قاچاق سوخت در سال 92 35هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر کشف شد 48 هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس کشف شد کشف 42 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر کشف 23 هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس نفس قاچاق سوخت با اجرای طرح پیمایش می گیرد؟ افزایش قیمت گازوئیل آبان‌ماه نهایی می‌شود شمارش معکوس افزایش 20 درصدی قیمت گازوئیل 45 هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان اشکذر کشف شد 520 لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان جنوبی کشف شد کاهش قاچاق سوخت با طرح پیمایش امکان پذیر است ؟ مهم‌ترین طرح هوشمند مبارزه با قاچاق گازوئیل در آستانه اجرا مبارزه با قاچاق سوخت کلید خورد کشف 34 هزار و 349 لیتر سوخت قاچاق در گلستان معدوم‌سازی سوخت قاچاق متوقف شد کنترل بیش از 83 درصد قاچاق سوخت در هرمزگان کاهش 50 درصدی سوخت قاچاق در خراسان جنوبی 200هزار لیتر سوخت قاچاق در مهرستان کشف شد کشف قاچاق سوخت در زنجان افزایش یافت قاچاق روزانه 20میلیون لیتر گازوئیل به خارج برخورد با اتوبوس گردشگری حامل سوخت قاچاق گازوئیل با اتوبوس گردشگری؟! 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر کشف شد یک میلیون و 337 هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد کشف 60 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در غرب پایتخت فعال شدن پایانه‌های فروش سوخت به کشورهای متقاضی 50 هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد کشف 115 هزار لیتر سوخت خارج از شبکه 29 هزار و 700 لیتر گازوئیل قاچاق در ایرانشهر کشف شد کامیون حامل 24 هزار لیتر سوخت قاچاق در زنجان متوقف شد بیش از پنج هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز مریوان کشف شد کاهش قاچاق سوخت همزمان با آغاز به کار دوباره قطار ایران-پاکستان قاچاق سوخت ادامه دارد کاهش 10 درصدی مصرف نفت گاز با جلوگیری از قاچاق سوخت در آذربایجان غربی تک نرخی شدن سوخت مانع فساد می‌شود بیش از دو هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق در زاهدان کشف شد کشف 128 هزار لیتر بنزین قاچاق کشف شش محموله قاچاق سوخت در منطقه زاهدان وضعیت قاچاق سوخت با آزادسازی نرخ بنزین 70درصد قاچاق سوخت بوسیله کارت صورت می‌گرفت خطرآفرینی خودروهای حامل سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان 27 هزار لیتر سوخت قاچاق در زابل کشف شد افزایش 50تومانی قیمت گازوئیل مشکل قاچاق را حل نمی‌کند طبق قانون باید با قاچاق سوخت کامیون‌های ترک برخورد شود کشف بیش از 27 هزار سوخت قاچاق در دلگان ماجرای تیراندازی به خودرو گازوییل‌کش و مرگ راننده آن در حاشیه ایرانشهر واژگونی تویوتای حامل سوخت قاچاق در ایرانشهر 110 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم کشف شد توقیف یک کامیون حامل گازوئیل خارج از شبکه عایدی 8 میلیارد دلاری قاچاق گازوئیل؛ منبع اصلی قاچاق کجاست؟ کشف 18 هزار لیتر سوخت قاچاق در میناب کامیون حامل 22 هزار لیتر سوخت قاچاق به مقصد نرسید دپوی 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در اسلامشهر 28 هزار لیترسوخت قاچاق در تبریز توقیف شد برنامه کاهش قیمت خودرو در دستور کار خودرو سازان
Back to top