ورزشکاران موتورسوار و اتومبیلران قزوینی پنج برابر می شوند

عصر خودرو- رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین گفت: برای افزایش پنج برابری ورزشکاران خود تا سال 1400 هدف گذاری کرده ایم.

Monday 19 March 2018 - 16:58:00

ورزشکاران موتورسوار و اتومبیلران قزوینی پنج برابر می شوند

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد مهرانفر روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه دارای 400 ورزشکار بیمه شده هستیم، افزود: این هیات از هیات های ورزشی با سابقه استان است و سابقه 24 سال فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: امیدواریم تعداد بیمه شدگان ورزشی این رشته در سال 97 به 700 تا یک هزار نفر افزایش یابد و تا سال 1400 نیز به 2 هزار نفر برسیم.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین گفت: 15 کمیته ورزشی در فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی وجود دارد که تاکنون 9 مورد از آنها در قزوین راه اندازی شده اند.
وی با بیان اینکه راه اندازی برخی کمیته ها به زیرساخت ها و امکانات خاصی نیازمند است،افزود:اصلی ترین کمیته این رشته کارتینگ است که مادر همه رشته ها است و باید حتما راه اندازی شود.
این مسئول ورزشی همچنین گفت: در دوره جدید مدیریت هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین طی 6 ماه گذشته، 35 درصد به آمار ورزشکاران بیمه شده و 64 درصد به آمار بانوان ورزشکار هیات افزوده شده است.
مهرانفر افزود: در رشته موتورسواری و اتومبیلرانی هرکجا پیست و تجهیزات وجود داشته رتبه اول را به دست آورده ایم به عنوان نمونه استان قزوین در رشته آفرود همیشه حرف نخست را در کشور زده است.
وی همچنین گفت: پرهزینه ترین رشته ورزشی هستیم البته در صورت ورود اسپانسرها و خودروسازان به این رشته ماهیت آن تغییر می کند.
این مسئول ورزشی همچنین گفت: حداقل به 50 هکتار زمین برای احداث زیرساخت و پیست نیاز داریم چون فقدان زیرساخت ها و امکانات مشکلات زیادی را برای ورزشکاران این رشته ایجاد کرده است.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین افزود: به همت مدیرکل ورزش و جوانان استان پنج هکتار زمین در شهرک مهرگان برای احداث پیست این رشته اختصاص یافته که برای راه اندازی مسابقات اسلالوم،کارتینگ و ای تی وی (موتورهای چهارچرخ) مناسب است.
وی همچنین گفت: غیرقانونی بودن تردد موتورسیکلت های این رشته در داخل و بیرون شهر که به توقیف و جریمه موتورسیکلت ها منجر می شود یکی از مشکلات این رشته است که امیدواریم با تصویب مواد قانونی بخشی از معضلات و مشکلات ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی حذف شود.
رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان قزوین همچنین گفت: رالی شهری،اسلالوم و کارتینگ از رشته های همگانی ما محسوب می شوند و دستگاه های دولتی می توانند در توسعه این بخش به ما کمک کنند.
وی با اشاره به قصد این هیات برای توسعه فعالیت خود در سطح شهرستان ها، ادامه داد: در حال حاضر روسای هیات های تاکستان،آبیک،محمدیه،الموت و کوهین تعیین شده اند و امیدواریم در سال 97 حداقل میزبانی مسابقات رالی،اسلالوم،دیریفت و آفرود و آندرو قهرمانی کشور را در قزوین داشته باشیم.
مهرانفر با اشاره به درخواست های این هیات از مسئولان،گفت: کمک به تکمیل زیرساخت ها، تهیه زمین و رفع مشکل تردد خودروهای ورزشکاران از جمله درخواست های ما هستند.
وی ادامه داد: فرهنگ سازی برای توسعه رشته موتورسواری و اتومبیلرانی از اهداف اصلی ماست و در 6 ماه گذشته در 2 نمایشگاه آفرود و نمایشگاه صنعت خودرو حضور یافتیم و در سال 97 دوره های مربیگری و آموزش را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.
دبیر کمیته موتور اندرو این هیات نیز در این نشست گفت: می توانیم با هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش و اداره ورزش و ناجا یک مدرسه موتورسواری را در قزوین پایه گذاری کنیم.
علیرضا اسدی افزود: امیدواریم پس از طی دوره های آموزشی گواهی ها و مدارک لازم را به ورزشکاران این رشته اعطا کنیم تا ورزشکاران این رشته در زمینه حمل خودروها و موتورسیکلت های خود با مشکلات کمتری روبرو باشند.

برچسب ها

فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی
Back to top